در سری مطالب معرفی برندگان دوئلها بهطور کامل گروههای مربوط به خودروهای کوپه و اسپرت را بررسی کردیم و به بخش شاسیبلندها رسیدهایم؛ اما برای ورود به این بخش در ابتدا باید از دروازهٔ کراس استیشنها عبور کنیم زیرا اینها ترکیبی از خودروهای سواری و شاسیبلند هستند و بهنوعی این دو دنیا را به هم پیوند زدهاند. کراس استیشنها همانطور که از نامشان مشخص است بر اساس خودروهای استیشن ساخته میشوند و با ویژگیهایی مثل افزایش ارتفاع و برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک سعی میشود کمی از تواناییهای شاسیبلندها به آنها اضافه شود. کراس استیشنها اما در رقابتهای پدال گروه کمجمعیتی بودند و تنها هشت شرکتکننده در آن حضور داشتند که عبارتاند از:
مرسدس بنز E کلاس آلترین
ولوو V90 کراس کانتری
پژو ۵۰۸ RXH
تویوتا ونزا
فولکسواگن پاسات آلترک
سوبارو اوتبک
اوپل اینسیگنیا کانتری تورر
آئودی A4 آلرود
این هشت کراس استیشن در مرحلهٔ مقدماتی طی چهار دوئل باهم به رقابت پرداختند و بدین ترتیب چهار شرکتکننده حذف و چهار خودرو شامل مرسدس بنز آلترین، تویوتا ونزا، فولکسواگن آلترک و آئودی آلرود به مرحلهٔ نیمهنهایی صعود کردند. سپس خودروهای پیروز مرحلهٔ قبلی در این مرحله نیز طی دو دوئل به مصاف یکدیگر رفتند تا فینالیستهای گروه کراس استیشنها مشخص شوند. در این دوئلها مرسدس بنز آلترین و آئودی آلرود به پیروزی رسیده و راهی مرحلهٔ نهایی شدند تا در آخرین دوئل این گروه، بر سر قهرمانی مبارزه کنند.
در این دوئل مجموعاً ۱۲۳۵ رأی به ثبت رسیده است که مرسدس بنز ۷۱۴ عدد از آنها را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب با کسب ۵۸ درصد از کل آراء پیروز و قهرمان گروه کراس استیشنها شده است. از سوی دیگر، آئودی آلرود که از بنیانگذاران این کلاس محسوب میشود با دریافت ۵۲۱ رأی بهعنوان نایبقهرمانی دست پیدا کرده است. کراس استیشن مرسدس بنز اما برای اینکه به این جایگاه نائل شود در مرحلهٔ مقدماتی با ولوو کراس کانتری به رقابت پرداخت و با مغلوب کردن آن به مرحلهٔ نیمهنهایی راه یافت. آلترین در این مرحله نیز توانست حریف خود که فولکسواگن آلترک بود را شکست دهد و به فینال صعود کند.
رقبای مرسدس بنز آلترین در مراحل مختلف رقابتها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | ولوو کراس کانتری | ۶۶ |
نیمهنهایی | فولکسواگن آلترک | ۸۳ |
نهایی | آئودی آلرود | ۵۸ |
دو شرکت ولوو و آئودی با معرفی مدلهای XC و آلرود بنیانگذاران کلاس نوظهوری به نام کراس استیشن بودند. این خودروها در بازار به موفقیت دست یافتند درحالیکه افزایش محبوبیت فوقالعادهٔ کراساوورها طی سالهای اخیر نیز روی فروش کراس استیشنها تأثیر مثبت گذاشته است. به همین دلیل، دیگر خودروسازان هم به ساخت این استیشنهای بلندقامت ترغیب شدند. یکی از این شرکتها مرسدس بنز بود که هرچند دیر ولی نهایتاً در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ کراس استیشن خود که بر اساس نسخهٔ استیشن E کلاس ساخته شده بود را با نام آلترین معرفی کرد. این خودرو در سه مدل و فقط با موتورهای دیزلی به بازار عرضه میشود که قویترین آنها E400d نام دارد. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. تمامی مدلهای آلترین بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز هستند.
