مرسدس بنز

کلاس E و گیربکس 9 سرعته جدید

مرسدس بنز اعلام کرده که برای مدلهای اروپایی E350 دیزلی از یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته جدید استفاده خواهد کرد. شاخه آمریکایی بنز هنوز برنامه خود را برای استفاده از این گیربکس مدرن و جدید بر روی مدلهای مختلف اعلام نکرده است. اما این احتمال وجود دارد که تا سال ۲۰۱۵ لااقل مدل‌های CLS به این سیستم انتقال نیرو مجهز شوند.

Mercedes-Benz E-CLASS 2014
Mercedes-Benz E-CLASS 2014

بنز E350 BlueTec توربو دیزل با استفاده از این گیربکس و همچنین سیستم توقف-شروع می‌تواند بهبود موثری در مصرف سوخت را شاهد باشد و مصرف آن از ۵.۵ لیتر به ۵.۳ لیتر با گیربکس هفت سرعته قبلی خواهد رسید. E350 سدان با توان ۲۴۸ اسب بخار و گیربکس جدید در ۶.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

با وجود گرانی و پیچیدگی گیربکس‌های جدید، خودروسازان مختلف نظیر فورد، جنرال موتورز، کرایسلر و حتی هیوندای در حال کار روی گیربکس‌های ۹ و ۱۰ سرعته خودکار برای بهبود راندمان و مصرف سوخت هستند. در عین حال سیستم کلاچ دوگانه نیز باعث وزن سبک‌تر، قابلیت اطمینان بهتر، پیچیدگی کمتر و تولید و تعمیر ارزان‌تر می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. k

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به امید روزی که ایرانخودرو و سایپا ورشکست کامل بشند و مدیرانشون در ملع عام به دست مردم ستمدیده به دار مجازات اویخته بشوند الهی امین. اگه میشه این قسمت ایمیل رو بردارید بسیاری از سایت های معتبر و پر بازدید از جمله خبر انلاین اقتصاد انلاین و ایسنا قسمت ایمیل رو برداشتند حالا شما دوست داری مخاطب ایمیلشو رو وارد کنه اون بحث جدا داره که باید موشکافی بشه و دلایلش روشن بشه.

    1. slr722

      ۲ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      با چشما خودم دیدم که bmw 750 تو سرعت 120تا دور موتورش رو 1700 دور در دقیقه بود…تازه گیربکس اون 8 سرعته بود…واقعا انگار دور موتور در حالت استارت بود…

      حالا اینو دیگه نمیدونم چه جوری حتما خیلی عملکرد بهتری داره…

    2. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۲ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (6523 ديدگاه)

      درود.کاشکی این مدیران یک خورده دلشون واسه مردم هم نه.واسه سرمایه های این مملکت میسوخت که خرج این لگن ها میشوند.من که به شخصه هیچ وقت ازشون نمیگذرم.
      V12

    3. امیر

      ۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      امثال تو که کاری جز …….گویی بلد نیستن و پیداست که هنر خاصی هم برای خود کفایی مملکتشون ندارن بهتره قیف و قپی و قمپز رو کم کنن. اگر کاری از دستت برمیاد بسم الله وگرنه باز دم اونایی گرم که همین پراید و سمند قراضه رو تولید می کنن.

    4. اشكان

      ۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (258 ديدگاه)

      ای جان من خیلی خیلی زیاد E کلاس رو دوست دارم . ان شا الله من و همه شما دوستان که در سایت پدال هستید بتونیم مرسدس بنز سوار بشییم من که این مدل کلاس E و گیربکس 9 سرعته را خیلی میپسندم.

    5. امیر

      ۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      عزیزم اگه این دوتا کارخونه هم تعطیل بشه امثال تو پراید سوار باید با BRT و مترو تو خیابون چرخ بزنید.

  2. حسین

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2999 ديدگاه)

    خوشم می یاد یه مدل از ماشین هم که میسازن(مثل خانواده کلاس ای)هر سال با سال بعد تفاوت داره!!
    الان وانت پیکان(باردو)بعد از این همه سال تولید دندش چه تغییری کرده?
    بقیش چه تغییری کرده?
    اول موتورش چند سی سی بوده حالا چند سی سی است??

    1. مسی

      ۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (269 ديدگاه)

      … … … … … … … … … … … … … … … … … … … … … … …
      تنها تغییرش این بوده که فقط اسمشو عوض کردن گذاشتن “باردو”

  3. SIG4R

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    به نظرم قشنگی کلاس ای به جدا بودن چراغ های جلوش بود..

    1. feri 007

      ۴ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      دقیقا

  4. نمی گم

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خیلی ماشین توپسیه !!!
    نمی دونم 9 تا دنده رو چه طوری توش جا کردن؟

  5. HASSANBMW

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    چرا هرچی تعداد دنده ها بیشتر میشه مصرف سوخت میاد پایین؟

    1. slr722

      ۲ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      چون دور موتور میاد پایین…

      1. HASSANBMW

        ۳ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (396 ديدگاه)

        ممنون!!!

    2. ali

      ۲ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خیلی سادس عزیزم. چون دور موتور میاد پایین… :)

  6. امیر

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یکی از مشکلات خودرو های دنده اتومات افزایش سریع دنده با گاز کم و تاخیر در کم کردن آن می باشد . علت این مسئله این است که عکس العمل سیستم گیربکس نسبت به گشتاور وارده که حاصل از وزن خودرو و شیب جاده می باشد این گونه است که بجای معکوس کشیدن ، دریچه گاز را بیشتر باز می کند . با افزایش تعداد دنده ها قابلیت تغییرات گیربکس هم به سمت کاهش دنده و هم برای افزایش دنده زیاد می شود. این موضوع بدان معناست که گیربکس با تغییر دور های ناچیزی همیشه بهترین دنده را برای سرعت و شیب مناسب برمیگزیند.

  7. عرفان

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    بچه ها این داستان یورو 4 جدیه ؟؟؟ آخه میخان 3.4 تومن رو هر ماشین بکشن.

    یه وقت موتور یورو3 ندن و 4 میلیون هم ازمون اضافه بگیرن.

  8. amir

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا