مرسدس بنز ۶۰۰ یک خودروی بزرگ بود. این خودرو به این قصد آمده بود تا اوج کمال در مهندسی خودرو را به نمایش بگذارد و هنگامیکه در سال ۱۹۶۳ معرفی شد تنها معدودی رقیب داشت. تولید آن در سال ۱۹۶۵ میلادی و دو سال پس از معرفی آن آغاز شد و اغلب طرحهای بدنه آن نیز تا سال ۱۹۷۲ میلادی روانه بازار شدند. بااینحال، تولید نسبتاً کم آن تا سال ۱۹۸۱ میلادی یافت و طی این بازه زمانی،۲۶۷۷ دستگاه از آن ساخته شد.
این خودرو به بسیاری از ادوات لوکس مجهز بود، ازجمله میتوان به سیستم هیدرولیک پیشرفته آن اشاره داشت که قوه محرکه هر چیزی در این خودرو از شیشهها و صندلیها گرفته تا دربهایی که بهطور اتوماتیک بسته میشدند، بود. مرسدس بنز ۶۰۰ در گونههای متفاوتی به بازار آمد:
+ چهار درب سدان با فاصله محوری کوتاه که در طرح شبیه به یک سدان S600 مدرن بود.
+ چهار درب سدان با فاصله محوری کوتاه که یک پنجره برقی مجزا بین صندلیهای ردیف جلو و عقب آن فاصله میانداخت.
+ چهار درب لیموزین با فاصله محوری بلندتر که دارای یک ردیف صندلی در عقب با دو صندلی روبروی آن بود. اغلب و نه تمامی این مدلها مجهز به پنجرههای برقی بودند.
+ شش درب لیموزین با شاسیهای دارای فاصله محوری بلند. این مدل دارای صندلیهای رو به جلوی متحرک در میانه دو درب خود و همچنین یک ردیف صندلی در عقب بود.
+ معدودی لیموزین که جایگاه سرنشینان ردیف عقب در آن بهصورت روباز (کانورتیبل) بوده و با نام لندولت (LANDAULETS) خطاب میشدند. تولید این گونه از مرسدس ۶۰۰ در اوایل سال ۱۹۷۱ میلادی خاتمه یافت.
+ یک مدل از مرسدس بنز ۶۰۰ نیز برای مراسم خاکسپاری (نعشکش) ساخته شد. این خودرو به اضافه دو کوپهای که نامشان در بالا ذکر شد تا به امروز در ایالات متحده باقی ماندهاند.
از آنجایی که مرسدس بنز ۶۰۰ خیلی سنگین بود، یک پیشرانه بزرگ ۶.۳ لیتری V8 با آرایش میل بادامک بالا و یک سامانه تزریق سوخت مکانیکی ساخت بوش که به نحوی ویژه توسعه یافته بود، قوه محرکه آن بودند. سیستم تعلیق قابل تنظیم بادی آن، سواری نرم و هندلینگ خوبی را برای این خودرو در هر سطحی از مسیر فراهم آورده بود، گرچه شتاب و تندی این خودرو به ناگزیر به مصالحهای با ابعاد بزرگ آن تن داده بود.
این خودرو تا سال ۱۹۸۰ در شمارگانی سخت محدود تولید شد و تا زمانی که مدلهای مدرن مایباخ ۵۷ و ۶۲ معرفی نشدند، خودروی همترازی برای آن در خط تولید مرسدس بنز وجود نداشت.
Amir schumacher
۶ مرداد ۱۳۹۶.
یک نمونه از این ماشین رو در مشهد دیدم
بی نظیر بود
محمد
۶ مرداد ۱۳۹۶ما همین الان سال ۲۰۱۷ میتونیم خودرویی در حد این مدل ۱۹۶۳ بنز رو تولید کنیم؟؟؟
مگه ما از قدیم خودروساز نبودیم؟؟؟
تا کی مصرف کننده ها تاوان مدیریت جذاب صنعت خودرو رو بدن؟؟؟؟
بیتزارینی
۲۰ آبان ۱۴۰۲ما بنز تولید کنیم ؟!
کل دنیا نمیتونه مثل بنز تولید کنه!
بنز یعنی نظم و دیسیپلین و مسوولیت پذیری و دقت آلمانی!
تو هر وقت بچههات رو مثل آلمانیها تربیت کردی میتونی چنین انتظاری داشته باشی جانم.
وگرنه تا ابد در چنبره توهمات اسیری.
MB
۶ مرداد ۱۳۹۶یک مدتى مالکیتش دست همسایمون بود،اما اکثر اوقات جاى محل کارشون یعنى تالار داریوش تو مشهد پارک بود.
ایشون یکى از بهترین کلکسیونرهایى بودن که تا حالا دیدم.
ماشینشونم رنگ ابى رویال یا نفتى داشت با تودوزى پرتغالى،البته روش سیستم صوتى بسته بود که اصلا این کارشونو نپسندیدم.
Amir schumacher
۶ مرداد ۱۳۹۶.
درسته منم همونجا دیدمش !!
نزدیک خیابون راهنمایی.
رضا
۶ مرداد ۱۳۹۶مجله ماشین فکر کنم 6 یا 7 سال پیش بود همین ماشین رو فکر کنم در کاخ سعد اباد ازماشیش کرده بود.
Mercede kaviani
۶ مرداد ۱۳۹۶با درود به دوست بسیار عزیز سام کاویانی
سپاس بی کران از مطلب بسیار عالی شما وزحمات شما دوست بسیار عزیز در تهیه مطالب
فکر کنم اینکه کمپانی های اتوموبیل سازی بصورت سفارشی قبول ساخت مجدد مدل های کلاسیک خود را کنند در جهان دیگر یا به اصطلاح به گور باید ببرم
باسپاس دوباره دوستدار شما مرسده کاویانی
#ali.m#
۶ مرداد ۱۳۹۶اقای کاویانی دم شما گرم .
خیلی وقت بود مقاله هاتون رو تو سایت ندیده بودم.
حسین
۷ مرداد ۱۳۹۶صندلی ها هیدرولیک بود!?
یعنی فانتوم اون موقع بوده!