مرسدس بنز یونیماگ برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ معرفی شد و علیرغم سن بالای خود همچنان به عنوان محصولی بسیار کاربردی و منعطف انجاموظیفه میکند.
تا به اینجا نمونههای متنوعی از یونیماگ همچون مدل آتشنشان و حتی نمونهی لوکس RV را دیدهایم. هماکنون ژرمنها تعدادی از یونیماگ ها را معرفی کردهاند که میتوان از آنها در کارهای ریلی استفاده کرد.
این نمونههای ویژه که در نمایشگاه اینوترانس برلین به نمایش درآمدهاند دارای قوای محرکهی جدید و سفارشیای هستند که ترکیبی از کلاچ مبدل گشتاور و تراکشن درایو (پیشرانهای الکتریکی که جلو راندن وسایل نقلیه همچون لوکوموتیو الکتریکی یا خودروی جادهای الکتریکی بکار میرود) است. این مجموعه به یونیماگ اجازه میدهد تا محمولههایی به وزن ۱۰۰۰ تن را بکشد و بنابراین میتوان از آن در کاربریهای متنوعی سود برد.
اولین نمونه از این یونیماگ های سفارشی U430 نام دارد که از بازوی عقبی مولاگ سود میبرد و میتواند توسط اپراتورهای زیرساخت ریلی استفاده شود.
نسخهی بعدی یونیماگ U423 است که ظرفیت یدک کشی ۱۰۰۰ تنی داشته و میتواند به تیغهی پارو کنندهی برف یا سنگشکن مجهز شود. این وسیله نقلیه همچنین دارای کنترل از راه دور رادیوی بوده و مرسدس بنز میگوید میتواند وظایف محوله را با هزینههای کمتر و راندمان بالاتر در مقایسه با لوکوموتیوهای مرسوم انجام دهد.
دیگر مدل ساخته شده از پلتفرم کاری ارتقا یافتهای سود میبرد که برای حفظ خطوط بیش از حد داغ شده عالی میباشد. به لطف سیستمی از راه دور، این یونیماگ میتواند موقعیت فوقالعادهای برای کارکنان فراهم کند تا آنها هر کاری را انجام دهند.
نهایتاً باید به خودروی حمایت گر یونیماگ U423 اشاره کنیم که قادر به کشیدن خودروی ریلی میباشد.
Cadillac
۳ مهر ۱۳۹۷یونیماگ مثه یه آچار فرانسه عمل میکنه
تناژ بالاتر از این میرسه به زتروس که اونم
میشه گفت ادامه رو خاور های ایرانه
حسین
۳ مهر ۱۳۹۷از همون مطلب اول عاشقش شدم!
مخصوصا نسخه های اتش نشانی و امبولانسش!
امیر.عارف
۳ مهر ۱۳۹۷غولیه واسه خودش
emad1990
۳ مهر ۱۳۹۷مرسدس باید یونیماگ رو احیا کنه.یونیماگ به معنای واقعی کلمه یه اسطورس
حتی بالاتر از جی واگن
امیر.عارف
۴ مهر ۱۳۹۷داداش احیا شده هست ما خبرهاشو نداریم با اطلاعات اندکی که دارم میدونم چندین کلاس داره تولید میکنه و هر 2 یا 3 سال بروز رسانی هم میشه . و ادوات کمکی هم که دیگه جای خودشو داره