سدانهای بزرگ یا فول سایز لوکس از گرانترین و مجهزترین سدانهای دنیا هستند که هرچند هنوز هم لوکسترین سدانهای دنیا محسوب نمیشوند اما بااینحال بیشترین راحتی و رفاه را در اختیار سرنشینان خود قرار میدهند. سدانهای بزرگ لوکس از جدیدترین و پیشرفتهترین تکنولوژیهای سازندگان خود برخوردارند و در اصل ویترینی برای نمایش تواناییها و تکنولوژیهای خودروسازان محسوب میشوند. در رقابتهای پدال در این گروه ۱۰ خودرو حضور داشتند که عبارتاند از:
لینکلن کانتیننتال
کیا K900
مازراتی کواتروپورته
بامو سری ۷
کادیلاک CT6
جنسیس G90
مرسدس بنز S کلاس
جگوار XJ
آئودی A8
لکسس LS
در مرحلهٔ مقدماتی در گروه سدانهای بزرگ لوکس پنج دوئل برگزار شد و از این طریق در پایان این مرحله پنج خودرو مستقیماً مجوز حضور در مرحلهٔ یکچهارم نهایی را دریافت کردند اما چون تعداد آنها فرد بود باید خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به آنها اضافه میشد که آن مازراتی کواتروپورته بود. بدین ترتیب این شش سدان فول سایز لوکس راهی مرحلهٔ یکچهارم نهایی شدند:
آئودی A8
لینکلن کانتیننتال
مرسدس بنز S کلاس
مازراتی کواتروپورته
بامو سری ۷
کادیلاک CT6
این شرکتکنندگان در مرحلهٔ یکچهارم نهایی طی سه دوئل بار دیگر رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و از بین آنها سه ماشین شامل آئودی A8، بامو سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس مستقیماً راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند؛ اما اینجا بازهم تعداد برندگان فرد بود و به همین دلیل کادیلاک CT6 که در مرحلهٔ یکچهارم نهایی با کمترین اختلاف شکست خورده بود نیز به برندگان اضافه شد و تعداد راهیافتگان به مرحلهٔ نیمهنهایی به چهار خودرو رسید. با برگزاری دو دوئل در این مرحله نیز نهایتاً آئودی A8 و مرسدس بنز S کلاس بهعنوان فینالیستها توسط شما انتخاب شده و به مرحلهٔ نهایی راه یافتند تا در آخرین دوئل این گروه هم مثل گروه سدانهای متوسط لوکس شاهد رقابتی تمام آلمانی باشیم.
در این دوئل اما برخلاف دوئل بین بامو سری ۵ و مرسدس بنز E کلاس، سدان اشتوتگارتی با اختلاف رأی زیادی به پیروزی دست یافته و بااقتدار محبوبترین سدان بزرگ لوکس لقب گرفته است. در آخرین دوئل این گروه مجموعاً تعداد ۱۷۸۲ رأی به ثبت رسیده که S کلاس با تصاحب ۱۲۳۶ عدد از آنها و کسب ۶۹ درصد از کل آراء پیروز شده درحالیکه سهم A8 تنها ۵۴۶ رأی بوده است. سدان پرچمدار مرسدس بنز برای اینکه بهعنوان قهرمانی دست پیدا کند تقریباً همهٔ رقبا را با اختلاف زیادی از پیش روی خود برداشته است. این ماشین در مرحلهٔ مقدماتی در برابر جگوار XJ قرار گرفت، در مرحلهٔ یکچهارم نهایی مازراتی کواتروپورته را از سر راه خود کنار زد و در مرحلهٔ نیمهنهایی هم از سد کادیلاک CT6 عبور کرد.
