مرسدس AMG S65 بر روی کاغذ چندان هیجان برانگیز بنظر نمیرسد؛ در حدود ۸۲,۵۰۰ دلار گرانتر از S63 sedan است و حتی شتاب ۰-۶۰ آن به میزان ۰.۷ ثانیه کندتر است. بیشینه سرعت هر دو مدل یکسان بوده و از نظر امکانات رفاهی و آپشنها نیز نفاوتی میان این دو برادر وجود ندارد. بنابراین لااقل بر روی کاغذ، مزیت S65 چندان واضح نیست.
آقای «نیک مارتین» مدیر محصولات بخش AMG، این چنین توضیح میدهد:
همواره یک مشتری وجود خواهد داشت که ۱۲ سیلندر بخواهد؛ آنها نهایت پرفورمنس را خریداری مینمایند، چرا که این همان چیزی است که آنها هستند
تعداد خودروهای کمی در دنیا باقیاند که همچنان با پیشرانه ۱۲ سیلندر عرضه میشوند و اس۶۵ یک خودروی ویژه در این میان است، چرا که بسیار متفاوت است. موتور این خودرو، تنها پیشرانه مرسدس اس کلاس است که برای سال۲۰۱۸ بدون تغییر باقی خواهد ماند. گذشته از اینها آقای مارتین اظهار نظر جالبی در این زمینه بیان میکنند:
مشتریان اس۶۵ را تنها به دلایل منطقی نمیخرند، آنها این خودرو را خریداری مینمایند چرا که بهترین محصول ماست و مدل برتر اس۷۵ وجود خارجی ندارد.
نقاط قوت
قدرت بالا: پیشرانه ۶ لیتری بی توربو این خودرو قادر به تولید توان خروجی ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور کم نظیر ۱۰۰۰ نیوتنمتر است که موجب میشود تا اس۶۵ به طرزی بی پروا به پیش برود و کمتر خودرویی در مسیر یارای حرکت دوشادوش با آن را خواهد داشت. همچنین اس۶۵ تنها به صورت دیفرانسیل عقب عرضه میشود و از لاستیکهای ۲۰ اینچی سود خواهد برد.
طراحی داخلی ویژه AMG: این اولین و بهترین خودرویی است که طراحی داخلی آن توسط AMG، متناسب با پرفورمنس کم نظیر آن، همگام سازی شده است. غربیلک فرمان بی نظیر به همراه شیفترهای بزرگتر، همچنین صفحه نمایشگر پشت غربیلک که دلالت بر مفاهیم اسپورت دارد، از جمله شاخصههای کابین است.
کنترل هوشمند شاسی در مسیرهای منحنی شکل:
سه حالت مختلف در تنظیمات شاسی به چشم میخورد: کامفورت، اسپرت و کورو( curve). گزینه سوم عملکردی را فعال میکند که به وسیله آن خودرو در هنگام عبور از مسیرهای منحنی به میزان ۲.۶۵ درجه کج میشود تا از نیروهای جی وارده بر سرنشینان کاسته شود. این سیستم فقط در خودروهای دیفرانسیل عقب قابلیت نصب دارد چرا که به یک مخزن تحت فشار هیدرولیکی نیاز دارد تا موقعیت شفت حائل در مدلهای 4matic را تغییر دهد.
معایب
گیربکس قدیمی: اس۶۵ تنها خودروی اس کلاسی است که با گیربکس هفت سرعته از مد افتاده عرضه میشود و قدمت گیربکس مذکور، خود گویای کیفیت تعویض دندههاست. البته این گیربکس تنها گزینه مطلوب برای انتقال گشتاور عظیم تولیدی توسط پیشرانه ۱۲ سیلندر است. در دنده معکوسها صداهای نابهنجار به گوش میرسد.
