سرانجام مرسدس-ای ام جی مشخصات رسمی پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی جدید خود را که با کد داخلی M 139 شناخته میشود اعلام کرد. این پیشرانه در بالاترین نسخهی S خود قدرت ۴۱۶ اسب بخاری تولید کرده و بنابراین قدرت ۳۷۵ اسب بخاری نسل پیشین A45 را پشت سر گذاشته و بهصورت رسمی قویترین پیشرانهی ۴ سیلندر تاریخ در یک خودروی تولیدی را به خود اختصاص میدهد. البته اگر بخواهیم کمی شبهه ایجاد کنیم باید پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴۴۰ اسب بخاری میتسوبیشی لنسر اوولوشن FX-440 MR را نام ببریم ولی باید گفت این خودرو تنها به تعداد ۴۰ دستگاه و مختص بازار بریتانیا تولید شده است.
نسخهی S پیشرانهی M 139 قدرت ۴۱۶ اسبی را در دور ۶۷۵۰ و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری را نیز بین دورهای ۵۰۰۰ تا ۵۲۵۰ پیشرانه تولید میکند. ردلاین این نیروگاه کوچک اما پرقدرت هم ۷۲۰۰ اعلام شده است.
نسخهی استاندارد این پیشرانه با قدرت ۳۸۲ اسبی و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری هم در دسترس خواهد بود و ردلاین آن تفاوتی با نسخهی S ندارد.
هر دو نسخه از پیشرانهی M 139 دارای توربوشارژر توئین اسکرول هستند. نسخهی S میتواند حداکثر بوست ۲.۱ بار را تولید کند درحالیکه حداکثر بوست نسخه استاندارد برابر با ۱.۹ بار خواهد بود.
وزن این پیشرانه برابر با ۱۶۰.۵ کیلوگرم میباشد. هر سیلندر این خودرو منفذ ۸۳ دارد. این پیشرانه از تکنولوژی تزریق مستقیم و غیرمستقیم از طریق منیفولد جذب سود میبرد. دو میلبادامک بالایی نیز ۱۶ سوپاپ را به کار میاندازند.
قبلاً قدرت خروجی این پیشرانه توسط برخی وبسایتها منتشر شده بود اما مرسدس با بیانیهی خود مهر تأیید رسمی بر مشخصات قابلتوجه M 139 زد.
امیرهمایون
۱۹ خرداد ۱۳۹۸کارایی محض با موتورهای بنزینی
یانکی
۱۹ خرداد ۱۳۹۸نمیدونم بگم کار خوبیه بدیه هر چی هست پیشرفته و به فال نیک میگیریم.dtm هم شد 4سیلندر با 620 اسب بخار ولی صدای تولیدیش در برابر وی8 هیچی نیست و هیجان dtm کم شده.پدال مقاله جالبی میشه کار کن.آئودی فیلمهای تستش رو هم گذاشته.تا 9هزار دور دواران میکنن.
Soheil
۱۹ خرداد ۱۳۹۸چه جالب نمیدونستم dtm هم موتور هاش کم حجم شده همون بلایی که سر فرمول یک اومد و جذابیتش کم شده ولی به هر حال تکنولوژی رو به جلو پیشرفت میکنه و نمیشه کاریش کرد.
الآن موتور های هایبرید 1.6 لیتری v6 فرمول یک حدود 1000 اسب قدرت دارن و تا 15000دور دوران میکنن یعنی از موتور های v10 قدیمی هم قوی تر ولی خوب صداشون به هیچ وجه به جذابیت صدای موتور های v10 و v8 قدیمی نیست.
امیر
۱۹ خرداد ۱۳۹۸جالب بود
بنظرم هنوز راه داره به صورت استاندارد و بدون مشکل خاصی اسب بخار بیشتری ازش بکشن بیرون،چه ازین موتور چه موتورهای ۴سیلندر دیگر کمپانی ها
ADAK
۱۹ خرداد ۱۳۹۸چشم ، من باهاشون صحبت میکنم تلاش کنن…
امیر
۱۹ خرداد ۱۳۹۸لذت میبرم ازین دوستان بانمک ک با کامنتشون مارو خوشحال میکنن
ایمان
۱۹ خرداد ۱۳۹۸قطعاً یکی از بهترین انجین های تولیدی دنیاست و سال دیگه در چند بخش برترین انجین های دنیا مقام میگیره بی شک
دم مهندسین خبره و کار درست مرسدس بنز گرم ??
s.h
۱۹ خرداد ۱۳۹۸اگر موتور بدون بادامک کونیک زگ تولید بشه خیلی قدرتمند تر از بقیه عمل میکنه البته ابن موتور بنز یه موتور مصرفی هست اون یه خرده خاص تره
با 15% مصرف کمتر از 450 اسب و تا 800 اسب قدرت میده
هنوز تو مرحله تکامله و سرمایه گذاریه البته
saeed
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ظاهرا با این رویه ولوو کار درستی میکنه که تو اکثر مدلاش یه موتور پایه 2 لیتری داره و با کمک توربو شارژ و سوپرشارژ و موتور الکتریکی و انتخاب بوست مناسبل و تنظیمات مختلف خروجیهای مختلف و بالا میگیره.
