مرسدس بنز

معرفی کانسپت مرسدس EQG، پیش‌نمایشی از G کلاس الکتریکی

مرسدس بنز بشدت در حال الکتریکی شدن است و حتی مدل نمادین G کلاس هم از این قاعده مستثنی نیست زیرا این شرکت در نمایشگاه مونیخ کانسپت EQG را رونمایی کرده که خودرویی نزدیک به تولید و پیش‌نمایشی از G کلاس الکتریکی محسوب می‌شود.

هدف مرسدس در طراحی این خودرو حفظ شخصیت مستحکم و آفرودی G کلاس بوده و به همین دلیل بسیاری از پانل‌های بدنهٔ EQG با همتای درون‌سوز خود مشترک است ولی بااین‌حال به لطف ویژگی‌هایی مثل جلوپنجرهٔ مسدود چراغ‌دار و طرح دورنگ بدنه، کاملاً نشان می‌دهد که با محصولی الکتریکی از خانوادهٔ EQ طرف هستیم.

علاوه بر این، نوار LED روی سقف، زه‌های جانبی چراغ‌دار، چراغ ترمز سوم سراسری روی سقف، رینگ‌های ۲۲ اینچی آلیاژی با طراحی منحصربه‌فرد الهام گرفته از دههٔ ۹۰ و سپرهای آئرودینامیک هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این کانسپت هستند. در عقب خودرو نیز چیزی به مثل چرخ زاپاس به چشم می‌خورد اما این یک تایر یدکی نیست بلکه محفظه‌ای خارجی برای قرار دادن اشیائی مثل کابل شارژ است که با الهام از جعبه شارژرهای دیواری طراحی شده است.

هرچند EQG خودرویی تمام الکتریکی است اما هنوز هم زیر پوست آن یک شاسی نردبانی با تعلیق مستقل در جلو و اکسل صلب در عقب قرار گرفته است. این یعنی همان توانایی‌های آفرود نسخهٔ درون‌سوز در اینجا هم ارائه خواهد شد و حتی به لطف مرکز ثقل پایین‌تر به خاطر باطری‌ها، امکان بهبود قابلیت‌های خارج جاده‌ای خودرو نیز وجود خواهد داشت.

مرسدس بنز فعلاً مشخصات قوای محرکهٔ EQG را اعلام نکرده زیرا این خودرو هنوز در دست توسعه است ولی بااین‌حال سازندهٔ آلمانی اعلام کرده است که این اس‌یووی آفرودی به چهار موتور الکتریکی مجهز خواهد بود که نزدیک چرخ‌ها نصب می‌شوند. هر موتور به‌طور مستقل کار می‌کند تا قابلیت کنترل فوق‌العاده و شخصیت رانندگی منحصربه‌فردی فراهم شود. این خودرو همچنین به گیربکس دو سرعته هم مجهز شده که دندهٔ دوم اساساً دنده کرال برای شرایط دشوار آفرود خواهد بود.

مرسدس بنز هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای معرفی نسخهٔ تولیدی EQG اعلام نکرده اما وعده داده است که این خودرو همهٔ آزمایش‌های لازم را پشت سر خواهد گذاشت تا بتواند پا جای پای همتای درون‌سوز خود بگذارد. همچنین در پایان فرایند توسعهٔ EQG، مرسدس برای اثبات توانایی‌های آن، شاسی‌بلند الکتریکی خود را برای انجام آزمایشی سخت به کوه ۱۴۴۵ متری شاکل در اتریش خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. افشین

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    نمیدونم چرا مد شده که همه خودروهای الکتریکی که معرفی میشن یه حالت گردی دارن و از اون حالت خشن خودروهای اسپرت خارج شدن.
    انگار یه بچه سوسول جلوت داره خودنمایی میکنه

    موافقم 11
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      آره ولی این بیشتر به خاطر فرم جلوپنجرش اینجور دیده میشه

    2. Kf

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (524 ديدگاه)

      خب الکتریکی همینه دیگ.یه بچه سوسول

      موافقم 5
      مخالفم 1
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      مثلا میخوان با این حالت نرم و تخم مرغی یه شکل آینده نگرانه بهش بدن اما واقعا بد میشه،خود منم نمی‌پسندم….

