مرسدس بنز

تبدیل یک مرسدس بنز SLK32 AMG مدل 2002 به یک 300SL گالوینگ!

مرسدس بنز تنها ۱۴۰۰ دستگاه از مدل فوق‌العادهٔ 300SL گالوینگ را تولید نمود که امروزه با قیمت‌های بسیار بالایی خریدوفروش می‌شوند و افراد بسیار معدودی توانایی خرید یک 300SL گالوینگ کلاسیک را دارند؛ اما یک مرسدس بنز SLK مدرن در برابر 300SL خودرویی بسیار معمول و نه‌چندان باارزش محسوب می‌شود. پس چه باید کرد وقتی کسی یک 300SL می‌خواهد ولی توان خرید یک SLK را دارد؟

la0217-274034_12x

شخصی به این سؤال پاسخ داده و با تغییر کامل اتاق یک مرسدس بنز SLK32 AMG مدل ۲۰۰۲ آن‌را کاملاً به یک 300SL گالوینگ کلاسیک شبیه نموده است؛ اما اگر شما علاقه‌ای به انجام این کار ندارید، می‌توانید از نتیجهٔ تلاش مالک این 300SL تقلبی استفاده کنید چراکه وی این خودرو را برای فروش گذاشته است. قرار است این ماشین هفتهٔ آینده در مزایدهٔ Mecum در لس‌آنجلس به فروش گذاشته شود.

la0217-274034_22x

همان‌طور که گفته شد، در زیر پوستهٔ این 300SL تقلبی یک SLK32 AMG مدل ۲۰۰۲ قرار دارد که اتاق آن کاملاً از نو طراحی شده است و ظاهر آن حداقل در تصاویر قابل‌قبول به نظر می‌رسد. رنگ بیرونی این خودرو خاکستری است و داخل آن به رنگ قرمز است که مشابه تودوزی قرمزرنگ 300SL اصلی است و از این لحاظ مشکلی ندارد؛ اما کابین خودرو کاملاً مدرن بوده و شباهتی به 300SL گالوینگ ندارد. همچنین رینگ‌های آن نیز از نوع آلیاژی مدرن است که به‌ ظاهر کلاسیک خودرو لطمه زده درحالی‌که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با نمونه‌های کلاسیک جایگزین کرد.

la0217-274034_72x

بااین‌حال شاید برخی بگویند که تبدیل این SLK به یک 300SL توهینی به 300SL گالوینگ اصلی است اما در جواب می‌توان گفت این خودرو قطعاً اصیل‌تر از تبدیل یک پونتیاک فیرو به یک فراری یا تبدیل کرایسلر سبرینگ به یک بنتلی است. اگر هنوز قانع نشده‌اید، در نظر بگیرید که این خودرو بر روی نسل اول SLK قدیمی ساخته شده و این نمونه از نوع اسپرت AMG است که اولین نسل از خودروهای عملکردی AMG محسوب می‌شود.

la0217-274034_52x

این SLK32 AMG مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری V6 است که ۳۵۵ اسب بخار قدرت داشته و خودرو را ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. ممکن است این قوی‌ترین موتوری نباشد که AMG تاکنون تولید کرده است اما به یاد داشته باشید که پیشرانهٔ 300SL اصلی که از نوع ۳ لیتری شش سیلندر خطی است، ۲۲۲ اسب بخار قدرت دارد و حتی پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو در جدیدترین مدل SLK یعنی SLC43 AMG که پانزده سال بعدازاین SLK32 AMG موردبحث ما ساخته شده است، با ۳۷۰ اسب بخار قدرت، تنها کمی قدرت بیشتری دارد.

la0217-274034_32x

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    300 SL ماشینی بود که اول برای مسابقه ساختن و بعد از 2 سال نسخه ی تولید انبوهش رو هم روانه ی بازار کردن برای فروش. به ترتیب در سال های 1952 و 1954.
    موتورش هم بزرگ نبوده. 3 لیتری 6 سیلندر با 222 اسب بخار قدرت در سال 1330 شمسی !!!
    مرسدس-بنز شرکتی هست که فوت و فن موتور سازی رو مثل خط های کف دستش میشناسه.
    یادمه 5 سال پیش نظر سنجی بین بنز و BMW پدال گذاشته بود. بنز اون موقع عقب بود و دوران اوج BMW . همه میگفتن بنز کهنه و آشغال و ماشین افراد پیر و لگن و … .
    هیچ کس توجه نداشت که بنز ، بنزه. البته BMW هم شکی در عظمتش نیست.
    اما مرسدس بنز در طول تاریخش همیشه مثل استادی برای بقیه ی خودروسازان دنیا خواهد بود.

  2. اقای 918

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    چقدر نازه این لا مصب
    sls رو از رو این ساخت

  3. حسین

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    خوب دراورده!
    ولی من بخرم ، رینگ هاشم کلاسیک میکنم

  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    تمییز درستش کرده اما 2 تا نقطه ضعف داره
    1 . کابینش اصلا با ظاهر کلاسیکش جور نیست
    2 . رینگاش هم با ظاهرش نمیخونه
    سال 90 تو ی همایش یدونه سفید رنگش رو دیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا