پس از انتشار تصاویر جاسوسی بدون پوشش و افشای تصاویر رسمی، سرانجام مرسدس بنز رسماً نسل جدید شاسیبلند پرچمدار GLS را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرده است.
نسل جدید این ماشین در بسیاری از قسمتهای فنی و زیرساختی با GLE اشتراک دارد و در ظاهر نیز بیشتر شبیه به یک GLE بزرگتر به نظر میرسد. نسل جدید GLS اما بزرگترین و لوکسترین شاسیبلندی است که تاکنون نشان ستارهٔ سهپر مرسدس بنز روی پیشانی آن قرار گرفته است.
GLS جدید ۷.۷ سانتیمتر کشیدهتر و ۲.۲ سانتیمتر عریضتر از نسل قبلی خود است درحالیکه فاصلهٔ محوری آن نیز با ۶ سانتیمتر افزایش به ۳.۱۳ متر رسیده است. این رشد ابعاد به معنای فضای داخلی بیشتر خصوصاً برای ردیفهای دوم و سوم صندلیها خواهد بود تا جایی که گفته شده صندلیهای ردیف سوم فضای کافی برای نشستن افرادی با قد حداکثر ۱.۹۴ سانتیمتر را دارند. به گفتهٔ مرسدس بنز، هر سه ردیف صندلیهای GLS جدید بهطور کاملاً الکتریکی قابل تنظیم هستند و راحتی و فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار میدهند.
هنگامیکه به صندلیهای ردیف سوم نیازی نباشد میتوان آنها را خواباند تا فضای صندوق بار افزایش پیدا کند درحالیکه امکان خواباندن صندلیهای ردیف دوم هم وجود دارد. هنگامیکه هردو ردیف صندلیهای عقب خوابانده شوند، حجم صندوق بار به ۲۴۰۰ لیتر افزایش پیدا میکند. GLS در حالت استاندارد بهصورت هفتنفره عرضه میشود اما مرسدس بنز نسخهٔ ششنفرهٔ آنرا هم با دو صندلی فردی لوکس در ردیف دوم ارائه میکند. این آپشن برای اولین بار است که برای GLS ارائه میشود.
مرسدس بنز برای نسل جدید GLS جدیدترین تکنولوژیهای خود را هم ارائه کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX با دو صفحهنمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی و سیستم سرگرمی صندلیهای عقب با دو نمایشگر ۱۱.۶ اینچی اشاره کرد. علاوه بر این، Rear Comfort هم برای این ماشین قابل سفارش است که یک تبلت هفت اینچی اندرویدی را ارائه میکند. از طریق این تبلت میتوان تمامی قیمتهای سیستم MBUX را از صندلی عقب کنترل کرد.
ازجملهٔ دیگر تجهیزات استاندارد این شاسیبلند لوکس آلمانی نیز میتوان به سیستم صوتی فراگیر برمستر، اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر بیسیم، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ مختلف و نُه پورت USB اشاره کرد. با پرداخت هزینهٔ اضافی نیز میتوان گرمکن و سردکن نگهدارندههای لیوان، نمایشگر سربالای تمامرنگی و ماساژور صندلیها را سفارش داد.
مرسدس بنز طیف بسیار گستردهای از سیستمها و تکنولوژیهای کمکراننده مثل ترمز خودکار اضطراری، سیستم کمک پارک فعال با دوربین دید از بالا و حتی ارتباط خودرو با خودرو را بهصورت استاندارد برای نسل جدید بزرگ خاندان شاسیبلندهای خود در نظر گرفته است که موارد جدیدی هم مثل سیستم کمکی فعال فاصله، سیستم کمکی فعال توقف و حرکت، سیستم کمکی مانور دهی با تریلر و… به آنها اضافه شده است. علاوه بر این، پکیج کمکرانندهٔ بسیار پیشرفتهای هم برای GLS قابل سفارش است که مواردی چون کروز کنترل راداری، سیستم محدودکنندهٔ سرعت و… را به خودرو اضافه میکند.
نسل جدید شاسیبلند پرچمدار مرسدس بنز در ابتدا با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف در بازار ایالاتمتحده عرضه میشود. مدل اول که GLS350 نام دارد، به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت EQ Boost هم سود میبرد که شامل استارت ژنراتور یکپارچه به همراه یک باطری لیتیوم یون کوچک میشود. GLS350 میتواند ظرف ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
مدل بعدی اما با نام غیرمعمول GLS580 در نمایشگاه نیویورک معرفی شده است. این مدل از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور نیز به سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost مجهز شده که در مقطع کوتاهی ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به خروجی موتور بنزینی اضافه میکند. GLS580 برای اینکه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند به ۵.۲ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت هردوی این مدلهای بنزینی اما بهصورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
اما علاوه بر این دو موتور بنزینی، مرسدس بنز برای نسل جدید GLS در اروپا، روسیه و دیگر بازارهای خارج از ایالاتمتحده یک موتور ۲.۹ لیتری شش سیلندر دیزلی را هم در نظر گرفته که در دو مدل مختلف به نامهای GLS350d و GLS400d ارائه میشود. موتور ۲.۹ لیتری دیزلی در مدل اول ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این اعداد در مدل دوم به ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا میکنند.
تمامی مدلهای نسل جدید GLS بهصورت استاندارد به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز هستند. این سیستم بهصورت استاندارد از یک گیربکس کمکی با کلاچ چندصفحهای با کنترل الکترونیکی برخوردار است که امکان توزیع متغیر گشتاور از صفر تا صد را بین محورها فراهم میکند. فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد نسخههای AMG و مایباخ GLS جدید منتشر نشده است اما این نسخهها بعداً به ترتیب با پیشرانههای هشت و دوازده سیلندر معرفی خواهند شد.
سیستم تعلیق استاندارد نسل جدید GLS از نوع بادی Airmatic با کمکفنرهای تطبیقی است اما مثل GLE، برای این خودرو تعلیق فعال با سیستم ۴۸ ولت کنترل بدنهٔ E-Active هم قابل سفارش است که با اسکن مسیر پیش رو، تعلیق را از پیش تنظیم و آماده میکند. به گفتهٔ مرسدس بنز این سیستم راحتی قابلتوجه، هندلینگ چابک و تواناییهای آفرود بالایی را ارائه میکند. نسل کاملاً جدید مرسدس بنز GLS تا اواخر سال جاری در بازار ایالاتمتحده و اروپا عرضه خواهد شد.
AMIR / ARMI
۲۹ فروردین ۱۳۹۸به عنوان یه رقیب برای بی ام و ایکس 7
خیلی خوب
ولی میدونید واقعیت اینه که
در این کلاس ( اس یو وی فول سایز لوکس )
ماشین هایی مثل لینکلن ناوگیتور کادیلاک اسکالید و به زودی جیپ گرند واگنیر
در یه سطح دیگه هستن
اصلا نباید مقایسشون کرد
کادیلاک اسکالید هویت کادیلاک هست مثل اس کلاس بنز
SS
۲۹ فروردین ۱۳۹۸البته خودروهایی مثل اسکالید همیشه جایگاه خودشون رو به عنوان اس یو وی لوکس داشتن و خواهند داشت اما از نظر من بازار متفاوتی دارن
به نظر من هدف از عرضه خودرو هایی مثل GLS و X7 همراه شدن با موج اس یو وی ها و ترغیب کردن کسانی هست که قبلا برای خرید خودروی لوکس به سراغ بنز اس کلاس و ب ام و سری 7 میرفتن و حالا با تغییر همراه شدن و به دنبال یک اس یو وی لوکس میگردن. اولویت برای چنین افرادی GLS و X7 هست و در وهله دوم خودروهایی مثل اسکالید (که نقاط قوت و ضعف خودش رو داره) رو مد نظر قرار میدن
Elmiraj
۲۹ فروردین ۱۳۹۸GLS در کلاس SUV فول سایز لوکس نیست و فقط یک کراس اور فول سایز لوکس هست ….
و رقبای آمریکاییش Aviator و XT6 هستن نه ناویگیتور و اسکالید و گرند واگونیر….
seyed.AMG
۲۹ فروردین ۱۳۹۸اقا ربطی نداره
سایز ماشین و فرم کلی بدنه تو ایجاد سگمنت و رقابت بین خودرو ها نقش داره نه نوع شاسی ، تو همه بررسی ها این خودرو ها با هم مقایسه شدن ،
هر بار که میگی باید باید با xt6 و اویاتور مقایسه بشن مخم سوت میکشه ، اون ها رقیب gle و x5 هستن ، تمام رقابت های مجلات خارجی هم حرف من رو تصدیق میکنن .
دیگه این حرف رو جایی نزن !!!
AMIR / ARMI
۲۹ فروردین ۱۳۹۸چرا اگه بخوایم به صورت علمی و از ریشه حرف بزنیم
جی ال اس و ایکس هفت cuv فول سایز هستن
و اسکالید و ناوگیتور suv فول سایز هستن
ولی چون بنز و بی ام و رقیب مستقیم
برای اسکالید و ناوگیتور ندارن
تو بازار اینارو رقیب میدونن
حتی از لحاظ سایز ماشین و فرم بدنه که خودت گفتی
باز هم این المانی ها از امریکایی ها کوچک تر هستن
و اندازشون به اویاتوره و ایکس تی 6 نزدیک تره
Elmiraj
۲۹ فروردین ۱۳۹۸Sayed.AMG@
دلیل این که GLS تا حالا با اسکالید و ناویگیتور مقایسه شده نبود کراس اور های فول سایز لوکسی مانند اویاتور و XT6 در سبد محصولات لینکلن و کادیلاک بود….
GLS نه در ساختار و نه در اندازه با اسکالید و ناویگیتور همخوانی نداره و اساسأ شاسی نردبانی هم نداره ، ولی در حال حاضر اویاتور و XT6 در اندازه ، ساختار ، قیمت و تعداد صندلی دقیقا با GLS و X7 در یک کلاس اند .
رقبای آمریکایی gle و X5 هم لینکلن ناتیلوس ، کادیلاک XT5 و جیپ گرند چروکی هستن ( مجلات هم همینو میگن)
Amirferrari
۲۹ فروردین ۱۳۹۸اینایی که گفتی در چه سطح دیگه ای هستن؟تکنولوژی هایی که مرسدس بنز ارائه میده چند دهه از زمان حال جلوترن و این خودروهایی که شما اسم بردید هر چه قدر هم خوب باشن ولی توان رقابت با پرچمدار فول سایز بنز رو ندارن و بدون شک نسل نسل جدید Gls پایه گذار خیلی از تکنولوژی ها تو این کلاس خواهد بود
AMIR / ARMI
۲۹ فروردین ۱۳۹۸کدوم تکنولوزی ها میشه مثال بزنی
ولی من میخوام قبل شما مثال بزنم
کادیلاک کامل ترین سیستم نیمه خودران فعلی بازار رو داره
لینکلن بهترین سیستم صوتی بازار رو داره
لینکلن بهترین و راحت ترین صندلی های بازار داره ( معروف هم هستن در بازار )
جنرال موتورز کنار فورد بزرگ ترین مرکز چاپ قطعات سه بعدی دنیا رو دارن
بلک وینگ که فقط انجین هاش در کل محصولات جنرال موتورز
در ماشین های کادیلاک استفاده میشن بهترین انجین ها برای محصولات لوکس هستن
یانکی
۲۹ فروردین ۱۳۹۸انگار همون واناش رو سر پوشیده کردن.چراغ عقبهاش خیلی احمقانست
مانی
۳۰ فروردین ۱۳۹۸دقیقا در یه سطح دیگه هستن ,پائینتر
NAVID۰۰۹۸
۲۹ فروردین ۱۳۹۸GLS .
میشه گفت باکلاسترین گروه خودش .
AMIR / ARMI
۲۹ فروردین ۱۳۹۸نوید جان میشه اینجوری درست گروه بندی کرد
جی ال اس و ایکس 7 و رنجروور اتوبیوگرافی در یه کلاس
کادیلاک اسکالید
لینکلن ناوگیتور
جیپ گرند واگنیر
اینفیتی xq 80
لکسوس ال ایکس 570
هم در یه کلاس دیگه
گرچه همه ماشین ها در یه سگمنت قرار میگیرن
مهزیار
۲۹ فروردین ۱۳۹۸اصلا اون شکوهی که اس کلاس تو سگمنت خودش داره رو این نداره
ولی طراحان بسیار بهتر از ب ام و با سایز بزرگ خودرو کنار اومدن
شعار sensual purity بنز هم به وضوح در طراحی مخصوصا نمای جانبی دیده میشه که خطوط اضافی حذف شدن و خیلی تمیز طراحی شده
ولی حیف که همچین موقعیتی رو بنز به راحتی از دست داده
جلو پنجرش باید مثل اس کلاس میشد و نشان بنز روی کاپوت
امیدوارم نسخه میباخش بدرخشد
مهزیار
۲۹ فروردین ۱۳۹۸نمای داخلیم نمیدونم قراره مگه طوفان راه بندازن اینهمه دریچه کولر
چه خبره
:::فرشاد:::
۲۹ فروردین ۱۳۹۸اونی که سمت راست نمایشگر قرار داره، خروجی هوا نیست، صرفا برای قرینه شدن با دریچه سمت چپ، اینجوری طراحی شده؛ احتمالا پشتش اسپیکر باشه
Amir
۲۹ فروردین ۱۳۹۸طراحی خوبی داره و به نظرم از x7 قشنگ تره.از بنز توقع کمتر از این نباید داشت
The best or nothing
۲۹ فروردین ۱۳۹۸طراحیش میخکوب کننده نیست , با اینکه فن بنزم ولی رقبای امریکاییشو ترجیح میدم … یجورایی نمیتونم با سلیقه آقای واگنر کنار بیام … به نظرم داره سر در گم کار میکنه …
Elmiraj
۲۹ فروردین ۱۳۹۸فوقالعاده ست…..اما در آمریکا با Aviator زیبارو و XT6 هوشمند روبهرو خواهد بود…!!!!
.
.
انتخاب من در این کلاس Aviator زیبارو هست…?
The best or nothing
۲۹ فروردین ۱۳۹۸با احترام به سلیقه شما دوست عزیز , رقیب GLS اویاتور نیست , نویگیتور هستش و همینطور اسکالید ! اونایی که شما اسم بردی تو یه کلاس پایین تر هستن …
Elmiraj
۲۹ فروردین ۱۳۹۸اتفاقا دوست عزیز GLS اصلأ شاسی نردبانی نداره که با اسکلید و ناویگیتور مقایسه بشه و در اندازه هم به طور قابل توجهی کوچکتره…
.
GLS همانند Aviator ، XT6 و X7 یک کراس اور فول سایز لوکس با سه ردیف صندلی هست که مثل این سه بازه قیمتی ۵۵ تا ۹۳ هزار دلاری داره …
sina
۲۹ فروردین ۱۳۹۸بنز با این طراحی بیرونی خعلی کار سختی داره جلو رقیباش
داحلش ولی عالیه
seyed.AMG
۲۹ فروردین ۱۳۹۸به نظرم نمای جلوی gls زیبا تر از x7 اما نمای عقب x7 جذاب تره ، از پروفایل جانبی هم ، gls بیشتر به یک suv فول سایز شباهت داره تا x7 به دلیل طراحی اسپرت bmw , نسل قبلی این ماشین با سن خیلی زیاد که تو بیشتر رقابت ها با رقبای امریکایی رتبه اول رو به دست اورده ، این نسل که دیگه قرار طوفان کنه
مانی
۳۰ فروردین ۱۳۹۸موتور وان هم همین نظر رو داشت
می گفت مرسدس هم قشنگتره و هم بزرگتر
овsкиكMас
۲۹ فروردین ۱۳۹۸عالی شده قطعا میترکونه،هم لوکسه هم اسپرت،چیز جالبی شده
اومده که زخمی کنه ??
سامان
۲۹ فروردین ۱۳۹۸نظر قبلی خودم رو اصلاح میکنم. داخل ماشین که فوق تصور عالیه نمای بیرون هم به نظرم از عکسهای اول خیلی جذاب تره.
mehran.Jy
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ای آقای گوردون واگنر. دارید ما رو یاد آرسن ونگر می اندازید.
قیافش خوبه. ولی این قراره ۸ سال پرچمدار باشه؟
قطعا s class هم مثل همون رندر ها خواهد بود و تا نسل بعد ما انگشت به دهان این لجبازی ایشون.
ای کاش تا زمانی که خاطره خوش slr، sls، amg gt و s coule از یاد ما نرفته به خودشون بیان.
تو طراحی های جدید کلاس های پر طرفدار فقط e کلاس جذاب و زیباست اما همون ای کلاس هم سنت چراغ های دوتایی بنز رو از بین برد
Iman67
۲۹ فروردین ۱۳۹۸واقعیتش چند روز پیش که عکس های مخفی رو دیدم یکم نا امید شدم و حس کردم طراحی محافظه کارانه خواهد بود اما الان نظرم کاملا برگشت و بنظر بنده به بهترین شکل وقار و سنگینی این ماشین در کنار یک سری تغییرات زیبا حفظ شده و بسیار زیبا و با ابهت هست و قطعا این نسل هم هماهنگ نسل قبل پرچمدار این کلاس خواهد بود
مهدی
۲۹ فروردین ۱۳۹۸این دوستانی که میگن GLS وX7 در کلاس کادیلاک اسکالید ولینکن نویگیتور نیستن بهتره به مجلات معتبر خودرویی بگن که به اشتباه این خودروهارو باهم مقایسه نکنن چون اونا به اندازه شما نمیدونن.درضمن دراولین رقابت X7 با کادیلاک اسکالید فعلا که X7پیروز شد.تاببینیم نظر مجلات دیگه چیه
Elmiraj
۳۰ فروردین ۱۳۹۸اون سایتی که X7 چهار روزه را با اسکالید چهار ساله مقایسه کرده معلومه در تفکیک کلاس های خودرویی چقدر وارد بوده…!!!!!!
مهدی
۲۹ فروردین ۱۳۹۸البته تفاوت X7و GLS با اسکالید ونویگیتور اینه که X7وGLS اینا SUVهای لوکس وباوقاری هستن که معمولا یک نفرعشق SUV لوکس باشه اینارو خریداری میکنه اما نویگیتور واسکالید بیشتر واسه خانواده هستن.مثل یه مینی ون لوکس.من خودم اصلا این حالت رو دوست ندارم چون بیش از حدکشیده هستن.اماX7 وGLS حتی عملکردخیلی خوبی سرپیچ ها دارن
دانیال
۲۹ فروردین ۱۳۹۸درکل زیباست و می پسندم اما چیزی که خیره کننده باشه نیست. نمای جلوی gle رو بیشتر می پسندم. پشتش اصلا چنگی به دل نمیزنه فقط میشه گفت قابل تحمله.
داخلش خیلی قشنگه اما دلیل اینکه بخش کیلومترشمار و شبیه ی تبلت دراز جدا از داشبورد در میاره رو نمی فهمم خب همین توکار توی داشبورد در میاورد خیلی قشنگ تره میشدبه نظرم تا اینکه اینطوری انگار ی تیکه اضافه بهش جسبونده باشن.
..::Majidio Lamborghini::..
۲۹ فروردین ۱۳۹۸بی نظیره این ماشین
5 ثانیه صفر تا 100 واقعا هیجان انگیزه
طراحیش هم بهتر از چیزی بود که انتظار داشتم ، خیلی فراتز از انتظار بود
بهترین انتخاب در این کلاس ???
shirko
۳۰ فروردین ۱۳۹۸واقعا بی نظیره ولی به شدت منتظر نسخه میباخشم .
مانی
۳۰ فروردین ۱۳۹۸همونطور که انتظار میرفت ظاهرش بهتر از جی ال ئی هست
کاش تو رو کمی لوکستر میکردن هرچند خیلی خوبه
بهنظر میاد X7پیشاپیش جنگ رو باخته