رقبای مرسدس بنز S کلاس در مراحل مختلف رقابتها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | جگوار XJ | ۸۷ |
یکچهارم نهایی | مازراتی کواتروپورته | ۷۵ |
نیمهنهایی | کادیلاک CT6 | ۵۷ |
نهایی | آئودی A8 | ۶۹ |
S کلاس هم مثل E کلاس از قدیمیترین و باسابقهترین محصولات در حال تولید مرسدس بنز محسوب میشود بهگونهای که از سال ۱۹۵۴ تاکنون بیوقفه طی نسلهای مختلف در حال تولید بوده است. این ماشین به عقیدهٔ بسیاری از کارشناسان حوزهٔ خودرو، برترین سدان بزرگ لوکس دنیا محسوب میشود. S کلاس همواره معیاری در کلاس خود بوده است تا جایی که حتی هموطنانش که نزدیکترین رقبای آن هستند هم نتوانستهاند به شهرت و اعتبار S کلاس دست پیدا کنند. نسل کنونی این پرچمدار آلمانی که هماکنون روزهای پایانی عمر خود را سپری میکند، در مدلها و نسخههای بسیار مختلف و متنوعی ساخته میشود. لوکسترین عضو خانوادهٔ S کلاس مدل مایباخ است و عنوان قدرتمندترین و اسپرتترین عضو نیز در اختیار مدل S65 AMG است اما متأسفانه بهتازگی تولید این مدل برای همیشه خاتمه یافت تا عنوان پرچمدار خانوادهٔ S کلاس به مدل S63 AMG برسد.
مشخصات فنی
مدل | S63 AMG |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
طول | ۵,۲۷۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۶۵ میلیمتر |
وزن | ۱۹۹۵ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
قیمت | ۱۴۹,۵۵۰ دلار |
ایمان
۱۱ تیر ۱۳۹۸جادوی مرسدس بنز در S کلاس و G کلاس خلاصه شده
باید دیوانه وار عاشقشون بود حتی اگه طرفدار BMW باشی
M
۱۱ تیر ۱۳۹۸مرسدس گرون تره و بهتره !
واسه من و شما که نمیخریم فاکتور اول مهم نیست فقط مهم اینه که بهتره ! پس رای منم بنز
درسته بیمر پرفورمنس بسیار بهتری رو ارائه میده ولی سواری اس یه چی دیگس یکی از اعضای این خانواده رو سوار شدم توصیف ناپذیره سواری به قول سریال هیولا مبل راحتیامون جلو صندلیاش مثه جعبه میون !
,و راحتی تو این کلاس از پرفورمنس مهم تره پس منم میگم بنز !
محمد
۱۱ تیر ۱۳۹۸ممنون میشم از عزیزان پدال اگه در انتهای اعلام نتایج،
یه جدول از برندگان کلاسهای مختلف هم بزارن،
تا اینکه ببینیم هر برند چند تا خودرو برنده تو سگمتها داشته
.
این نوع قیاسهای نتایج هم جذاب میشه
Car lover
۱۱ تیر ۱۳۹۸بی چون و چرا
تنها رقیبش که اس کلاسو ب چالش کشیده کادیلاکه بقیه رقبای بنز کمتر از چهل درصد رای داشتن
ولی خوب کادیلاک فقط وقتی میتونه عالیجنابو شکست بده که به ریشه های طراحیش تو دهه پنجاه و شصت برگرده
مدلای دیویل ۶۶ و الدورادوی ۵۹ تکرار نشدنین
Car lover
۱۱ تیر ۱۳۹۸فکر کنم مصرف سوخت مدل دیزلی یا هیبرید نوشته شده…
و این که کاش پدال نتایج همه دویل هارو بزنه بفهمیم مثلا الان سری هفت از کی باخته یا کادیلاک کیارو شکستداده
artin
۱۱ تیر ۱۳۹۸پدال جان بجای اینکه بنویسی مرسدس بنز اس کلاس در مراحل مختلف رقابت ها نوشتی مرسدس ای کلاس.
