مرسدس-آامگ دو سال پیش با معرفی کانسپت GT 4 در نمایشگاه ژنو، رویکرد کاملاً جدیدی را برای محصولات آیندهٔ خود نشان داد که آن استفاده از نیروی الکتریسیته بود زیرا این کانسپت به قوای محرکهای هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی در عقب مجهز شده بود که مجموعاً ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد؛ اما بااینحال تاکنون چنین قوای محرکهای برای GT 4 تولیدی ارائه نشده و در حال حاضر قویترین نسخهٔ این خودرو مدل GT63 S است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۴۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
حال اما اتوکار گزارش داده است که مرسدس در حال کار بر روی نسخهٔ هیبریدی این خودرو با نام GT73 است که قدرت فوقالعادهای برابر با ۸۰۰ اسب بخار داشته و پرچمدار جدید خانوادهٔ این کوپهٔ چهاردر خواهد بود. این مدل یکی از اولین محصولات هیبریدی واقعی مرسدس-آامگ خواهد بود. به گزارش اتوکار، عکاسان جاسوس پروتوتایپی از GT73 را در حال آزمایش دیدهاند که در سکوت کامل حرکت میکرده است. این یعنی GT73 در حالت الکتریکی قرار داشته و احتمالاً برای مدت کوتاهی توانایی کار بهصورت تمام الکتریکی را دارد.
این سوپرسدان قدرتمند به لطف گشتاور فوری موتور الکتریکی احتمالاً شتابی زیر ۳ ثانیه خواهد داشت و با استفاده از سیستم هیبریدی خود میتواند تا ۵۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. مرسدس بنز در طول تاریخ خود از عدد ۷۳ برای چند محصول بسیار خاص و فوقالعاده کمیاب مثل SL73 استفاده کرده است اما احتمالاً در آینده بیشتر شاهد استفاده از این عدد در محصولات این شرکت خواهیم بود زیرا علاوه بر GT73، ممکن است مدلهای پرچمدار G کلاس و S کلاس هم با نام G73 و S73 ارائه شوند.
GT73 پاسخ مستقیم مرسدس بنز به پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid محسوب میشود که به قوای محرکهای هیبریدی مجهز است. البته پورشه تنها ۶۸۰ اسب بخار قدرت دارد و GT73 با ۸۰۰ اسب بخار قدرت بر آن کاملاً برتری خواهد داشت. به گزارش اتوکار، این سوپرسدان آلمانی اوایل سال آینده معرفی خواهد شد و احتمالاً بهطور قابلتوجهی گرانتر از GT63 S کنونی با قیمت ۱۵۹ هزار دلار خواهد بود. این در حالی است که هماکنون قیمت پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid از ۱۸۶ هزار دلار آغاز میشود.
NAVID۰۰۹۸
۱۳ خرداد ۱۳۹۸گل سرسبد محصولات این روزهای مرسدس بنز ، به جُراَت میشه گفت همین ماشینِ .
Seyed.AMG
۱۳ خرداد ۱۳۹۸کاملا درسته ، ترکیبی از S63 و E63 و AMG GTR … مگه بهتر از این هم میشه ؟؟
انچه خوبان همه دارند تو (GT4)یکجا داری ??
Seyed.AMG
۱۳ خرداد ۱۳۹۸بیصبرانه منتظر غول جدید مرسدس هستم , با این مشخصاتی که داره ، اگه تا ۲ سال دیگه رونمایی بشه فعلا در بین سدان ها رقیب قدری . میخواد بیاد سوپراسپرت ها رو به خاک و خون بکشه ???
علی
۱۳ خرداد ۱۳۹۸عاشق این مدل بنزم . با این قدرت دیگه حرفی برای گفتن نمیذاره
حمیدرضا
۱۳ خرداد ۱۳۹۸جالبه برخی از مدلهای عملکردی و قدرتمند تر بنز از مدل میباخش گرون تر هستن فکر کنم یکیشون همین ماشین باشه برا همینه که من معتقدم میباخ جدید برعکس مدلهای قدیمی خیلی تو دل برو و متمایز نیست
اینهمه قدرت و سرعت بیشتر به درد اتوبان های المان میخوره که محدودیت سرعت نیست ولی تو باقی کشورها ممکنه باعث سرخوردگی راننده بشه که نمی تونه تمام قدرت خودروی خودش رو در شهر رها کنه و حتماباید مراجعه کنه به پیست
حسین دهمرد
۱۳ خرداد ۱۳۹۸مگه تو شهر جای گاز دادنه؟
Sajjad
۱۳ خرداد ۱۳۹۸رنگش محشره
فوق العادس این هیولا
کاوه
۱۳ خرداد ۱۳۹۸سدان ها و کوپه های مرسدس به لحاظ طراحی فوق العاده زیبا شده اند. کاش توی کراس اوورها هم این اتفاق بیفتد.
porschesport
۱۳ خرداد ۱۳۹۸از مرسدس هرکاری بر میاد ، بی صبرانه منتظر این سدان فوق العاده هستم
Javadwest
۱۴ خرداد ۱۳۹۸به نظر من پانامرا یچیز دیگست
هرچی باشه پورشه
اما قدرت خروجیش فوق العادست
بهترین یا هیچ😉
پارسا لطیفی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹gt 63 s با 40 اسب بخار کمتر از پورشه پورشه پاناراما توربو اس هیبرید رو می خوره هم تو پیست نوربرگ رینگ از پورشه سریعتره
حالا ببین gt 73 چیه دیگه با 160 اسب بخار بیشتر از gt 63 s
یعنه قوی تر از لامبورگینی اورکان و برخی مدل اونتادور و قوی تر از فراری اف 8 تریبوتو
هییییییییییییییییییییولا