خودروهای هیبریدی مثل یک اسباببازی هستند… خودروی یک «مرد» نیستند! قدرت ندارند!
خیر! مسلماً خیر! حداقل دیگر اینطور نیست؛ شاید اگر چند سال پیش چنین حرفی را میشنیدیم، همه به نشانهٔ موافقت سرمان را تکان میدادیم، اما سازندگانی چون پورشه، فِراری و مکلارن ثابت کردند که میتوان دو صفت «کمقدرت» و «هیبریدی» را از هم جدا دانست و یک خودروی «هیبریدی مردانه» تولید کرد!
طرفداران مرسدس-بنز، آرامش خود را حفظ کنید! مثل اینکه قرار است تا سال ۲۰۲۱ تمام خودروهای سری قدرتمند و محبوب AMG مرسدس-بنز نیز هیبریدی شوند؛ حداقل با توجه به گفتهٔ یکی از مدیران بالاردهٔ این شرکت.توماس وبر، مدیر دپارتمان تحقیق و توسعهٔ مرسدس بنز:
ما هنوز به سمت هیبریدیها [برای سری AMG] نرفتیم و دلیلش هم این است که مطمئنیم خریداران فعلاً سمت یک AMG هیبریدی نمیآیند! واقعاً نمیدانیم که کی آنها برای نسل هیبریدی AMG آماده میشوند.
همچنین وبر در گفتگو با مجلهٔ انگلیسی Autocar اعلام کرد:
اما دلیل این «اجبار» و «عجله» چیزی جز قوانین و دستورات جدید اتحادیهٔ اروپا پیرامون میزان آلایندگی خودروهای تولیدی این قارهٔ سبز نیست. طبق همین قوانین، ابرکمپانی چندملیتی دایملر آ گ تا سال ۲۰۲۰ زمان دارد تا میانگین مقدار CO2 تولیدی ۹۵٪ از ناوگانش را به ۱۰۱ گرم در هر کیلومتر کاهش دهد؛ هرچند ۵ درصد دیگر از ناوگان هنوز هم میتوانند از این نُرم خارج باشند، اما این ۵ درصد متعلق به سوپرماشینهایی چون GT S است، نه هر AMG و خودروی دیگری! البته از سال ۲۰۲۱ قوانین سختگیرانهتر هم میشود، بهطوریکه اگر ۱۰۰٪ خودروهای این سازنده با نُرم مشخص شده هماهنگ نباشند، مجبور به پرداخت جریمههای بسیار هنگفتی خواهد شد. بههرحال هنوز اخبار و اطلاعات بیشتری درباره خودروهای هیبریدی آیندهٔ مرسدس-بنز منتشر نشده است، اما طبق گفتههای وبر نباید نگران کارایی و توان خودروهای هیبریدی AMG باشیم، چراکه سازنده با بهکارگیری روشهایی که تا به حال نیز در سایر خودروهایش آزمایش شدهاند، AMG-ها را بدون تغییری در قدرت و توانشان، به سمت «سبز» تر شدن هدایت خواهد کرد. در ضمن با توجه به اینکه ممکن است قیمت نهایی خودروها نیز کاهش یابد، به نظر من این یک فرآیند برد-برد برای همه خواهد بود!هیچ راه دیگری نداریم! این یک انتخاب نیست که بگوییم خب، یکی از راههایمان هیبریدی کردن خودروهایمان است! ما مجبوریم که به سمت هیبریدی شدن برویم! راه دیگری نیست!
Angry Man
۱۵ مرداد ۱۳۹۴جانم فدای بنز…
.
.
.
.
.
.
زنده باد آلمان…
ZIPPO
۱۵ مرداد ۱۳۹۴بنز دیگه خیلی خز شده
ZIPPO
۱۵ مرداد ۱۳۹۴مخصوصا اون مرسدس قرمز واقعا زشته
اخه این چیه
دلیلی نداره بگیم خوب بنزه پس همه چیش پرفکته
خو بابا یک طراحی به روزی
یک کم ابتکار یک کم نواوری
بارها گفتم باز هم میگم
مرسدس تمام مدل هاش کپ همند
نمیدونم چرا زحمت یک طراحی متفاوتو به خودش نمیده
آرمااااان
۱۵ مرداد ۱۳۹۴بازم دکتر zippoنظر صادر کرد
یه سوال،تو با مافیا نسبتی داری؟؟؟
ALiHidden
۱۵ مرداد ۱۳۹۴همه مدل هاش شبیه همه؟
آره ی چیزی هم درباره بنز :
Tehey’re like siblings-same DNA , but totally differnet
اینو یادت باشه موقعی ک بنز داشت ماشین لوکس میساخت هیوندا و کیا داشتن دوچرخه میساختن(ک بعید میدونم اون کارم میکردن)
هیچ وقت ی برندی مثل بنز رو زیر سوال نبر چون امتحان خودشو پس داده….
