رکورد سرعت بوگاتی شیرون تا چند هفته نقل محافل بوده است. این خودروساز فرانسوی فعلاً یک پله بالاتر از شرکتهایی همچون کونیگ زگ، هنسی و SCC قرار گرفته است؛ اما همهی خودروسازان علاقهای به این رکوردها ندارند. توبیاس موئرز رئیس مرسدس-ای ام جی در مصاحبه با تاپ گیر گفته که او علاقهای به رسیدن به رکوردهای سرعت با هایپرکار وان ندارد.
او گفته است: “من به رقابت سرعت علاقهای ندارم. من با رسیدن به سرعت ۳۵۰ یا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت مشکلی ندارم.” البته رسیدن به این سرعتها نیز بسیار سخت بوده و همهی شرکتها توانایی ثبت چنین رکوردهایی را ندارند. عدم علاقهی موئرز به ثبت رکوردهای سرعت میتواند به بوگاتی مربوط باشد که سرعت ۴۹۰.۴۸۴ کیلومتر در ساعت را به ثبت رساند. هدف این شرکت شکستن مرز سرعتی ۴۸۲ کیلومتر در ساعت بوده و حالا که به این هدف رسیده دیگر به دنبال رکوردهای سرعت نخواهد رفت.
اما چرا موئرز اهمیتی به چنین رکوردهایی نمیدهد؟ او در پاسخ به این سؤال میگوید:
تجربهی راندن خودروی مجهز به قوای محرکهی فرمول ۱ بسیار مهمتر از سقف سرعت است.
تجربهی سرعتهای بسیار بالا کاملاً هیجانانگیز است اما انجام این کار با ایمنی کامل و بهصورت قانونی میتواند یک چالش باشد. شکی وجود ندارد که AMG One هایپرکاری سریع خواهد بود؛ اما موئرز راست میگوید چراکه تجربهی سواری یک خودرو مهمتر از سرعت است.
البته با تأسف باید گفت که لذت تجربهی سواری هایپرکار وان ماهها به تأخیر افتاده است. مرسدس قبلاً گفته که اولین نمونههای این خودرو تا سهماههی ابتدایی سال ۲۰۲۱ به دست مشتریان نخواهند رسید. به نظر میرسد تستهای آلایندگی زمانبر بوده و این برند به دنبال مدیریت میزان صدای تولیدی و داخل کابین میباشد. مرسدس-ای ام جی وان حدود دو سال پیش رونمایی شده است.
zeg
۲۳ شهریور ۱۳۹۸همین اول کار شیک و مجلسی خودشو کشید کنار.
بقیه هم تا دو سال دیگه از گردونه خارج میشوند.
تنها رکوردزن سرعت کوئنیگ زگ است.
عجله نکنید، کمتر از دو سال دیگه رکورد 550 (شایدم 600) رو بزنه!
زگ اسطوره دوران
علیx76
۲۳ شهریور ۱۳۹۸دوست عزیز روند بهبود رکورد سرعت بطور خطی نیست
با افزایش سرعت ، اولامقاومت هوا با توان دوم افزایش پیدا میکنه
ثانیا شتاب چرخشی چرخ ها همین الانشم به مرز بحرانی رسیده و تقریبا به سقف توانایی لاستیک های سنتی رسیدیم
اگه برای بوگاتی ۵۰ کیلومتر در ساعت افزایش سرعت ، ۵ سال وقت گرفت
۵۰ تای بعدی ۱۰ سال وقت میگیره
اگه قرار بود کونیخزگ تو ۲ سال ۱۰۰ کیلومتر برساعت افزایش سرعت داشته باشه ، پس باید خیلی وقت پیش رکورد ۵۰۰ رو میزد
zeg
۲۴ شهریور ۱۳۹۸یه مثال برات میزنم ذهنت روشن بشه:
زمانی که cpu کامپیوترها تک هسته ای بود خیلی رو بالا بردن سرعتش کار میکردند و سرعت بالای 3 گیگاهرتز به سختی حاصل میشد تا اینکه به فکر افتادند و بجای این کار چند هسته رو سری کردند. بعدش هم شروع به کوچک کردن تراشه ها در ابعاد نانومتری کردند.
