مایباخ برای اولین بار در سال ۱۹۰۹ وارد صنعت خودرو شد اما علیرغم هدف گرفتن خریداران ثروتمند، هرگز نتوانست همانند خودروسازی چون رولزرویس این دسته از افراد را جذب خود کند.
پس از چندین دهه ساخت خودروهای لوکس و باشکوه و البته ساخت پیشرانه برای تانکهای جنگ جهانی دوم، مایباخ بهطور مرموزی ناپدید شد تا اینکه در سال ۱۹۶۰ به تملک دایملر-بنز درآمد و اولین خودروی خاص خود را در دهه ۹۰ میلادی عرضه کرد.
مدلهای ۵۷ و ۶۲ مایباخ که بهطور مستقیم محصولات بنتلی و رولزرویس را هدف گرفتند دو سدان کاملاً بزرگ با تجهیزات خیره کننده بودند. البته این بار و به دلیل فروش بسیار پایین مایباخ بار دیگر به محاق رفت. در نهایت چندین سال پیش این لوکس ساز به عنوان زیربرند مرسدس بنز بازگشت و نام مرسدس-مایباخ را به خود گرفت.
اگرچه جدیدترین محصول مایباخ که بر پایه مرسدس S کلاس ساخته شده بسیار لوکس است اما به اندازه محصولی چون مایباخ ۵۷S منحصربهفرد و خاص نیست. همانگونه که در این ویدئو خواهید دید، ۵۷S به حدی دارای سطح وسیعی از تجهیزات ناب است که فهمیدن اینکه چرا خودروهای دیگری از چنین امکاناتی تاکنون سود نمیبرند جای سؤال ایجاد میکند.
حامد
۲۰ مهر ۱۳۹۶با اینکه عاشق بنزم ولی در بحث لوکس بودن جلوی محصولات بنتلی و رولزرویس کم میاره
Mercede kaviani
۲۰ مهر ۱۳۹۶باسلام به دوست عزیز شاهین احمد زاده
وتشکر از مطلب عال در مورد اسطوره اتوموبیل های لوکس مایباخ
مایباخ 62 و 57 اسطورهای اتوموبیل لوکس هستند که دیگر تکرار نمیشوند
مانند مرسدس 770 مرسدس 600 پولمان
ولی پایه گذار استاندرهای جدیدی شده اند
باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی
سید علیرضا
۲۰ مهر ۱۳۹۶.
ای کاش مایباخ اون سبک طراحی رو ادامه میداد ولی نه با اون قیمت نجومی
حمیدرضا
۲۱ مهر ۱۳۹۶این ماشینا خیلی بیشتر رقیب بنتلی و رولزرویس بودن تا مدلای جدید میباخ جدید بیشتر یه اس کلاسه قد کشیده هست
حسین
۲۱ مهر ۱۳۹۶صبر ایوب بباید پدر پیر فلک را
که دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید….