AMG از حدود سال ۱۹۶۷ تاکنون مشغول انجام وظیفه بوده است؛ اما تا سال ۱۹۹۹ مرسدس بنز کنترل این شرکت را به دست نگرفته بود و در سال ۲۰۰۵ مرسدس باقی ماندهی سهام این شرکت را نیز خرید تا آن را به بخش پرفورمنس خودش بدل نماید. در بین این فاصلهی زمانی مرسدس با پورشه (!) برای ساخت سدان پرفورمنس ۵۰۰ E همکاری نمود.
این خودرو که بیشک یکی از پرفورمنس ترین سدان های اوایل دههی ۹۰ بود با کد W124 شناخته شده و از پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری با قدرت ۳۲۶ اسب بخار استفاده میکرد. در همین زمان بود که ب ام و M5 هنوز از پیشرانهی ۶ سیلندر خطی با حجمی کمتر از ۴ لیتر استفاده میکرد که خروجی یکسان اما گشتاور بسیار کمتری داشت.
اندکی بیشتر از ۱۰ هزار دستگاه از این سدان پرفورمنس در نیمهی اول دههی ۹۰ میلادی و پیش از پایان تولید ساخته شد. در سال ۱۹۹۳ تنها ۱۵۹۶ دستگاه از آن ساخته و در کل تنها ۱۵۲۸ دستگاه از ۵۰۰ E به ایالاتمتحده صادر شد.
Mehran nikfar
۱۴ فروردین ۱۳۹۶وااااای چه عشقی بوده این!
peyman
۱۴ فروردین ۱۳۹۶تکنولوژی و کیفیت و زیبایی و… همین بنزE500از خودروهای به فرض لوکس داخلی مثل دنا بالاتر و بالاتر است
ahmad
۱۴ فروردین ۱۳۹۶با این حرفت بزرگترین توهین رو به بنز کردی!
بنز لوکس و شکیل کجا
و مفلوکی به نام دنا کجا
(همین بنز ای 500 که میبینی، نمونه کارکرده و دست دومش حداقل به اندازه چهار تا دنای صفر کیلومتر قیمت داره)
ADAK
۱۷ فروردین ۱۳۹۶حالا شوما ببخشین !
kv sem
۱۹ فروردین ۱۳۹۶حاجی این بنز مال سال 1993 است!!
ArmanM
۱۴ مرداد ۱۳۹۷داداش دنا 50 میلیونه قیمت این از 200میلیون شروع میشه
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۱۴ فروردین ۱۳۹۶یکمی شبیه بنز کپل شده
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
پورشه ، ستاره ی آلمانه ، بهترین خودروساز جهان ، در سال 1994 هم RS2 Avant رو واسه آئودی ساخت. به بنز هم خیلی کمک کرده.
.
همکاری بین این 2 خودروساز دوست داشتنی قدمتی 80 ساله داره.
پورشه در سال 1932در ساخت بنز W125 رکوردواگن که به سرعت 432 کیلومتر اونم در جاده های عمومی رسید نقش پررنگی داشت.
بنز T80 هم که قرار بود در سال 1940 به رکورد سرعت 750 کیلومتر برسه توسط فردیناند پورشه طراحی شد.
.
مرسدس بنز رو بسیار دوست دارم ، اما عاشق پورشه هستم.
مهدی
۱۴ فروردین ۱۳۹۶البته در حدود سالهای پایانی دهه هشتاد و اوایل دهه نود پورشه وضعیت خوبی نداشت و اتفاقا این بنز بود که دست یاری خودش رو برای همشهری پرافتخارش دراز کرده بود. علی رغم تفاوت سبک دو خودروساز نمیشه عاشق هردوشون نبود. اشتوتگارت قلب مهندسی خودروی جهان هست با دو خودروساز شهیر و پرافتخار.
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
نمیشه خودروسازان آلمانی رو دوست نداشت.
luis
۱۵ فروردین ۱۳۹۶برادر تاریخ تحر یف میکنی؟؟؟؟؟؟ بچه 5 ساله هم میدونه اواخر دهه هشتاد که پورش رو به ورشکستگی بود کدام کمپانی و از کدام کشور جهان به دادش رسید و اصول تولید ناب و مدریت درست منابع و نیروی کار رو بش اموخت. اینم گزاشتی پا حساب بنز؟؟؟؟؟؟؟؟؟
moein
۱۴ فروردین ۱۳۹۶من موندم چرا T80رو نمیارن تو جاده تا رکورد سرعت ر بزنه الان که رکورد سرعت دست هیولای سبز با سرعت 873 کیلومتر برساعته بعضی موقع با خودم می گم شاید پورش قوپی اومده
بهروز
۱۶ فروردین ۱۳۹۶هشتصدوهفتادوسه کیلومتر سرعتشه؟??
Amir amini
۱۴ فروردین ۱۳۹۶پورشه شرکت خوبی دوسش دارم ولی طراحیش جلو شرکتای دیگه یکم جالب نیست که البته فقط پانامرا قدیمی و 911 زیاد جالب نیست تعقیر نکرده تو این سال ها ولی بقیه خوبن کاش اینام یکم بهتر میشدن ولی از نظر طراحی داخلی خیلی خوب
ali
۱۴ فروردین ۱۳۹۶بنز با ابهت تر با کلاس تر لوکس تر و خفن تر از پورشه هستش
نوید جهرمی
۱۴ فروردین ۱۳۹۶هنوزم برا من ی چیز دیگس. طراحی اون ب نظرم زیباترین طراحی های بنز بود.وقار و مردانگی و ابهت.
آرزومه ک یه بنز کپل تروتمیز بتونم بخرم و تا آخر عمرم نگهش دارم. اولین ماشینی بود که عاشقش شدم. عشق اول هم که یه چیز دیگس :)
reza-a
۱۴ فروردین ۱۳۹۶تو یکی از مجله ها خوندم که از این مدل تعداد خیلی کمی E500 وارد کشور شده پس یعنی از این مدل چند تا تو ایران هست
ولی عجب ماشینی بوده
#ali.m#
۱۴ فروردین ۱۳۹۶یکی از موندگار ترین و بهترین ها.
?
muhammed
۱۴ فروردین ۱۳۹۶خب ک چی؟!
ما تو ایران دوتا غول خودروسازی جهانو داریم و اینا برای ساخت ساینا به هم همکاری میکنن
امره Emrah
۱۴ فروردین ۱۳۹۶اون برف پاکنا رو چراغ جلوهاش چه نقشی داره دقیقا؟
Radison
۱۴ فروردین ۱۳۹۶وقتی یکیشو تو خیابون میبینم خیلی ذوق میکنم…
Gold
۱۴ فروردین ۱۳۹۶بعد از سال ها تعویض اتومبیل های مختلف اروپایی و ژاپنی یکدستگاه مرسدس 124 با کد رنگ 199 و کد شهرت 300-24 خریدم . این یک حقیقت محض است که هیچ کدام از مرسدس های مدرن برایم به اندازه این اتاق جذاب نبوده اند. پیشرانه شش سیلندر بسیار روان و رانندگی کاملا گیرا و درگیرکننده که متاسفانه امروزه با هزاران سیستم کامپیوتری بازدارنده در حال فراموشیست…… اما این شیرینی فقط و فقط تا قبل از دیدار مرسدس 124 با کد 500 ئی با چهره پیش از فیس لیفت ماندگار بود !!. یک اعجوبه خالص محور عقب با دیسک های 300 میلیمتری ، گیربکس دبلیو 4 شگفت انگیز و صدای بم انجین 119 این شاهکار را پدید آورده اند….
سید علیرضا
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
خیلی ماشین قشنگیه
نسخه ی برابوسش هم هست که هم هشت سیلندره و هم دوازده سیلندر ولی من نسخه ی هشت سیلندرش رو بیشتر می پسندم. brabus 6.5 w124
رضا
۱۴ فروردین ۱۳۹۶پسر عموم یک دستگاه w124 چهارسیلندر 230 داره. واقعا ابهت محضه. تو خیابان همیشه همه جلوتو می گیرن و ازت در موردش سوال می کنن
cr7
۱۴ فروردین ۱۳۹۶حاضرم سر زندگیم شرط ببندم یه مدل 1990 با هر چی کارکردی که نمیخاد باشه بزاری کنار یه پراید مدل 1396 بنزه بازم سالمتر و با کیفیت تره
یاس ی
۱۵ فروردین ۱۳۹۶راجع به این مدل از مرسدس اصلا نباید حرف زد، باید سکوت کرده و صرفا لذت برد.
یک ابهت تمام نشدنی داره، یکی از دوستان یدونه 230 داشت وقتی سوارش میشدم اصلا دلم نمیخواست پیاده بشم، با اینکه هیدرولیکش یکم مشکل داشت و فنر بندیش در سلامت کامل نبود بازهم نسبت به ماشینهای ایرانی عالی بود، عالی.