موتورهای کوچک، تکنولوژیهای بزرگ
خودروهای لوکس عمدتاً از موتورهای خشن و پر صدای V8 استفاده میکنند. موتورهایی مانند V8 نورثاستار کادیلاک، ۴.۳ لیتری مرسدس بنز یا ۴.۴ لیتری ولوو؛ اما این روزها کوچکسازی موتورها در تمامی کلاسهای خودرویی رخنه کرده است و هر سهٔ این سازندگان، خودروهای لوکس خود را با پیشرانههای چهار سیلندر ۲ لیتری کوچک با قیمتی متوسط ارائه کردهاند. به همین دلیل بر آن شدیم تا این سه سدان لوکس چهار سیلندر را رودرروی یکدیگر قرار دهیم.
پیشتاز کوچکسازی پیشرانه در این سگمنت مرسدس بنز E300 است. E کلاس با شروع قیمت از حدود ۵۰ هزار دلار و تجهیز به تکنولوژی رانندگی نیمهمستقل و یک موتور چهار سیلندر ۲۴۱ اسب بخاری بهعنوان یک بچه S کلاس قلب بازار سدانهای لوکس را هدف قرار داده است.
نام کادیلاک به لحاظ تاریخی مترادف با موتورهای بزرگ بوده است. شرکتی که پیشرانههای تکنولوژی بالای V16 را تولید میکرد و از دههٔ ۶۰ میلادی نیز از نمونههای قدرت بالای V8 استفاده به عمل آورده است. بااینحال کادیلاک هم طبق رویهٔ جاری در صنعت خودروسازی مدرن پیش رفته و برای سدان پرچمدار CT6 خود یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو ارائه کرده که یکچهارم موتور V16 سیلندر دارد و ۲۶۵ اسب بخار قدرت تولید میکند.
همین رویه را میتوان در سدان سوئدی این رقابت هم مشاهده کرد که البته کمی متفاوت است. ولوو S90 T6 تأثیر بصری بیشتری نسبت به کادیلاک و مرسدس دارد درحالیکه این تفاوت در زیر کاپوت هم ادامه پیدا کرده است. S90 T6 هم مثل دو رقیب دیگر از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر استفاده میکند اما این موتور به هر دو سیستم پرخوران سوپرشارژر و توربوشارژر مجهز شده که نتیجهٔ آن تولید ۳۱۶ اسب بخار قدرت است. قدرتی که در قلمروی V8ها قرار دارد.
بنابراین آیا این سدانهای اصیل با موتورهای کوچک میتوانند رانندگی در حد یک پرچمدار لوکس را ارائه کنند؟ هر یک از سدانهای این آزمون فناوریهای زیادی را برای کلاس خود به ارمغان آوردهاند. کادیلاک، مرسدس بنز و ولوو هرکدام آخرین فناوری رانندگی نیمهمستقل خود را در این سه سدان ارائه کردهاند و به هر نحوی که شده سعی در لوکس نمودن آنها داشتهاند. بااینوجود هرچند هریک از این سه خودرو اساساً رویکرد متفاوتی را در لوکس بودن دنبال میکنند اما همهٔ آنها در نمونهٔ مورد آزمایش ما قیمتی در حدود ۷۰ هزار دلار دارند. البته آنها اندازههای مختلفی دارند اما خریداران اندازه را نمیخرند بلکه قیمت را میخرند. برندهٔ این چهار سیلندرهای گرانقیمت باید رانندگی عالی، سطح لاکچری بالا و استقلال در رانندگی زیادی را ارائه کنند.
رتبهٔ سوم کادیلاک CT6 ۲.0T
پیمودن پیچها با CT6 بلافاصله نشان میدهد که کادیلاک پول خود را در کدام قسمت این خودرو سرمایهگذاری کرده است: مهندسی شاسی. استخوانبندی CT6 فوقالعاده است و استفادهٔ گسترده از آلومینیوم در آن موجب شده که وزن این ماشین بزرگ به فقط ۱۷۶۵ کیلوگرم برسد که تنها ۹۰۰ گرم سنگینتر از سبکترین خودروی این رقابت یعنی مرسدس بنز E300 است. کادیلاک CT6 برای پر کردن شکاف میان سدانهای متوسط لوکس مثل E کلاس و سدانهای لوکس پرچمدار مانند S کلاس در نظر گرفته شده است؛ بنابراین CT6 سطح لوکس بودن و فضایی هماندازهٔ یک مرسدس بنز بزرگ را در کنار تجربهٔ رانندگی یک نمونهٔ متوسط ارائه میکند.
پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی این سدان لوکس آمریکایی ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند که موجب میشود کادیلاک با ۶.۴ ثانیه، دومین خودروی سریع در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر باشد. عملکرد CT6 در مسیر ۴۰۰ متر هم با ۱۴.۷ ثانیه به همان اندازه قابلتوجه است اما هنگام ترمز گیری از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت در ۳۵.۶ متر متوقف میشود که در مقایسه با رقبای ژرمن و سوئدی چندان قابلتوجه نیست. کادیلاک CT6 در تست هندلینگ، مسیر ∞ شکل را در ۲۶.۷ ثانیه و با شتاب جانبی ۰.۶۶ جی طی کرد.
رفتار CT6 در جاده مناسب بوده و در بزرگراههای بین ایالتی یک کروزر استثنائی است. حتی بااینکه سیستم تعلیق با کنترل مغناطیسی برای نسخهٔ ۲.0T این خودرو ارائه نمیشود اما هنوز هم سواری آرام و راحتی دارد. موتور توربوی آن نیز بسیار پاسخگو بوده و در بزرگراهها کاملاً قادر به رساندن CT6 به سرعتهای بالا است. این موتور با عملکرد روان خود شگفتانگیزترین موتور ۲ لیتری است که تاکنون دیدهایم.
اما یکی جزئیاتی که کادیلاک میتواند در آنها بهبود ایجاد کند، احساس فرمان است که آن بازخوردی را ارائه نمیکند که از یک کادیلاک انتظار داریم. مشکل بزرگتر کمربند ایمنی آن است که باعث بریدگی گردن راننده میشود. همچنین متأسفانه کادیلاک کروز کنترل راداری را فقط در نسخهٔ V6 ارائه میکند و در مدل چهار سیلندر وجود ندارد. اولین برداشت از کابین خودرو هم خوب است. صندلیهای جلو بهخوبی تقویت شدهاند و صندلیهای عقب هم جادار هستند اما انتخاب متریال داخلی عجیب بوده و با ترکیبی از چرم، فیبر کربن، کروم و پلاستیک، گیجکننده است.
آینهٔ عقب CT6 در اصل یک نمایشگر است که با استفاده از دوربین تصاویر پشت خودرو را به نمایش درمیآورد اما این نوع آینه در کادیلاک سردرگمکننده است و بدتر از آن کیفیت تصاویر هم مناسب نیست. در کل سواری پالایش شده و کابین جادار کادیلاک برای غلبه بر کیفیت و تکنولوژی دو رقیب دیگر کافی نیست. CT6 ما را ناامید کرد چراکه به اندازهٔ کافی خوب نیست و کادیلاک باید آنرا بهبود بخشد.
رتبهٔ دوم مرسدس بنز E300
مرسدس بنز عملاً با E کلاس، بخش سدانهای متوسط لوکس مدرن را ابداع کرد و حالا E300 مدل ۲۰۱۷ ثابت میکند که مرسدس بنز هنوز هم میداند چه چیزهایی برای موفقیت در یک کلاس بهطور فزاینده رقابتی موردنیاز است. فرمول مرسدس برای E کلاس بسیار ساده است: طراحی یک S کلاس کوچک و تجهیز به سیستم رانندگی نیمهمستقل (با نام تجاری Drive Pilot).
E300 مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را در ۶.۵ ثانیه طی میکند و برای طی مسافت ۴۰۰ متر نیز به ۱۴.۹ ثانیه زمان احتیاج دارد. E300 مورد آزمایش ما مجهز به پکیج اختیاری اسپرت بود که شامل ترمزهای جلو ارتقاءیافته و لاستیکهای تابستانه میشود به همین دلیل عملکرد خودرو در ترمز و هندلینگ تعجبآور بود بهگونهای که از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت ظرف ۳۲.۳ متر متوقف شد که بهترین رکورد در بین سه خودروی مورد آزمایش است. E300 مسیر ∞ شکل را در ۲۵.۸ ثانیه و با شتاب جانبی ۰.۷۰ جی طی نمود.
