مرسدس بنز

معرفی نسل جدید مرسدس بنز GLA، جذاب و جوان‌پسند

مرسدس بنز با معرفی مدل جدید GLB رقابت با کراس‌اوورهای سنتی‌تری مثل ب‌ام‌و X1 و آئودی Q3 را هدف قرار داد و حالا پس از شش سال و فروشی بیش از یک میلیون دستگاه، نسل جدید GLA را معرفی کرده تا بهتر با کراس‌اوورهای کوچک و جوان‌پسندی همچون ب‌ام‌و X2 و آئودی Q2 مقابله کند. به گفتهٔ مرسدس بنز، نسل جدید GLA نسبت به قبل بیش از ۱۰ سانتیمتر ارتفاع بیشتری دارد که این موضوع در کنار طول کمتر و عرض بیشتر، نمای حجیم‌تری به خودرو بخشیده است اما بااین‌حال به‌طورکلی GLA هنوز هم مثل یک هاچ‌بک کامپکت قدبلند به نظر می‌رسد.

نسل جدید کوچک‌ترین کراس‌اوور مرسدس بنز ۴,۴۱۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۴ میلی‌متر عرض و ۱,۶۱۱ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۲۹ میلی‌متر است. این یعنی حالا این ماشین ۱۴ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۳۰ میلی‌متر عریض‌تر و ۱۰۴ میلی‌متر بلندتر از قبل شده است. هرچند طول GLA کمتر از قبل شده اما فاصلهٔ محوری آن ۳۰ میلی‌متر رشد داشته است که موجب شده خودرو جادارتر از قبل باشد به‌گونه‌ای که فضای پای عقب آن ۱۱۶ میلی‌متر بیشتر شده است.

طبق محاسبات مرسدس بنز، نسل جدید GLA در طول چرخهٔ زندگی کامل خود به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کامپکت این شرکت تبدیل خواهد شد و تنها A کلاس بالاتر از آن قرار می‌گیرد. مدیر بازاریابی و فروش دایملر «بریتا سیگر» دراین‌باره می‌گوید:

تقاضای زیاد برای کراس‌اوورهای ما نشان می‌دهد که می‌توانیم در این بخش الگوی مناسبی را برای همهٔ خریداران خود ارائه کنیم. مدل‌های GLA و GLB یکدیگر را کامل می‌کنند. GLB کاربردی‌ترین و جادارترین نمایندهٔ خانوادهٔ کامپکت ما است درحالی‌که نسل جدید GLA برادر اسپرت آن محسوب می‌شود

در داخل GLA مدل ۲۰۲۱ شاهد طراحی کاملاً جدیدی مشابه ساخته‌های اخیر مرسدس هستیم که یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن نمایشگرهای دوقلوی به هم چسبیده برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی است. این نمایشگرها در دو اندازهٔ مختلف شامل ۷ اینچی یا ۱۰.۲۵ اینچی قابل انتخاب هستند و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس بنز را ارائه می‌کنند. نمایشگر سربالای تمام‌رنگی، ناوبری، کنترل صوتی و… هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این ماشین هستند.

علاوه بر این، پکیج کمک‌راننده هم برای GLA جدید در نظر گرفته شده است که شامل دستیار فعال فاصله، دستیار فعال فرمان، دستیار فعال محدودیت سرعت، تنظیم‌کنندهٔ سرعت بر اساس مسیر، دستیار فعال حفظ حرکت میان خطوط، دستیار فعال نقاط کور، دستیار فعال ترمز، سیستم Pre Safe Plus و چند سیستم دیگر می‌شود؛ اما یکی از جدیدترین ویژگی‌های GLA خصوصاً برای این کلاس، سیستم کارواش است. این سیستم مثل مدل پرچم‌دار GLS، هنگام رفتن به کارواش آینه‌های جانبی را تا می‌کند، پنجره‌ها و سانروف را می‌بندد، برف‌پاک‌کن‌ها را غیرفعال می‌کند و حالت سیستم تهویه را به گردش هوای داخلی تغییر می‌دهد.