Kurdishlambo
۱۹ خرداد ۱۳۹۸سوالی که پیش میاد طول عمر این موتوره؟؟؟
ولی به هر حال این قدرت برابر دوازده سیلندر لامبو کانتاش هستش!!!
Twin H Power
۱۹ خرداد ۱۳۹۸“دو میللنگ بالایی نیز 16 سوپاپ را به کار میاندازند.”
میل لنگ اشتباه هست . میل بادامک یا همون میل سوپاپ راه انداز سوپاپ هست و کار میل لنگ تبدیل حرکت رفت و برگشتی پیستون به حرکت دورانیه .
شاهین
۱۹ خرداد ۱۳۹۸سلام
ممنون از دقت نظر و توجه شما
ارادت
Mercede kaviani
۱۹ خرداد ۱۳۹۸با سلام
ایا روی مدل سدان A 45 نیز نصب خواهذ شد
باتشکر مرسده کاویانی
حسین دهمرد
۱۹ خرداد ۱۳۹۸احتمالا واسه بازار آمریکا این موتورو روی مدل سدان ارائه کنن چون هاچبک تو آمریکا ارائه نمیشه.تو مقاله نوشته بود
MAHDI
۱۹ خرداد ۱۳۹۸دمشم گرم.مهندسی آلمانیه دیگه
Ferrari Fxx K Evo
۱۹ خرداد ۱۳۹۸بهترِ بگی مهندسی مرسدس
SS
۱۹ خرداد ۱۳۹۸به نظرم نقطه ضعف چنین پیشرانه هایی برای عاشقان خودرو و تیونینگ این هست که به صورت دیفالت پیشرانه تا نهایت ممکن تیون شده و تقریبا تحمل فشار بیشتر از این رو نداره. در حالی که در خودروهای دو سه نسل قبل موتور یک تیون معمولی داشت و بدون انجین دراپ هم میشد تا حد زیادی تیون انجام داد.
البته قطعا این مورد برای مصرف کننده های معمولی که اکثریت خریداران خودروها رو تشکیل میدن و برای خودروسازها مهم هستن اهمیتی نداره
بهنام
۱۹ خرداد ۱۳۹۸میخواستم بگم که پیشرانه ی لنسر 440 اسب بخاری هم تولید شده که دیدم تو متن هم ذکر شده
سجادی
۱۹ خرداد ۱۳۹۸اقا بدون توربو شارژر چند اسب بخار قدرت داره؟
کلا حس خوبی نسبت به توربو ندارم داستان اصطحلاک و.. گرچه الان خیلی پیشرفت کردن ولی بخصوص واسه ما ایرانیا(غیر قشر بالا)که بعد از کلی پس انداز و.. بتونیم یه ماشین خوب بگیریم و عمری باس نگه داریم و نقطه ضعف در هزینه های نگهداری داریم تنفس طبیعی گزینه بهتری میباشد
مانی
۲۰ خرداد ۱۳۹۸خیلی حال کردم دیدم حد اکثر گشتاور رو تو دور 5000-5250 میده
برای رانندگی اسپرت عالیه
یاس ی
۲۰ خرداد ۱۳۹۸جناب سجادی عزیز بحث استهلاک بیشتر موتورهای توربو نسبت به تنفس طبیعی درسته منتهی نباید موتوری مثل موتورهای مرسدس را با توربوهای چینی که توی بازار ما هست مقایسه کنید.
سجادی
۲۱ خرداد ۱۳۹۸درست میفرمایید البته مقایسه نمیکنم. ولی میشه مقداری تاثیر بر اصطحلاک رو درش قایل شد برای نمونه شما الان میرید یک بنز سی200 پونزده سال قبل رو میخرید . ولی در اینده اگر بخواهید همچین موتوری رو تهیه کنید که پونزده سال از عمرش گذشته و توربو شارژر داشته شاید دیگه مثل ساعت در مقابل یک موتور دیگه ساخت همین بنز که تنفس طبیعی هست کار نکنه. بخاطر همین گفتم شاید همچین استرس های بیشتر برای ما جهان سومی های باشه که بخاطر مسایل درامدی و گرانی خودرو همیشه در داشتن یک وسیله نقلیه عقب هستیم.(البته شاید همچین موردی در خودرو سازهای باکیفیتی مثل بنز بی معنی و اشتباه باشه گذر زمان این موارد رو مشخص میکنه چون الا خودروهای پونزده سال پیش زیاد توربو در اونها همه گیر نبوده و به این تکاملم نرسیده بودند) اگر اشتباه میگم تصحیح بفرمایید..