گیربکس اتوماتیک E کلاس به معنای واقعی کلمه گاهی خوب و گاهی بد است. گاهی اوقات بهسرعت و با دقت دندهها را تعویض میکند و گاهی دیگر در تعویض دندهها تأخیر دارد. به نظر میرسد این گیربکس به تغییراتی احتیاج دارد. موتور E300 در سرعتهای پایین قدرتمند است اما هنگام حرکت با سرعتهای بالا در بزرگراه ضعیف احساس میشود؛ اما به لطف پکیج اسپرت، خودرو در پیچها سرگرمکننده است ولی همین پکیج به کیفیت سواری آن و سروصدای کابین لطمه میزند تا جایی که مرسدس بنز سواری بدتر و سروصدای داخلی بیشتری از ولوو و کادیلاک دارد.
اما سیستم رانندگی نیمه خودران E300 حتی از S کلاس هم پیشرفتهتر است. این سیستم با ترکیبی کروز کنترل راداری، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، تغییر خط خودکار و… رانندگی نیمه اتوماتیکی را ارائه میکند؛ اما این سیستم هنگام آزمایش در محیط واقعی با مشکلات فراوانی روبرو میشود که عملکرد آنرا مختل میکند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم آنرا غیرفعال کنیم.
بااینحال هرچند سیستم Drive Pilot ناامیدکننده است اما دیگر تکنولوژیهای کابین E300 کاملاً خوب کار میکنند. آخرین ورژن سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Comand مرسدس بنز از طریق یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی ارائه میشود و بجای صفحه آمپر هم یک نمایشگر دیگر نصب شده است؛ اما دیگر قسمتهای کابین E300 در مقایسه با ولوو و کادیلاک ناهنجار است. مواردی مانند صندلیهای چرمی شاید قانعکننده باشند اما مطابق آنچه که از یک سدان ۷۰ هزار دلاری انتظار داریم نیست.
هرچند مرسدس بنز E300 در پشت فرمان خودروی خوبی محسوب میشود اما صندلیهای عقبی تنگ و سیستم رانندگی خودکار ناکارآمد آن به همراه برچسب قیمتی ۷۰,۰۲۵ دلاری که گرانترین در بین اعضای گروه محسوب میشود موجب تنزل آن به مقام دوم شد.
مقام اول ولوو S90 T6
ولوو XC90 تستهای SUVهای سال گذشتهٔ ما را منفجر کرد پس جای تعجب نیست که S90 هم از همان جادوی برادر قدبلندش برخوردار باشد. S90 بر روی همان پلتفرم XC90 ساخته شده، از همان قوای محرکهٔ آن استفاده میکند و به همان اندازه لوکس است اما S90 سریعتر و سبکتر است.
S90 در زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر پنهان کرده است که هم به سوپرشارژر برای دورهای پایین و هم به توربوشارژر برای دورهای بالا مجهز شده است که موجب شده ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. S90 T6 با تکیهبر این موتور خوب میتواند در تنها ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۱۴.۱ ثانیه طی کند. ترمز و هندلینگ این خودرو بین CT6 و E300 قرار میگیرد بهگونهای که در ۳۲.۶ متر از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت متوقف شده و مسیر ∞ شکل را در ۲۶.۳ ثانیه با شتاب جانبی ۰.۶۸ جی طی میکند.
S90 در جاده خودروی باصلابتی است و موتور توئین شارژر آن قدرتی عالی را تحویل راننده میدهد. موتور ولوو روان، قدرتمند و پالایش شده است یعنی تمام آن چیزهایی که یک خریدار خودروی لوکس بدانها نیاز دارد؛ اما گیربکس هشت سرعتهٔ آن لذتی ندارد چراکه در حالت عادی بهآرامی دندهها را تعویض میکند درحالیکه هندلینگ ولوو هم به اسپرتی دو رقیب دیگر نیست.
سیستم رانندگی خودکار ولوو یا Pilot Assist در بین این سه خودرو بهترین است اما هنوز هم در برابر تسلا عقبافتاده به نظر میرسد. کروز کنترل راداری آن رفتاری مانند رانندگی انسان دارد و سیستم حفظ حرکت میان خطوط نیز همواره ماشین را در میانهٔ خطوط نگه میدارد. بااینحال این سیستم هم مانند دو خودروی دیگر چندان قابلاعتماد نیست اما هنوز هم قابل پیشبینی تر از کادیلاک و مرسدس است.
اما قسمتی که S90 خود را کاملاً از دو سدان دیگر جدا میکند، داخل کابین است. در داخل این خودرو چرم، چوب و فلز با سبک اسکاندیناویایی بکار رفته که بسیار عالی است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ولوو هم از طریق یک نمایشگر ۹ اینچی ارائه میشود که فوقالعاده خوشساخت و پاسخگو است. اتاق نیز با صندلیهای جلو و عقب بزرگ کاملاً جادار است و تعادل خوبی میان مرسدس بنز تنگ و کادیلاک فراخ برقرار میکند.
ولوو همچنین در بحث قیمت هم بر دو رقیب خود برتری دارد که موجب میشود در سه قسمت از چهار قسمت این مقایسه کاملاً مرسدس بنز و کادیلاک را تضعیف کند. ولوو S90 با اختلاف بسیار زیادی در صدر این گروه قرار میگیرد. این خودرو آشکارا یک سدان اسپرت نیست اما کاملاً لوکس بوده و بهترین رانندگی را ارائه میکند. ولوو S90 بهواقع نمایانگر یک سدان لوکس ۲ لیتری عالی و کامل است.
مشخصات فنی
کادیلاک CT6 2.0T | مرسدس بنز E300 | ولوو S90 T6 | |
ترکیب | موتور جلو/محور عقب | موتور جلو/محور عقب | موتور جلو/چهارچرخ |
پیشرانه | چهار سیلندر توربو | چهار سیلندر توربو | چهار سیلندر توئین شارژر |
حجم موتور | ۲ لیتر | ۲ لیتر | ۲ لیتر |
قدرت | ۲۶۵ اسب بخار | ۲۴۱ اسب بخار | ۳۱۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۳۷۵ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
فاصلهٔ محوری | ۳.۱ متر | ۲.۹۳ متر | ۲.۹۴ متر |
طول/عرض/ارتفاع | ۵.۱۸/۱.۸۸/۱.۴۷ متر | ۴.۹۲/۱.۸۵/۱.۴۷ متر | ۴.۹۶/۱.۸۸/۱.۴۴ متر |
وزن خالص | ۱۷۶۵ کیلوگرم | ۱۷۶۴ کیلوگرم | ۱۸۸۱ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۴۳۳ لیتر | ۳۷۰ لیتر | ۵۰۰ لیتر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۴ ثانیه | ۶.۵ ثانیه | ۵.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۷ ثانیه | ۱۴.۹ ثانیه | ۱۴.۱ ثانیه |
قیمت پایه | ۵۹,۳۹۰ دلار | ۵۳,۰۷۵ دلار | ۵۷,۲۴۵ دلار |
قیمت تستشده | ۶۹,۰۱۰ دلار | ۷۰,۰۲۵ دلار | ۶۶,۱۰۵ دلار |
منبع: MotorTrend
KING
۸ آذر ۱۳۹۵واقعا انتخاب درستی انجام دادن
ولوو فوق العاده بود از همه جهات
موتور 2 لیتری 316 اسب بخاری گشتاور عالی کابین به روز و شیک و قیمت مناسب طراحی زیبا واقعا از رقبا بهتر ظاهر شد …..
فرمون شو نگاه کنید خیلی جذبه داره ……
Bavaria
۸ آذر ۱۳۹۵انتخاب درستی انجام دادن ولی حیف سری پنج جدید رو نیاوردن،من اونو انتخاب میکنم
X5
۸ آذر ۱۳۹۵قربیلک فرمون فقط bmw البته فرمونا bmw ام ها منظورمه یه نمونه خاص زیبا که فقط و فقط داخل خودروهای bmw ام پیدا میشه ??
رامتین
۸ آذر ۱۳۹۵بیشک مرسدس گزینه بهتریه.
فرزاد لاکچری
۸ آذر ۱۳۹۵انتخاب بین این سه سخته و بیشتر به سلیقه افراد برمیگرده یکی آلمانی دوس داره یکی عشق آمریکاییه یکی هم با ولوو حال میکنه حالا از نظر من اینطوری بین این سه انتخاب میکنم
1_ از لحاظ چهره و استایل بیرونی قطعا کادیلاک رو به اون دو تا ترجیح میدم.
2_ از لحاظ طراحی داخل خودرو مرسدس رو یه کلاس بالاتر از اون دو تا میدونم.
3_ از لحاظ قدرت موتور و توانایی های رانندگی هم ولوو رو به اون آلمانی و آمریکایی ترجیح میدم.
دست آخر هم خودمم نفهمیدم کدوم رو دقیقا میخوام ?
SCUDERIA ITALIA
۸ آذر ۱۳۹۵غصه نخور فرزاد عزیز … ???
منم نفهمیدم کدوم رو دقیقا میخوای…???
بقیه ی کاربران هم نفهمیدن کدوم رو میخوای.???
اسطوره
۸ آذر ۱۳۹۵.
ولوو خیلی خوب کار کرده.
ولی من بنز رو انتخاب میکنم.
فرشاد سجادیان
۸ آذر ۱۳۹۵E کلاس همیشه یه معیار معتبر بوده و هست، انتخابش به عنوان خودروی برتر قابل پیشبینی بود.
فرشاد سجادیان
۸ آذر ۱۳۹۵اما نمیدونم چی شد که دوم شد. . . ولوو عالیه اما هنوز تو بعضی کلاسها در سطح بنز نیست.
علي دانشمند
۸ آذر ۱۳۹۵بدون شک ولوو. کابینش سرشار از متانت و آرامشه
سینا
۸ آذر ۱۳۹۵عقب ولوو یه جوریه
بنزما
۸ آذر ۱۳۹۵یه زمانی المانی ها زبان زد کشیدن قدرت از موتور با حجم کمتر بودن ولی ظاهرا تو این قضیه حد اقل تا سه سال اینده قافیه رو در موتورهای دو لیتری به رقبا باختن این از دو لیتری بنز دو لیتری بی ام و ایودی هم قدرت و گشتاورشون تو نسل جدید تقریبا همین سطح و حالا شاهدیم که موتور های دو لیتری
این دوره کادیلاک و ولوو و الفا و جگوار از رقبای
المانی بازده بیشتری دارن در حالی که تو نسل های قبل بهترین بازدهی ها مال تو این رنج مال المانی ها
بود الان تو این مقایسه متاسفانه بنز با اختلاف یک ثانیه ای با ولوو میشه گفت که واقعا تنبل تره
در حالی که ظاهر اسپرت و خشن نسل قبل هم نداره
با همه ی احترامی که برای بنز قایلم باید تاج قهرمانی به این پیشرفت رو به جلوی ولوو بدم
بنز هیشه توی بحث صر وصدا هم پرچم دار ه خوبه
بوده در حالی که تو متن گفته شده صداش بیشتراز رقباست !!
بنز با این سبک طراحی داره به اون سمت میره که قبلا ازش فرار کرد که معروف شده بود تو دنیا به عنوان ماشین پیرپسند که با نسل قبلی ای و سی
این اتهام از خودش پاک کرد ولی ظاهرا این دفه تصمیم گرفته خیلی اساسی تر بره به سمت قبل
با انقدر سنگین کردن اسپرت ترین سدانش
سی کلاس!!اینم از ای
الان دیگه سه تا اس کلاس با ابعاد مختلف داره تولید میکنه نمیدونم تکلیف افرادی که عاشق سدان اسپرتن عاشق بنز هم هستن تکلیفشون چی میشه؟
اسطوره
۸ آذر ۱۳۹۵.
دوست عزیز 20 خط نوشتی …
کاش به جای 20 خط نوشتن 20 ثانیه صرف خوندن این جدول و مشخصات ماشین ها میکردی … ولوو بر خلاف کدیلاک و بنز از سیستم توئین شارژر استفاده میکنه.
یعنی ولوو هم سوپر داره هم توربو…
برای همین قدرتش رفته بالا…
هزار و یک بار در همین پدال بحث شده…
از نظر تئوری از یک موتور 1 لیتری 4 سیلندر میشه 10/000 اسب بخار هم گرفت …
حالا اگر یک خودروساز بیاد ازین موتور 200 اسب بگیره شما بهش میگی قافیه باخته ؟؟؟
باید هدف خودروساز رو در نظر بگیری…
مهم اینه قدرت در کنار بازده و دوام حفظ بشه …
سیستم توئین شآز پیچیدگی بسیاری داره و در طول تاریخ فقط 4 یا 5 شرکت جسارت استفاده ازش رو داشتن…
یکیش همین ولوو و دیگریش زنوو …
Zenvo ST1 که تا حالا چندین بار چه در تاپگیر چه در رونمایی ها و فستیوال ها آتش گرفته…
خود مسئولین زنوو یکی از دلایل رو همین پیچیدگی زیاد سیستم توئین شارژ اعلام کردند.
منظور من بی کیفیت بودن ولوو نیست. اصلا.
مطمئنم Volvo کیفیت رو در بالاترین حد ممکن نگه داشته…
اما سیستم توئین شارژ پیچیدگی های بسیاری داره…
بنز و کدیلاک و آئودی و فراری و پورشه و ب ام و و نیسان و …. برای همین به توربو شارژ قانع شدن…
________________________________________________________
کلا از سبک تحلیل کردنت اصلا خوشم نیومد.😑😑😑
بنزما
۸ آذر ۱۳۹۵داداش من اسطوره جان مگه من گفتم از چی استفاده کرده یا نکرده مهم اینه که هر کاری کرده الان با کیفیت بالا داره قدرت خروجی بیشتر میده بیرون نکنه کیفیت ثابت شده
ولوو میخوای با یه شرکت تولید محدودی که تا حالا هم حرفی واسه گفتن نداشته مقایسه کنی موتو دو لیتری الفا و جگوار چی میگی اصن اومدی پاسخ زدی مثلا ج من بدی در صورتی که صحبتتون هیج ربطی به عرض بنده نداشت
شما لطف کن نظر دوستان قبل از اینکه قضاوت کنی با دقت بیشتری بخونی
اسطوره
۸ آذر ۱۳۹۵بنزما جان
من که با شما بحث ندارم. دوستانه با هم حرف میزنیم.
( میدونم شما هم متوجه شدی ، کلی گفتم )
شما در سه چهارم کامنتت تماما به این نکته اشاره کردی که ب ام و و ائودی و بنز مثل سابق دیگه نمیتونن بیشترین قدرت رو از یک حجم موتور مشخص بیرون بکشن.
منم برات توضیح دادم که ولوو همزمان از ترکیب سوپرشارژر + توربوشارژر استفاده میکنه.
در حالی که بنز و ب ام و فقط توربوشارژر دارن.
طبیعتا قدرتی که ولوو میگیره بیشتر خواهد بود.
اما این قدرت بیشتر باعث پیچیدگی ماشین میشه و باید از کسایی که مثلا برای 5 سال این خودرو داشتن بپرسی که آیا مشکلی با موتور داشتن یا نه ؟ آیا راضی بودن؟ آیا این قدرت بیشتر باعث تحمیل هزینه ی اضافی به خریدار نشده.
تکنولوژی توئین شارژر یک دستاورد مهندسی خیلی پیشرفته و جدید نیست.
برعکس باعث پیچیدگی بسیار زیاد موتور میشه.
البته ولوو در این زمینه تجربه ی چندین ساله داره و مسلما S90 هم خودروی عالی خواهد بود.
به نظرت جوابی که من دادم بی ربط بود؟
من که فکر نمیکنم.
در ضمن Zenvo یک شرکت کوچیک و حقیر نیست.
ممکنه زیاد سر و صدایی نداشته باشه اما صاحب یکی از بهترین تیم های طراحی در دانمارکه.
طراحان مدل ST1 هم Christian Brandt و Jesper Hermann بودن.
این 2 نفر مهندسان خرده پایی نیستن. واقعا موفق و حرفه ای طراحی کردن.
اما پیچیدگی بسیار زیاد سیستم Twin Charger باعث آتش گرفتن خودرو شد.
FreeBird
۸ آذر ۱۳۹۵احساس فرمان است که آن بازخوردی را ارائه نمیکند که از یک کادیلاک انتظار داریم. مشکل بزرگتر کمربند ایمنی آن است که باعث بریدگی گردن راننده میشود. همچنین متأسفانه کادیلاک کروز کنترل راداری را فقط در نسخهٔ V6 ارائه میکند و در مدل چهار سیلندر وجود ندارد
واقعن چه دلائل منطقی برا کوبیدن کادیلاک
بنتلی
۸ آذر ۱۳۹۵چن وقت پیش پدال یه مقایسه دیگه گذاشته بود ک توش eکلاس جدید بالاتر از ولوو s90قرار گرفته بود…اگه اونو درکنار مقایسه امروز قرار بدیم ب این نتیجه میرسیم ک این دو خودرو تقریبا در یه سطح قرار دارن و انتخاب بینشون ب سلیقه افراد بستگی داره…
الهی
۸ آذر ۱۳۹۵تو اون مقایسه مدل ماشینها دیزل بود و قیمت پایش نزدیک 70 هزار دلار نبود……….* بنتلی جان*…
ReventОn
۸ آذر ۱۳۹۵خداوکیلی آزمایشی ندیدم که Xc 90 و s90 توش باشه و برنده نشه
پس واقعا کارش درسته
بنتلی
۸ آذر ۱۳۹۵نسخه کشیده و لوکس تر ولوو s90هم تازگی در نمایشگاه گوانگژو معرفی شده…واقعا کابینش خیلی شیک و زیبا هس…ولی خب با اینکه این سه تا تقریبا در یک سطح هستن و اختلاف بینشون خیلی کمه ولی از کادیلاک یکم بیشتر خوشم میاد.
