با شروع عرضه مدلهای ۲۰۱۷ از خودروهای مرسدس، دیگر هیچ گزینهای از موتورهای V8 با تنفس طبیعی در دسترس نخواهند بود. در صورتی که طالب مرسدس با چنین پیشرانهای باشید آخرین فرصت، خرید یک SLK55 AMG مدل ۲۰۱۶ است. این خودروی رودستر از موتور ۵.۵ لیتری V8 استفاده میکند که صدای فوقالعادهای دارد. اما پایان داستان این مدل نیز بهزودی رقم میخورد.
تغییرات در مرسدس رودستر از تغییر نام SLK به SLC شروع شده و پس از معرفی فیسلیفت آن، تغییرات پیشرانهها نیز در راهاند. کوچکسازی موتور همراه با کارآمدی بیشتران، روندی است که علاوه بر مرسدس، توسط سایر خودروسازان نیز دنبال میشود. خودروی SLC43 AMG مدل ۲۰۱۷ که جایگزین SLK55 هشت سیلندر میشود از یک موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر با توربو شارژر دوقلو نیرو میگیرد. بنابراین عدد ۴۳ در نام این مدل نباید باعث اشتباه شود. موتور V6 توربو میتواند تا ۳۶۲ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و همچنین ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید نماید که افت ۵۳ اسب بخاری و ۱۹ نیوتن متری در مقایسه با موتور V8 محسوس است با این وجود این موتور V6 میتواند نسبت به SLK55 تنها ۰.۱ ثانیه دیرتر بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. صفر تا ۱۰۰ در این مدل هم به ۴.۷ ثانیه میرسد. مصرف سوخت این پیشرانه هم بسیار مناسب و تنها ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد. استفاده از گیربکس ۹ سرعته اعتبار خاصی به این مدل بخشیده است و موجب شده SLC43 سریعتر نیز تعویض دنده نماید. حداکثر سرعت این خودرو بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود گردیده در حالی که SLK55 با پکیج AMG میتواند ۲۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد. برای راندن این مدل SLC، مرسدس تصمیم گرفته است که برآمدگیهای بیشتر و قویتری بر روی فرمان ایجاد کند و مکانی برای قرار دادن ساعد در خودرو فراهم نماید. SLC از تکههای آلومینیوم فورج کاری شده برای قسمت عقب استفاده میکند که باعث شده زاویه کمبر منفی در هر دو چرخ قسمت عقب افزایش پیدا کند. کمکفنرهای تطبیقی که بهصورت سفارشی بر روی خودرو قابل نصب است میتواند حالت سواری خودرو را در سه حالت Comfort، Sport و Sport+ تنظیم کند. شکی نیست بدون وجود اگزوزهای اسپرت در این خودرو شما یک صدای جذاب را میشنوید. گرچه پیشنهاد میکنیم قبل از سوار شدن به SLC 43 سوار SLK55 نشوید تا از صدای موتور و اگزوز آن سرخورده نشوید. چراغهای جلو و عقب این خودرو، طراحی جدیدی را تجربه میکنند. در قسمت ورودی هوای موتور بر روی کاپوت و اسپلیتر از رنگ مشکی براق و نقرهای پرداخت شده استفاده شده است. رنگ سیاه بر روی رینگهای ۱۸ اینچی و روی آینههای کناری نیز دیده میشود. در قسمت رابط چندرسانهای خودرو ارتقاء شایان ذکری شاهد نیستیم. چراغهای LED جلو بهصورت آپشن قابل ارائه به مشتری است. این خودرو را میتوان با پکیج Night سفارش داد که شامل استفاده بیشتر از رنگ سیاه درتریم داخلی خودرو میشود. درست است که موتور تنفس طبیعی V8 مرسدس کنار گذاشته میشود ولی مدل SLC43 با موتور V6 توربو نیز میتواند نظرات بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.۱۰ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
مهرداد شیدایی
۲۹ دی ۱۳۹۴جمع و جور و دوست داشتنی
رامکال
۲۹ دی ۱۳۹۴کافیه که پسوند هر مرسدس بنزی عبارت آ ام گ باشد اون موقع دیگه رو دست ندارد.
جواد
۲۹ دی ۱۳۹۴اخه چرا………… معلومه برای حفظ محیط زیست و کاهش هزینه ها به نظر من که این کار خودروسازهای مطرح جهان در کوچک کردن پیشرانه خوبه
یاس ی
۲۹ دی ۱۳۹۴عالیه، بین ماشینهای مرسدس این جزء زیباترینهاست، ولی آدم دلش واسه موتورهای خوش صدای هشت سیلندر تنگ میشه.
البته از مزایای موتورهای کم حجمتر هم نمیشه گذشت.
amg gt
slc
sls
احمد باقری
۲۹ دی ۱۳۹۴عالی، عالی، بسیارعالی، باز هم یه ماشین فوق العاده از مرسدس.
نوید جهرمی
۲۹ دی ۱۳۹۴پورشه باکستر لایک
slc دیسلایک
Sanyar
۲۹ دی ۱۳۹۴یه غول دیگه از مرسدس , عالیه
Sanyar
۲۹ دی ۱۳۹۴یه غول دیگه از مرسدس ,واقعا عالیه
سعيد رنجكش جهرمي
۲۹ دی ۱۳۹۴این مدل برای رقابت با z4 و یا audi tts و یا کیمن ارتقاء یافت
Erfan
۱ بهمن ۱۳۹۴خیلیییی خوشگله لامصب….
جمو جور
در عین حال خشن و تهاجمی….
فقط بنزو عشقه….