مرسدس بنز برای عرضهی خودروی چهارچرخ محرک کاملاً جدید GLB در سال ۲۰۱۹ از نمادینترین خودروی خود الهام خواهد گرفت.
GLB از نظر جایگاه بین مدلهای GLA و GLC جای خواهد گرفت اما بیش از آنکه چیزی شبیه نسخهی کوچک شدهی شاسی بلندهای کوچک حال حاضر این شرکت باشد، برادر هم ذات کوچک G کلاس خواهد بود. G کلاس اصلی از سال ۱۹۷۹ در بازار حضور دارد و علیرغم توسعهی آهسته و پیوستهی خود در ۳۷ سال گذشته، از نظر آمار فروش خوب عمل کرده است.با وجود بهای تقریباً ۹۰ هزار پوندی مدلهای سطح پایه G کلاس،GLB جدید قیمت دسترسپذیر تری برای آنهایی که به دنبال شاسیبلندی سرسخت و جعبهای میگردند خواهد داشت. تصاویر انحصاری ما ایدهای از چگونگی حضور آن در نمایندگیهای فروش در هنگام عرضه را نشان میدهد. اتواکسپرس فهمیده که این خودرو از Ener-G Force کانسپت که در نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۲ رونمایی شده الهام خواهد گرفت. از نظر طراحی میتوانیم انتظار داشته باشیم که طراحی GLB ترکیبی از عناصر اصلی G کلاس و خطوط مدرن GLC باشد. جلوپنجرهی عمودی و پانلهای مربعی که از مشخصههای شاسی بلندهای مرسدس بنز هستند فوراً شناسایی میشوند. همچنین انتظار میرود که سپرهای ضخیمتر و پکیج آفرود نیز برای طرفداران سرسخت آفرود نصب شوند. شاید از نظر طراحی این خودرو از G واگن الهام گرفته بگیرد اما زیر پوست خودرو شاهد جزئیات به روزی خواهیم بود. GLB از معماری MFA2 جدید مرسدس که در A کلاس جدید ۲۰۱۸ و GLA 2019 بکار خواهد رفت استفاده خواهد کرد. این معماری قویتر و سبکتر از پلتفرم کنونی خواهد بود و بهطور قابلتوجهی تطبیقپذیرتر خواهد بود. این معماری در دو فرم فاصلههای بین محوری کوتاه و بلند عرضه خواهد شد و البته نسخهی طویلتر با گزینهی ۷ سرنشین نیز عرضه خواهد شد.
استفاده از پلتفرم جدید به معنی ارائهی خانوادهی پیشرانههای دیزلی مدولار که اولین بار در E کلاس سدان دیده شده بود. مرسدس بنز بیش از ۳ میلیارد یورو در حوزه ی تکنولوژی پیشرانههای دیزلی سرمایهگذاری کرده است.
قدرت پیشرانهها بین ۱۶۰ تا ۱۹۰ اسب بخار خواهد بود و همین طیف خروجی پیشرانهها نیز در نسل بعدی A کلاس چهارچرخ محرک 4MATIC در دسترس خواهد بود و به همراه گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک عرضه خواهد شد. همچنین نسخههای چهارچرخ محرک نیز در دسترس خواهد بود. سطح بالاترین مدل یعنی مرسدس-ایامجی GLB 45 قدرت خروجی ۴۰۰ اسب بخاری خواهد داشت. این نسخه با گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد.
احتمالاً این خودرو ۱۰۰ میلیمتر پهنتر خواهد بود که البته باعث نخواهد شد فضای سرنشینان خیلی افزایش یابد اما وقتی همین مورد با شاسی بهبودیافته ترکیب شود به بهتر شدن دینامیک رانندگی و هندلینگ کمک خواهد کرد.
XmanSHP9
۲۷ شهریور ۱۳۹۵شاسی بلند بنز فقط :
G63 6*6
فورد
۲۷ شهریور ۱۳۹۵خیلی گردن کلفت شده
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ شهریور ۱۳۹۵من به چشمای خودم شک کردم. میشه مگه این همه زیبایی ؟!
Mehdi TuRbO
۲۷ شهریور ۱۳۹۵میخوامتتتتتتتتتتتت.عالی بود.کلاسیک مدرن.
مجید
۲۷ شهریور ۱۳۹۵G کلاس که اسطوره هستش هم تو رکورد تولید هم تو آفرود هم اینکه به سفارش پهلوی دوم برای ارتش ایران سفارش داده شده بود اما امیدوارم این مدل هم مثل اون عالی باشه و قیمت نجومی نداشته باشه
سامی
۲۷ شهریور ۱۳۹۵اها حالا شدا همه ماشیناش شکل هم بود که طراحی شاسی بلند های بنز رو اصلا نمیپسندم.شکل ماشینای ارزون قیمت میزدشون.
الان این طراحی لوکسی شده.البته قسمت پشتش خصوصا محل قرار گیری و طراحی چراغ ها کار داره.
من کاری به زبان طراحی مراحی ندارم این چه مسخره بازیه همه ماشینا رو شکل هم میزنن.
حميد
۲۷ شهریور ۱۳۹۵خیلی عالی طراحی منحصر بفرد و کمی متفاوت یکم ادم یاد اف جی تویوتا هم میافته
پویا
۲۷ شهریور ۱۳۹۵حالا شما دیس لایک بدید
ولی واقعا پشتش رو خیلی بد ساختند انگار چراغ های gt رو با چسب زدند اونجا
علی
۲۸ شهریور ۱۳۹۵بچه غول می آید ?
Ali
۲۸ شهریور ۱۳۹۵از پشت انگار سندروم داون داره ????
ولی انصافا خیلی خوشگله
ِدوچرخه سوار
۲۸ شهریور ۱۳۹۵G classسلطان آفرود.
morteza
۲۹ شهریور ۱۳۹۵من عاشق مرسدسم ولی خدایی این رندره کجاش قشنگه؟
اصلا خوشم نیومد . کاش اصلا اینجوری نباشه.مخصوصا پشتش که خیلی تو ذوق میزنه
احمد باقری
۲۹ شهریور ۱۳۹۵طراحی خاصی داره. خوب کار کرده.