مرسدس بنز

مرسدس-ای ام جی GT S 63 پوسایدون، گل سرسبد سدان های پرفورمنس!

کمپانی آلمانی پوسایدون دست روی یکی از احساس‌برانگیزترین محصولات تاریخ مرسدس-ای ام جی گذاشته و آن را به هیولایی سریع‌تر تبدیل کرده است. این خودرو هم‌اکنون با نام پوسایدون GT 63 RS 830+ شناخته شده و بر پایه مرسدس-ای ام جی GT 63 S 4Matic+ شکل گرفته است.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی هیولای موردبحث قدرت ۶۳۹ اسب بخاری داشته و در حالت استاندارد باعث شده این خودرو یکی از قوی‌ترین محصولات کلاس خود باشد. واضح است که پوسایدون به این قدرت رضایت نداده و از توربوشارژرهای جدید استفاده نموده و سیستم‌های ورودی هوا، اینترکولر و سیلندرها را نیز ارتقا داده است.

پوسایدون همچنین پورت‌های ورودی و خروجی را بهینه کرده و تزریق آب/الکل را به پیشرانه اضافه نموده و سیستم اگزوز جدیدی را نیز بکار برده که از خروجی‌های منحصربه‌فرد سود می‌برد. ECU نیز ارتقا یافته و تمامی این تغییرات باعث شده این هیولا در حال حاضر قدرت ۹۴۰ اسب بخاری و گشتاور عظیم ۱۲۷۸ نیوتون متری داشته باشد. سیستم تزریق آب/الکل ویژگی خاصی بوده و بوست فشار را بدون بالا بردن فشار کاری پیشرانه بهبود می‌بخشد. باک این سیستم زیر صندوق‌عقب جا خوش کرده است.

GT 63 RS 830+ در خط مستقیم شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای داشته و برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۵.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. سقف سرعت این هیولا نیز بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

پوسایدون پکیج خود را تنها برای مشتریان خارج از آلمان عرضه کرده و افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند باید خود را به قدرت ۸۳۰ اسبی و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتون متری راضی کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    هیچی نسخه برابوسش نمی شه

    موافقم 38
    مخالفم 5
    1. MR.JJ

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      البته درسته پوسایدون به اندازه برابوس شناخته شده و معروف نیست
      ولی در حقیقت :
      پوسایدون_ _برابوس800
      2.8 2.9
      350 315 (محدود شده)
      940 800 قدرت
      1278 1000 گشتاور

      موافقم 23
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        کلاس کاریشونو و اعتبارشون از زمین تا آسمون فاصلس. خودت حاضری برابوس 800 ول کنی ؟؟

        موافقم 18
        مخالفم 1
    2. مزدا

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      موشک قار پیما

      موافقم 12
      مخالفم 1
  2. ممد ژانگولر

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    با اضافه کردن این کیتهای افزایش قدرت و شتاب من الجمله الکل !! خیلیه منفجر نمیشه یا حداقل گیج نمیزنه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  3. nikzad

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    خط دوم فکر کنم منظورتون ای ام جی بوده درسته؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. Maserati-MC20

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خوب این کار هایی که این تیونر کرده خود کمپانی نمیتونه بکنه؟

    فکر کنم برای عمر بیشتر موتور قدرت رو به حداکثر نمیرسونن

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. علیx76

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      کلا هر چیزی یه نقطه مقابلی داره
      کمپانی بین عملکرد ، دوام ، قیمت ، قابلیت دسترسی، تامین و پشتیبانی و هزاران فاکتور دیگه ، یه تعادل ایجاد میکنه
      حالا ممکنه یه نفر این تعادل رو نپسنده ، و بر طبق میل خودش ، تعادل جدیدی رو تنظیم کنه

      موافقم 13
      مخالفم 1
  5. MR.JJ

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (109 ديدگاه)

    شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای داشته و برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۵.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. سقف سرعت این هیولا نیز بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
    شتاب فوق العاده وحشتناکی داره 5.9 تا 200 اصلا قابل تصور نیست
    (ما هم به آشغالهای از رده خارج فرانسوی می گیم سلطان و موشک با شتاب 13 ثانیه. چقدر بدبختیم)

    موافقم 32
    مخالفم 4
  6. محمد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    یکاش میشد چراغ جلوشو مثل چراغ عقب خشن تر طراحی کنه
    با اینکه ماشین عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. NISSAN GTR SOLTAN

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    بهترین سوپر سدان دنیا
    توی پیست از سریعترین بی ام و هم سریعتره
    پدال بی زحمت درگ نیسان gtr و m8 که کانال Archie Hamilton Racing برگذار کرده رو بزار
    من هم چنان منتظر مطلب برابوس rocket 900 هستم

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. ارشیاSVJ

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      این برابوس راکت چیه
      هر جا میرم اسمش میاد؟!

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. OMID

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        سریعترین سدان لوکس فول سایز دنیا

        موافقم 13
        مخالفم 1
  8. مازیار

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    ۱۰۰۰ واحد قدرت یا گشتاور برای یه سدان یا یه اس یو وی ؛ چطور بگم؟ انگار لطف کلاس بندی بین خودروها رو از بین میبره اما مثل اینکه زور چشم و هم چشمی بیشتره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  9. بهنام

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    نمای جلوی این ماشین بسیار گیراست ولی به شخصه دوست داشتم گلگیر عقب خودرو کم ارتفاع تر می‌بود یعنی فاصله ی کمتری بین قوس چرخ عقب و خط پنجره وجود می‌داشت و گلگیر پف بیشتری داشت. ایست ماشین در حالت استاندارد جوریه که انگار ماشین ارتفاع زده و چراغ باریک عقب که در ارتفاع بالایی نصب شده اون وزنی که سدان های آلمانی القاء میکنه رو نداره. در کل زیباست ولی سدان رویایی من بر پایه ی این ماشین باید توسط این موارد رفع عیب بشه ?. 528 هایی که با کیت ام وارد کشور شد دارای زیباترین حالت قرارگیری چرخ عقب داخل گلگیر کم ارتفاع و پف کرده ی خودش هست که از دیدنش سیر نمیشم.

  10. سورنا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    پانامرارو دوس دارم ولی نمیدونم رقیب پانامرا حساب میشه یا نه ولی پانامرا در مقابل این به چشم نمیاد …

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    تو یکی از کامنت های بالا میخوندم که 405 و پارس رو با این GT 63 مقایسه کرده بود از نظر شتاب!
    خب دوست عزیز از رده خارج قبول ولی قرار نیست که هرجایی این هارو دست مایه کامنت ها کنیم
    شما یه نگاهی به برند ها بنداز یه نگاهی به کلاس دو تا ماشین بکن.
    هیچ جای دنیا تو حال حاضر هم سدان های معمولی خانوادگی شتاب 2.8 ثانیه ای و سرعت بالای 300 تا ندارن.

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا