حالا که استون مارتین والکری به همه معرفی شده و با پوشش فرمول ۱ خود دلبری کرده به سختی میتوان چشم از اصلیترین رقیب آن یعنی مرسدس-ای ام جی وان برداشت. البته این خودرو هنوز هم با چالشهای تولید دست به گریبان بوده و دلایل زیادی هم برای این کار وجود دارد.
اگرچه هایپرکار بریتانیاییها از پیشرانهی ۱۲ سیلندر طراحی شده توسط کاسورث که از قطعات فرمول ۱ استفاده میکند سود برده اما هایپرکار مرسدس روش متفاوتی را در پیش گرفته است. این خودرو بر پایهی مدلی که توسط لوئیس همیلتون رانده شده بنا میشود و بنابراین تولید چنین خودرویی بسیار سختتر خواهد بود.
ویدئویی که منتشر شده چالشهایی که مرسدس و ای ام جی با آنها روبرو بودهاند را تشریح کرده است.
اولین مشکل به استارت پیشرانه مربوط میشود. به دلیل پیچیدگی بالای پیشرانههای فرمول ۱ باید دانست این پیشرانهها در هوای سرد استارت نمیخورند. استارت پیشرانههای فرمول ۱ با استفاده از استارتر خارجی صورت میگیرد. هماکنون تصور کنید که باید خودروی فرمول ۱ جادهای خود را با یک استارتر خارجی بزرگ در پشت آن برانید!
دومین مشکل به سیستم خنککنندگی پیشرانههای فرمول ۱ بازمیگردد. خودروهای فرمول ۱ از دو رادیاتور بزرگ فاقد فنهای خنککننده سود میبرند تا گرما را دور کنند.
مورد بعدی بحث هزینه است. نیازی به گفتن نیست که طراحی چنین خودروها و پیشرانههایی هزینهی بسیار زیادی را طلب میکند و بنابراین یک هایپرکار جادهای که از پیشرانهی فرمول ۱ استفاده میکند قیمت بالایی خواهد داشت. البته این برای خریداران متمول هایپرکار وان مشکلی نخواهد بود.
چهارمین مشکل مقدار گشتاوری است که پیشرانههای فرمول ۱ تولید میکنند. البته این میزان گشتاور خیلی زیاد نیست. دلیل این کار به سبکی خودروهای فرمول ۱ مربوط میشود که باعث شده آنها نیازی به گشتاور بالا نداشته باشند. البته همین موضوع دربارهی خودروی جادهای صدق نمیکند.
نهایتاً باید به طول عمر پیشرانههای فرمول ۱ اشاره کنیم. این پیشرانهها معمولاً در طول مسابقات چند بار تعمیر اساسی شده و یا جایگزین میشوند که چنین چیزی را مشتری در خودروی جادهای خود دوست نخواهد داشت.
افشین
۲۴ تیر ۱۳۹۸ببخشید ولی نتایج دوئل ها چی شد؟ دلیل این همه تاخیر چی میتونه باشه؟ فراموشش کردید؟
محمد
۲۴ تیر ۱۳۹۸واسه منم جالبه و عجیب، این میزان از بی نظمی هم در برگزاری دوئلها
هم در اعلام نتایج
این بی نظمیها کل زحمت تیم پدال در ۲ سال گذشته رو زیرسوال میبره
Mohammadreza
۲۴ تیر ۱۳۹۸فک کنم مرسدس خودشم فهمیده این ایده خوبی نبوده
احتمالا مهندسان مرک هر از چندگاهی با خودشون میگن شاید این ایده خیلی خوبی نبود.(مخصوصا اینکه این ماشین نتونست قوانین آلایندگی اروپا رو پاس کنه و مجبور شدن تولیدش رو عقب بندازن چیزی که برای اعتبار مرک اصلا خوب نیست)
در حقیقت گذاشتن موتور فرمول۱ رو این خودرو بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت تا کاربردی
پروژکت وان حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت این اعداد عالی هستن ولی خارقالعاده نیستن.
