بر کسی پوشیده نیست که این روزها بازار و صنعت خودرو در حال تحول است زیرا از یک سو با افزایش شدید محبوبیت کراساوورها، فروش سدانها، کوپهها و مینیونها بشدت کاهش یافته و از سوی دیگر خودروهای الکتریکی روزبهروز در حال پیشرفت هستند تا بتوانند نهایتاً درونسوزها را مغلوب کنند. به همین دلیل، خودروسازان با تمرکز روی بخشهای سودآور بازار به کاهش یا اصلاح سبد محصولات خود میپردازند. طبق این رویه، برخی خودروها باید کنار بروند و اگر قرار باشد مدل جدیدی جای آنها را بگیرد، معمولاً از پلتفرم کاملاً جدیدی با تکنولوژی تمام الکتریکی یا هیبریدی برخوردار خواهد بود تا برای پایداری طی چند سال آینده مناسب باشد.
طبق همین سیاستها، از چند وقت پیش گفته میشود که مرسدس بنز قصد دارد نسخههای کوپه و کابریولت S کلاس را کنار بگذارد و در عوض روی پرچمدار الکتریکی جدید EQS تمرکز کند. حال نیز در گزارش جدیدی گفته شده این شرکت آلمانی به دنبال کاهش هزینهها و حذف محصولات کمفروش خود بوده و این دو مدل بخشی از این برنامه هستند. طبق این گزارش، امکان سفارش خرید S کلاس کوپه و کابریولت فقط تا ماه می امسال وجود خواهد داشت و تولید این گرند تورر لوکس در ماه آگوست خاتمه خواهد یافت. این دو نسخه بر اساس سدان S کلاس شکل گرفتهاند که حدود هفت سال است در بازار حضور دارد.
هرچند S کلاس همواره خودروی پیشرویی در کلاس خود بوده و تکنولوژیهای جدیدی را به همراه آورده است اما گفته میشود EQS جایگاه بالاتری خواهد داشت و از هر S کلاسی راحتی و تکنولوژی بیشتری را ارائه خواهد کرد. EQS که ظاهراً با مدل ۲۰۲۱ برای فروش عرضه خواهد شد، لوکسترین تجربهٔ الکتریکی را ارائه خواهد کرد. این ماشین روی پلتفرم کاملاً جدیدی ساخته خواهد شد که در دیگر محصولات الکتریکی آیندهٔ مرسدس هم بکار خواهد رفت. طبق گزارشهایی که البته هیچکدام هنوز تأیید نشدهاند، EQS به دو موتور الکتریکی با قدرتی نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز خواهد بود و بُردی در حدود ۵۰۰ کیلومتر خواهد داشت.
رزیتا
۱۱ فروردین ۱۳۹۹من این مدل مرسدس رو با پلاک گذر موقت تو ایران دیدم ، البته مرسدس بنز S کلاس کوپه با تیونینگ پوزیدون مدل 2018 بودش که این نسل مرسدس بنز AMG S63 کابریو به یه پیشرانهی توئین توربو V8 به حجم پیشرانه 4000 سی سی مجهز هستش که میتونه ۶۰۳ اسب بخار قدرت تولید کنه
تورج
۱۱ فروردین ۱۳۹۹فقط میتونم بگم احساس و زیبایی داره به سرعت برق و باد از دنیای خودرو خداحافظی میکنه.
البته اگر نگاهی به پیرامونمون بندازیم قشنگی جهان داره از بین میره
Hamidreza
۱۱ فروردین ۱۳۹۹با تورج موافقم
واقعا چرا اینو حذف میکنید ؟!
خداییش طراحی ماشین الکتریکی بنز eqc کجا و این کجا!!
عکس دوم رو ببینید که چقدر زیباست …
سنگینی و ابهت از این ماشین میباره…
meysam
۱۱ فروردین ۱۳۹۹این درحالیه که خود eqc تا امروز فروشش پایینتر از برآوردها بوده.
GERMANY
۱۱ فروردین ۱۳۹۹اصلا از این تصمیمات خودروسازا خوشم نمیاد.فقط نمیدونم آخرش به چی ختم میشه. واقعا آخر این تحولات چه اتفاقی می افته؟……..
ماشینا چه طراحی افتضاحی به خودشون میگیرن؟؟؟؟ اصلا در اون عصر جدید،کسی هس به اسم ماشین باز،؟؟؟ کسی هست که قصدش از خرید یک ماشین فراتر از حمل و نقل باشه؟؟؟ کسی هست که بخواد با ماشین عشق کنه؟؟?کسی هست که مثل من با حس کردن بوی بنزین، احساس خوبی بهش دست بده?؟؟کسی هست که مثل من وقتی صدای ماشین هایی مثل 812 سوپرفست،لافراری،اونتادورsvj،هوراکان پرفورمانته،ویرون،720s،ماستنگ،کامارو،کوروت،شلبی و خیلی سلاطین دیگه رو میشنوه، آدرنالینش بره بالا؟! راستش نه فک نمیکنم.
اون موقع واقعا مردم با صدای سوت حال میکنن؟اون موقع مردم اونقدر تنبل و تن پرور میشن که لذت دنده دادن رو با راحتی یه گیربکس تک سرعته عوض میکنن؟!؟!(درود بر دنده اتوماتیک های امروز) اون موقع مردم انقدر بی روح و بی حس و حال میشن که نبود چیزی مثل آمپر رو به بودنش ترجیح میدن؟اون موقع مردم فکر میکنن این که ماشین خودش برونه و خودشون مث یه عقب مونده ی فلج بشینن نگاه کنن خیلی خوبه؟
اگه ماشین باز باشی میدونی چی میگم.
ببخشید اگه دراز شد، ولی من واقعا از این موضوع خوشم نمیاد دوستان(با کمال احترام به تمامی نظرات همه ی شما). تازه این اولشه. حذف کردن این عشق از مرسدس، تازه اول کارشونه…
NAVID۰۰۹۸
۱۱ فروردین ۱۳۹۹با نام s خدافظی میکنه اما حتماً با نام دیگری عرضه میکنه ، چرا ؟
چون قبل S کوپه ، CL تولید میکرد که همون S کوپه بود ، ساختن کوپه های لوکس تو خون مرسدسه و جدایی نداره البته که فقط نام ها تغییر میکنه .
amg 63
۱۱ فروردین ۱۳۹۹دیدنش هم ارزو هست برا ما . اما شرکتهای خودرو سازی ناچار هستند که تغییراتی بدهند وگرنه بلایی که سر کمپانی نوکیا امد و صحنه رقابت عقب افتاد، پیش روی شرکت های همچون بنز و بی ام و …. است
ATa
۱۱ فروردین ۱۳۹۹مفهوم زیبایی صرف بدون عملکرد که در چند سال اخیر به حد نهایت لایه های سطحی رسیده هیچ دست آوردی برای عموم نداشته جز سرگرمی برای اکثریت و سرازیر شدن سودهای سرشار به دارایی های خواص! (ستارگان ورزشی و هالیوودی که دست مزدهای هفتگی شان معادل کل درامد عمری دیگران است که امروزه در جزایر شخصی خود را به اصطلاح قرنطینه کرده و هر از چندگاهی با آپلود تصاویری از این شو خود را جزی از کل قلمداد می کنند نتیجه این رویکرد جهانی بود) این مفهوم همچون حربه ای شد که شرایط امروز جهان پوچی این رویکرد را به حد کمال بر همگان آشکار کرد. اولویت مفهوم مفید بودن به جذابیت بی مقدار.
MHMD
۱۱ فروردین ۱۳۹۹به گمونم در آینده این جور خودرو ساز ها , مثل بیمر و بنز و تویوتا و فولکس واگن و فورد و جنرال موتور و … , الویتشون طی کردن طولانی ترین مسیر و با کمترین هزینه باشه , ته تهش لامبورگینی و فراری و لوتوس و کوینیگ زگ و شایدم پورشه و آستون مارتین بمونن برای ماشین بازی … .
( شاید )
Khosrow
۱۱ فروردین ۱۳۹۹اخرین فرصت ها برای خریداری و نگه داشتن درون سوزها برای نشون دادن سبک زندگی و اتومبیل واقعی برای فرزندان ..
سینا BMW
۱۱ فروردین ۱۳۹۹نمی دونم که EQS چه برتری نسبت به S کلاس کوپه داره که جایگزینش کردن.
MjM
۱۱ فروردین ۱۳۹۹بنز با یکی دو تا از خودروهای دیگش هم در آینده حداحافظی خواهد کرد!
صدرا
۱۱ فروردین ۱۳۹۹امیدوارم کراس اور های سریع تر از اونچه که محبوبیت بدست آوردن از دست بدن!
mehran.Jy
۱۱ فروردین ۱۳۹۹چندین بار به این فکر کردم که اگه بهم بگن فقط یه ماشین انتخاب کن که تا آخر عمرت داشته باشی چیو بر میدارم. لافراری، هوایرا، استون سوپر لگرا، لامبو اونتادور، مرسدس اس ال ار ۳۰۰ اس ال یا جی واگن، کولینان یا بنتلی کانتینانتال.
ولی همش به این می رسم که یه اس کوپه بر میدارم. باهاش درد و دل می کنم، با هم گاهی میزنیم به جاده. بعدش کارواش
ته روز هم میارم وسط حال خونه پارک میکنم. میشینم جلوش رو مبل و لم میدم نگاش میکنم.
خدا حافظ جواهر