با نام جدید و پیشرانهی دیزلی بهبود یافته، مرسدس بنز GLE در بخش شاسی بلندهای ممتاز به جنگ لکسوس RX هیبریدی رفته است.
شاخبهشاخ
آفرود
هیچ یک از دو خودروی موجود احتمالاً خیلی جسور نیستند تا از جادهی آسفالته دور شوند اما اگر شما خواهان کمی آفرود باشید، مرسدس خودروی تواناتری است. قوای محرکهی هیبریدی لکسوس چندان مناسب راههای خشن نیست اما در GLE شما میتوانید پکیج آفرود را با قیمت ۱۹۸۵ پوند سفارش دهید که این پکیج دیفرانسیل مرکزی قفل شونده، حالتهای رانندگی آفرود و ارتفاع سواری تنظیم شونده را به خودرو اضافه میکند.
مزیتهای سیستم هیبرید
پیشرانهی بنزینی RX در مقایسه با پیشرانهی دیزلی مرسدس، آلایندگی کمتری را تولید میکند اما به لطف وجود یک جفت پیشرانهی الکتریکی شاهد کارایی برجستهی این خودرو هستیم. به منظور ارتقای راندمان خودرو، لکسوس تنها بهصورت دیفرانسیل جلو بوده و پیشرانههای الکتریکی کشش عقب را تأمین میکنند.
با مقایسهی پهلوبهپهلو، فهمیدن این مسئله آسان است که دو خودرو طراحی خاص خود را با خطمشی اختصاصی دارند. لکسوس اسپورتتر بوده و چارچوب صیقلیتری دارد اما مرسدس ارتفاع بالاتری دارد. باوجود نمای اسپورتتر GLE نسخه کوپه، این خودرو کاربرد بالاتری را ارائه میکند.
قضاوت
رتبهی اول: لکسوس RX
برای یک خودروی هیبرید، راندمان واقعی لکسوس RX خیلی احساسبرانگیز نیست اما آلایندگی کم این خودرو به این معنی است که شما میتوانید یک شاسیبلند لوکس با هزینههای نسبتاً کم داشته باشید. داخل کابین این خودرو احساس مدرنتری نسبت به GLE دارد و کیفیت ساخت آن فوقالعاده بوده و تجهیزات بیشتری نیز دارد. لکسوس کاملاً جادار نیست اما هنوز هم فضای کافی برای یک خانواده وجود دارد و این خودرو را شاسیبلندی لوکس با کارایی مناسب میسازد.
رتبهی دوم: مرسدس GLE
قوای محرکهی GLE بهبود یافته است اما شاسی خودرو واقعاً مرسدس را در مرتبهی پایینتری قرار میدهد. در سرعتهای بالا خودرو راحت است اما هنوز هم اعتمادبهنفس خود را در جادههای ناهموار از دست میدهد. درحالیکه سواری خودرو نرم است، اما اغلب فاقد کنترل در جادههای موجدار است. کابین خودرو نیز کهنسال بوده و تجهیزات کمتری دارد.
دیگر گزینهها با بهایی مشابه
جدید: پورشه کاین دیزل
قیمت: ۵۲۶۸۹ پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۵۸ اسب بخاری
مدل سطح پایهی پورشه کاین دیزلی در بحث قیمت از پس هر دو خودروی ذکر شده برمیآید و درعینحال به آسانی پرفورمنس خوبی را ارائه میدهد. کابین سواری اسپورت تری داشته و بنابراین سفتتر است. همچنین نشان پورشه بهخودیخود جذابیتی زیاد ایجاد میکند.
کارکرده: رنجروور SDV8 Vogue SE
قیمت: ۵۵ هزار پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری ۳۳۴ اسب بخاری
با بودجهای مشابه شما میتوانید یک رنجروور کارکرده با تجهیزات مناسب و پیشرانهی قدرتمند ۸ سیلندر دیزلی بخرید. این خودرو نماد اشرافیت و راحتی است اما حتی با این قیمت، خودروهای دستدوم نیز کارکردی در حدود ۹۰ هزار کیلومتر خواهند داشت.
| لکسوس RX 450h Premier | مرسدس GLE 350d 4Matic AMG Line |
قیمت مدل تست شده (پوند) | ۵۸۶۴۰ | ۶۳۶۵۵ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۸۹۰/۱۸۹۵/۱۶۸۵ | ۴۹۳۲/۱۹۳۵/۱۷۹۶ |
پیشرانه | ۶ سیلندر،۳۴۵۶ سیسی، پیشرانههای الکتریکی | ۶ سیلندر،۲۹۸۷ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۳۰۸ | ۲۵۴ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۳۳۵ | ۶۲۰ |
گیربکس | E-CVT اتوماتیک، چهارچرخ محرک | ۹ سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۲۱۰۰ | ۲۱۷۵ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۷.۷ | ۷.۳ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۰۰ | ۲۲۵ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۵.۵/۵.۵/۵.۵ | ۷.۳/۶.۲/۶.۶ |
mohsen
۱۲ مرداد ۱۳۹۵انتخاب واقعا سخته مخصوصا وقتی پای اون یکی حریفام باشه
به نظرم نمیشه برند واقعی رو گفت که کیه!
الف.ی
۱۲ مرداد ۱۳۹۵میدونم خیلی سخته ولی همه چیز قیمت و اسب بخار نیست.اگه بی ام و از بنز تو ایران 100 میلیون ارزون تره در عوض بعد چند سال اونقدر استهلاکش بالا میره که خیلی بیشتر از 100 تومن باید خرجش کنی.در مورد لکسس هم همین طوره
از حیث طراحی حتما لکسوز بهتره اما در مجموع انتخاب من بنزه.
PORSCHE:The God of Cars
۱۲ مرداد ۱۳۹۵شما با BMW و لکسوز دریفت کار میکنی؟؟
الف.ی
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ربطش چیه؟
PORSCHE:The God of Cars
۱۲ مرداد ۱۳۹۵الف ی .
چندین بار در همین سایت بحث شده و تکرارش مثل نظرات بعضی دوستان خیلی خسته کنندس. بازم برای شما دوست گلم میگم.
خیلی از دوستان من 8 سال قبل BMW سری 3 گرفتن. کسایی که نفروختن هنوز راضین و بدون کمترین خرجی کار میکنه. اگه از بنز و بی ام و و آئودی و پورشه و فولکس واگن خوب نگهداری بشه و روغن و …. مناسب و با کیفیت ریخته بشه و به ماشین فشار الکی نیاری بدون هیچ مشکلی تا یک میلیون کیلومتر هم کار میکنن.
قبول دارم BMW و Benz در ایران بدون خرج نیستند.(نگفتم پر خرجن).ولی علتش فقط و فقط قطعات کم کیفیت و بنزین و روغن متوسط میشه.
در مورد لکسوز هم به نظر من برای قشر مرفه ایران بهترین گزینست. کم اصطحلاک ترین ماشینی هست که من میشناسم.
محمد
۱۲ مرداد ۱۳۹۵لکسس RX کم استحلاک ترین خودرو تو کلاس خودشه.که از بپیشرانه مشابه با اریون و آوالون هایبرید استفاده میکنه.
کاوه آهنگر
۱۲ مرداد ۱۳۹۵الف.ی گرامی الان منظور شما این بود که استهلاک لکسس بیشتر از بنز است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگه منظورتون همینه در نتیجه شما خنده دارترین جمله قرن رو گفتید چون با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین ماشین های دنیا ماشین های ژاپنی هستند و از بین ماشین های ژاپنی هم لکسس با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین برند ژاپنی است، در نتیجه لکسس با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین برند اتوموبیل در دنیا است . ماشین های آلمانی مانند ژاپنی ها جزو بهترین ماشین های دنیا هستند و از سرآمدان صنعت اتوموبیل هستند اما آلمانی ها نسبت به ژاپنی ها دارای استهلاک بیشتری هستند و اینو همه میدونن
الف.ی
۱۲ مرداد ۱۳۹۵شما هم خنده دار ترین نتیجه قرن رو گرفتی
این دوستمون بدجور فاز تعصب ژاپنی گرفته
نظر شخصی شما واقعیت رو عوض نمی کنه
بنز صد جور مزیت به نسبت لکسوز داره مثل خدمات پس از فروش بیشتر و …
کاوه آهنگر
۱۲ مرداد ۱۳۹۵الف.ی گرامی، نظر شخصی من و تعصب نیست ، عزیز دل در همه جای دنیا ماشین های ژاپنی رو با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین میدونند. مطالب زیادی هم درباره این موضوع در همین سایت پدال منتشر شده ، مطالبی مانند با کیفیت ترین ماشین و قابل اطمینان ترین ماشین و برند و 10 خودرو با کمترین هزینه نگهداری و با دوام ترین خودرو و … تا دلت بخواد از این مطالب هست که ماشین های ژاپنی پیشتاز هستند. در ضمن دوست عزیز خدمات پس از فروش تویوتا لکسس هم یکی از بهترین ها است در دنیا. شما گفتی بنز صد جور مزیت داره نسبت به لکسس(تویوتا) ، صد تا پیشکش شما لطف کن 50 عدد از این مزیت های بی شمار رو نام ببر.سپاسگذارم
کاوه آهنگر
۱۲ مرداد ۱۳۹۵الف.ی ، اگر دقت کنید در متن هم نوشته که کیفیت لکسس rx فوق العاده است و به عنوان یک خودروی لوکس هزینه های نگهداری نسبتا کم دارد. در ضمن در متن نوشته که شاسی بنز دارای مشکلاتی است و هندلینگ ضعیفی دارد، لابد از نظر شما این از مزیت های بنز است !!!
sina
۱۳ مرداد ۱۳۹۵اقا کاوه همه ما میدونیم لکسوس همه میدونیم که لکسوس حتی نمیتونه یک ماشین توربو درستو حسابی بزنه برای این که خودشو جزو کم اسنهلاک ها نگه داره توربو نمیزنه وگرنه فرقی هم با بنز نداشت تو تکنولوژی هم همه میدونیم الکسوس هیچ تکنولوژی نداره شما یک تکنولوژی از لکسوس نام ببر یا یک تکنولوژی نام ببر که ایده خودشه بعدشم این ماشین با اون قیافه مزخرفش که شبیه یک کانسپت هستش اینقدر خوبه چرا نمیتونه فروش اون بنز پر استهلاکو داشته باشه
کاوه آهنگر
۱۶ مرداد ۱۳۹۵سینا جان چند مورد از اولین تکنولوژی هایی که لکسس ابداع کرده را نام میبرم:
استفاده از LED برای اولین بار در LS600h _ سیستمی ابداعی اولین بار در لکسس (GS450h) که نمونه ابداع شده در هیچ خودروی دیگری نیست ولی مشابه آن هستش ولی نه به پیشرفتگی لکسس…به نام The Driver Attention Monitor with closed-eye detection…این سیستم با دو سنسور در هر ثانیه چشم راننده رو اسکن میکنه و وقتی سنسورها تشخیص بدند که چشم راننده داره بسته میشه بهش اخطار میده و اگر به اخطار توجه نشه خود سیستم وارد عمل میشه و با ترمز خودکار و کنترل فرمان ماشین رو به کنار جاده هدایت میکنه _ سیستم محافظ آب وهوا این اولین سیستم کنترل هوایی است که از حسگرهای اینفرا-رد برای پایش حالت چهره هر شخص نسبت به شرایط دمایی استفاده میکند _ پیشرانه V8 فولهیبرید
