نسل جدید مرسدس بنز کلاس اس از یک چیز رنج میبرد. آن هم کمبود اتوریته یا شخصیت پرجذبه و احترامبرانگیز است. در عوض نگاهی به پیشینه این کلاس نشان میدهد که چقدر خودروهای موقر و دلانگیزی در میان آنها یافت میشود.
ازجمله مرسدس W126 که یک نماد واقعی از خودروهای لوکس آلمانی به شمار میآید. اکنون یک نمونه مخصوص و بسیار کم کارکرد جذاب از این مدل در یک گالری در آریزونا برای فروش گذاشته شده است.
نسل W126 کلاس اس، بسیار بزرگ و مجلل به نظر میرسد و درعینحال تمام پیشنیازهای یک رزمناو بینشهری را داراست پس جای تعجبی ندارد که بسیاری از مدلهای این خودرو توانستهاند مسافتهای بسیار باورنکردنی را پشت سر بگذارند.
اما در اینجا ما با مدل 380SEL روبروییم که تنها ۴۶۹۶ کیلومتر رانده شده است و احتمالاً یکی از تمیزترین مدلهای موجود این نسل میباشد.
نمای خارجی این خودرو دودی نقرهای متالیک بوده و کاملاً نو به نظر میرسد. این خودرو ابتدا به صاحب آن در بلژیک تحویل داده شده بود و سپس به آریزونا آورده شد. در طول بیش از ۳۶ سال این خودرو به دقت و درستی نگهداری شده و تمامی سوابق و کتابهای اصلی همراه آن به همراه یک کیت ابزار و چرخ زاپاس بدون دست خوردن درون بستهبندیها نگهداری شدهاند.
فضای داخل کابین هم در شرایط عالی بوده و هیچ نشانهای از سایش و ترکخوردگی در چرم و چوب دیده نمیشود.
خوب در انتها اگر به این خودروی لوکس باابهت اما قدیمی مدل ۱۹۸۵ علاقهمند شدهاید باید بدانید که رقمی که برای فروش آن در نظر گرفته شده ۳۹۹۹۵ دلار میباشد. شاید بسیاری ترجیح دهند که با این قیمت یک مرسدس A کلاس سدان پر از تکنولوژیهای جدید را خریداری کنند اما تنها کسانی که یک بار سابقه راندن چنین کشتی لوکسی را داشته باشند، ارزش واقعی آن را درک میکنند.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰زمانی که این تولید میشد فلیتوود با اون مدل ۱۹۸۹داشت تو آمریکا غوغا به پا میکرد!
یه فلیتوود رو به این ترجیح میدم…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ببخشید مدل ۱۹۷۹
Real
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰این ماشینو اون موقع با اون قیمت خریدن بعد اصلا نروندن کلی هم نگهداری که اخ نگفته بعد فقط 40 هزار دلار!!!؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰″نسل w126 کلاس اس،بسیار بزرگ و مجلل به نظر میرسد و درعین حال تمام پیش نیاز های یک رزمناو بین شهری را داراست″
بابا بیخیال!همون زمان کرایسلر نیویورکر با تهویه اتوماتیک و چراغای مخفی همین سال ۱۹۸۵اومد،کادیلاک فلیتوود که دیگه هیچی،لینکلن تاون کار هم با طول ۵۵۶۰میلیمتر یه ناو هواپیمابری برای خودش بود!بیوکم با مدل ریویرا بازارو سرگرم میکرد…
REVO
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰حاجی ی تنه کل پست رو زیر سوال بردی??
Amirreza
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰راستش من بنز رو واقعا بیشتر دوست دارم
Ahmedreza2002
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بنده نیز
RezaRs
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰یک نکته موند آبتین جان متن اینجا مدح s کلاس رو گفت هیچ جاش نیومد بد رقبا رو بگه
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰فلیتوود !!!
تو آمریکاشم اون زمان بنز چند سروگردن بالاتر از تمام کمپانیها بود .
کدوم خودروسازی را میشناسید به جز بنز با گذر زمان جااسفتادهتر و زیباتر به چشم بیاد .