نیاز به یک اتوبان با سرعت نامحدود: مقامات مرسدس بر این موضوع که مزیت بزرگ اس۶۵ تنها در بزرگراههای آلمان قابل حصول است، صحه میگذارند. جایی که پیشرانه وحشی ۱۲ سیلندر میتواند آزادانه تمام ۶۲۱ اسب بخار نهفته در درونش را رها نماید؛ قطعا در کشوری با محدودیت سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت، پیشرانه پرقدرت عملا دیگر امتیازی ویژه محسوب نخواهد شد.
قیمت بسیار گزاف: اگر شما برای خرید این خودرو پا به بازار گماردهاید، مشکلی نیست اما باید بدانید که برچسب قیمت ۲۲۹,۵۰۰ دلاری آن گرانتر از هر مرسدس مایباخ و برخی سوپرکارهای قدرتمند است. در ضمن این قیمت مربوط به مدل پایه بوده و خودروی مورد بررسی در این مقاله ارزشی معادل ۲۴۱,۲۹۵ دلار دارد.
مشخصات مرسدس AMG S65 2018
- پیشرانه: Biturbocharged 6.0-Liter V12
- قدرت: ۶۲۱ اسب بخار
- گشتاور: ۱۰۰۰ نیوتن متر
- شتاب ۰-۹۶: ۴.۱ ثانیه
- بیشینه سرعت: ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت
- مصرف سوخت (شهر-بزرگراه-ترکیبی): ۱۸ لیتر-۱۰.۷ لیتر-۱۴.۷ لیتر
- انتقال نیرو: دیفرانسیل عقب
- وزن: ۲۲۲۲ کیلوگرم
- ظرفیت صندوق عقب: ۴۶۱ لیتر
- قیمت پایه: ۲۲۹,۵۰۰ دلار
- قیمت نسخه تست شده: ۲۴۱,۲۹۵ دلار
علی
۱۱ آبان ۱۳۹۶Wow
Yaser1986
۱۱ آبان ۱۳۹۶پیشرانه های ۱۲ سیلندر یه دنیایه دیگه هستن واسه خودشون یعنی به معنای واقعی کلمه وحشی
.....::::LAST VIPER::::.....
۱۱ آبان ۱۳۹۶ولی یه موتور ۱۲ سیلندر ۶لیتری
اونم با دو تا توربو چارجر چرا باس این همه کم بازده باشه همش ۶۲۱ اسب؟
مانی
۱۲ آبان ۱۳۹۶قصدِ جسارت ندارم برادر
اما میشه بازده رو معنا کنی؟
فکر میکنم سو تفاهم شده
.....::::LAST VIPER::::.....
۱۲ آبان ۱۳۹۶میدونی داداش بذار با مثال بگم مثلا موتور z06که هشت سیلندره
با توربو ۶۵۰ اسب قدرت داره
به نظرت موتور بنز با اون همه تکنولوژی بالا که از ls4 هم بیشتره نباس بیشتر از اینا قدرت داشته باشه؟
.....::::LAST VIPER::::.....
۱۲ آبان ۱۳۹۶داداشایی که دیس لایک دادین
اگه به نظرتون حرفم اشتباس بهم بگین
نه مثه عاشقا فقط دیس بدین دلیلش چیه خب؟
اگه اشتباهی هست بگین
بی نام
۱۲ آبان ۱۳۹۶اون دیسِ تعصبه لست وایپر جان
CNA
۱۲ آبان ۱۳۹۶آخه برادر من اون ماشینی که تو راجع بش حرف میزینی کوروته
این مرسدس. S classهستش
اون کجا این کجا
اون تو پیست باهاش چرخ میزنی
این ماشین فوقش تو ازاد راه باهاش سرعت میری
وگرنه رولز رویسم باید ۹۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه
محمد
۱۲ آبان ۱۳۹۶جناب بیشتر برمیگرده به مسائل اصطحلاک و عمر مفید موتور و سایر مجموعه انتقال نیرو.نه اینکه نتونن.وگرنه براباس و یا منصوری میتونند تا ۸۰۰ الی ۹۰۰ اسب از دل موتورهایی با حجم کمتر نیرو بکشند.ارادتمند
.....::::LAST VIPER::::.....
