مرسدس بنز با معرفی کانسپت EQT، رسماً پیشنمایشی از ون جدید خود که T کلاس نام خواهد داشت ارائه کرده است. T کلاس نسخهٔ مسافری از ون کوچک مرسدس بنز محسوب میشود که جایگزین سیتان کنونی خواهد شد اما موضوع عجیب اینکه نسخهٔ تجاری این ون جدید همچنان با همان نام سیتان عرضه خواهد شد. مثل سیتان کنونی که بر اساس رنو کانگو ساخته شده، T کلاس هم از پلتفرم ون فرانسویها استفاده میکند اما تیم طراحی مرسدس بنز میزان تجمل آنرا افزایش دادهاند تا هیچکس خریداران T کلاس را با یک کشاورز فرانسوی اشتباه نگیرد.
در جلوی EQT کانسپت، جلوپنجرهای مشابه EQS با انبوهی از ستارههای سهپر نورانی به همراه چراغهای LED باریک، مجموعهٔ بسیار جذابی را ایجاد کردهاند. در پروفیل جانبی خودرو، دستگیرهای مخفی درها جلبتوجه میکنند درحالیکه برای عقب این ون جدید هم چراغهای عمودی زیبایی طراحی شده که توسط یک نوار LED در زیر شیشهٔ عقب به هم متصل شدهاند. این ون ۴,۹۴۵ میلیمتری در هردو طرف به درهای کشویی مجهز است که بهاندازهٔ کافی باز میشوند تا دسترسی آسان سرنشینان به صندلیهای ردیف دوم و سوم را فراهم کنند.
علیرغم طراحی بیرونی جذاب و آیندهنگرانهٔ EQT، در داخل خودرو از تریم آبی براق در کنسول میانی و دور دریچههای تهویه که صرفنظر کنیم، کابین این ون کانسپت در مقایسه با C کلاس جدید و EQS کاملاً معمولی به نظر میرسد. البته باید توجه داشت که این یک ون است و داخل آن نسبت به همتای رنویی هنوز هم مکان بهتری برای گذراندن وقت خواهد بود زیرا راننده و سرنشینان در اینجا از غربیلک فرمان چندمنظوره، صندلیهای چرمی ناپا، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و سانروف پانوراما بهرهمند میشوند.
حروف EQ در نام این کانسپت نشان از قوای محرکهٔ الکتریکی آن دارد و یادآوری میکند که تکنولوژی الکتریکی مرسدس بنز صرفاً به سدانها و شاسیبلندها اختصاص ندارد. به همین دلیل، مرسدس بنز اعلام کرده است که ون آیندهٔ T کلاس در کنار موتورهای سنتی بنزینی و دیزلی، قطعاً نسخهٔ الکتریکی هم خواهد داشت. فعلاً اطلاعات رسمی در مورد قوای محرکهٔ T کلاس منتشر نشده اما میتوانیم انتظار ارائهٔ پیشرانههای ۱.۳ لیتری بنزینی و ۱.۵ لیتری دیزلی را داشته باشیم که هردو ساخت رنو هستند.
به همین ترتیب انتظار داریم همانند رنو کانگو E-Tech در اینجا هم شاهد یک موتور الکتریکی ۱۰۱ اسب بخاری در ترکیب با باتریهای ۴۵ کیلووات ساعتی باشیم. این ترکیب بردی ۲۶۵ کیلومتری را فراهم میسازد. T کلاس و EQT هردو در تاسیسات رنو در Maubeuge فرانسه تولید خواهند شد.
[دانلود ویدئو]
PHILIPP
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چقدر خوشگله
فقط اگه موقع عرضه گند نزنن بهش
RezaRs
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰شت بعد eqs واقعا بجا بود
مسعود
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰این طرح،چیزیه که سفارش میدی
چیزی که تحویلت میدن معلون نیس چی از توش در بیاد
درست مث eqs که کانسپتشو دوس داشتم ولی خودشو اصلا
مسعود
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰معلوم*
مسعود بهروان
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بعد مدت ها یه دیزاین از مرسدس که به دلم نشست …
- A M I R -
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰دیزاین تمام کانسپت های بنز به دل میشینه، اما وقتی نسخه تولیدی رونمایی میشه گند میزنه به تمام تصورات.
مهزیار
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰فقط اون صفحه نمایش پنجاه سال پیشش
Erfan
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بعله صفحه نمایش با سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX برای 50 سال پیشه؟
برای اینکه مطمئن شم یادتون نرفته این ماشین یک ون هستش ??
امیرعلی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰یک سوال دارم می دونم که جاش اینجا نیست ولی خوب می پرسم
چرا با اینکه خود شرکت های امریکایی همماشین های ارزون با استهلاک کم مثل شورلت بلیزر rs تولید می کنند ولی امریکایی ها اگه ماشین ارزون و کم استهلاک بخوان برند های ژاپنی و کره ای رو می خرن آیا این به خاطر اسمی که از برند های آمریکایی به عنوان پراستهلاک و از برند های ژاپنی و کره ای به عنوان کم استهلاک یاد شده هست؟
2646
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چه طراحی طنازانه ای داره! واقعا اول صبحی به سرم زد که بچه دار بشم، بعد یکی از این خوشگل بخرم و باهاش پسرم رو ببرم مدرسه …
منتها خوشبختانه نه از این ماشین ها وارد کشور می شود، نه به خاطر ماه رمضون میشه شمشیر رو درست در نیام قرار داد، نه به خاطر کرونا می توان مراسم عروسی برگزار کرد و نه این وقت صبح، وقت چنین کارهایی است! خدا رو شکر …
فارغ از شوخی، طراحی خندون سپر جلو من رو یاد Mazde 3N انداخت. یادش بخیر، Mazda 3N هاچبک با رنگ قرمز و آبی آسمانی هم عجیب من رو به حفظ نژاد انسان تشویق می کرد! ?
mahan
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰مهندس اشتباه نکن باهاش پسرام رو ببرم؟یک پسر که فایده نداره.یک پسر بود که با کروک و کوپه میرفتی بیشتر با خاله های مهدکودکش در مورد روند تحصیلی بچه اطلاعات کسب میکردی??.اینی که گفتی یاد خاطره یکی از همکار ها افتادم که باهاشون ارتباط خانوادگی دارم یک بار صبح قرار بود اول پسرش رو برسونیم مدرسه و بعد بریم سر پروژه.بنده خدا e250 داشت بعد که بچه رو میرسونیم یکم میمونیم نگو یک رسمی تو ایرانه که اولیا ها اول بچه هارو میرسوند بعد باید بشینند با هم حرف بزنند این بنده خدا تا نمونه راننده ام وی ام 110 بهش لبخند نزنه که محل رو ترک نمی کنه!?♂️? خلاصه مواظب باش.در مورد استعاره شمشیر هم شکسته نفسی نکن برای سامورایی همه جا ژاپنه.
2646
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان جان
دوره آتش به اختیاری من به سر آمده عزیزم. از اون روزگارانی که وقتی خشم بر من مستولی می گشت، شمشیر برمی کشیدم و خون ها می ریختم، امروز فقط خاطره ای مانده است! شاید روزگاری سامورایی خوبی بودم اما تاهل از من همه چیز رو گرفت. کاتانا محبوبم، ناگاباکاما ذرین ام و موهای بلند باعث افتخارم! این روزها، من Keanu Reeves هستم در فیلم 7 Ronin. فقط وظیفه حمل کاتانا را بر عهده دارم و اجازه استفاده ام از آن، منوط به تایید شوگون ام است …
ممنونم از ماهان عزیز و رامین جان که فیلم های خوب سینمای ژاپن رو به من معرفی کردین. متن بالای ادای دینی بود به این لطف شما، البته در حد و اندازه های بضاعت خودم. ارادت.
mahan
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰مهندس یک کامنت برات نوشتم مثل اینکه نیومد.ضمن ارادت افتخار می کنم به این روحیه و تعهد برات ارزوی بهترین هارو می کنم.دیشب قفلی زدم رو فیلم پرواز برفراز آشیانهٔ فاخته حتما ببین من دوبار پشت هم دیدم مطمئنا ارزش دیدن داره.
Erfan
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی قشنگه البته EQS هم در نسخه کانسپت خیلی قشنگ بود امیدوارم زیاد تغییر نکنه و همینطوری بمونه.
Sina10
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خوب شد بالاخره یه کابین زیبا دیدیم از مرسدس بنز
کابین EQS که متوسط بود
کابین S کلاس هم نسبت به نسل قبلش کاملا پسرفت داشت
ولی طراحی داخلی این زیبا در اومده
چرا حتما باید صفحه نمایش به اون بزرگی بذارن تو ماشین ، یدونه کوچیکش کافیه دیگه
مهدی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشین خیلی خوشگلیه بخصوص داخلش داشبورد جلوش واقعا طراحی خوبی داره
ماکان
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام . با اینکه البته من بقیه خبر های بنز را هم دوست دارم ، ولی بیشتر از همه منتظر معرفی رسمی نسخه 12سیلندر از بنز کلاس S مایباخ هستم .
mahan
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بامزه هست کلا بنز توی ساختن ون و مینی ون مهارت داره.اون از کلاس v یا همون ویتو اونم از اسپرینتر!یک دونه وی ای پی کلاس ویتو رو از سال 2008 داریم وفق العاده نرم و استثنایی هست یکی از بهترین ون های ایران هست که مدل های جدیدش هم یکی از بهترین های این کلاس هست.در رابطه با کانسپت خیلی کیوت هست و خوشم اومده اگه این طوری تولید کنند که خیلی خوبه.
میثم
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی عالی
موتور رنو گند زد به این طراحی
Amirreza
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی شیک و قشنگه کاش نزدیک این باشه تولیدیشم
تحت پیگرد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی داخل خیلی خوب از آب در نیومده
porsche
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من از ماشینی که صفحه نمایش لمسی داشته باشه خیلی خوشم نمی یاد دوست دارم عین پارس های داشبورد جدید پر دکمه باشه (البته کیفیتش? نباشه)?