لکسس LS 600h وقتی در سال ۲۰۰۷ به بازار معرفی شد، اولین خودروی با موتور V8 تمامهیبریدی بود _ سیستم تعلیق گازی تنظیم شونده
سیستم تعلیق گازی تنظیم شونده اولین بار در LS 430 مدل ۲۰۰۰ معرفی شد. این سیستم فارغ از میزان بار یا تعداد سرنشین، ارتفاع رانندگی را در یک سطح ثابت حفظ میکند. در همین حال، میتواند برای مسیرهای ناهموار، ارتفاع رانندگی را تا ۲۰ میلیمتر بالاتر ببرد و یا در سرعتهای بالا به منظور ایجاد شرایط آیرودینامیک بهتر، آن را پایین بیاورد _ گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته
در لکسس LS 460 مدل ۲۰۰۶ اولین سیستم گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جهان معرفی شد _ سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر با کنترل الکترونیکی برای سوپاپهای مکش
VVT-iE اولین سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر با کنترل الکترونیکی برای سوپاپهای مکش در دنیای خودرو بود که برای نسل چهارم LS 460 در سال ۲۰۰۷ میلادی عرضه شد. تفاوت این سیستم با سیستم هیدرولیکی قبلی در این بود که میتوانست در تمامی بازههای سرعت موتور و همین در تمامی حرارتها، حتی ۱۰۰۰ دور بر دقیقه کار کند. سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر به صورت پیوسته زمان بالا آمدن یک سوپاپ را در محفظه احتراق موتور زیر نظر میگیرد تا عملکرد بهتری را ایجاد کند _ ) دیفرانسیل گشتاور برداری
لکسس RC F ، اولین مدل موتور جلو و دیفرانسیل عقبی هست که از دیفرانسیل گشتاور برداری استفاده میکند. این سیستم از یک سری کلاجهای چند صفحهای برای توزیع گشتاور بین چرخهای عقب بهره میبرد _ صفحه «صدا خفهکن» برای پیشرانه هیبریدی
در دریچه ورودی سیستم هیبریدی لکسس در مدل CT 200h از یک متریال با تخلخل بالا همراه با اولین صفحه صدا خفهکن استفاده شده است. در نتیجه، عملکرد خودرو بسیار ساکتتر شده و در عینحال، صدای مکش هوا بسیار جالبتر شده است _ جو استیک برای کنترل راه دور لمسی
مدل RX 450h همراه نسل دوم از رابط کنترل از راه دور لمسی (RTI) بهره میبرد که برای نخستین بار در دنیای خودرو از مکانیزم جو استیک لغزنده استفاده میکرد. عملکرد این جو استیک شباهت زیادی به موس کامپیوتر دارد و ابزارهای چندرسانهای داخل کابین را کنترل می کند _ فرمان مورب و تلسکوپی با کیسه هوای SRS
لکسس LS 400 مدل ۱۹۸۹ اولین خودرویی بود که از یک فرمان مورب و تلسکوپی (تنظیمشونده) همراه با کیسههای هوای SRS استفاده میکرد. _ سیستم تعلیق زیر صندلیها
صندلیهای نسل دوم LS 400 دارای کمکفنر و میلههای ضدّ لغزش در زیر خود بودند تا شرایط تکیهگاهی راحتتری را در طول سفرهای طولانی ایجاد کنند. _ ستون فرمان جداشونده
اولین خودروی تولیدی که از نوآوری ستون فرمان جداشونده استفاده کرده، یک لکسس با نام LS 400 است. در این سیستم، یک محور «موجدار» میتواند ضربههای اولیه و ثانویه یک تصادف را به خود جذب کند._ استفاده از اتصال جوش لیزری در مرحله تولید
اتصال جوش لیزری یکی اولین تکنولوژیهای لکسسی بوده که از پرتوهای دقیق لیزر برای ایجاد جوشهای بینقص در اطراف پنلها استفاده کرده و در نتیجه سختی بهینهای برای بدنه خودرو به همراه داشته است. این روش اولین بار در آخرین مدل لکسس LS استفاده شده است. و … سینا جان کافیه یا نه ؟
Sina
۱۹ مرداد ۱۳۹۵اینان که تکنولوژی نیستن وقتی میگم تکنولوژی صحبت از خودرو های خودران خودروهایی که تویین چارچر هستن و موتور های هیبریدی بالای ۸۰ اسب دارند نه ماشینی که تو سال ۲۰۱۶ تنفس طبیعیه ماندم چه جوری به rc دیفرانسیل عقب میگی تکنولوژی موندم چجوری به اسکنر چشم میگی تکنولوژی این اسکنر نیست موقعی که رانندگیت بد میشه فقط بهت هشدار میده تمام هرگز فرمون نمیگیره از کجا آوردی اینا رو نمیدونم حتی تو اپشن های سفارشی سایت لکسوسم نیست اونا تکنولوژی gs هم تکنولوژی حساب نماید در واقع یک خط نگه دار سادست که هرگز نمیشه بهش اطمینان کرد و شرکت های اروپایی نسخه کامل ترم دادن بیرون که بازم نمیشه به آنان اطمینان کردو چه قدر هنر بود که ماشین ۸ سیلندر هیبریدی بزنن دوست عزیز این تکنولوژی نیست یک ایدست که خودرو های لوکس هم هیبریدی بزنن و این تکنولوژی که هیچ کارایی نداری و فقط مانور تبلیغاتی اند خودت لکسوس بعضیاشونو از تو ماشیناش حذف کرده خودت لکسوس خریدی روز اول همهشونو قطع میکنی ماههمون میدونیم شرکت های ولوو و بنز و تسلا و بی ام و اینقدر بیشعور و بیسواد نیستن که رو خودرو هاشون نتونن بزارن مورد دیگه ای هم که اصلا درک نمیکنید اینه که اینترنت با واقعیت کلی فرق داره تو بورو با همین چیزها خوش باش و از لکسوس طرفداری کن و کمک فنر های بادی هم نمیدونم بدونکه زانتیا ۲۰ سال پیش و بنز های کمپرسور مونتاژی هم داشتن فقط تو زانتیا دستی تنظیم میشه ولی تو بنزا اتوماتیک بود
بعد رسید به لکسوس از نظر شما ابداع شد.
کاوه آهنگر
۲۲ مرداد ۱۳۹۵سینا جان ، مشکل اینجاست که شما مغلطه میکنید و احتمالا معنی کلمه ابداع را هم نمیدانید. تکنولوژی سیستم تعلیق گازی تنظیم شونده توسط لکسس ابداع شده و در همین سایت پدال میتوانید مطالبش را بخوانید. چند نمونه از تکنولوژی های لکسس را نام بردم و شما پاسخی نداشتید چون حرف حساب جواب نداره . شما در قسمتی از نظرتان گفته اید (موندم چجوری به اسکنر چشم میگی تکنولوژی این اسکنر نیست)!!! دوست گرامی شما تکلیفت با خودت مشخص نیست ، بالاخره اسکنر هست یا نیست ؟؟دوست گرامی این سیستم فقط یک اسکنر نیست و توضیح دادم که چگونه عمل میکنه. در ضمن تویوتا پیشتاز در ساخت خودروهای هیبرید است
mohammad-fm480
۳۰ مرداد ۱۳۹۵سوتی سال2017:(با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین ماشین های دنیا ماشین های ژاپنی هستند و از بین ماشین های ژاپنی هم لکسس با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین برند ژاپنی است، در نتیجه لکسس با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین برند اتوموبیل در دنیا است )
علي
۱۲ مرداد ۱۳۹۵به قول نویسنده مقاله ( رکتر تفسیر کنم)آخه کی برای ماشین خشک ، کهنسال، کیفیت داشبورد پائین و شاسی نامتعادل مرسدس بنز پول میده . درست میگم دوستان ؟!! ????
مرصاد
۱۲ مرداد ۱۳۹۵لایک داری عزیزم
کاملا موافقم
mohammad-fm480
۳۰ مرداد ۱۳۹۵علاوه بر این که درست نمیگی سخت در اشتباهی.چون وقتی بنز میخری میدونی ماشینت بنزه
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مرداد ۱۳۹۵قیمت لکسوس: 58640 میشه 269744000 تومن
قیمت مرسدس: 63655 میشه 292813000 تومن
به نظرم قضاوت سختی بگی کدوم بهتره ولی هردو واقعا برندهای عالی هستن
حسین
۱۲ مرداد ۱۳۹۵من که یه مرسدس GLE 450 کوپه رو به همه چی ترجیح میدم. دیوانه این ماشینم بدجور
کاوه آهنگر
۱۲ مرداد ۱۳۹۵انتخاب من لکسس rx . خخخخخ با این وضعیت ما فقط تو دنیای مجازی میتونیم انتخاب کنیم
Alireza
۱۲ مرداد ۱۳۹۵سلام.در پدال ثبت نام کردم ولی پیام فعال سازی برام نیومده.میدونید چرا؟
مرصاد
۱۲ مرداد ۱۳۹۵آره
ارسلان
۱۵ مهر ۱۳۹۵منم میدونم
Alireza
۱۲ مرداد ۱۳۹۵سلام.تو پدال ثبت نام کردم .اما پیام فعال سازی برام ارسال نمیشه.کسی میدونه چرا؟؟
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مرداد ۱۳۹۵یعنی ایمیل چک میکنی میبینی چیزی نیومده؟؟؟؟؟؟
علي
۱۲ مرداد ۱۳۹۵شاید بخاطر تحریمهای بین المللی و ما بین المملکتی باشه . امیدوارم قانع شده باشی دوست عزیز
PORSCHE:The God of Cars
۱۲ مرداد ۱۳۹۵فکر کنم این مقایسه هم مال Autoexpress بوده…
هر دو خوبن. نمیشه گفت کدوم اوله کدوم دوم. هر کدوم نقاط قوت خودشون رو دارن. یکی بنز میپسنده یکی لکسوز.
ML نسبت به Rx نسل قبل به نظر من سواری بهتری داشت. نسل جدید رو نمیدونم. شاید لکسوز خیلی کار کرده.
ALIREZA034
۱۲ مرداد ۱۳۹۵انتخاب سخته ولی دقت کنید وزن بنز بیشتره و موتورش دیزله(موتورهای دیزل یکم کندترن)ولی باز سرعت و صفر تا صدش بیشتره.طراحی داخلش هم به نظرم واقعا از لکسوس خیلی بهتره ودل نشین و تو افرود هم خیلی که همه میدونن بهتر از لکسوسه.در رابطه با طراحی هم باید بگم صلیقه ای یه ولی بنز اصیل تر و کمی ساده تر و زیبا طراحی کرده ولی لکسوس بیشتر از زوایای تند وتیز استفاده کرده که در نگاه اول خیلی جذابه ولی معتقدم بعد از مدتی جذابیتشو از دست میده.به نظرم چیزی که برای راننده جذاب و مهمه پرفورمنس و هندلینگه که از رانندگی لذت ببره.
کاوه آهنگر
۱۲ مرداد ۱۳۹۵علی رضا گرامی . 1_ کسی برای آفرود از هیچ کدام از این ماشین ها (کراس اوور) استفاده نمیکند ، بطور معمول آفرود برای این مدل ماشین ها رد شدن از گِل و کوچه خاکی است!
2_ اگر دقت کرده باشین در متن گفته که بنز هندلینگ و شاسی ضعیفی دارد
پس در نتیجه لکسس rx دارای پرفورمنس بهتری است: هندلینگ بهتر،لذت رانندگی بیشتر، تجهیزات و تکنولوژی بیشتر،کابین مدرن تر،کیفیت فوق العاده،هزینه نگهداری کمتر. لطفا متن را با دقت بیشتر بخوانید
ALIREZA034
۱۳ مرداد ۱۳۹۵کاوه ی عزیز دقت کن من هم گفتم انتخاب سخته.درسته که از این ماشین ها در افرود استفاده نمیشه منظور من هم افرود تفننی و ناهمواری احتمالی بود.در مورد شاسی حق با شماست ولی به جدول اخر مقاله دقت کن پرفورمنس کدوم موتور بهتره؟در مورد اپشن هم باید بگم قیمت این ماشین از 51000 دلار شروع میشه تا 107000 دلار که شما میتونید از مدل های دیگه با اپشن و تکنولوژی بیشتر استفاده کنید.در اخر اضافه کنم شخصا اتاق gle رو خیلی بیشتر از rx میپسندم.در کل هر دو ماشین در سگمنت خودشون بسیار خوبن و مزایایه خودشونو دارن و در اخر سلیقه ی شخصی باید در انتخاب کمک کنه.
حميد
۱۲ مرداد ۱۳۹۵سلام
من خیلی راحت مرسدس رو انتخاب می کنم
چون طراحی ساده تری داره و در دراز مدت خسته کننده نمیشه
دوم پرستیژ بهتری داره
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مرداد ۱۳۹۵مگه لکسوس خسته کننده میشه؟؟؟؟؟؟؟
کاوه آهنگر
۱۲ مرداد ۱۳۹۵Uss جان ، به تعبیر بعضی دوستان ژاپنی ها هر مدل طراحی که داشته باشن آن طراحی خسته کننده است!!
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مرداد ۱۳۹۵به نظرمن ماشین ها ژاپنی عالیه.
David
۱۲ مرداد ۱۳۹۵آفرین به لکسوس افتخار ِ آسیا
محمد
۱۲ مرداد ۱۳۹۵واقعا مدتیه محصولات لکسس وتویوتا چه در طراحی داخلی و خارجی دگرگون شدند.
و الان یه ماشین همه چی تمومن.
وقتی طراحی یک نسل قبل تویوتا ولکسس را کنار هم میزاری فکر می کنی نسل قبلی مال ۲۰ سال قبله.مخصوصا در مورد کمری و کرولا
m4
۱۲ مرداد ۱۳۹۵کاملا غیرتی بگم
RX قابل رقابت نیست با GLE
خلاااااص !!!
ALIREZA034
۱۲ مرداد ۱۳۹۵چرا نشهuss عزیز.بازم میگم پرفومنس و هندلیگ اخرش از همه چیز مهم تره البته طراحی هم مهمه.دوست عزیز بالا هم گفتم در مورد طراحی سلیقه مهمه.که سلیقه شما هم محترمه ولی قطعا لکسوز عملکرد و تکنولوژی GLE رو نداره بخصوص در موتور.طراحیشم بنظرم خیلی بهتره.ولی در خصوص انتخاب قبول دارم برای بعضیا شاید سخته چون لکسوس از اپشن های زیادی استفاده میکنه اون هم برای مدل پایه که البته این استراتژی اسیایی ها برای رقابت با اروپاست.خودشونم میدونن اوروپا به خصوص المان رو نمیتونن در خیلی از زمینه ها شکست بدن برای همین برای رقابت به کم اصطحلاک بودن و اپشن های متنوع متوصل شدن و باید به این پیشرفت آفرین گفت که به این سطح از رقابت و تکنولوژی رسیدن.در اخر هم این جمله ی معروف رو بگم:زیبایی در سادگیست.چیزی که بنز تا حدودی داشت و هنرمندانه در مقاله واقعا دیدیم.
luis
۱۲ مرداد ۱۳۹۵خیلی وقت بود پدال نبودم سلام دوستان
دوست گرامی برای شما هندلینگ و موتور از همه چیز مهم تره لطفا ضمیر جملاتتو به کار ببر و از جانب مردم ایران و جهان نظر نده.
اولا که اختلاف هندلینگ و موتور لکسس با خودروهاس هم کلاس المانی زمین تا اسمون نیست اینجور نیست که یکی اونتادور باشه و لکسس پیکان جوانان لکسس در برخی سگمنتا مثل ار سی اف و جی اس اف تو فنی ترمز هندلینگ سرعت و شتاب هم پا به پای جرمن هاست در سگمنت هایی مثل ار ایکس هم اختلاف جزیی داره خودت که داری اعدادو میبینه به دوثانیه نمیرسه بعضا.