۱۲ آبان ۱۳۹۶Cna خان الان بحث سر ماشین نیست داداش
بحث سر انجینه
اره
Mehran
۱۱ آبان ۱۳۹۶بهتره قبل از خریدش گزینه های دیگه هم بررسی کنه خریدارش
امیر
۱۱ آبان ۱۳۹۶V12احترام خاصی داره
مهدی 911
۱۱ آبان ۱۳۹۶به نظرم اگه اسکلاس فقط 12 و 8 سیلندر باشه با ابهت تره نه 4 و 6 سیلنر
Kamran
۱۱ آبان ۱۳۹۶?سلطان کره خاکی?
:::فرشاد:::
۱۱ آبان ۱۳۹۶دوازده سیلندر دنیای خاص خودش رو داره، اما اختلاف قیمتش با S63 خیلی غیر منطقیه؛ S63 سریعتره، گیربکسش مدرنتره، قیمتش خیلی ارزونتره. . .
محمد رضا
۱۱ آبان ۱۳۹۶البته گیربکس هفت سرعته اونقدر هم قدیمی و از مد افتاده نیست و از لحاظ کیفیت تعویض دنده هیچی از نه سرعته کم نداره.
من خودم E320 اتوماتیک پنج سرعته دارم و هیچ کمبودی احساس نمیکنم.
Khosrow
۱۱ آبان ۱۳۹۶قیمت بسیار گزاف 229000 دلار / حاجی برای ایرانیا از میلیون دلار حرف بزن / دیگه نکن از این شوخیا ..
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۱ آبان ۱۳۹۶ببخشید اینجا این کامنتو میزارم،ولی مک لارن 720s با اقتدار کامل خودروی پرفورمنس سال road and track شد.?????
جملاتی که درباره ی 720s گفته شده حیرت انگیزه و غیر قابل وصف.
سومین تایم پیست هم زده.
به قل تراویس اکالسکی (( مک لارن 720s آینده ی خودرو های اسپرت و سوپراسپرته?))
پدال هر چه سریع تر پوشش بده.
سعید(تهران)
۱۱ آبان ۱۳۹۶هنوز S63 خیلی منطقیتر به نظر میرسه…
شاهين
۱۲ آبان ۱۳۹۶به خدا مفته!!!! تا همین ۴-۵ سال پیش اگه وارد ایران میشد با دلار هزار تومنی و گمرکی ۱۰۰٪ قیمتش میشد ۵۰۰ میلیون.یعنی پول یه s350 سال ۲۰۰۹…
از نظر من ۲۲ میلیون واسه پراید گزاف تره تا ۲۲۰ هزار دلار واسه این ماشین شکوهمند
ماتئوس
۱۲ آبان ۱۳۹۶درود بر تو ?
خیلیا نمیفهمن جریان دلار و بالا رفتن قیمتش دست کی و با چه هدفی بوده !
مانی
۱۲ آبان ۱۳۹۶از دیدن فرمونش آدم سیر نمیشه:د
محمد
۱۲ آبان ۱۳۹۶یه حقیقتی وجود داره،هیچکس به این اعجوبه با دوازده سیلندر نیاز نداره، کارش با هشت، شش و حتی چهار سیلندر هم خیلی راحت راه میفته… کما اینکه لکسوس تو پرچمدار جدیدش از شش سیلندر به همراه توربوچارجر استفاده کرده… انجینهای پورخوران و تعداد سیلندر بالا مخاطبین خاص خودشو دارن که حاضر نیستن با هیچ گزینهای عوضش کنم
Arian
۱۳ آبان ۱۳۹۶سلطان تو کلاس خودشه دست خوش
Sami
۱۴ آبان ۱۳۹۶فقط بشینی نگاش کنی صبح تا شب