نمونههای استاندارد و تولید زیادش هم با گذر زمان دل میبرند ، چه برسه تولید محدودها و خاصهای مرسدس بنز !
mahan
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دو هفته پیش بود داشتیم در مورد روح و اکت مرسدس صحبت می کردیم.دقیقا زمان همه چیز رو نمایان می کنه.
من که این کشتی رو به A کلاس جدید ترجیح میدم و مفته واقعا.همچنین چوب و چرم کجا مانیتور و تبلت و … نمیگم بده ولی خب ارزش چوب و چرم به عنوان یک محصول لاکشری بیشتر میپسندم.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان جان دقیقاً همینطوره که میفرمایید .
چند سال پیش بود که قرار شد با پسر همسایمون که یه بنز معماری W115 بود برویم جایی و برگردیم و با اینکه این خودرو یکی از معمولیترین و رواجترین خودروهای مرسدس بود و من تا قبل از این که سوارش شوم فکر میکردم یه خودروی قدیمی به درد نخور و اوراق هست و این در حالی بود که این خانواده دو خودروی دیگر یکی سانتافه و یک دوو سیلو هم داشتند !
زمانی که سوارش شدم اول شیفتهی صندلیهای نرم و راحتش شدم که خداشاهده راحتتر از حتی بنزهای جدید و کلاً خودروهای جدید بود و زمانی که حرکت کرد دیدم عجب سواری نرم و راحتی پس حدود بیش ۴۰ سال داره و عجب فرمان نرمی که با یک انگشت میچرخید و آن وقت فهمیدم که چرا همسایهی ما حتی سفرهای بیرون شهری هم با این خودرو میره و اصلاً نمیتونه دل بکنه از این خودرو و… !
حالا شما حساب کن خودروهایی که لوکستر هستند مثل S از قدیم تا الان تماماً ارزشمندند و کلاً بنز بد نداره مگر این ۲۰ سالهی اخیر مثل A کلاس یا B کلاس که چیزی خاصی نیستند به جز یدک کشیدن نام بنز .
به شخصه اگر قرار باشه خودرویی را انتخاب کنم جهت نگهداری و استفادهی بلند مدت که لذتش را ببرم ، اون خودرو نسل دوم لکسوس LS هست اما چاره چیست که اینجا ایران است و تجربه ثابت کرده یا باید ایرانی سوار شویم یا نهایتاً ژاپنی تا دوام این بدیه خدمات و جادههای ایران را تحمل کنه و اگر نه کیه که بگه بنز سوار نشوید و… !
خارج از ایران همین گرجستان کنار دستمون اکثراً بنز سوار هستند و حتی با بنز S مدل W221 حتی هندوانه هم میفروشند و بیشتر خودروها CNG میسوزانند اما خداوکیلی جادههاشون حرف نداره ، رانندگیهاشون حرف نداره و فقط ایران هست که آدم از استرس بد رانندگی کردن حلقش میچسبه تَهِ گِلوش !
علی turbo s
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بخدا خسته شدیم بس که امریکن فن ها تو پست های اروپایی بحث وجنجال راه انداختن.
اون از پست رانندگی gt3که یکی علم امار توضیح میداد ٬اون یکی شون کلاس دشمن شناسی گذاشته بود.
1980 اخرین سال های شکوه خودروهای امریکایی بوده واین مال 1985.
برای درک بهتر این موضوع بهتره پلیس بورلی هیلز با بازی ویل اسمیت رو ببینید.
یه مرسدس sl قرمز هست که نقش اصلیه.
تو فیلم از کلمه (مرسدس قرمز )بالحن پزدادن و ابهت بارها استفاده میشه.