داستان سرعت هم همینه. با موتورهای بنزینی به سختی میشد قدرت بالای 1000 اسب بگیرند، برای همین موتورهای الکتریکی را کمک آوردند.
الان هم زگ تکنولوژی منحصر به فردی دست یافته که خواهد توانست به 600 کیلومتر برسه. اینه که زگ رو برترین میکنه.
:::فرشاد:::
۲۳ شهریور ۱۳۹۸مرسدس از همون اول قرار نبود با پروجکت وان رکورد سرعت بزنه، اصلا این خودرو برای زدن رکورد حداکثر سرعت ساخته نشده، موئرز صرفا خواسته روشنگری کنه وگرنه مرسدس ثابت کرده اگر بخواد، هر چیزی در توانش هست (این کمپانی در تاریخ 28 ژانویهٔ 1938در یک جاده عمومی با خودروی W125، به سرعت 432 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرد)
یانکی
۲۳ شهریور ۱۳۹۸یه فیلم کوتاه اومده که صدای هایپر بنز تو حالت تخته شنیده میشه که حتی در حد صدای یه c63 هم نیست افتضاهه
پیکان جوانان گوجه ای
۲۳ شهریور ۱۳۹۸سرعتی بالای 400 عموما کاربردی نیست تو بیشتر پیستها هم قابل انجام نیست بیشتر یک تکنیک بازاریابی هستش . من بیشتر به هندلینگ اهمیت میدم چون لازمه هر خودرویی هستش حالا میخواد یک اسپورت ارزون مثل ماسل کارهای امریکایی باشه یا یک سوپراسپورت گرون اروپایی .
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۳ شهریور ۱۳۹۸از اولشم کسی از موتور ۱/۶ لیتری توربو انتظار رسیدن به سرعت ۴۵۰ کیلومتر و شکستن رکورد بوگاتی رو نداشت. هندلینگ ( رکورد پیست) و شتاب ، چیزایی هستن که «وان» باید خودش رو در اون ها نشون بده.
واسه سرعت های ۴۰۰ کیلومتر و بالاتر نیاز به موتور های حجیم و بسیار سنگینه. ماشین های فرمول ۱ هم الان سقف سرعتشون همین ۳۵۰ تاست
ایمان
۲۳ شهریور ۱۳۹۸آقا مجید عزیز
سقف سرعت ماشین های فرمول یک ۳۷۰ کیلومتر هست
ارش
۲۳ شهریور ۱۳۹۸صحبتهای موئرز در فراری خلاصه میشه .لذت ناب رانندگی.
car lover
۲۳ شهریور ۱۳۹۸حالا میگیم فورد جی تی برا رقابت ساخته نشده مگه تو مخ بعضیا میره
حتما باید پشت میکروفون بگه
معلوم نیست 1250 دستگاه کلن ینی چی/؟
مهدی
۲۴ شهریور ۱۳۹۸تعادل و هماهنگی تو هر چیزی بهترین نتیجه رو میده . سرعت کافی ، شتاب کافی ، راحتی کافی ، کیفیت کافی و لذت رانندگی ناب هماهنگی بین تمامی اجزا که از مهندسی و عالم نشات میگیره و باعث میشه یه برند قدرتمند باشه. با کمال احترام به بقیه اما تنها شرکتی که بی ایراد یا شاید کم ایراد سوپراسپرت میسازه و تک تک محصولاتش سنگ محکم کلاس خودشون هستن از قدیم تا الان فراری بوده و یک پله پایینتر پورشه بقیه هم هر از گاهی یه محصول تو قواره این دوتا شرکت ممکنه بیرون بدن اما خب واقعیت اینه که در مجموع فاصله دارن با این دوتا. کارشناس مجله evo حرف درستی زد که گفت فراری تو سطوح فناوری و تکنولوژی تو سطح متمایز نسبت به بقیه هست و شرکتای دیگه راه دارن تا بهش برسن!