مشخصات فنی
مدل | E400d |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توربودیزل |
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴,۹۴۷ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۳۹ میلیمتر |
وزن | ۲۰۵۵ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۷.۴ لیتر ترکیبی |
قیمت | ۵۵,۷۷۵ پوند |
Me
۳۰ مرداد ۱۳۹۸کاش این رای گیری ها و نظر سنجی های پدال زودتر تموم شه
.کل صنعت خودرو و علم طراحی خودرو شده بازیچه ۴تا مخاطب متعصب.
ایمان
۳۰ مرداد ۱۳۹۸این نتایج صرفاً محبوبیت یک خودرو در کشورمون رو نشون میده و انتخاب اون ماشین دالِ بر بهترین بودنش نیست
پس باید به نظرها و سلایق همدیگه احترام گذاشت
OMID
۳۰ مرداد ۱۳۹۸کلی زحمت کشیده شده پای این دوئل ها
کار سختیه در همچین مقایسی این دوئل هارو برگزار کنی
لطفاً زحمت عوامل پدال رو حداقل کتمان نکنید
Me
۳۰ مرداد ۱۳۹۸هیچ کتمان و بی احترامی در کار نیست همه تون نقش رباتهای فیک میل رو تو این نظر سنجی ها میدونید
OMID
۳۰ مرداد ۱۳۹۸سخته انجامش
کسی سر یه دوئل سایت پدال این کارو انجام نمیده
مزدا
۳۰ مرداد ۱۳۹۸با اینکه با خودروهای استیشن حال نمیکنم ولی آئودی A4 آلرود جذابتر از الترین بود
مزدا
۳۰ مرداد ۱۳۹۸آقای me اگه علم خودروسازی با نظر مخاطبان جلو میرفت باید خودروسازان داخلی از شرمندگی آب میشدن و کارخونه هاشونو گِل میگرفتند
علی
۳۰ مرداد ۱۳۹۸چطوری ولوو و آئودی که پیشتاز کلاسن انتخاب نشدن بنز انتخاب شد؟؟؟؟؟
داود
۳۰ مرداد ۱۳۹۸مگه داریم این همون آمبولانس بهشت زهراست کی رای داده به این استیشن تا صد سال دیگه هم با نام آمبولانس میشناسنش
OMID
۳۰ مرداد ۱۳۹۸بابا همه هی میان میگن چرا این نشد چرا اون شد
دقت کنید هر کی به هر چی میخواد میتونه رای بده
همه ازادن نظرسنجی یعنی همین
کلا ما ایرانیا از قدیم با نظر سنجی مشکل داشتیم
هر کی به هرچی میخواد رای میده
من اگه دلم بخواد تو این سگمنت به مرسدس رای میدم کسی هم حق نداره بگه چرا
پس بس کنید این مسخره بازیو
هی بگید اینا قبول نیست روشن فکریتون رو نشون نمیده اتفاقا ضعف فرهنگیتونو نشون میده
نوید جهرمی
۳۰ مرداد ۱۳۹۸چند کلام حرف حساب. دمت گرم
" Swedish Arrogant Tiger"
۳۰ مرداد ۱۳۹۸v90 بنظرم خیلی زود حذف شد اگه حقش نبود برنده بشه حداقل باید تا فینال بالا میومد.
OMID
۳۰ مرداد ۱۳۹۸مشکل اینه که جلوی خودرو برنده افتاده
fff
۳۰ مرداد ۱۳۹۸تو این کلاس ولوو v90 باید بالا میومد
تو کل دنیا به جز ایران ولوو اومد بالا
احمدرضا
۳۰ مرداد ۱۳۹۸من شخصا استیشن هارو دوست دارم اما اینکه ارتفاعشون رو ببرن بالا به نظرم جالب نیست اصلا