پلیس بورلی هیلز ۱-1984
علی turbo s
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان سو تفاهم نشه من برخی امریکن فن ها رو گفتم واصلا با کسانی مثل اقارامین و srtنبودم.
mahan
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰علی جان توی فیلم دنی براسکو هم صحبت در مورد لاکشری ترین خودرو هست که رقابت بین کادیلاک و لینکن و بنز هست که وقتی یکی از دوستان جمع رئیس مافیا میشه یک بنز اس کلاس میخره! این نشون میده ا کلاس چیزی کم نداشته
mahan
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰نوید جان دقیقا تجربه فوق العاده ای هستش.پدربزرگم s280 سال 1977 یا 1978فکر کنم دقیق یادم نمیاد قهوه ای داشت تا همین 10سال پیش شایدم یکی دو سال بیشتر هم گوشه گاراژ بود متاسفانه بلوار امام خمینی لواسان یکی ازین تازه به دوران رسیده ها با هیوندای کوپه میزنه بهش ماشین پارک بود.ولی تیراهن بود لامصب پسره میترکه تا جایی که یادمه له و لورده شده بود.یادم میاد توش کلی چرم و چوب بود و پرده عقب داشت لعنتی هنوزم عاشقشم لعنت بهش همچین اثار هنری رو خراب کرد.
همچنین یک e230 مدل 1991 رنگ خاکستری داشت معرکه هست همچنین یکی از دوستام هم یکی ازین بنز کپل ها داره به معنای واقعی نرم و پرقدرت و با ابهت مثل سفره ماهی میمونه تو جاده حسابی گنگش رو ابراس.خرج زیادی هم نداره اگه سالمش رو پیدا کردی تو خریدش شک نکن امکانات هم نسبتا کامله چیزی که باید داشته باشه رو داره کولر عالیه سانروف داره.ترمز abs داره صندلی نرم و با کیفیت پارچه ای چوب کاری داره.اینه حتی برقیه.
درسته ماشین های لکسس دوام و مقرون به صرفه ترند حتی کم خرج ترین بنز ها c350 و e350 و ازین قبیل منتها موتور تنفس طبیعی حقیقتا کم خرج ترند ولی بارزم یک المانی هستن و ماهیتشون اینه .لکسس ls هم خیلی ابهت داره یکی از شریکام دارند نشستم حرف نداره خیلی قویه به احتمال یک بار تجربه سواریش رو مینویسم ولی همین قدر بگم این کشتی چیزی از رقبای هم سن کم نداره.در مورد w221 هم درسته توی ارمنستان و کشور های همسایه همچین دیگه خیلی خاص نیست مخصوصا با وجود s65وs63وs550 ولی خب ما همین s500 هم که تو ایران داریم غنیمتیه مخصوصا که خیلی با حساسیت ازش نگهداری کردیم و کلا این اتاق رو من دوست دارم ابهتش برام پرفکته و راضی نشدم w222 بخرم البته شاید در اینده بخرم ولی بازم معتقدم اخرین اس کلاس که فوق العاده کلاسیک و با ابهت بود w221 هست بعد w222!منکر عالی بودن زیباتر بودن درون w222 نیستم ولی w221 کلاسیک تره.در مورد رانندگی متاسفانه شعور و فرهنگ رانندگی خیلی پایینه سر 730 هم ماشین خوبی بود کلی خرجش کرده بودم تازه ولی چون اگه در جریان باشی از 2 ماه قبل عید هی اتفاق برای میفتاد یکبار یک سنگ پرتاب شد به شیشهش یکبار بکی از پشت زد و یکبار یکی اینهش رو زد من فروختمش.کلا برای رانندگی توی ایران من همیشه لندکروز رو برمیدارم باور کن در امانی فقط گاهی جاده برات کوچیک میشه ورگنه کسی جرئت نزدیک شدن بهت رو نداره?? توی جاده هم مثل چوب حضرت نوح جاده رو باز میکنه ولی خیلی دیدم با x4 و x3 و کاین ادم رو اذیت می کنند و هی میچسبن به ادم و میدونند ادم نمیزنه اعصاب برای ادم نمیزارند بنظر می خوای بدون جنگ اعصاب رانندگی کنی لندکروز بخر چه سری 100 باشه چه 200 یا پرادو j120 , j150 با خیال راحت رانندگی کن.
mahan
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰پدال جان سلام و خسته نباشید.من دیشب یک پست اینجا نوشته بودم در مورد تجربه رانندگی از بنز کپل و s280 و هیچ حرف زشت و منشوری هم نبود توش منتها پست نشد.بی زحمت میتونی یک پیگیری بکنی.مرسی
UNAS
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰کدوم خودروسازی را میشناسید به جز بنز با گذر زمان جااسفتادهتر و زیباتر به چشم بیاد .
