احتمالاً پیشرانههای ۱۲ سیلندر با هجوم روزافزون خودروهای هیبریدی و الکتریکی به موزهها بپیوندند. مرسدس هم تقریباً با پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی خود خداحافظی کرده و سدان لوکس فول سایز خود را برای آخرین بار با نام AMG S65 فاینال ادیشن معرفی کرده است. اگرچه این نیروگاه عظیم همچنان در بطن برخی از مدلهای مایباخ خواهد تپید اما خب نفس این پیشرانه به شماره افتاده است. تقاضا برای مدلهای مجهز به پیشرانههای بزرگ خیلی پایین بوده و هزینههایی که برای هماهنگ کردن یک پیشرانهی ۱۲ سیلندر با قوانین آلایندگی پرداخت میشود بسیار بالاست بنابراین به نظر نمیرسد که حفظ اینگونه پیشرانهها توجیه اقتصادی داشته باشد.
به همین خاطر مرسدس احتمالاً جدیدترین نسل G کلاس را در نسخهی AMG G65 عرضه نخواهد کرد اما اگر واقعاً خواهان یک شاسیبلند جعبهای آفرود با ۱۲ سیلندر و نشان ستاره سه پر روی کاپوت باشید شاید بهتر باشد هرچه سریعتر با برابوس تماس بگیرید. خودروی G V12 900 یکی از لوکسترین شاسی بلندهایی است که تاریخ صنعت خودرو به خود دیده و در دل آنهم نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری توئین توربو با ۸۸۸ اسب بخار (900ps) قدرت قرار گرفته است.
اگرچه این پیشرانه میتواند گشتاور فوقالعادهی ۱۵۰۰ نیوتون متری برابر با بوگاتی ویرون سوپر اسپورت تولید کند اما به خاطر بحث قابلیت اطمینان گشتاور آن به ۱۲۰۰ نیوتون متر محدود شده است. این قدرت و گشتاور فوقالعاده زیاد از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیکی که فکر میکنیم تقویت شده به تمامی چرخ ها منتقل میشود.
اما برابوس چگونه توانسته قدرت ۸۸۸ اسبی و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری این پیشرانه را به اعداد یاد شده برساند؟ در آغاز باید گفت حجم پیشرانه از ۶ به ۶.۳ لیتر رسیده و توربوشارژرهای بزرگتری هم روی آن نصب شده است. همچنین منیفولدهای اگزوز سفارشی، منیفولد جذب جدید با فیلتر هوای سفارشی و سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ نیز وجود دارد.
برابوس علاوه بر بهبودهای فنی اقدام به نصب کیت بدنهی پهن روی خودرو کرده که باعث افزایش ۱۰ سانتیمتری پهنای خودرو شده است. همچنین فاصلهی بین چرخ های روبرویی نیز افزایش یافته تا هندلینگ بهتری ایجاد شود. رینگهای ۲۴ اینچی نیز با لاستیکهای غولپیکری همراه شدهاند. از دیگر ویژگیهای G کلاس برابوس میتوان به عناصر فیبر کربنی زیاد، بال عقب نصب شده روی سقف، سیستم تعلیق سفارشی و کابین تمام چرمی و پدالهای آلومینیومی اشاره کرد.
MAHDI
۲۰ شهریور ۱۳۹۸خوده AMG خیلی بهتر از برابوس هستش!!!
چون هم رنگ بندی کابین AMG بهتره و هم آرم بنز روی جلوپنجره جذابیت بیشتری داره!!!!
ایمان
۲۰ شهریور ۱۳۹۸مهدی جان
AMG زیر مجموعه و شرکت تابعه مرسدس بنز هست
برابوس بزرگ ترین تیونر ماشین های مرسدس بنز هست
دقیقاً مثل M Power و آلپینا برای BMW
zeg
۲۰ شهریور ۱۳۹۸این در برابر کوئنیک زگ هیچی نیست.
برید کنار!
زگ می درد!
ایمان
۲۰ شهریور ۱۳۹۸دوست عزیز این کامنت جاش اینجا نیست
احتمالاً Page رو اشتباهی اومدی
یک شاسی بلند رو با یک هایپر کار مقایسه میکنی ؟؟؟؟
zeg
۲۰ شهریور ۱۳۹۸تو این هفته تا میتونستن زگ رو کوبیدن و بوگاتی رو بالا بردن.
Infinite
۲۰ شهریور ۱۳۹۸zeg
چه ربطی به جی کلاس داره خب؟ :)))
Amir.ferrari
۲۰ شهریور ۱۳۹۸خدا به راه راست هدایتت کنه…
zeg
۲۰ شهریور ۱۳۹۸من که میدونم تو دشمن قسم خورده زگ هستی!
Saeed
۲۰ شهریور ۱۳۹۸داداش اینجا مطلب مرسدسه نه کونیگزگ?? من خودم عشق کونیگزگ هستم و بار ها تو پدال بحث کردم….ولی خداییش اسمش رو هرجایی نیار? میخوای درموردش بحث کنی؟ برو تو مطلب های کونیگزگ بحث کن هر اسم برندی باید تو مطلب مربوط به خودش آورده شه نه هر جایی
AMANTE
۲۰ شهریور ۱۳۹۸اگه به مقایسه باشه، اینطور هم میشه گفت کونیگزگ در برابر این هیچی نیست.
شاید مرسدس جی کلاس در بحث شتاب و سرعت از کونیگزگ اگرا یا هر محصولش کم بیاره.
ولی وقتی بحث راحتی و تعداد سرنشین و فضای بار و کاربردی بودن و قابلیت های آفرود پیش بیاد این کونیگزگ اگرا یا هر محصول دیگه کمپانی کونیگزگ هست که پیش مرسدس جی کلاس کم میاره.
( من هیچ دشمنی با کمپانی کونیگزگ ندارم و یک فرد کاملا بی طرف در دنیای بزرگ خودروها هستم.)
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۱ شهریور ۱۳۹۸جالب بود !
Amir.ferrari
۲۰ شهریور ۱۳۹۸یا خدا،قدرت، شتاب، گشتاور، ابهت، آفرود، زیبایی و…. همه چی تاماااام…
Behrouz. anzali
۲۰ شهریور ۱۳۹۸عجب غولی شده. با این پیشرانه همخوانی داره
بهراد
۲۰ شهریور ۱۳۹۸زاپاسش کجاس؟
ali a
۲۰ شهریور ۱۳۹۸جیگر طلا…
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۱ شهریور ۱۳۹۸من اگه پولشو داشتم یکی از اینا رو حتما میخریدم.
قبلنا روی حذف آرم بنز گیر داشتم ولی الان حس میکنم براباس هم مال خود بنزه و شاید لوگوش نسبت به بنز ارزشمندتر هم باشه چون نشون دهنده ی یک مرسدس خاص و منحصر به فرده.
20 سال پیش این شتاب 3/8 ثانیه رو فقط در محصولات پورشه و فراری و لامبورگینی میشد پیدا کرد. الان در شاسی بلندی به این هیکل !