Ferrari
۲۴ تیر ۱۳۹۸مرسدس نباید سراغ موتور فرمول یک میرفت اصلا ایده خوبی نبود البته ما درجایگاهی نیستیم که بگیم چی درسته چی غلط اما این موتر کلی مشکل داره اول عمر محدود موتور دوم مشکل استارت سوم خنک کنندگی چهارم مشکل الایندگی حل کردن همه اینها زمان و هزینه زیادی میطلبه.مشکل بعدی مرسدس وان وزن زیاد این ماشین نسبت به والکری هستش .به نظر من والکری اتومبیل سریعتری خواهد بود
Ahmadreza 2002
۲۶ تیر ۱۳۹۸مسئله بعدی مصرف بسیار بالای این موتوره
هر ریس یکم بیشتر از 300 کیلومتر هست و توی اون این ماشینا نزدیک به 100لیتر بنرین مخصوص میسوزونن ینی از هر بنزینی نمیشه استفاده کرد و توجه داشته باشین که حدودا به ازا 100 کیلومتر بیش از 30 لیتر بنرین میسوزونه که هرچی هم اروم برونی این عدد به زیر 20 لیتر نمیاد فک کنم و این برا یه موتور 1.6 لیتری خیلیه
BMW
۲۴ تیر ۱۳۹۸این چیزایی که این آقا اومده تجزیه تحلیلش کرده رو مهندسایه مرسدس قبل تولید فکرشو کردن…. اگه نمیشده یا یک درصد احتمال میدادن که نمیشه به تولیدش اوکی نمیدادن …مطمئنا اگه معرفی بشه خاص ترین هایپر کار تاریخِ…اگه بتونه رکورد پورشه رو هم بزنه دیگه عالی میشه.
Amirferrari
۲۴ تیر ۱۳۹۸حیف پول،اونی که به جای شیرون میاد این ماشینای یه بار مصرف رو میخره قطع به یقین مشکل عقلی داره،سه میلیون دلار پول بی زبون بدی بعد هر وقت خواستی روشنش کنی باید چند نفر استخدام کنی واست هلش بدن? سر ۵۰ هزار کیلومتر هم باید موتورش اوراق بشه که یه سه میلیون دلاری خرج داره،تازه اگه باهاش مدارا کنی و نخوای از موتورش کار بکشی…ادم عاقل اگه بخواد بین هایپرکارای هیبریدی یه انتخاب داشته باشه پولش رو بابت خرید یه ماشین همه فن حریف مثه فراری sf90 هزینه میکنه مگر اینکه اینقدر پول داشته باشی بخوای اتیشش بدی…
Seyed AMG
۲۴ تیر ۱۳۹۸آقا امیر پروجکت وان هنوز تو مراحل توسعه ست هروقت به مشتری تحویل داده شد و براش همچنین مشکلاتی پیش اومد حرف تون صحیح البته کسی که میخواد خاص و منحصر به فرد باشه باید هزینه ش رو بپردازه …
عزیز من شیرون کجا ، پروجکت وان کجا ، اخه چه ریطی به هم دارن ، یه چیزی واسه خودت میگی یه ایموجی خنده هم میذاری فکر کردی خیلی بلدی …
بعد میای SF90 رو با پروجکت وان مقایسه میکنی ؟؟ میدونم منطقی به نظر نمیرسه اما حتی سدان ها هم از تکنولوژی هیبرید استفاده میکنن اما چندتا ماشین در جهان وجود داره از تکنولوژی فرمول یک یا پیشرانه ۱۲ سیلندر کاسورث استفاده کنن ؟؟
پروجکت وان یک بار مصرف ؟؟ مگه در مورد پراید حرف میزنی …؟؟ کسی که این ماشین رو میخره تو ۱۰ سال هم باهاش ۵۰ هزار کیلومتر مسافت طی نمیکنه اگر هم اینطور نباشه همونجور که گفتم کسی که میخواد منحصربه فرد باشه باید بهاش رو بپردازه .
خلاصه نظرت خیلی غیرمنطقی بود ….
behrouz
۲۴ تیر ۱۳۹۸دم شما گرم seyed