پاسخ :
تویوتا
کمری های مدل 2005 و 2006 کرولاهای 2000 کروزهای 3 دهه پیش ، هایلوکس های 4 دهه پیش
همه شون
هیچکی بهتر از تویوتا نیست! اینو قبول کن نویدچان
حتی ژاپن
حتی شینزو آبه
حتی اووشین
یا ای کی یوسان
هیچکی
NAVID۰۰۹۸
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بله
دقیقاً
هر گُلی یه بویی داره .
این نظر شخصی من هست که در خودروهای تویوتا ، اینها همیشه ماندگارند :
لندکروزر fj40 .
پرادو اتاق ۱۲۰ .
کریسیدا دهه ۹۰ .
کمری گرند ۲۰۰۶ و همینطور اتاق معروف به تخممرغی ۲۰۰۷ .
((( لندکروزر اتاق ۱۰۰ ( خوده خوده عشقه ) . ))) .
سوپرا دهه ۹۰ .
هایلوکسهای زرشکی مدل ۹۲ تک کابین .
لندکروزر سری ۷۰ تا ۷۹ .
هایلوکس ویگو و تایگر .
بقیه هم دیگر نمیدانم چون حافظه یاری نمیکند و هر کسی یه سلیقهای داره .
البته میدانم که شما به مسخره گفتید ولی من کاملاً جدی گفتم !
بابک
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا با شما موافقم . فلیت وود از لحاظ زیبایی ، ظرافت ، امکانات رفاهی و قدرت موتور در سطح بالاتری قرار داره
Roham
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰… وقتی که بنز، بنز بود!
مهدی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰اره واقعا زمانی به مهندس های آلمانی میگفتن بهترین چیزی که میتونید رو بسازید اما با ورود لکسوس و رقابتی تر شدن تصمیم این شد که به قیمتم خیلی توجه کنن
Mohamad rahmati
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰باز میگن چرا بنز پول برندشو میگیرهبعد ۳۵ سال هنوز تو خیابون همه نگاهها بطرفش بر میگرده! پس باید ژاپنیها پولبرند بگیرن که مدلهای ۲۰۱۵شونو دیگه کسی نگاه نمیکنه؟ (البته بجز یه تعداد خیلی معدود)
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰از نسل های دوست داشتنی و جذاب اس کلاس همین 126 هست، ابهت خاصی تو نگاهش داره.
برام عجیبه که صاحبش چطور تونسته ازش دل بکنه و اون رو بفروشه !
امین
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰خداییش نمیرزه.کلکسیونی هم که نیست
پارسا
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیدونم توی اون سالها وقتی همچین آمریکایی های پر ابهتی بودن ملت اروپایی میخریدن
البته الان که اروپا خیلی بهتره
دانیال
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کابینش چه حس خوبی داره?
Farzad
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کسی که ماشین رو اینجوری نگه داری کرده یه ماشین باز واقعی بوده دمش گرم .
مصطفی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰کسی که با کارکرد بالا ماشین رو تمیز نگه داره ماشین بازه
نه که ماشین رو بذاری گوشه خونه خاک بخوره بعد بفروشیش
این کلا چهار هزارتا رفته
من بودم میخواستم سر کوچه ماستم بگیرم سوارش میشدم
mahan
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰w126 یکی از فیوریت های منه و ابهتش چشمگیر هست.یک پرده کرم باید پشتش زد و به عنوان یک دیکتاتور پشتش نشست.فقط صندلی هاشو ببینید با ادم حرف میزنه.مرسدس بنظرم از w222 به بعد کارو خراب کرد وقتی سوار اس کلاس میشی من که این طوریم با سرعت مطمئن راه میری با کسی کلکل اصلا نمی کنی اصولا لباس رسمی تر میپوشی و موهات رو مرتب می کنی و موزیک ملایم میزاری و … کلا یک لول شخصیتت پخته تر میشه…
ولی این جدیده رو میتونی ست ورزشی بپوی بری نون بگیری کلا هیچ شخصیت سازی معلومی نداره اون جایگاه و ابهت رو نداره اون حسی که ازش داری رو منتقل نمیکنه میتونی با کنار هم دیدن دو تا نسل متوجه شد.نمیگم بده کوه تکنولوژی و به هر حال پیشرفتش قابل ستودنه ولی من با w221 عوضش نمی کنم.