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Iman99

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بهترین آفرودر همینه مرسدس جی کلاس نسخه بنزینی اون بهترین آفرودر هست حالا هم در کنار نسخه الکتریکی اون همون راهو ادامه میده
        هامر الکتریکی هم که مدتی قبل معرفی شد اونم مثل پدر بنزینی خودش بهترین آفرودر تو کلاس خودشه
        فورد اف ۱۵۰ الکتریکی هم چندی پیش معرفی شد که خود فورد ۱۵۰ و فورد رپتور بهترین پیکاپ تراک و آفرودر تو کلاس خودشون هستن نسخه الکتریکیش هم همین راهو ادامه میده
        و اما می رسیم به شاخ اعظم هاموی ارتشی که خودرو تاکتیکی نسل قبل ارتش امریکا بود که خودش خدای آفروده و بهترین آفرودر تو کلاس خودشه اینم چند نسخه از مدل های الکتریکی اون رو دیدم که فوق العاده بود
        درکل بهترین آفرودر ها همین ها بودن که گفتم که از آلمان و امریکا هستن تو همه چیزای دیگه هم بهترین هستن یعنی تو هرچیزی بهترین هستن.

  2. Silent

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    دردسر بدی افتاده بنز… نه طراحی نه پرفورمنس گیرایی نداره.
    سری سدان های EQ هم با ورود Lucid اوضاع ش پیچیده تر هم می شه.

    موافقم 5
    مخالفم 10
    1. Amir

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم
      طراحی گیراتر و فنی بهتر لوسید واقعا رقابتو برای بنز سخت می کنه
      EQG از نظر ظاهری زیاد تغییری نکرده ولی به عنوان طرفدار دو آتیشه بنز اصلا با طراحی EQS و EQE حال نکردم

      موافقم 3
      مخالفم 6
    2. Karl Benz

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1960 ديدگاه)

      از لحاظ ظاهر تسلا اوضاعش بد نیست ؟ پرفورمنس بنز کجاش بده ؟ داداش اول هدف ساختو بدون بعد نظر بده . مثلا مدل پایه این ماشین حریف اس پلاد فول میشه ؟ نه . اول هدف ساخت خودرو را باید دونست.

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2732 ديدگاه)

        منتظر EQS73 یا EQS 65 باشیم خیلی بهتره تا اینکه پدرخودروسازی جهان رو زیر سوال ببریم

    3. Porsche

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      اصالتش رو به خوبی حفظ کرده و دقیقا شبیه نسخه اصلی G کلاسه
      به قول دوستمون هم درسته برقی شدن این ماشینهای جذاب بهتر از کاملا منقرض شدن اونهاست

      موافقم 2
      مخالفم 2
    4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 پرفورمنس نداره ؟ نسخه پایه amg شتابش ۳.۴ ثانیس وای به حال نسخه های بالاتر کیفیتش فوق العادس ، طراحیشم توی کابین حرف نداره فقط یکم جلوی ماشیناش بد شده ،

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        تازه اونم با وزن بیشتر از ۳تن و درحالیکه ۵۰۰,۴۰۰کیلو بیشتر از تسلا جونشه!😂😂😂

  3. محمد مختاری آذر

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    من از اول هم از جی کلاس خوشم نمیومد چه برسه به الان که الکتریکی میشه واقعا طراحی ساده مکعبی داره با این اوصاف یک خودروی دیگه میشه خرید همچنین خیلی هم گرون قیمت هستش

    موافقم 2
    مخالفم 4
  4. سهند

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (670 ديدگاه)

    تنها رقیب g کلاس که هم به اندازه ی آن لوکس است و هم در آنرود و هم در آفرود خیلی خوب است رنجرور است.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. GT

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      اما در پرفورمنس هیچ نسخه ای از رنجروور رقیب G کلاس AMG نیست

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. سهند

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (670 ديدگاه)

        درسته ولی در لوکس بودن هم g کلاس به پای رنجرور sv اتوبیوگرافی نمی رسد.
        در حقیقت رنجرور sv اتوبیوگرافی هم از نظر آفرود کمی بهتر از g کلاس است و از نظر لوکس بودن حتی از میباخ gls هم کمی بهتر است.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Iman99

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          نا کجا رفتی که رنجروور رو با مایباخ مقایسه کردی
          تو لوکس بودن رنجروور خوبه ولی تو آفرود و پرفورمنس به پای جی کلاس نمیرسه
          جی کلاس بهترین آفروود رو داره

          موافقم 1
          مخالفم 1
  5. عرفان

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    خدایی به دلم نشست
    خیلی زیبا شده حتی بنظرم زیبا تر از مدل بنزینی (خدا منو ببخشه بابت این حرفم !!!!!!!)
    از اون جای شارژ مکعبی که جای جا زاپاس گرد گذاشتن هم خییییلی خوشم اومد طراحیشو متناسب تر کرده
    بنظرم برقی شدنش بهتر از توقف تولید شدنشه. بگذارید دنیای خودرو حداقل با وجود این ماشینا (هر چند بدون پیشرانه اصیل بنزینی )هنوز هم جذاب باشه
    حالا این که کانسپته ولی وقتی نسخه تولیدیش بیاد بنظرم از جذاب ترین برقی های قابل خرید در بازار خواهد بود ماشینی خواهد بود که فقط یه موتور برقی با یه شتاب عجیب نخواهد داشت بلکه دارای اصالت و تاریخچه هست .
    دارای کاراکتر خاص خودش هست .
    احتمالا دی ان ای خاص جی کلاس و حس راندگی خاصش داخلش باششه .
    چیزایی که خیییییلییی از برقی های موجود در بازار (بهتره بگم همشون) ندارن .

  6. امیرعلی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    چند تا چیز هست که در مورد الکتریکی ها به شخصه برای من خیلی سخته
    اول از همه منسوخ شدت جلوپنجره هاست واقعا من نمیتونم بی ام دبلیو رو بدون اون جلو پنجره خاصش تصور کنم یا مثلا اس یو وی و پیکاپ های امریکا بدون اون جلوپنجره های با ابهتشون
    مورد بعدی کابین ماشین های الکتریکی ه که از هر هنر به دورن و فقط با یک مانیتور سرتاسر جمع و جورش کردن
    ولی به شخصه از طراحی های الکتریکی بنز خوشم نمیاد
    و سدان لوسید رو به eqs ترجیح میدم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. GT

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    پیچ و مهره های G63 می ارزه به کل هیکل این بی ریخت

  8. امیر

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    این یکی خیلی خوبه به عنوان یه طرفدار دوآتیشه این یکی رو خیلی دوست دارم و اصلا مخالف پیشرانه ی الکتریکی نیستم در مورد طراحی حرفی ندارم چون اصالت رو حفظ کرده و مثل ای کیو اس و ای کیو ای نشده

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. محمد امین

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    من واقعا حس g کلاس رو دوست دارم ، و قبول دارم که جزو کامل ترین ماشین ها است ، نقص نداره و خیلی قوی و مستحکم با اپشن های لوکس و گانگستری
    اما طرحی اش دقیقا خود پاترول چهار درب هست ، هر کسی بگه نیست دروغ میگه

  10. میثم

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    با این آیرودینامیک فوق العاده سه سوته باتری خالی میشه
    باید اصلاحات جدی تو بدنه ایجاد کنن که با توجه به روند کنونی طراحی مرسدس، ممکنه کلا زیر سوال بره

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    خوبه که اصلتشو حفظ کرده جلوش واقعا جذاب شده ، این چمد روز بنز غوغا کرده ، واقعا خیلی داره خوب پیش میره

  12. Sina10

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    ایکاش نسخه اصلیش و بنزینیش رو حفظ کنن در کنار این

  13. R@m!n

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    حفظ شاسی نردبانی بهترین خبر راجب این ماشین بود.

  14. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بنظرم بد نشده همینکه پایبند به طراحی اولیه هست خودش خیلیه از اون جای زاپاس چهارگوش هم خیلی خوشم اومد،امیدوارم بنز موفق بشه هرچند بازم برق حس قدیم رو نمی‌ده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا