مرسدس بار دیگر با معرفی نسخهی AMG از سری شاسیبلند GLC طوفان به پا کرد. مرسدس-ایامجی GLC 63 از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی ۵۱۰ اسبی بهره میبرد. این خودرو در دو فرم بدنهی عادی و کوپه به فروش خواهد رسید.
در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ مرسدس-ایامجی GLC 43 به عنوان یکی از مدلهای تاپ این کلاس معرفی شد. جانشین مرسدس GLK با پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری بای توربوی ۳۶۷ اسبی به فروش میرسد؛ اما پرچمدار واقعی این کلاس هماکنون در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ رخ نشان داده است. اسلحهی مرسدس-ایامجی GLC 63 قلب آهنین آن یعنی پیشرانهی ۴ لیتری بای توربو است.
ایامجی ۶۳ در نسخه ی استاندارد خود با قدرت ۴۷۶ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری عرضه میشود اما نسخهی S آن خروجی ۵۱۰ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد. هر دو خودرو بهصورت استاندارد با گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک MCT عرضه میشوند. در بحث شتاب گیری، GLC 63 میتواند در ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و این زمان برای نسخهی S برابر با ۳.۸ ثانیه است. حداکثر سرعت این دو خودرو بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. مصرف سوخت استاندارد ترکیبی خودرو نیز بین ۱۰.۳ تا ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.
پس از ایامجی E کلاس، GLC نیز از سیستم 4Matic+ با توزیع گشتاور کاملاً متغیر بین اکسلهای جلو و عقب و دیفرانسیل عقب (کنترل الکترونیکی در نسخهی S) بهره میبرد. چهار حالت رانندگی راحت، اسپورت، اسپورت پلاس و انفرادی در این خودرو تعبیه شده است. همچنین سیستم تعلیق بادی به همراه دامپرهای تطبیقپذیر و رینگهای ۱۹ اینچی (۲۰ اینچی در نسخهی S) نیز بهصورت استاندارد در این خودرو وجود دارند.
کابین خودرو نیز حس و حال اسپورت تری دارد. در این بخش میتوان غربیلک فرمان چرمی، پلاکهای ایامجی، صندلیهای اسپورت، نشاندهندههای ایامجی و تریم آلومینیوم و کربن را مشاهده نمود.
امپراتور لامبورگینی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶جلوپنجره ی AMG GT رو دیدم دلم شاد شد. ❤❤❤
ساسان.م
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶انصافاً صدای موتورهای AMG بنز رو با هیچی عوض نمیکنم حتی ماسل کار های آمریکایی
Ali
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶من خودم متعصب آمریکایی هستم،ولی باید بگم آره صدایی AMG هم واقعا عالیه،ولیی حیف که حجم موتورشو کم کرد ۴ لیتری!!کمی از نعرهاش کم شده،ولی بازم گوش نوازه??
الف.ی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶به به به!
ممنون از مرسدس به خاطر ساختن چنین ماشینایی
مرسی که هستی
amk
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶بهترین ها توى کلاس خودشون هستند به نظرم از x3 و x4 قشنگ تر و قوى تر هستن
mehran.Jy
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶عجب رخی داره این ماشین.
عجب رخیی
عجب رخ خوفی.
مهدی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مرسدس جدیدن خیلی دلبر تر شده تو سالهای دهه ۲۰۰۰ خیلی تو طراحی موفق نبودن ولی تو دهه اخیر واقعا پرش کردن
NISMO
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶منم از اینا میخوام <3