ایرانی
۸ آذر ۱۳۹۵امیدوارم با تغییر مدیر بخش تحقیق و توسعه ولوو .. بازم بهتر بشه و دیگه به عقب برنگرده…
ایرانی
۸ آذر ۱۳۹۵تا دیر نشده مدل خوبی مانند اس 90 بهتره وارد ایران بشه… تا قدیمی نشده و تنور داغه…
ASA
۸ آذر ۱۳۹۵تنها جایی که آمریکا رو رد میکنم، قیاس با ولوو و نیسان هست. اونم فقط نیسان جی تی آر
ونوم
۸ آذر ۱۳۹۵واقعا هر سه تا عالی و هر کدوم یه مزیت هایی داشتن ولی این نکته هم هست که کادیلاک تازه این مدل رو اضافه کرده به محصولاتش ایشالله این چند تا ایراد ریز هم سریع رفع میشه
X5
۸ آذر ۱۳۹۵مصرف سوخت که یه امکانه مهمرو ننوشته بود!!
احسان
۸ آذر ۱۳۹۵با این مقایسه ای که شده و مطالبی که نوشته شده بنز باید سوم میشد اگه اشتباه نکنم
حمیدرضا
۸ آذر ۱۳۹۵این قیاس خوبی بود به نظر من ولوو با کمترین بها داره بهترین امکانات رو میده و کادیلاک برعکس ولی انصافا کادیلاک برای بزرگراه ها و مسافت های طولانی خیلی بهتره فقط به ابعادش دقت کنید به بزرگی اس کلاس و سری هفت هست ولی با کلاس ای مقایسه میشه در کل من کادیلاک رو بیشتر دوست دارم تا اون دوتای دیگه ولی خرید منطقی بازم ولوو هست
shirkoooo
۸ آذر ۱۳۹۵فقط ب ام و سری ۵ جدید
احمد باقری
۸ آذر ۱۳۹۵هر سه عالین.
نوید جهرمی
۹ آذر ۱۳۹۵مقایسه قبلی که بین بنز و ولوو شده بود، بنز اول شد و ولوو دوم. حالا چرا اینجا برعکس شده نمیدونم.
جای سری 5 و جگوار هم خالیه.
رضا
۹ آذر ۱۳۹۵چون اون مقایسه بین مدل های دیزلی شده بود.اولین مقایسه که گذاشتن تو پدال بین این دو خیلی منصفانه بود .در حقیقت این سومین قیاسه که تو پدال میذارن .سعی کن اولیه رو یه بار دیگه بخونی
mahmood
۹ آذر ۱۳۹۵دید ها متفاوت هست
اگه بخایم بگیم کلاس کادیلاک اگه بخوایم بگیم بهترین کادیلاک ولی اگه بخوایم بگیم سرعت اره ولوو اما همون سرعت اگه توجه بکنید ولوو خیلی ضعف نشون دادا ماشین 4محور با توئین شارژ فقط 1ثانیه جلو هست از دید من باید خجالت بکشه از این بازده کم اما چیزی ک مهم هست یعنی ترمز چیزیک ضروری در ماشین های چند ثانیه ای ب چشمتون نیومد فقط
سرعت بی کنترول مثل پراید ناراحت نشید دوستان دیدتون خیلی کوتاه هست فقط یک نفر رای درست داد
من ک کادیلاک پسندیدم چون این مدل کادیلاک مبتدی ترین و ارزان ترین نسخه شرکت کادیلاک اومدن با دوتا از خودروهای متوسط اروپا مقایسه کردن پس انتظاری نیست که تو این ماشین ابشنی نباشه و مثل کادیلاک های دیگه کروزکنترول نباشه یا …
car lover
۲۳ شهریور ۱۴۰۳کادیلاک کبیر نماد خودروسازی آمریکا