سلطان اشتوتگارت سرانجام از نسل کاملاً جدید کلاس E کابریولت پرده برداشت.
با پیوستن این نسخه به جمع مدلهای سدان، اِستیشن، کوپه و آلتِرین (All-Terrain)، خانواده کلاس E تکمیل میگردد.
E روباز بین کلاس C و کلاس S کانورتیبل قرار میگیرد و ازنظر ظاهری اشتراکات زیادی با برادر کوپه خود دارد. طرح کلی بجز سقف تاشو نکته خاص جدیدی نداشته و همچنان شیک، زیبا و بسیار جذاب است. البته برای اظهار عقیده نهایی باید منتظر بود و دید طی گذر زمان چه بازخوردی از بازار دریافت میکند و مردم و رسانهها چه موضعی نسبت به آن خواهند داشت.
طول، عرض و فاصله بین دو محور خودرو در مقایسه با نسل پیش از خود به ترتیب ۱۲۳، ۷۴ و ۱۱۳ میلیمتر افزایش پیدا کرده که در نتیجه آن فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم میگردد. بهعنوان مثال فضای پای ردیف عقب ۱۰۲ میلیمتر بیشتر شده است؛ رقمی که برای یک خودروی دو درب روباز قابلقبول به نظر میرسد.
E کابریولت جدید همانند گذشته دو آپشن دوستداشتنی دارد:
AIRCAP: قطعهای بالای شیشه جلو که با فشار یک دکمه بیرون آمده و جریان باد را منحرف میکند تا آشفتگی هوا در هردو ردیف به حداقل برسد.
AIRSCARF: سامانهای که از راه خروجی داخل پشتسری صندلیها هوای گرمی را همچون یک شالگردن دور سر و گردن سرنشین میچرخاند تا وی احساس سرما نکند.
برای بازارهای دیگر ازجمله اروپا هم حدس میزنیم فعلاً بازهای مشابه برادر کوپه شامل موارد زیر در نظر گرفته شود:
- E220d با پیشرانه دو لیتری توربو دیزل چهار سیلندر ۱۹۱ اسب بخاری
- E300 با پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی ۲۴۱ اسب بخاری
- E400 با پیشرانه سه لیتری شش سیلندر ۳۲۹ اسب بخاری
- آاِمگ E50 با پیشرانه سه لیتری شش سیلندر ۴۰۰ اسب بخاری
مرسدس بنز کلاس E کابریولت جدید برای نخستین بار در نمایشگاه آینده ژنو حاضر خواهد شد و پسازآن طی نیمه دوم سال جاری میلادی در سبد فروش کمپانی قرار خواهد گرفت.
در پایان توجه شما را به مقایسه ابعاد مختلف مدل ۲۰۱۸ با نسل پیشین جلب میکنم.
(تمامی اعداد برحسب میلیمتر هستند)
Madjid
۱۲ اسفند ۱۳۹۵عاشق این جلو پنجره ی مرسدسم.
در CLA250 هم استفاده شده و نصف زیبایی و شکوه CLA به خاطر همین جلوپنجره ی پرشکوهه.
فکر کنم بهش میکن جلو پنجره ی الماسی.
Kamran
۱۲ اسفند ۱۳۹۵دیگه چی از این بهتر؟ کدوم خودرو ساز رقیبی داره برا این؟ بنز چقدر بزرگی تو اخه؟ هیچ حرفی واسه ندارمممم فقط سکوت :||||||||
Moein
۱۳ اسفند ۱۳۹۵بنز تو سریE واقعا ترکونده
فقط تویوتا و هوندا
۱۲ اسفند ۱۳۹۵فضای داخلی و داشبوردش بی نهایت زیباست.
amir.noghte
۱۲ اسفند ۱۳۹۵چند وقتی بود هیچ ماشینی دلم رو نلرزونده بود
باز حالا این شد یه چیزی
اکثر طراحی ها روح ندارن
Omid622
۱۲ اسفند ۱۳۹۵بیشتر جذابینش به رینگشه
نت
۱۲ اسفند ۱۳۹۵سقف برزنتی پارچه ای خوب نیست چون در حال حرکت صدای باد میاد داخل ماشین و سقف برزنتی تکان میخوره و قیافه ماشین رو زشت میکنه.سقف اهنی که به طور خودکار باز و بسته میشه بهتره تا سقف برزنتی.
رضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۵آقا ناراحت نشی ولی از اون برزنتایی که شما فک میکنی نیستا. .. مهندسی مرسدس پشتشه
نت
۱۲ اسفند ۱۳۹۵طراحی کیلومتر و ال سی دی روی داشبورد که به هم جسبیده و یکی شد قشنگه .ولی دریچه کولر و چراغ عقبش زیبا نیست
حمیدرضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۵تنها فرقی که در ظاهر با اس کلاس داره به جز ابعاد فقط اون ساعت بین خروجی های هواست که در اس هست در این نیست البته اگر به انتخاب باشه به نظر من کلاس ای بهتر از اس کلاس کابریولت هست چون سقف سبک تری داره و قدرت بیشتری رو برای حرکت میگذاره کلا قیافه و کابین عالین عالی
shirko
۱۲ اسفند ۱۳۹۵زیباست ولی طرح قدیمش ماندگارتر و زیبا تر بود
حميد
۱۲ اسفند ۱۳۹۵چقدر زیباست
تمدن عرب
۱۲ اسفند ۱۳۹۵فقط و فقط سکووووووووت
فرشاد سجادیان
۱۲ اسفند ۱۳۹۵همه چیش عالیه به غیر از چراغ عقب ? کاش بنز کلا سمت چراغهای باریک عقب نمیرفت، نه که زشت باشن، نه، به تنهایی قشنگ هستن اما هیچ تناسبی با چراغ جلوهای بزرگ محصولات بنز ندارن.
فرشاد سجادیان
۱۲ اسفند ۱۳۹۵کابینش میتونه یه معیار معتبر برای سنجش زیبایی کابینهای دنیای خودرو باشه ?
رامتین
۱۲ اسفند ۱۳۹۵دویتان یه سئوال: کلا خودروی کروک جالبتره یا کوپه مثلا با سقف پاناروما؟ ارزش خرید داره کروک در ایران؟ و اینکه اگه کروک بگیریم سقف پارچه ای بهتره یا فلزی؟؟ و یه سئوال که همیشه ذهنم مشغول کرده اینکه چرا آئودی همه کروکهاش پارچه ایه؟؟
فرشاد سجادیان
۱۲ اسفند ۱۳۹۵سقف فلزی دوام، امنتیت و زیباییش بیشتره اما سقف پارچهای وزن رو پایین میاره، فضای کمتری اشغال میکنه، ارزونتره، تعمیر و نصبش راحتتره.
شايان
۱۳ اسفند ۱۳۹۵من میگم رامتین جان کروک حداقل به درد ایران مخصوصا تهران کرج اینا نمیخوره
تابستونا هوا چهل درجه مثلا کروک باز کنیم افتاب بخوره به کلمون؟?یا زمستوناش که وحشتناک سرده
ولی یه سانروفی چیزی باشه مثلا جاده چالوسی جایی میری مزه میده باز کنی اگه هوا دلپذیر باشه
ولی کروک خوشگلتره در کل?
اما خودم یه سقف پاناروما رو تو ایران ترجیح میدم
محمدرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۵کروک یعنی سقف پارچه ای!
اصلا کروک سقف فلزی نداریم!!!
واژه های کروکی، هاردتاپ، کانورتیبل، کابریولت و غیره هر کدوم معنای خاصی داره.
سهيل
۱۳ اسفند ۱۳۹۵خدا کنه الان که میخوابم یه دور باهاش بزنم
N.I.M.A
۱۳ اسفند ۱۳۹۵واقعا چی بهتر از ساین خبر میتونه باشه. از وقتی نسل قبل معرفی شد یکم نا امید شدم چون دو نسل قبل از این، شکوه و جلالی داشت(2011-2013) ولی نسل قبل خیر. اما با این طراحی دوباره به اوج برگشت.
چی بهتر از این نه به گرانی سری S و نه به یاغی بودن سری C
نتیجه میشود صلابت و وقار E …
نت
۱۳ اسفند ۱۳۹۵کسی میدونه اون سقف فلزی که مثل این سقف برزنتی باز و بسته میشه اسمش چیه؟بی ام و هم از همین سقف اهنی استفاده میکنه که به طور خودکار باز و بسته میشه
N.I.M.A
۱۳ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز اسم اون سقف Hard Top میباشد که فلزیه و سفت و در مقابل اون Soft top وجود داره مثل سقف همین ماشین که ملاحضه میکنید.
علی
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ولی جدا این مدل با اصالت ترین مدلیه که از ژن جدید مرسدس تولید شده و از محصولات دیگه که جدیدا اومده بیشتر روح مرسدس رو داره و کم تر کره ایه