ولی میریم سراغ برگ برنده لکسس یعنی کم خرجی و دوام و قابلیت اطمینان که به نظر من تکرار میکنم من نه همه مردم جهان به نظر من مهمترین عامل در انتخاب یک خودروهه رتبه لکسس رو با بنز مقایسته کن اختلاف یک رتبه دو رتبه نیست برادر در مورد خرح سالانه ماشین هم لکسس ته جدول با تویوتا داره له میشه از کم خرجی بنز و بی ام در دو رتبه بالا جدول دارن بارفیکس میرن حالا هم کارشناسا میان میگن اونا پر خرجن چون بنزین ایران روغن ایران هوای ایران مردم ایران دریفت ایران و…. مشکل داره نهههههه برادران نهههههه این امارا همش مال خارج از ایران اروپا و امریکاست الکی جو ندید.
BEHNAM
۱۳ مرداد ۱۳۹۵عالی بود .عالی
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مرداد ۱۳۹۵علیرضا عزیز کمپانی بنز من خییییییییییییییییییییلی قبولش دارم
ولی لکسوس هم درحد خودش خیلی شیک و لوکس
کاوه آهنگر
۱۳ مرداد ۱۳۹۵البته تو متن اشاره شده که هندلینگ بنز ضعیف است و هندلینگ لکسس بهتر است . در مورد موتور هم تفاوت خاصی دیده نمیشه چون هر کدوم از دو سبک متفاوت استفاده کردن ، موتور بنز دیزل است با گشتاور بیشتر و لکسس هیبریدی بنزینی و الکتریکی است با اسب بیشتر. و بنز بخاطر گشتاور بیشتر کمتر از نیم ثانیه شتاب بیشتری دارد که واقعا این عدد به چشم نمی آید
احمد باقری
۱۲ مرداد ۱۳۹۵هر دو عالین.
akbar
۱۲ مرداد ۱۳۹۵خیلی خوب بود اگر در مورد تجهیزات کمتر کابین gle توضیح داده می شد .
هادی
۱۲ مرداد ۱۳۹۵من فکر میکنم نیازی به این همه بحث و دعوا نیست. هر دو خوبن
ali
۱۳ مرداد ۱۳۹۵کلا با شاسی بلند ها حال نمیکنم ولی انتخاب باشه لکسوس.
Saied
۱۳ مرداد ۱۳۹۵بنز فقط مدل اس که باهاش زندگی کنی. تو شاسی ها تویوتا و لکسوس یه چیز دیگست.
ALIREZA034
۱۳ مرداد ۱۳۹۵uss عزیز قطعا حق باشماست من در مقایسه با بنز گفتم هیچ کس نمیتونه ارزش لکسوس و اهمیت به کیفیت و عملکرد خوبشو انکار کنه.سیر پیشرفتی لکسوس واقعا قابل تحسینه.
mgh321
۱۳ مرداد ۱۳۹۵همه ما ایرانیا عاشق بنزیم…ولی ببینید این لکسس چیکار کردع که توی نظر سنجی برنده شده
سهیل
۱۳ مرداد ۱۳۹۵مگه میشه لکسوس باشه و حرفی هم زد جلوش؟؟؟؟؟
عالیییه این ماشین فقط خپحیف که توی ایران نمیاد دیگه????
مهراب
۱۴ مرداد ۱۳۹۵100 در 100
gle
ماشین باید اصالت داشته باشه نه این پاپتی تازه به دوران رسیده
این مقاله بهتر از این نمیشه براش نظر داد چون سرتاپا تعصبه
کاوه آهنگر
۱۶ مرداد ۱۳۹۵پاپتی تازه به دوران رسیده !!!! عجب . در نظرات شما منطق فوران کرده است
Arian
۳ آذر ۱۳۹۵واقعا انتخاب سخته منلکسس رو باهمه تفاسیر انتخاب میکنم