مرسدس بنز

مرسدس بنز SL جدید در سال 2021 می‌تازد!

مرسدس SL همیشه از جایگاه والایی در بین محصولات این کمپانی برخوردار بوده اما به خاطر برخی تغییرات در طراحی ظاهری و همچنین ارائه مدل‌های جدیدترین همچون AMG GT رودستر طراوت و ابهت اولیه خود را از دست داده است.


فروش SL در طول چند سال گذشته با افت روبرو شده و مرسدس نیز امیدوار است با معرفی نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۲۱ آب رفته را به جوی بازگرداند.

۲۰۱۷ Mercedes-Benz SL550
در هفته‌های اخیر اطلاعات زیادی از نسل جدید SL منتشر نشده اما گفته می‌شود مرسدس در حال حاضر بین تبدیل SL جدید به خودروی انحصاری AMG مردد مانده است. این امر می‌تواند یک تغییر بزرگ تلقی شود اما رسانه‌ها می‌گویند چنین تصمیمی توجیه‌پذیر است زیرا نسل جدید SL به همراه نسل بعدی مدل AMG GT که در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد توسعه می‌یابد.
۲۰۱۷ Mercedes-Benz SL550
با در نظر گرفته ریشه‌های AMG آن، اینکه SL جدید اسپورت تر از نسل فعلی باشد چندان تعجب‌برانگیز نیست. انتظار داریم این خودرو از متریال آلومینیومی زیاد و همچنین فرمان پذیری چرخ‌های عقب و همچنین میله‌های پایدار کننده فعال استفاده کند. همچنین گفته می‌شود سیستم تعلیق بادی سفارشی و سیستم چهار چرخ محرک 4MATIC نیز در نسل آینده SL در دسترس خواهد بود.


انتظار می‌رود این خودرو فاصله بین محوری بیشتری و دو صندلی در عقب داشته باشد. همچنین گفته شده SL جدید یک محصول کاملاً اسپورت نخواهد بود زیرا این نقش را قبلاً AMG GT ایفا کرده است.


هنوز پیشرانه‌های SL جدید تأیید نشده اما منابع نزدیک به مرسدس گفته‌اند قوای محرکه هیبریدی شده‌ای همچون ۶ سیلندر ۳ لیتری ۴۳۵ اسبی و ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۵۲۲ اسب بخاری می‌توانند در قلب این خودرو بتپند. همچنین شایعاتی مبنی بر تولید نسخه پلاگین هیبریدی وجود دارد. ظاهرا این نسخه از SL قدرت ۸۰۰ اسبی و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    عجب کابینی

  2. Plymouth & M BENZ

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    1000 نیوتن متر
    حاالا ی حال اساسی داد

  3. سورنا

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    کاش میگفت نسخه جدید slr

    1. Infinite

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (452 ديدگاه)

      اگر یک روز چنین خبری منتشر شد باید منتظر اتفاقات زیادی بود…
      اون روز، صرفا روز تولد مجدد SLR بزرگ نخواهد بود… روز تولد مجدد مرسدس بنز خواهد بود! بدون اغراق!

  4. یاس ی

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    چقدر طراحی عقب ماشین زمانی که سقف باز هستش و طراحی داخلیش زیباست. رخ ماشین قشنگه ولی طراحی پشتش به نظر من عالیه، اگه نسخه هشت سیلندر داشته باشه دیگه همه چی تمامه.با توجه به اینکه مرسدس از طراحی مشابه به هم در محصولاتش استفاده میکنه این طراحی بسیار چشم نوازه.
    ( البته شباهت محصولات مرسدس دلیل بر ضعفش نیست صرفا برای یادآوری خودم بود)
    یادش بخیر زمان جنگ کویت دوتا از این خوشگلا توی شهر ما بود، الان دیدنشون هم آرزو شده.

  5. E 36

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (917 ديدگاه)

    SL هیچوقت ابهتشو از دست نمیده

  6. رامتین

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    یاد استیو جابز بخیر. ایشون فقط SL دوست داشتند و میخریدن.

  7. Amir amini

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    چرا گفتن 2 صندلی در عقب یعنی میخاد 4 سرنشین بشه این که میشه s coupe یا e coupe شایدم درست ترجمه نشد اون قسمت با من درست متوجه نشدم اگه اینجوری بشه خیلی بده SL به 2 سرنشین بودنش معروف و انگار این مدلم میخاد بشه پایه amg gt همونطور که CLS شد نسخه پایه amg gt sedan اینجوری بشه بنز نسخه پرفومنس دوتا از بهتریناشو فدای amg gt میکنه که گرونتر هستش

    1. FcmZ

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (114 ديدگاه)

      نه تنها قراره 4سرنشینه بشه بلکه سقف فلزیشم داره از دست میده.

      1. Amir amini

        ۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (64 ديدگاه)

        این که دیگه SL نیست یه s یا e کانورتیبل همین الانش هر دوتا کلاس e و s بهترین موتور ها و تجهیزاتو دارن اگه بحث سبکی باشه که وقتی 4 سرنشین شه دیگه سبکی قبلم نداره پس نمیتونم توجیح شم که فرقی با اونا داره حیف که داره این بلا سر SL میاد فقط سر اینکه مردم به کوپه 4 سرنشین بیشتر علاقه دارن و SL انقدر بزرگ هست که نمیشه حذفش کرد به راحتی

  8. mehran (fox)

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    ولی عکس آخر پشت slc نه sl…

  9. حسین دهمرد

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    سلام دوستان.من شنیدم که همه ی ساخت ماشین یک طرف و ecu ماشین هم یکطرف.وبرداشت من اینه که اگه کامپیوتر تامین بشه یا جایگزینی براش وجود داشته باشه بقیه ی کار زیاد سخت نیست.البته همه ی اینها که گفتم منظورم تولید ماشین ارزونیه که جایگزین پراید بشه وگرنه سیستم های روز که زیاده.
    از نویسندگان پدال کسی هست که رشته ش به خودرو مربوط باشه؟

    1. Silver

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (226 ديدگاه)

      خیر اینطور نیست
      تامین ecu علی الخصوص در زمان اوج تحریم ها برای خودرو سازان ما دردسر ساز بود و باعث شد که شرکت های مطرحی مثل زیمنس و کانتیننتال رو کنار بزاریم و دست به دامان چین بشویم و ایسیو ای مثل ssat ازشون تحویل بگیریم .
      شرکت هوایی مثل کروز و غرب استیل هم اقداماتی در این زمینه انجام دادن جهت خودکفایی ولی…
      ولی
      ۱_ ساخت یک پلتفرم مناسب با ایمنی بالا و وزن کم
      ۲_ طراحی و ساخت انجین مناسب و همچنین گیربکس هماهنگ با اون
      ۳_ مبحث سیستم تعلیق که به معنای واقعی کلمه ساخت سیستم مناسب نیاز به تجربه فراوان داره
      کار هایی هست که هنوز صنعت خودرو سازی ایران بخاطر مدیریت اشتباه ( و نه کارامدی مهندسانمون ) توان انجامش رو نداره.

      1. حسین دهمرد

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        ممنون عزیز.از ساختمان ecu اطلاعات داری؟مگه این قطعه جز چندتا ترانزیستور و خازن و مقاومت چی داره که نمیتونیم بسازیم؟

  10. مسعود

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    کاش تنوع مدل ها انقد زیاد نبود و شبیه هم نمیشدن
    حیف سابقه و ابهت اس ال نیست آخه

  11. Fk

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    حقیقتا اس ال ار بهترین بود
    تنها بنزی که ازش خوشم میاد
    واقعا محشر بود
    کاش پدال ی پست کامل ازش بذاره
    میشه پدال جان
    ی مطلب از تولد تا خاتمه تولید با تمام جزئیات برامون بذاری ؟!!!
    ممنون میشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا