مرسدس بنز CLA 250e، CLA 250e شوتینگ بریک و GLA 250e با قوای محرکه پلاگین هیبریدی معرفی شدند. این خودروها از بهار سال جاری میلادی در اروپا عرضه خواهند شد اما هنوز خبری درباره عرضه آنها در آمریکا منتشر نشده است.
هر سه محصول جدید مرسدس بنز از پیشرانه درونسوز ۱.۳ لیتری و واحدی الکتریکی با قدرت کلی ۲۱۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری استفاده میکنند. تنها گیربکس ارائه شده نیز از نوع ۸ سرعته دوکلاچه است. باتری سیستم هیبریدی موردبحث نیز ظرفیت ۱۵.۶ کیلووات ساعتی دارد.
مرسدس میگوید CLA 250e برد تخمینی ۶۰ تا ۶۹ کیلومتری خواهد داشت درحالیکه مدل شوتینگ بریک در حالت الکتریکی شعاع حرکتی ۵۸ تا ۶۸ کیلومتری را ارائه خواهد نمود. نهایتاً هم مدل GLA 250e با برد حدود ۵۳ تا ۶۱ کیلومتر در دسترس خواهد بود.
استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی باعث شده مسیر اگزوز تغییر یافته و محل نصب باک سوخت نیز به فضای بین اکسل عقب منتقل شود تا فضای کافی برای باتری آزاد شود. مرسدس میگوید این طراحی کمترین میزان تأثیر را روی محفظه بار عقب داشته است.
این سه خودرو از سیستم مبتنی بر مسیر مرسدس استفاده میکنند که با استفاده از دادههای ناوبری و محدودیتهای سرعت بیشترین میزان راندمان الکتریکی را ایجاد میکند. رانندگان همچنین میتوانند تا زمانی که استفاده از پیشرانه درونسوز ضروری نباشد حالت الکتریکی را در اولویت قرار دهند. این برند آلمانی تخمین میزند ۹۰ درصد سواری خودرو در شهر فقط با استفاده از نیروی الکتریکی صورت گیرد.
ممد ژانگولر
۱۵ اسفند ۱۳۹۸بعضی از این شرکتهای خودروسازی معروف مثل بنز گیر دادن به هیبرید
عزیز من این تکنولوژی نیومده رفت ول کنید بابا
Hamidreza
۱۵ اسفند ۱۳۹۸به روی چشم
حتما بهشون میگم ولش کنند
بالاخره شما دانا تر از هر فرد دیگری تو این دنیا هستید
با تشکر از توصیه دلسوزانه شما!
آریا ماشین
۱۵ اسفند ۱۳۹۸بی صبرانه منتظر مدل هیبرید e کلاس هستم تا رقابتش با A6 هیبرید و سری ۵ هیبرید رو ببینم
Milad AMG
۱۶ اسفند ۱۳۹۸پیشرفت خوبیه واقعا
ولی به قول خود مرسدس آینده بیشتر به سمت خودروهای پیل سوختی میره