کاوه
۱۱ تیر ۱۳۹۸واضحه دیگه. از آئودی.
shirko
۱۱ تیر ۱۳۹۸نوش جونش لیاقتشو داره که اول شه
بهنام
۱۱ تیر ۱۳۹۸خودم به لکسوس ال اس رای دادم و واقعا مدل جدیدش رو دوست دارم ولی خودم قبول دارم تاج این کلاس روی سر مرسدس هست. حتی اگر اتاق قبلی مرسدس هم شرکت میکرد بازم قبول میکردم مرسدس در این کلاس حرف اول را و آخر رو میزنه.
کاوه
۱۱ تیر ۱۳۹۸دوتن وزن داره، صفر تا صدش ۳٫۵ ثانیه!چه هیولای مجللیه.
BMW
۱۱ تیر ۱۳۹۸حق آئودی بود که اول شه
محسن مهدی ع
۱۱ تیر ۱۳۹۸بنده طرفدار متعصب بی ام دبلیو هستم،اما به نظرم وقت گذاشتن برای رقابت و پیشه گرفتن از تکنولوژی مرسدس بنز ،فقط وقت تلف کردنه،مخصوصا مرسدس سالهای اخیر.افکار و سیاست کلی این کمپانی،خیلی بی رحمانه و خارج از انتظار،میتونه هر موقع که اراده کنه ،جایگاه اولرو بسیار قاطعانه نصیب خودش کنه.گاهی قبول اینکه بهترین اونی نیست که ما طرفدارشیم،خیلی بهتر از مبارزه بادستان خالیه.
Ferrari Fxx K Evo
۱۱ تیر ۱۳۹۸هر وقت نسلی از ، اس کلاس ، معرفی میشه ، با نواوری ها و تکنولوژی های خودش دنیای خودروسازی رو دگرگون میکنه
–
شما طراحی جلو داشبورد و شکل فرمان اس کلاس رو
با نزدیکترین رقیباش یعنی ، سری۷ ، مقایسه بکنید
–
حالا بعضیها باز هم میان از کیفیت
کابین و اینجور داستانا حرف میزنن
:::فرشاد:::
۱۱ تیر ۱۳۹۸اون بعضیایی ک میگی، چنان سفت و سخت از بامو طرفداری میکنه و روزی صدتا کامنت دروصفش میذاره، که هر کی ندونه، فکر میکنه سهامدار اصلی این شرکته؛ خود سازندهها هم اینقدر تعصب غیرمنطقی ندارن.
Farshad
۱۱ تیر ۱۳۹۸برای اینکه اطلاعات عمومیم زیاد بسه میپرسم رولزرویس فانتوم یا بنتلی مولسان در این کلاس قرار ندارند یا در این نظر سنجی داده نشدن؟
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۱ تیر ۱۳۹۸سلطان و دیگر هیچ…
هر چقدر از زیبایی ، ابهت و لوکس بودن اس کلاس بگی بازم کمه، حتی اسمشم حس خوبی به آدم میده.!
Amir
۱۱ تیر ۱۳۹۸من طرفدار دو آتیشه ی بیمرم،با وجود اینکه سری هفت جدید فوق العادس ولی در کنار آئودی مثل همیشه باید تاج این کلاس رو تقدیم مرسدس کنن.
Kian70
۱۱ تیر ۱۳۹۸همه ی ما ایرانی ها دیونه وار عاشق مرسدس هستیم
حمیدرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۸فقط کادیلاک باهاش رقابت نزدیکی داشته که اونم فکر کنم به خاطر امکانات نسبت به قیمت و البته سواری فوق راحت کادیلاک بوده وگرنه تو تمام رقابت ها مسلط بوده
Ali taghva
۱۳ تیر ۱۳۹۸باید رولز رویس فانتوم 8 وبنتلی مولسان هم میذاشتین
فقط پورشه
۱۳ تیر ۱۳۹۸توی دوئل سدان های متوسط لوکس گفتم که سری ۵ بهتر از E کلاس هست ولی اینجا قطعا بنز بالاتر از آئودی و بی ام و است
صدرا
۲۶ شهریور ۱۴۰۱بی نقص ترین نسل s کلاس