ae86
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰با خریدن این ماشین چیزی بیشتر از یک کاسه آش خواهید خورد اینو بخری برای دریفت تیونینگ کنی چه شود
Amirreza
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰من دیوونه طراحی اون سالهای بنزم واقعا بنز یه برند کامل و بی نقصه
ADAK
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی بی نقص
Philipp
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰من اگه پولشو داشتم حاضر بودم 100 هزارتا هم براش بدم
REZA.ZMR
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰مفتش گرونه اونم تو آمریکا، ۵۰ هزارتا میزارم سرش میرم یه ای کلاس۲۰۲۱ میخرم شاهکار مهندسی خودروسازی و بسیار زیبای مرسدس بنزه. توی متن گفته شده اس کلاس جدید فاقد شخصیت و وقار و … که بسیار حرف احمقانه و دور از زهنیه البته معلومه این حرفو واسه تبلیغ این از رده خارج زده. شما دوستان برید سایت مرسدس از دیدن عکسای اس کلاس جدید لذت ببرید و ببنید این ماشین چه امکاناتی پیشرفته ای داره . ببینید اس کلاس جدید حتی برای bmw جذاب بوده که اومده رنگ زرشکی طلایی مایباخو رو سری هفت خودش گذاشته. بیخود نیست که خیلی از ثروتمندای دنیا اس کلاسو بهترین ماشین دنیا میدونن!!!!
mohsen.g
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰با توجه به کیلومتر کم کارکرد و ذکر این نکته که در شرایط مناسبی نگهداری شده تو عکس ها مشکلاتی به چشم میاد… سپر جلو زیر چراغ سمت چپ، بالای زه خودرو سمت راننده،. و از همه مهمتر تو عکس هشتم بی دقتی تو مونتاژ داخل خودرو بین کنسول میانی و جعبه داشبرد رو میبینیم که بعید می دونم از ابتدا اینجوری بوده باشه… قیمت نسبتا پایین اش هم نشونه اینه که این خودرو به درد کلکسیون دارها نمی خوره… ولی من خیلی دوسش دارم
ارش
۱ فروردین ۱۴۰۲سلام دوستان. ماشین های آمریکایی جای خود دارن و نمونه های ارزشمندی هم تولید شده و اوج دوران آن ها دهه 1970 هست. ولی خوب جدای از این واقعا در همه جای دنیا حتی در آمریکا مرسدس را تافته جدا بافته قلمداد میکنند. و نقل خود مردم آمریکا میباشد که گویند که بنز .. بنز است و هیچ خودرویی جای ان را نمیگیرد.واقعا هم همین طور هست. در حال حاضر همه خودورها شبیه به هم شدن و دیگر شکوه و جلال روزگاران قدیم در صنعت خودرویی نیست. شما در قدیم فقط کافی بود در شب از نوع چراغ خودرو متوجه میشدید که چه نوع خودرویی میباشد. ولی افسوس که دیگر آن روزگار تکرار ندارد. دوج و فورد و پونتیاک مدل های افسانه ایی دارند. مرسدس هم مدل های جاودانه دارد. ولی از قدیم الایام تمام صنعت دنیا از خودرو بگیر تا ….. زیر چتر آلمانی ها بودند. باید این رو جدا از تعصب به یک برند قبول داشت. شما هر مدل از مرسدس را اگر 40 سال تملک داشته باشین هنوز هم جذابیت روز اول را داره و انگار مثل روز اول فقط دوست دارین از هر جهت به تماشای خودروی خود بشینید…بله دوستان این هست فرق بین ماشین مرسدس و ماشین های آمریکایی