مرسدس بنز R107 SL پنجاهساله شد...
پنجاه سال پیش یعنی در آوریل 1971 مرسدس بنز اولین نسل SL مجهز به پیشرانه 8 سیلندر با نام R107 350 SL را رونمایی کرد. این خودرو دومین محصول مرسدس با بیشترین زمان تولید میباشد.
ژرمنها R107 SL را از سال 1971 تا 1989 تولید کردند. در طول این 18 سال کانورتیبل لوکس مرسدس فیس لیفت های معمول و پیشرانههای جدیدی را به منظور حفظ وضعیت رقابتی خود دریافت کرد.
R107 SL خودروی جدیدی بود و قرابت زیادی با نسل پیشین یعنی SL پاگودای مشهور نداشت. این کانورتیبل لوکس آلمانی از خلاقیتهای فنی و ایمنی زیادی در زمان خود سود میبرد و بهطور مثال باک سوخت آن بالای اکسل عقب جای گرفته بود و ستونهای A از فولاد با استحکام بالا ساخته شده بودند. مرسدس در سال 1980 سیستمهایی همچون ABS را روی این خودرو نصب کرد. در سال 1982 نیز کیسه هوای راننده و پیش کشندههای کمربند ایمنی به SL اضافه شدند.
پیشرانه 8 سیلندر 3.5 لیتری این خودرو که قدرت 200 اسب بخاری داشت از W111 280SE 3.5 گرفته شده بود اما افرادی که خواهان قدرت بیشتر بودند میتوانستند 450 SL با قدرت 225 اسب بخار را انتخاب کنند. این مدل البته فقط در بازار آمریکا عرضه شد. مرسدس بعدها مدل 280 SL با پیشرانه 6 سیلندر 185 اسب بخاری را نیز به خانواده اضافه کرد.
در فیس لیفت سال 1980 شاهد دگرگونی کابین خودرو و هماهنگ شدن آن با S کلاس W126 بودیم. مدل 380 SL جایگزین 350 SL شد و 450 SL نیز جای خود را به مدل جدید و قویتر 500 SL با 240 اسب بخار قدرت داد. مرسدس همچنین تغییراتی در دیگر بخشها از جمله گیربکس اتوماتیک اعمال کرد.
بهروزرسانی سال 1985 هم شامل رینگهای 15 اینچی، اسپویلر جلوی تمامی مدلها و سیستم تعلیق جلوی ارتقا یافته بود. در این سال مدل جدید و پایه 300 SL با قدرت 188 اسب بخار معرفی شد و بعداً مدل 420SL با قدرت 218 اسب بخار نیز تولید شد. تغییراتی در پیشرانه و سیستم احتراق 500 SL نیز رخ داد. مدل پرچمدار 560 SL در خارج از اروپا همچون آمریکای شمالی، ژاپن و استرالیا عرضه شد.
مرسدس در کل 237287 دستگاه از SL کلاس R107 را در بازه زمانی 18 ساله به فروش رساند و باعث شد این خودرو یکی از محبوبترین اعضای خانواده SL باشد که دلیلش ترکیب عالی اشرافیت و اسپورت بودن میباشد.