تولید اولین نسل اتوبوس مرسدس توریسمو در سال ۱۹۹۴ آغاز شد و از آن زمان تاکنون بهبودهای بیشماری روی آن انجام شده تا E کلاس اتوبوسها روی بورس باقی بماند. البته توریسموی معرفی شده در سال جاری کاملاً جدید بوده و صفر تا صد آن از نو طراحی شده است.
مرسدس بنز میگوید که اصول این خودرو ساده بوده و ترکیبی از کاربردی بودن، تأثیر زیاد، راحتی و ایمنی میباشد. طبق گفته این برند آلمانی، تبدیل اسکچ های طراحی این خودرو به نمونهای تولیدی هزینهای در حدود ۴۰۰ میلیون یورو داشته است.
رئیس بخش اتوبوسهای دایملر میگوید:
فرقی ندارد که اتوبوس موردنظر از چه نوعی باشد. در هر حال محصول جدید ما کاربردهای بیشتری نسبت به قبل دارد. این امر باعث جبران هزینه به خصوص برای سرویسهای اتوبوس اروپا میشود. اتوبوس ما کاربرد فوقالعاده و انعطاف بالایی دارد.
توریسمو RHD که ۴.۵ درصد کاراتر از نسل قبلی خود است به سیستمی که کنترل قوای محرکه پیشگویانه نام دارد مجهز شده است. این یک سیستم کروز کنترل هوشمند است که جاده را از طریق ناوبری ماهوارهای درک کرده و بهصورت خودکار تنظیمات قوای محرکه را برای بهبود مصرف سوخت تغییر میدهد. همچنین بازخورد راننده اکو وجود دارد که بهصورت سفارشی قابل نصب بوده که استایل رانندگی راننده را تحلیل کرده و بهترین راه برای مصرف کمتر سوخت را پیشنهاد میدهد.
پیشرانههای متنوعی برای این اتوبوس در نظر گرفته شدهاند. حجم پیشرانهها از ۷.۷ تا ۱۰.۷ لیتر متغیر بوده و نسخه ۶ سیلندر توربو دیزل در قدرتمندترین حالت خود قدرت ۴۵۶ اسبی و گشتاور ۲۲۰۰ نیوتون متری دارد. کممصرفترین پیشرانه نیز خروجی ۳۵۴ اسبی و گشتاور ۱۴۰۰ نیوتون متری دارد. بسته به نوع پیشرانه میتوان سه نوع گیربکس را انتخاب کرد که شامل واحد ۸ سرعته میشود.
مهدی
۲۱ تیر ۱۳۹۶مدلی از اتوبوس های بنز یعنی تراوگو که در ترکیه طراحی و تولید میشه از هر نظر به توریسمو برتری داره و در واقع اس کلاس اتوبوسهای بنز هست طراحی جدید توریسمو هم تا حدودی برگرفته از تراوگو جدید هست که چراغ های جلو تا حدودی شبیه به مدل کامیون شده در کل با اتوبوسهای بسیار لوکس و جدید توی بازار اروپا توریسمو دیگه توان رقابت نداشت لازم بود دستی به سر و روش بکشن
h
۲۱ تیر ۱۳۹۶تو ایران از راننده های اتوبوس که میپرسی ماشینت چقدر قدرت داره نمیدونن
حتی بعضی هاشون نمیدونستن چقدر موتور ماشین حجم داره…
h
۲۱ تیر ۱۳۹۶فقط من از اون اتوبوس های بنز قدیمی نمیگذرم تو زمستون و تابستون تا مرز تشنج و بیهوشی میرفتیم.یه بچه تو گرمای خوزستان- بوفه-تعاونی 5- اتوبوس های قرمز و کرم -آبی سفید
شفیق
۵ خرداد ۱۳۹۸خداوکیلی هیچ اتوبوسی به پای ایران پیمای کولر تخت قدیمی نمیرسه
SCANIA
۲۸ تیر ۱۴۰۱اتوبوس اسکانیا درسا که خیلی بهتره . هم صندلیش بزرگتره هم رنگش بهتره . اتاق و بیرونش هم که خیلی شیک تر و زیبا تره و تک صندلی هم هست . ولی این اتوبوس جفت صندلی ۴۴ نفره است به درد نمیخوره. ظاهرش هم زیاد قشنگ نیست . اتوبوس فقط اسکانیا و MAN .