آرماااان
۲۳ مرداد ۱۳۹۴حداقل یه نگاه به داخل چراغ جلوی همین بنز gtتو تصویر بنداز،کدوم کیا یا هیوندایی به این ظرافت و زیبایی چراغ میسازه
HILUX
۱۵ مرداد ۱۳۹۴اتفاقا نظرات شما هم خیلی خز شده…
سجاد
۱۶ مرداد ۱۳۹۴پراید سوار میشی؟
بنز خز شده؟
حالا که بنز خز شده ، بجای آرم بنز چی چسبوندی جای آرم سایپا؟؟؟
مصطفی
۱۵ مرداد ۱۳۹۴آفرین به قاره سبز و دوراندیشی مدیریتیشان.
ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
۱۵ مرداد ۱۳۹۴اگه رنگش تو عکس قرمز نبود خیلی زشت بود.
حمید
۱۵ مرداد ۱۳۹۴“اما دلیل این «اجبار» و «عجله» چیزی جز قوانین و دستورات جدید اتحادیهٔ اروپا پیرامون میزان آلایندگی خودروهای تولیدی این قارهٔ سبز نیست” کاش اینجا یک هزارم این قوانین بود
ALL CARS
۱۵ مرداد ۱۳۹۴قوانینش هست اما اونایی که باید اجراش کنن اجراش نمیکنن
جواد
۱۵ مرداد ۱۳۹۴داداش بیا ایران ماشین تولید کن برای استاندارد یورو 4 که دیگه فسیل شده 50بار تمدید گرفتن خودروسازهای ما تازه یورو4واقعی هم نه همون موتور رده خارج با دوتا تغییر یه کاتالیزور جدید مثلا یورو4 کردن
ALiHidden
۱۵ مرداد ۱۳۹۴چه بخوایم چ نخوایم به زودی همه ماشینا هیبریدی میشن…
AHMADREZA
۱۵ مرداد ۱۳۹۴2021!!!!ب ام و تا 2017 همه مدلاش یه هایبرید هم خواهند داشت ولی خوبیش اینه که ب ام و بنزینی هم خواهد داشت
HILUX
۱۵ مرداد ۱۳۹۴بنز بنزه حالا چه هیبریدی چه بنزینی و چه دیزل…
حمید
۱۵ مرداد ۱۳۹۴مشکل صنعت خودرو سازی ما نبود تکنولوژیه.تازه اگه تکنولوژی رو هم بیاریم بدون علم بهیچ دردی نمیخوره،نمونش سالن رنگ ایرانخودرو که با سالن رنگ بنز تو اشتوتگارت از نظر تکنولوژی مورد استفاده یکی بودن!!تمام تکنولوژی و دانش مدیرهای ما 2 تا 3 دهه از بزرگهای دنیا عقبه.فکر میکنم بهمین دلیل بهمون جهان سوم میگن..جبران این عقب موندگی 1نوع مدیریت و سرمایه گذاری میطلبه که نمونه اش رو تو کشورهای شرق آسیا سراغ داریم.مثل همین چین که هنوز محصولاتشو مسخره میکنیم و تا2020 بزرگترین خودروساز دنیا میشه.طبق نظر کارشناسهای صنعت خودرو تنها راه حیات این صنعت تو ایران ادغام خودروسازهامون با بزرگاست.باید اصطلاحات من درآوردی خودروی ملی و … رو کنار بزاریم و به سمت تولید با استفاده از پلتفرم های مشترک و قطعه سازی بریم.ما میخوایم از رب گوجه فرنگی تا هواپیماهای شکاری رو خودمون بسازیم در حالی که نه علم و نه تکنولوژیشو داریم و این یعنی رفتن تو مسیر اشتباه .
باید مسیر و اهدافمون رو عوض کنیم .با برداشته شدن تحریمها بهترین موقع رو برای زیر و رو کردن مدیریت و تکنولوژی داریم.این فرصت رو نباید از دست بدیم.ما بچندتا نمونه مثل پیتر شرایر کیا موتورز نیاز داریم.
پارسا
۱۵ مرداد ۱۳۹۴سری بلک AMGGTS کی میاد
Archi KHAN
۱۵ مرداد ۱۳۹۴دقیقا گفته ی آقای وبر :
“”هیچ راه دیگری نداریم! این یک انتخاب نیست که بگوییم خب، یکی از راههایمان هیبریدی کردن خودروهایمان است! ما مجبوریم که به سمت هیبریدی شدن برویم! راه دیگری نیست””
صحیحِ ، چون از موج خروشان تکنولوژی نمیشه رد شد بلکه باید باهاش همراه شد…
ali
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ماشین اول یعنی ایتالیا بعد هم آلمان
ایتالیا:فراری
آلمان:بنز
ختم حرف
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۴البته یادمان باشه که هیچ کدام از بنزو پورش یا بی ام و ها هیبریدی نیستند بلکه اکتیو هیبرید یا پلاگین هستند.هیبرید با اکتیو و پلاگین هیبرید کاملا متفاوته چون خودرو های هیبریدی درون شارژهستند ونیاز نیست به منع انرژی خارجی وصل شند ولی پلاگین یاا کتیو به منبع شارژ خارجی وصل می شوند.وتنها کمپانی سازنده خودرو های درون شارژ یا هیبریدی تویوتا ولکسس است.
HILUX
۱۶ مرداد ۱۳۹۴اتفاقا پلاگین هیبرید نسبت به هیبرید بهتره چون هیبرید فقط میتونه با موتور درون سوز خودرو و انرژی های بازیافتی(مثل گرمای ناشی از ترمز کردن)شارژ بشه ولی پلاگین علاوه بر اینها میتونه مثل خودروهای الکتریکی توسط منبع خارجی هم شارژ بشه که این برتری پلاگین هیبرید نسبت به هیبریده به همین خاطر کمپانیهای خودروساز به سمت پلاگین بیشتر متمایل هستند.
محمد
۱۶ مرداد ۱۳۹۴اصلا فلسفه خودرو هیبریدی استفاده از انرژی های تلفی موتور وافزایش بازده موتور است .وکاهش الودگی .
واقعیت اینه که برق یا ازطریق سوخت های فسیلی یا هسته ای به دست می اید .
که هردو به یک طریقی محیط را الوده وبرای سلامتی مضرند.
بماند که انرژی هسته ای خارج جو زمین را هم الوده کرده .چون کشور های پیشرفته زباله های هسته ایشان را به فضا پرتاب می کنند.
در این صورت خودرو های اکتیو هیبرید یا پلاگین فلسفه ساخت خودرو های هیبریدی را زیر سوال می برند .چون بازده موتور که ثابت وعلاوه بر ان از منبع دوم انرژی نیز استفاده می کنه .
HILUX
۱۶ مرداد ۱۳۹۴((در این صورت خودرو های اکتیو هیبرید یا پلاگین فلسفه ساخت خودرو های هیبریدی را زیر سوال می برند .چون بازده موتور که ثابت وعلاوه بر ان از منبع دوم انرژی نیز استفاده می کنه .))
پس ماشینای برقی که باید به شارژ زده بشند دیگه هیچ مزیتی ندارند چون اونا کلا باید با برق شارژ بشن؟!؟!؟
محمد
۱۶ مرداد ۱۳۹۴فکر می کنی برای تویوتا که به همراه تسلا باتری های اکثر خودرو های هیبریدی را تولید می کنند کاری داره یه دو شاخه پایین چراغ های جلو یا قرینه در باک بزاره که خودرو وصل به برق بشه و خودش را شارژ کنه !!!!!!
HILUX
۱۶ مرداد ۱۳۹۴اتفاقا تویوتا هم پلاگین داره شما اول تحقیق کن بعد بگو.
car.ir/news/Foreign-Company/toyota-prius-hybrid-production
علیرضا
۱۶ مرداد ۱۳۹۴آقا یه سوال بی ربط: میشه کاری کرد که موتور ماشینای الکتریکی شبیه بنزینی صدا داشته باشن؟ حداقل مث 405 glx آیا؟؟ ????
مهیار (Only Germany)
۲۰ مرداد ۱۳۹۴سلام
بنز بی نظیره
همیییییشه از نظر طراحی و کیفیت ساخت و لوکس بودن تو صدر بوده و هست و خواهد بود…
اونایی هم که میگن بنز به خودش زحمت طراحی نمیده، بهتره یه نگاه به لیست ماشینای تولید شده بنز بندازن…
بنز هممممممیییییشه بنزه
سایپا نیست که بیست ساله داره چراغ پرایدو عوض میکنه و میگه مدل جدید ساختیم…
(فک کنم بعضیا بنزو با سایپا اشتباه گرفتن تو طراحی)