در بخش پیشرانه‌ها، خریداران آمریکایی امکان انتخاب مدل‌های GLA250 یا GLA250 4Matic را خواهند داشت که هردو به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند. برای انتقال این نیرو یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که در GLA250 نیرو را به چرخ‌های جلو و در GLA250 4Matic به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. نسخهٔ دیفرانسیل جلو ظرف ۸.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

علاوه بر این دو مدل اما نسخهٔ اسپرت GLA35 AMG هم با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور در ایالات‌متحده عرضه می‌شود که در مطلبی مجزا به‌طور کامل به آن خواهیم پرداخت. در بازارهای دیگری مثل اروپا نیز غیرازاین سه مدل مذکور، نسخهٔ ضعیف‌تر GLA200 هم قابل خریداری است. این مدل از یک موتور ۱.۳ لیتری بنزینی با ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۸.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. مشخصات نسخه‌های دیزلی GLA جدید اما هنوز اعلام نشده است.

مدل‌هایی از GLA که به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز هستند به‌صورت استاندارد با پکیجی بنام مهندسی آفرود ارائه می‌شوند و از یک حالت رانندگی اضافی برخوردارند. نسل کاملاً جدید مرسدس بنز GLA از تابستان سال آینده با مدل ۲۰۲۱ راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    شاید برای خیلیا طراحی های جدید زیبا باشه ولی تاریخ انقضا دارن / هیچ کدوم از اینا افسانه ای و موندگار نیستن / بنز برگرد ..

    1. Ferrari Fxx K Evo

      ۲۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (918 ديدگاه)

      میشه بگی کدوم قسمت از این ماشین باب دلِ شما نیست ؟

      بفرمایید کدوم خودروساز تمام مدلهاش
      َدر ، حال حاظر ، افسانه ای و ، موندگاره ؟

      اون دورانی که هر خودروسازی مدل های موندگار میساخت تموم شده الان هر ماشینی که ، تولید میشه کمِ کم فقط ۳ ۴ سال تو بازاره بعد باز جاشو به ‘یک مدل جدید تر میده الانم مرسدس با این ماشین شاهکار کرده و از نظر من توی کلاس خودش دارای یکی از بهترین طراحی های بازار هست

      1. رامین

        ۲۱ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (28 ديدگاه)

        آلفارومئو

      2. فرامرز

        ۲۲ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (1590 ديدگاه)

        نمای بغلش دقیقا مثل بی کلاس هست که یه مینی ونه. علتش هم کوتاه و رو به پایین بودن کاپوت هست.

  2. Farzad

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    به نظرم بهترین کراس اوور الان همینه .

  3. Hossein gh

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوشگله ولی معلوم نیست بنزه.کلمه رویایی زیاد استفاده شده ولی وقتی کابین(رنگ روشنش) دیدم این کلمه به ذهنم اومد

  4. AMANTE

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    ماشین خوب و خوشگلیه، ولی دلیل وجود این سبک کراس اوور ها رو درک نمیکنم.
    همون هاچ بک هستن فقط با کمی تغییر ارتفاع و پلاستیک بیشتر در بدنه.

  5. Dante

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    سفینه هست یا ماشین
    با این طراحی بی نظیر جای هیچ انتقادی باقی نمیمونه

  6. مهزیار

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (443 ديدگاه)

    از نسل قبل بهتره ولی عقبش هنوز نپختست
    شبیه پژو 208 جدیده ولی اون خیلی متناسب و چشم نواز تره

  7. Javad

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (31 ديدگاه)

    الگو برداری بی کیفیت از سایپا کوئیک تایپ R

  8. af.1024

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بالاخره بعد از یکی دوسال یه طراحی قشنگ از بنز دیدیم. امیدوارم برای S کلاس جدید هم همین رویه رو داشته باشن.

  9. علیرضا

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    طراحیش محشره . افسانه ای نیس ولی زیباست . از رقبا معقولتر و متوازنتره

  10. ارشیا

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    از زبان طراحی جدید مرسدس خوشم نمیاد

  11. سامان

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (34 ديدگاه)

    در کل طراحی قابل قبولی داره. از نسل قبل خیلی بهتره. طراحی نسل اول خیلی افتضاح بود ولی این خیلی خوبه. هر چند مرسدس توی این سگمنت نباید وارد میشد. ولی حالا که وارد شده این یکی خوب در اومده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا