مرسدس SL همیشه از جایگاه والایی در بین محصولات این کمپانی برخوردار بوده اما به خاطر برخی تغییرات در طراحی ظاهری و همچنین ارائه مدلهای جدیدترین همچون AMG GT رودستر طراوت و ابهت اولیه خود را از دست داده است.
فروش SL در طول چند سال گذشته با افت روبرو شده و مرسدس نیز امیدوار است با معرفی نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۲۱ آب رفته را به جوی بازگرداند.
انتظار میرود این خودرو فاصله بین محوری بیشتری و دو صندلی در عقب داشته باشد. همچنین گفته شده SL جدید یک محصول کاملاً اسپورت نخواهد بود زیرا این نقش را قبلاً AMG GT ایفا کرده است.
هنوز پیشرانههای SL جدید تأیید نشده اما منابع نزدیک به مرسدس گفتهاند قوای محرکه هیبریدی شدهای همچون ۶ سیلندر ۳ لیتری ۴۳۵ اسبی و ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۵۲۲ اسب بخاری میتوانند در قلب این خودرو بتپند. همچنین شایعاتی مبنی بر تولید نسخه پلاگین هیبریدی وجود دارد. ظاهرا این نسخه از SL قدرت ۸۰۰ اسبی و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری خواهد داشت.
Raha
۸ بهمن ۱۳۹۶عجب کابینی
Plymouth & M BENZ
۸ بهمن ۱۳۹۶1000 نیوتن متر
حاالا ی حال اساسی داد
سورنا
۸ بهمن ۱۳۹۶کاش میگفت نسخه جدید slr
Infinite
۸ بهمن ۱۳۹۶اگر یک روز چنین خبری منتشر شد باید منتظر اتفاقات زیادی بود…
اون روز، صرفا روز تولد مجدد SLR بزرگ نخواهد بود… روز تولد مجدد مرسدس بنز خواهد بود! بدون اغراق!
یاس ی
۸ بهمن ۱۳۹۶چقدر طراحی عقب ماشین زمانی که سقف باز هستش و طراحی داخلیش زیباست. رخ ماشین قشنگه ولی طراحی پشتش به نظر من عالیه، اگه نسخه هشت سیلندر داشته باشه دیگه همه چی تمامه.با توجه به اینکه مرسدس از طراحی مشابه به هم در محصولاتش استفاده میکنه این طراحی بسیار چشم نوازه.
( البته شباهت محصولات مرسدس دلیل بر ضعفش نیست صرفا برای یادآوری خودم بود)
یادش بخیر زمان جنگ کویت دوتا از این خوشگلا توی شهر ما بود، الان دیدنشون هم آرزو شده.
E 36
۸ بهمن ۱۳۹۶SL هیچوقت ابهتشو از دست نمیده
رامتین
۸ بهمن ۱۳۹۶یاد استیو جابز بخیر. ایشون فقط SL دوست داشتند و میخریدن.
Amir amini
۸ بهمن ۱۳۹۶چرا گفتن 2 صندلی در عقب یعنی میخاد 4 سرنشین بشه این که میشه s coupe یا e coupe شایدم درست ترجمه نشد اون قسمت با من درست متوجه نشدم اگه اینجوری بشه خیلی بده SL به 2 سرنشین بودنش معروف و انگار این مدلم میخاد بشه پایه amg gt همونطور که CLS شد نسخه پایه amg gt sedan اینجوری بشه بنز نسخه پرفومنس دوتا از بهتریناشو فدای amg gt میکنه که گرونتر هستش
FcmZ
۸ بهمن ۱۳۹۶نه تنها قراره 4سرنشینه بشه بلکه سقف فلزیشم داره از دست میده.
Amir amini
۸ بهمن ۱۳۹۶این که دیگه SL نیست یه s یا e کانورتیبل همین الانش هر دوتا کلاس e و s بهترین موتور ها و تجهیزاتو دارن اگه بحث سبکی باشه که وقتی 4 سرنشین شه دیگه سبکی قبلم نداره پس نمیتونم توجیح شم که فرقی با اونا داره حیف که داره این بلا سر SL میاد فقط سر اینکه مردم به کوپه 4 سرنشین بیشتر علاقه دارن و SL انقدر بزرگ هست که نمیشه حذفش کرد به راحتی
mehran (fox)
۸ بهمن ۱۳۹۶ولی عکس آخر پشت slc نه sl…
حسین دهمرد
۸ بهمن ۱۳۹۶سلام دوستان.من شنیدم که همه ی ساخت ماشین یک طرف و ecu ماشین هم یکطرف.وبرداشت من اینه که اگه کامپیوتر تامین بشه یا جایگزینی براش وجود داشته باشه بقیه ی کار زیاد سخت نیست.البته همه ی اینها که گفتم منظورم تولید ماشین ارزونیه که جایگزین پراید بشه وگرنه سیستم های روز که زیاده.
از نویسندگان پدال کسی هست که رشته ش به خودرو مربوط باشه؟
Silver
۱۱ بهمن ۱۳۹۶خیر اینطور نیست
تامین ecu علی الخصوص در زمان اوج تحریم ها برای خودرو سازان ما دردسر ساز بود و باعث شد که شرکت های مطرحی مثل زیمنس و کانتیننتال رو کنار بزاریم و دست به دامان چین بشویم و ایسیو ای مثل ssat ازشون تحویل بگیریم .
شرکت هوایی مثل کروز و غرب استیل هم اقداماتی در این زمینه انجام دادن جهت خودکفایی ولی…
ولی
۱_ ساخت یک پلتفرم مناسب با ایمنی بالا و وزن کم
۲_ طراحی و ساخت انجین مناسب و همچنین گیربکس هماهنگ با اون
۳_ مبحث سیستم تعلیق که به معنای واقعی کلمه ساخت سیستم مناسب نیاز به تجربه فراوان داره
کار هایی هست که هنوز صنعت خودرو سازی ایران بخاطر مدیریت اشتباه ( و نه کارامدی مهندسانمون ) توان انجامش رو نداره.
حسین دهمرد
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ممنون عزیز.از ساختمان ecu اطلاعات داری؟مگه این قطعه جز چندتا ترانزیستور و خازن و مقاومت چی داره که نمیتونیم بسازیم؟
مسعود
۸ بهمن ۱۳۹۶کاش تنوع مدل ها انقد زیاد نبود و شبیه هم نمیشدن
حیف سابقه و ابهت اس ال نیست آخه
Fk
۸ بهمن ۱۳۹۶حقیقتا اس ال ار بهترین بود
تنها بنزی که ازش خوشم میاد
واقعا محشر بود
کاش پدال ی پست کامل ازش بذاره
میشه پدال جان
ی مطلب از تولد تا خاتمه تولید با تمام جزئیات برامون بذاری ؟!!!
ممنون میشیم