مایباخمرسدس بنز

مایباخ GLS 600 شاسی‌بلند، اشرافیت به روایت آلمانی

سرانجام مایباخ از شاسی‌بلند اشرافی خود نیز رونمایی کرد. مرسدس GLS 600 مایباخ، بر اساس مرسدس بنز GLS اما با دوز لوکس فراوان و مخصوص ثروتمندان خاص ساخته می‌شود. این خودرو باید به مصاف بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان برود که هر دو خودرو در اشرافی گری بین شاسی‌بلندها، سرآمد روزگارند.


مایباخ از طراحی چشمگیری برخوردار نیست و تفاوت ویژه‌ای نیز با نسخه مرسدس GLS ندارد و شاید بسیاری نسخه AMG این خودرو را ترجیح دهند. با این حال برای تمایز، یک جلوپنجره با نوارهای عمودی و مقدار زیادی کروم در قسمت‌های مختلف بدنه استفاده شده‌اند. نسخه‌هایی از این خودرو نیز به صورت دو رنگ و در مجموع با هشت رنگ دوگانه قابل سفارش‌اند که البته زیبایی خاصی هم نمی‌توان برای آنها قائل شد. این خودرو روی رینگ‌های آلیاژی پره‌ای ۲۳ اینچی قرار می‌گیرد.


مایباخ GLS 600 چیزی دو برابر نسخه مرسدس پایه خود قیمت دارد. بنابراین باید چیزهای چشمگیری برای توجیه پرداخت ۲۰۰ هزار دلار برای آن داشته باشد. در قدم نسخت این خودرو مجهز به پیشرانه‌ای ۸ سیلندر و ۴ لیتری است که ۵۴۲ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد.


سیستم EQ بوست می‌تواند از طریق یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی، ۲۱ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور اضافی را در زمان‌هایی که نیاز به قدرت بیشتری دارید فراهم سازد. این پیشرانه به یک گیربکس ۹ سرعته 9G-Tronic متصل می‌شود تا نیرو را به هر چهار چرخ خودرو منتقل نماید.


بدین ترتیب، مایباخ GLS 600 قادر است شتاب صفر تا صد ۴.۸ ثانیه‌ای را ثبت کند. نهایت سرعت این خودرو نیز به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.


کابین این خودرو مملو از ویژگی‌های اشرافی و لوکس است. می‌توان دو تریم با چهار صندلی یا پنج صندلی را انتخاب نمود. روکش‌های چرم دست‌دوز بسیار با کیفیت با تنوع رنگ‌بندی و امکان شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی، جذابیت بالایی برای سرنشینان خواهند داشت.

صندلی‌های عقب با تنظیمات برقی، ماساژور داخلی و گرم‌کن و سردکن، راحتی اعلایی را فراهم می‌سازند. کنسول وسط در بخش عقب نسخه ۴ نفره، امکاناتی نظیر یخچال و شارژر بیسیم را به همراه دارد. سانروف پانوراما هم اجازه می‌دهد تا نمایی بزرگ از آسمان را شاهد باشید. در قسمت داشبورد هم دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به همراه سیستم سرگرمی و اطلاعات MBUX مرسدس قرار گرفته‌اند.


باید دید مایباخ می‌تواند با مهندسی آلمانی خود و کابین بسیار راحت و مجهزش، مشتریان رقبای انگلیسی خود را جذب نماید یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Shirko

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (271 ديدگاه)

    واقعا کیف کردم .

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. مزدا

      ۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      همه چیزش عالی هست ولی خودم تک رنگ رو دوست داشتم

      موافقم 14
      مخالفم 1
  2. MAHDI

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مدل GLS63 AMG هم معرفی شده در کنارمعرفی GLE63 که مدل GLS63 هم نسخه جذابی هستش و شاید گزینه بهتری باشه نسبت به میباخ!!!
    بزرگ ترین ضعف میباخ های جدید در مقابل بنتلی و رولزرویس اینه که خاص نیستن.یعنی همون S کلاس وGLS هستن که با جزئیات لوکس تر شدن!!!
    و البته مرسدس بهتره صندلی های مدل های میباخ رو از این حالت خوابیده خارج کنه و صندلی هایی شبیه به بنتلی و رولزرویس طراحی کنه.چون در اکثر تست ها این سبک نشستن رو اصولی نمیدونستن تاجایی که موتورترند صندلی های بنتلی مولسان قدیمی رو بهتراز صندلی های میباخ جدید میدونست چون هم سبک نشستن لوکس تری داشت بنتلی وهم امنیت سرنشین در اون حالت بالاترمیدونستن!!!!
    اما در هرصورت یه SUV لوکس و جذاب هستش مثل همیشه!!!
    اینقدر ماشین معرفی شده تو این هفته که آدم نمیدونه مطلب کدوم رو بخونه. حالا اگه اینترنت داشتیم اینقدر مطلب جالب تو یک هفته نبود ها خخخخخخخخخخخخ!!!!!!

    موافقم 13
    مخالفم 3
  3. بهراد

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    خوش خبر باشی پدال

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. kian. 70

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تو این سطح از اشرافیت باید رولز رویس رو انتخاب کرد

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. امير

      ۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (27 ديدگاه)

      رولز رویس هرگز شاسی بلند ساز نبوده و کولینان یه هویت جدا از فانتوم نداره

      موافقم 8
      مخالفم 3
  5. doubt

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    سلام جناب سردبیر. کاربرای سایت بعد از ارسال کامنت میتونن اونو حذف کنن یا همچین قابلیتی نیست؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. محمد

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (353 ديدگاه)

    تنها ضعفی که این ماشین داره داشبوردش هست که تفاوتی با نسخه معمولی gls نداره با این قیمت زیاد باید روی نمای داخلی مخصوصا داشبورد باید بیشتر کار می کرد

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. مهزیار

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (444 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی حرفی مقابل رقبای انگلیسی نداره

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. فرزاد

      ۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (143 ديدگاه)

      دوست عزیز الان انگلیس دقیقا چه ماشینایی میزنه میشه بگی ما هم بدونیم تمام برندهای انگلیسی زیر مجموعه شرکتهای المانی شدن و صفر تا صدشو مهندسان و طراحان المانی میسازن

      موافقم 7
      مخالفم 1
  8. امیر

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    ظاهرش ک عالی شده البته میتونس بهتر بشه اما بازم هیچی کم نداره
    کابینش در ردیف عقب ک عالیه اما در ردیف جلو بنظرم باید بهتر میشد چون بهرحال بنزه!
    درکل عالیه و قابل رقابت !

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. Sobati

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید طراحی جلو و عقب مایباخ رو متمایز از Gls amg میشد و طراحی در حد رغبایش داشت

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. Ferrari Fxx K Evo

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    پدال این چه عکسا‌یی هست که از کابین این ماشین گذاشتی!

    کلی عکس ، با نماهای ‘مختلف و کیفیت
    زیباتری، از کابین ‘GLS’ هست شما به
    خاطر اینکه این ماشین رو معمولی جلوه
    بدین عکسهای ، خوبی ازش ، نذاشتین!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. علیرضا

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    خوشم نیومد…طراحی بنتایگا خیلی جذابتره…طراحی داخلیش البته واقعا چشم نوازه

    موافقم 2
    مخالفم 3
  12. سعید سابق

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (221 ديدگاه)

    دیگه کسی نموند شاسی بلند نزده باشه ؟

    1. " Swedish Arrogant Tiger"

      ۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      یجوری حرف میزنی انگار اولین شاسی بلنده بنزه!!

      موافقم 4
      مخالفم 1
  13. mohammad FM480

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا زیباست.
    لوکس به معنای واقعی .‌..

    موافقم 4
    مخالفم 1
  14. سجادی

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (235 ديدگاه)

    صاحبان سایت پدال اقا جان چرا خوابید اخه نمیتونید یا وقتشو ندارید خب نویسنده بگیرید. ماشالله پولیم که انچنان نمیگیرن. چرا من باید برم سایت زومیت خبر ماشینی بگیرم. وقتی هنوز در سایت شما چاپ نشده!

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. احمد

      ۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (124 ديدگاه)

      بهتره این اخلاق همیشه طلبکار بودنمون رو کنار بگذاریم
      دوستانمون در پدال بدون چشم داشتی، لطف می کنن، این مقالات رو برامون ترجمه می کنن و در اختیارما قرار می دن.
      جز تشکر حرف دیگه ای نباید زد.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  15. نوید جهرمی

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    باید از بن مایه متفاوتش میکردن. مایباخ رو میخوان احیا کنن باید هویت مستقلش رو حفظ کنن. نه که همون اس و جی ال اس رو یه آرم بچسبونن دوبرابر قیمت بزارن بگن بفرما، اینم رقیب بنتلی و رولزرویس.
    حالا خوبه شکل کانسپتش نشد وگرنه الان یه سدان با ارتفاع شاسی بلند رو شاهد بودیم.
    جدا از اینا از داخلش عالی شده. فقط جای آرم مایباخ خالیه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. ایلیا

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    رو جا لیوانی آرم میباخ زدن رو فرمون آرم بنز! مجبوری مگه؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. امير

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    کولینان و بنتایگا ماشینهای خیلی لوکسی هستن ولی اساسا رولز رویس و بنتلی شاسی بلندساز نیستن شما از دور به کولینان نگاه میکنی انگار داری یه فانتوم میبینی هیچ هویتی مستقلی نداره بنتایگا هم شبیه کنتینانتاله شاسی بلند یعنی رنجر روور بنز جی کلاس لندکروز

    موافقم 1
    مخالفم 2
  18. power active

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (171 ديدگاه)

    نمای بیرونیش شبیه لینکلن شده ???

    موافقم 1
    مخالفم 2
  19. بنز

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من عاشق این ماشین شدم تمام امکانات رو داره به قیمت ۲۰۰ هزار دلاری هم می ارزه ولی یه مشکلی که داره اینه که ۴ سرنشین بیشتر نیست ☹🥺😐
    من ارزوم یکی از شاستی بلند های بنز رو در خارج بخرم

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا