پس از مدتها انتشار تیزرهای مختلف، سرانجام مرسدس بنز در فستیوال گودوود رسماً نسل جدید هاچبک داغ A45 را به همراه برادر کوپهاش یعنی CLA45، بهصورت همزمان رونمایی کرده است. این مدلهای جدید بچه AMG با اعداد و ارقام بسیار قابلتوجهی معرفی شدهاند تا کلاس خود را از نو تعریف کنند. همچنین برخلاف نسل قبلی، برای مدلهای جدید AMG 45 علاوه بر نسخهٔ معمولی، یک نسخهٔ قویتر و داغتر بنام S هم ارائه شده است تا کامپکتهای اسپرت جدید مرسدس تادندانمسلح شوند.
این مدلهای AMG 45 با جلوپنجرهٔ پانامریکانا با دوازده خط عمودی و چهار سر اگزوز در عقب، کاملاً از مدلهای AMG 35 متمایز شدهاند. علاوه بر این، سپرهای تهاجمیتر، اسپویلر عقب و گلگیرهای برجستهتر نیز نشان میدهند که با قدرتمندترین مدلهای هردو خودرو طرف هستیم. مدلهای پایهٔ A45 و CLA45 بهصورت استاندارد سوار بر رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی هستند اما مدلهای S به نمونههای ۱۹ اینچی مجهز شدهاند. این مدلهای پرچمدار همچنین از ترمزهای بزرگتر با کالیپرهای قرمزرنگ هم برخوردار هستند.
هردوی این کامپکتهای اسپرت به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ جدید بنام M139 مجهز شدهاند که این موتور در مدل پایه ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه در نسخهٔ قویتر S خروجی موتور به ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور میرسد. نیروی پیشرانه اما در همهٔ مدلها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ جدید AMG و سیستم 4Matic عملکردی تمام متغیر به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
A45 پایه ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد اما CLA45 به دلیل وزن بیشتر برای انجام این کار به یکدهم ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد. در همین حال A45 S ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه CLA45 S این کار را در ۴ ثانیه انجام میدهد. حداکثر سرعت تمامی مدلها بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج AMG Driver این عدد به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت افزایش پیدا میکند.
در نسل جدید مدلهای AMG 45 کل کلاف بدنهٔ خودرو تقویت شده تا پایهٔ مستحکمتری برای سیستم تعلیق فراهم گردد. بدین منظور، صفحات تقویتی اضافی بین پانلهای جانبی و ستونهای A قرار گرفته و یک صفحه آلومینیومی سبکوزن نیز زیر پیشرانه نصب شده است. از سوی دیگر، سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Maric پرفورمنس نیز به سیستم کنترل گشتاور جدید AMG مجهز شده که در دیفرانسیل عقب قرار گرفته است. این سیستم از دو کلاچ چندصفحهای با کنترل الکترونیکی استفاده میکند (هرکدام برای یکی از چرخهای عقب) که بهصورت اختصاصی گشتاور ارسالی به هریک از چرخهای عقب را با دقت بسیار زیادی کنترل میکند.
برای نسل جدید مدلهای AMG 45 شش حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، لغزنده، شخصی و مسابقه در نظر گرفته شده که آخری در مدلهای پایه بهصورت سفارشی ارائه میشود؛ اما یکی از ویژگیهای نسل جدید مدلهای AMG 45 که مرسدس تأکید زیادی روی آن داشته است وجود حالت دریفت است که در مدلهای S بهصورت استاندارد ارائه میشود و در مدلهای پایه در قالب پکیج AMG Dynamic Plus قابل سفارش است. این حالت را زمانی میتوان فعال کرد که خودرو در حالت رانندگی مسابقه قرار داشته باشد، ESP خاموش باشد و گیربکس در حالت دستی قرار گرفته باشد.
انتظار میرود فروش مرسدس-آامگ A45 و CLA45 مدل ۲۰۲۰ از اواخر امسال آغاز گردد. البته با توجه به اینکه هاچبک A کلاس در ایالاتمتحده عرضه نمیشود، نسخهٔ داغ آن نیز قطعاً به بازار این کشور راه نخواهد یافت اما مدل CLA45 تا پایان سال جاری راهی نمایندگیهای فروش در آمریکا خواهد شد.
R
۱۴ تیر ۱۳۹۸نگفت حجم موتورشون چند لیتره؟
Cla45 رو میخوام??
:::فرشاد:::
۱۴ تیر ۱۳۹۸چهار سیلندر 2 لیتری توربو
یانکی
۱۴ تیر ۱۳۹۸هنوز لنسر evo q400 رکورد داره.چی ساختن اون زمان.440 اسب دو لیتر.بهتره این قدرت از حجم بیشتر در بیاد.2.5 خوبه
محمدرضا
۱۴ تیر ۱۳۹۸این لنسر که شما میگی کلا 40 تا دونه ازش توو دنیا تولید شده و تولید محدوده
مانی
۱۴ تیر ۱۳۹۸مرسدس اس 500 سال 87 320 اسب قدرت داشت
همون موتور سال 95 به خاطره استاندارد آلایندگی
قدرتش شد 302 اسب
این مدل هم اگه میخواست استاندارس 30 سال پیش رو پاس
کنه کلی قویتر میشد
:::فرشاد:::
۱۴ تیر ۱۳۹۸نهایت هاچبک? یه زمانی این شتاب سوپراسپورتها بود. . .
:::فرشاد:::
۱۴ تیر ۱۳۹۸لذتبخشتر بود اگر در کنار اینا، A45s سدان هم معرفی میشد.
علیx76
۱۴ تیر ۱۳۹۸همین الانم تو قلمرو سوپر اسپورت هاست
گالاردو LP560 شتابش حدود ۳.۷ بود بنظرم
و نسخه ولنتینو بلبونی حدود ۳.۹
این هاچبک فسقلی ، غول کشه
این تو هاچبکا مثل ۷۲۰ تو سوپر اسپرتاست
علی
۱۴ تیر ۱۳۹۸پدال جان حتما خبر de tomaso p72 رو بزار واقعا جذابه این ماشین (البته به جز عقبش)
مهدی ۹۱۱
۱۴ تیر ۱۳۹۸منتظر رقابت با rs3 هستیم
Seyed AMG
۱۴ تیر ۱۳۹۸بهتر از این نمیشه …
کاوه
۱۴ تیر ۱۳۹۸آقای مهدی کجا هستند؟من مطمئنم یه جایی یه مجله ای یه سایتی رقابتی انجام داده و ب.ام. و ایکس یک این مدل بنزهارو شکست داده. آقای مهدی کجایید؟
KF
۱۴ تیر ۱۳۹۸خوب شد bmw گفته نسخه قدرتمند تری از نسل جدید سری یک در کار نیست تا حداقال این AMG a45 برای مرسدس بمونه که bmw شکستش نداده باشه تا اقا کاوه بتونه با خیال راحت صحبت کنه
Seyed AMG
۱۴ تیر ۱۳۹۸زهی خیال باطل ، با GT63 S , بی ام و M5 کامپتیشن رو تو پیست میزنیم ، با C63S , بی ام و M3 کامتیشن رو تو درگ و گاهی پیست ، با A45 نسل قبل بی ام و M2 و …
هیچوقت بی ام و بهتر از بنز نبود و نخواهد بود بلکه عملکرد نسبتا یکسانی دارن
KF
۱۴ تیر ۱۳۹۸bmw m5 کامپتیشن که با E63S مقایسه میشه. که bmw پوستش رو کند. با این که درگ هاش رو با GT63S هم دیدیم
bmw m3 competition هم که درگش رو با الفا و c63s در carwow دیدیم و به قول خودت گاهی در پیست و…
benz a45 هم که در نوربرگ رینگ زمان 8:04 رو ثبت کرد در صورتی که M2 زمان 7:58 و ثبت کرد اما با این که دفرانسیل عقبه .
GT63S هم که باید صبر کنه M8 شروع کنه
باید گفت هیچوقت مرسدس بهترین نمیمونه…
MAHDI
۱۴ تیر ۱۳۹۸دوست عزیزدیروز خودم به دوستان گفتم که a45 معرفی شد.
کاوه
۱۴ تیر ۱۳۹۸ارادت. مزاح کردیم.
Car lover
۱۴ تیر ۱۳۹۸واای ک چقد جلوپنجره های عمودیش خوبه
همین جلوپنحره عمودی رو اس کلس ک میاد کلی میره. رو شخصیتش
محمدرضا
۱۴ تیر ۱۳۹۸واقعا شعار مرسدس بنز اینجا صدق میکنه ؛
The best or nothing
نهایت مهندسی با چاشنی تکنولوژی
KF
۱۴ تیر ۱۳۹۸باید اعتراف کنم خیلی خیلی جذابن حتی اگر طرفدار bmw باشم
Porsche & Mercedes Benz
۱۴ تیر ۱۳۹۸طبق معمول مرسدس عادت داره بهترینا رو بسازه
بالاخره همیشه باید ثابت کنه پدر خودروسازی جهانه
اینام همون طراحیاس ک ی زمانی ایراد میگرفتیم..حالا عاشقش شدیم..این معجزه #مرسدس_بنز بوده همیشه ?
Km
۱۴ تیر ۱۳۹۸فوق العاده جذاب و زیبا ?
عرفان
۱۴ تیر ۱۳۹۸خیلی خوبه هرکی ندونه فک میکنه cls سواری
از بس شبیه هم شدن این نسل
MAHDI
۱۴ تیر ۱۳۹۸مدل هاچبکش خیلی خوب شده طراحیش نسبت به مدل A35.
اما مدل صندوق دار CLA 45 واقعا دوست داشتنی نیست.دلیل اصلیش هم مدل چراغ ها ویه نکته عجیب اینه که حجم بدنه با رینگ ولاستیک هاش انگار اصلا جور درنمیاد.بیشتر توعکس هایی که مستقیم از روبرو وپشتش گرفته شده انگار ماشین روی سایز خیلی کوچیکی از رینگ ولاستیک سوار شده.اما جالب اینه رینگ ولاستیک کوچیکی نداره. شایدطراحیش یه حالتیه که اینطور دیده میشه.انگارنابالغ هستش.به نظر مدل آئودی SR3 سدان طراحی جذاب تری ازCLA45 داره واقعا
اما مدل A45هاچبک جذابه.
مرسدس مایباخ
۱۴ تیر ۱۳۹۸با CLA45 میریم برای مقابله با سری ۲ و آئودی S3
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۴ تیر ۱۳۹۸علاقم نسبت به هاچبک ها چند برابر شد!
mazda-MX5
۱۴ تیر ۱۳۹۸چین هم خوب ماشین هایی میزنه ها!!!
OMID
۱۴ تیر ۱۳۹۸هر هر
نمکدون
حسین دهمرد
۱۴ تیر ۱۳۹۸دوستان ابعاد cla رو کسی میدونه؟طولش با چه ماشینی میخونه؟
Mohsen
۱۵ تیر ۱۳۹۸بی ام و سری یک جدید و بزودی سری دو چهار در انتخاب منه چون بی ام و نهایت یک ماشینه و بنز زرقو برقی بیش نیس برای خودنماها ساخته میشه