از آنجایی که مرسدس به دنبال آیندهای الکتریکی است بنابراین نیازمند سرمایه برای تمرکز روی این دسته از خودروها میباشد. به این ترتیب باید با برخی محصولات کم طرفدار و خاص خداحافظی کرد و به همین خاطر است که قبلاً خبر خاتمه تولید SLC، اس کلاس کوپه و کانورتیبل منتشر شده است. در ادامه هم قرار است مدلهای دو درب بیشتری روانه موزه شوند.
مارکوس شافر که از جمله مدیران ردهبالای مرسدس است در مصاحبه با اتوکار اذعان داشته سبد محصولات این خودروساز خیلی بزرگ است. او گفته است: “ما سال پیش به سبد محصولات نزدیک به ۵۰ خودرو رسیدیم و در آینده با وجود محصولات EQ این رشد بیشتر هم خواهد شد. ما برخی محدودیتها از نظر تحقیق و توسعه داریم.”
او خاطرنشان ساخته برخی از محصولات کنونی بازار کوچکی داشته و خب ارزش درگیر شدن ندارند و بهتر است سرمایه مرسدس صرف محصولات با فروش بالا شود. شافر میگوید تغییرات قابلتوجهی در سبد محصولات مرسدس رخ خواهد داد و اگرچه ژرمنها بهطور کامل اقدام به حذف کوپهها و کانورتیبل های خود نخواهند کرد اما تمرکز اصلی روی خودروهای الکتریکی خواهد بود.
شافر گفته است: “به همین خاطر است که تغییر جهت میدهیم. ما در آینده کوپهها و کانورتیبل ها را تولید خواهیم کرد اما این کار را به شکل و فرم متفاوتی انجام خواهیم داد. ما این سگمنت را رها نخواهیم کرد زیرا از نظر برند اهمیت زیادی دارد اما شاید محدودیتهایی در عرضه محصولات اینچنینی وجود داشته باشد.”
اما چه مدلهایی حذف خواهند شد؟ خب همانگونه که گفته شده SLC و S کلاسهای دو درب رفتهاند. نسل بعدی SL رودستر امسال عرضه خواهد شد و پس از آن نیز AMG GT کوپه با زیرساختی تقریباً مشابه تولید خواهد شد. E کلاس کوپه و کانورتیبل هم اخیراً فیس لیفت شدهاند و چند سالی در بازار باقی خواهند ماند.
احتمالاً نسل جدید C کلاس که چند روز پیش معرفی شده فاقد نسخههای کوپه و کانورتیبل خواهد بود. هنوز چیزی بهصورت رسمی اعلامنشده اما اگر این موضوع رخ دهد سورپرایز نخواهیم شد زیرا تاکنون هیچ تصویر جاسوسی از نسخه دو درب C کلاس در خیابانها ثبت نشده است.
اگرچه مرسدس محصولاتی همچون CLA و CLS را در وبسایتهای خود در گروه کوپهها قرار داده اما شافر به آنها اشارهای نداشته است. ظاهراً قرار بود یک نسخه از C کلاس برای رقابت با ب ام و سری ۴ گرن کوپه تولید شود اما در نهایت این برنامه لغو شد. از این خودرو با نام CLC با دربهای عقب یاد شد اما این موضوع رنگ واقعیت به خود نگرفت.
علیرغم وجود برنامههایی برای کاهش عرضه محصولات درونسوز، مرسدس در حال برنامهریزی برای محصولی جدید است که تاکنون تولید نشده است. ما درباره C کلاس آل تراین صحبت میکنیم که قرار است به جنگ آئودی A4 آلرود برود هرچند این خودرو تفاوتهای زیادی با C کلاس استیشن نخواهد داشت.
REVO
۷ اسفند ۱۳۹۹مرسدس عزیز
تپه خاصی جا مانده آیا؟
اوسطوره انقد ب پیسی خورده واقعا؟
زیاد روی الکتریکی تمرکززززز میکنی یطوری میشه ها
محمد
۷ اسفند ۱۳۹۹اوضاع مرسدس زیاد جالب نیست
علی
۷ اسفند ۱۳۹۹اکثر برند های خودرو سازی تنها منبع درامدشون خودرو هست (تقریبا) و حسابی نگران هستند که بازار را از دست بدهند و درامدشون ، وقتی درآمد کم بشه ، تحقیق و توسعه و پیش رفت کم میشه و…
ولی یه برند مثل تسلا حتی اگه شروع کنه به ضرر دادند اینقدر درآمد و شرکت های دیگه پشتش هستند که نگرانی نداره(شرکت های ایلان ماسک)
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۳۹۹علی آقا
دقیقاً با شما موافقم .
برای همینه که میگم خودرو برای ما تفریح و علاقه به حساب میاد اما برای شرکتهای سازندشون نونوآب به حساب میان !
برای همینه که میگم موفقیت یه خودرو و شرکتش ، به جایزهها و تعریفات نیست ، به اینه که خریدار بره تو نمایندگی و دلار خرج کنه بیاد بیرون !
تسلا را اصلاً دوست ندارم ، اما تا به اینجا نشون داده که داره نون سالها جنگندگی و تلاش و پشتکارش در این صنعت پررقابت را میخوره و نوش جونش !
کاری کرده که بقیه به دنبالش حرکت کنند و این شوخی نیست ، یه انقلاب به راه انداخته ، چه خوشمان بیاد چه نیاد ، تسلا زمین بازی را عوض کرده و بقیه برای آینده مجبورند خیلی از محصولاتشان را فدا کنند تا تمرکزشون را بگذارند روی آینده و محصولات پرفروشتر !
علی
۷ اسفند ۱۳۹۹تسلا اگه با اپل وارد همکاری بشه ?
کار تمام شرکت ها تمومه
اپل محبوبیت عجیب بالایی داره حتی نمی تونید تصورش را بکنید !!!
اپل تنها گوشی گران قیمت تولید میکنه با این حال با اختلاف کم نسبت به سامسونگ که هم گوشی گرون و هم ارزون میزنه دوم هست
و سالی ۲۵۰ میلیون گوشی میفروشه
اگه ارزون هم میزد سالی ۴۰۰ میلیون می فروخت
اپل می تونه طراحی داخلی و خارجی و همچین طراحی کابین و همگام سازی محصولات اپل و تسلا کمک کنه
شاید بگید اینطوری که، کار بقیه شرکت ها تموم نیست
ولی موضوع اینجاست که اپل الگوی تمام شرکت هاست حتی الگوی سامسونگ
وقتی اپل به شکل کامل وارد صنعت خودرو بشه تمااااام شرکت ها گوشی سازی وارد این صنعت میشوند و اکثرا هم می تونند به خاطر محبوبیت و درآمد های بسیار بالا (خیلی بالا تر از شرکت های خودروسازی ) موفق بشند
R@m!n
۷ اسفند ۱۳۹۹مدل 400 دلاری SE و 700 دلاری پایه ایفون گرونه ؟؟ حالا ایپد و ای مکو بگی آره
REVO
۷ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا امروز خوندم فروش گوشی اپل واسه اولین بار هم اکنون از سامسونگ پیشی گرفت.
علی
۷ اسفند ۱۳۹۹۴۰۰ و ۷۰۰ دلار برا خود آمریکاست و بقیه کشور ها حسابی مالیات سنگین برا گوشی های اپل دارند
در مورد پیشی گرفتن اپل از سامسونگ اینه که برا تنها یک فصل بوده و مجموع سال ها سامسونگ پیشتازه و سامسونگ هم خیلی خیلی قدرتمند شده (همه جا هست همه جا هم خوب هست !!! گوشی ، لپ تاب ، تبلت ، لوازم خانگی و…)
Farzad
۷ اسفند ۱۳۹۹میشه تسلارو به یه تروریست انتحاری در دنیای خودرو تشبیه کرد
علی
۷ اسفند ۱۳۹۹یک ویروس که باعث جهش ژنتیکی میشه ?
البته یکم چهره خودرو را دگرگون میکنه ولی قوی ترشون میکنه
net
۷ اسفند ۱۳۹۹ماشینهای روباز بنز جالب نمیشه.فقط بی ام و سری ۸ روباز که در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان هست
علی
۷ اسفند ۱۳۹۹آئودی rs5
آئودی a4
پورشه باکستر
زیزیگولو
۷ اسفند ۱۳۹۹رانندگی با ماشین تو هر فصلی از سال لذتای خاص خودشو داره ….. مثلاً بعضیا آبو هوای برفی رو واسه یه رانندگی آفرودی ترجیح میدن یا بعضیا با نزدیک شدن به فصل تابستونو گرما ترجیح می دهند یه ماشین کانورتیبل بخرنو از مسافرتو رانندگی با این جور ماشینا و استفاده از هوای آزاد لذت ببرن و بطور کلی میشه گفت یکی از جذابترینو خواستنی ترین سگمنتها، سگمنت ماشینای کانورتیبل هستش
علی
۷ اسفند ۱۳۹۹فقط عکس اخری
پارسا لطیفی
۷ اسفند ۱۳۹۹من نمیدونم با الکتریکی چه مشکلی دارید
قدرت ندارن ؟ که دارن
سرعت ندادن ؟ که دارن
صدا ندارن ؟ که اون هم با اسپیکر حله
واقعا نمیدونم وای چی اینقدر در برابر الکتریکی شدن گارد گرفتید
بگذریم
منتظر زمانی هستم که نسل جدید sl و Amg gt رونمایی بشن
اون موقع ببینم کسی هست از اینا بدش بیاد
یه لحظه فکرشو بکن
تو یه عکس
Amg gt black series و sl73 و amg gt 2022
وای از sl و amg gt هر دو نسل جدید تو پارکینگ داشته باشی کشی موافقه لایک کنه
- A M I R -
۷ اسفند ۱۳۹۹اونجا که گفتی صدا ندارن که اونم با اسپیکر حل میشه خودت جواب خودتو دادی.
هیچ وقت احساس یه چیز حاصل از فرآیند مکانیکی رو نمیشه به شکل شبیه سازی الکتریکی القا کرد. درضمن اگر همه چیز قدرت و شتاب بود امثال مزدا میاتا و GT86 هیچ وقت محبوب نمیشدن :)
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۳۹۹آقا AMIR
این کامنت شما من را یاد گیربکسهای CVT انداخت که حس القایی تیپترونیک را نمایشی اجرا میکنند ، پس مرض دارن CVT میسازند وقتی تیپترونیک را شبیهسازیش میکنند !!!
جداً گیری کردیما ? !
یوسف
۷ اسفند ۱۳۹۹این خودروهای الکتریکی دارن شور و اشتیاق و هیجان و لذت رو از مردم میگیرن.
تا به حال خیلی از ماشین های خاص و کم تولید رو قربانی کردن…. اما باید قبول داشت واقیعت و آینده خودرو سازی متعلق به الکتریکی هاست و ترس شرکتها اینه که عقب نیوفتن
MjM
۷ اسفند ۱۳۹۹همونجوری ک کلاس جدید معرفی میکنه همونجوری هم باید باهاشون خداحافظی کنه!
- A M I R -
۷ اسفند ۱۳۹۹انتظاری جز این از کمپانی های بزرگ با سبد محصولات گسترده نمیشه داشت، متاسفانه این موجیه که ایلان ماسک با تسلا راه انداخت و مردم هم یه جورایی دارن گول تبلیغات و تیم بازاریابی معرکه تسلا رو میخورن که دارن به سمت الکتریکی ها سوق پیدا میکنن.
به نظرم کار درست رو تویوتا و هوندا میکنن که بخشی از سرمایه گذاریشون رو روی خودروهای هیدروژنی گذاشتن؛ اگر بستری محیا بشه که این تکنولوژی بالغ بشه و هزینه ساخت خودروهای هیدروژنی کاهش پیدا کنه منطقا باید تبدیل به گزینه بسیار جذاب تری برای طرفداران محیط زیست بشن.
net
۷ اسفند ۱۳۹۹این مدل چراغ جلو عکس دوم و عکس اخر که مثل چراغ جلو بنز سری اس قبلی هست قشنگتر از چراغ جلو بنز سری اس ۲۰۲۱ هست