بسیاری مرسدس بنز S کلاس که بهتازگی نسل جدید آن معرفی شده را پرچمدار اصلی سدانهای لوکس آلمانی میدانند اما بااینحال این سلطان اشتوتگارتی هنوز هم با رقبایی از سایر برندهای آلمانی یعنی آئودی و بامو مواجه است. هرچند هنوز مطمئن نیستیم که S کلاس جدید طراحی بهتری نسبت به نسل قبلی پیدا کرده اما شکی نیست که این سدان لوکس آلمانی از جدیدترین و پیشرفتهترین تکنولوژیها برخوردار شده است تا همچنان سلطنت خود را بر این کلاس حفظ کند؛ اما S کلاس جدید در برابر رقبای اصلی خود چگونه خواهد بود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، مرسدس بنز S کلاس مدل ۲۰۲۱ را با آخرین نسخه از آئودی A8 و بامو سری ۷ مقایسه کردهایم.
ابعاد
هر سه خودرو ابعاد بزرگ و فاصلهٔ محوری کشیده با تناسباتی زیبا دارند اما دراینبین نسل جدید S کلاس حداقل روی کاغذ بزرگترین است زیرا بیشترین عرض، بیشترین ارتفاع و بیشترین فاصلهٔ محوری را دارد اما در طول آئودی A8 کمی کشیدهتر است. بامو سری ۷ از لحاظ طول و عرض کمی کوچکتر است اما فاصلهٔ محوری آن تنها ۶ میلیمتر از مرسدس کوتاهتر است. هر سهٔ این سدانها در اروپا در دو نسخهٔ کوتاه و کشیده ارائه میشوند اما در ایالاتمتحده فقط نسخهٔ کشیدهٔ آنها عرضه میگردد و ابعادی که در جدول زیر مشاهده میکنید هم متعلق به نسخهٔ کشیدهٔ آنها است.
مرسدس S کلاس | آئودی A8 | بامو سری ۷ | |
طول | ۵,۲۸۹ میلیمتر | ۵,۳۰۲ میلیمتر | ۵,۲۶۸ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۵۴ میلیمتر | ۱,۹۴۵ میلیمتر | ۱,۹۰۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۵۰۳ میلیمتر | ۱,۴۸۵ میلیمتر | ۱,۴۶۷ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۲۱۶ میلیمتر | ۳,۱۲۸ میلیمتر | ۳,۲۱۰ میلیمتر |
قوای محرکه
نسل جدید S کلاس در ابتدا در ایالاتمتحده با دو موتور مختلف در مدلهای S500 و S580 عرضه میشود. موتور پایه در هر سه خودرو از نوع ۳ لیتری شش سیلندر توربو است با این تفاوت که بامو و مرسدس از موتورهای خطی و آئودی از V شکل استفاده میکنند. نسخهٔ پایهٔ S کلاس ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد که از دو رقیب خود بسیار قویتر است زیرا نسخهٔ پایهٔ آنها یعنی 740i و A8 55 TFSI هردو تنها ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارند. مرسدس و آئودی بهصورت استاندارد در نسخهٔ پایه هم به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند اما بامو 740i در حالت استاندارد بهصورت محرک عقب عرضه میشود و سیستم XDrive برای آن قابل سفارش است.
مرسدس S500 | آئودی A8 55 TFSI | بامو 740i | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توربو | ۳.۰ لیتری V6 توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۴۳۵ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
قیمت | ؟ | ۸۷,۴۹۵ دلار | ۸۷,۷۹۵ دلار |
موتور قویتر S کلاس که در مدل S580 ارائه میشود، یک واحد ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. رقیب بامو برای این مدل، 750i با موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو خواهد بود که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. آئودی هم با مدل A8 60 TFSI در برابر S580 قرار میگیرد که به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است؛ بنابراین در این قسمت، برتری به بامو و عنوان ضعیفترین به آئودی میرسد؛ اما درحالیکه هردو موتور آئودی و مرسدس از سیستم هیبریدی خفیف برخوردارند، موتورهای سری ۷ از این سیستم بیبهره هستند.
مرسدس S580 | آئودی A8 60 TFSI | بامو 750i | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۵۰۰ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۶۶۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
قیمت | ؟ | ۹۹,۸۹۵ دلار | ۱۰۳,۹۹۵ دلار |
هم آئودی و هم بامو نسخههای پلاگینهیبریدی را نیز برای سدانهای پرچمدار خود به ترتیب با نامهای 745e و A8 60 TFSI e ارائه میکنند. نسخهٔ پلاگینهیبریدی A8 به همان موتور ۳ لیتری V6 نسخهٔ پایه به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی مجهز است که مجموعاً ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. قوای محرکهٔ بامو 745e نیز از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۵.۱ کیلووات ساعتی با مجموع خروجی ۳۹۴ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است. در پاسخ به این نسخهها، مرسدس بنز هم نسخهٔ پلاگینهیبریدی S580e را ارائه کرده است. قوای محرکهٔ این مدل از همان موتور شش سیلندر مدل S500 به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری ۲۸ کیلووات ساعتی تشکیل شده که مجموعاً ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته S580e فعلاً فقط در اروپا عرضه میشود اما با توجه به اینکه آئودی و بامو نسخههای پلاگینهیبریدی A8 و سری ۷ را در آمریکا عرضه کردهاند، بهاحتمالزیاد مرسدس هم نسخهٔ پلاگینهیبریدی S کلاس جدید را راهی بازار ایالاتمتحده خواهد کرد.
مرسدس S580e | آئودی A8 60 TFSI e | بامو 745e | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 هیبریدی | ۳.۰ لیتری V6 هیبریدی | ۳.۰ لیتری I6 هیبریدی |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار | ۳۹۴ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
باطری | ۲۸ کیلووات ساعت | ۱۴.۱ کیلووات ساعت | ۱۵.۱ کیلووات ساعت |
بُرد الکتریکی | ۱۰۰ کیلومتر | ۴۶ کیلومتر | ۵۵ کیلومتر |
قیمت | ؟ | ۹۴,۰۰۰ دلار | ۹۶,۸۹۵ دلار |
در خانوادهٔ آئودی A8 و بامو سری ۷ نسخههای اسپرت و پرفورمنس هم وجود دارد که به ترتیب S8 و M760i نام دارند. S8 به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است درحالیکه M760i از یک نیروگاه ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو استفاده میکند که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در نسل جدید S کلاس فعلاً رقیبی برای این دو مدل وجود ندارد اما مطمئناً بهزودی مرسدس با کمک AMG مدل S63 را قویتر از همیشه راهی میدان خواهد کرد تا به مصاف S8 و M760i برود. بااینحال، فعلاً در حال حاضر کسانی که سریعترین خودروی این جمع را میخواهند باید سراغ پرچمدار دوازده سیلندر بامو بروند.
داخل
مهمترین قسمت این سدانهای لوکس اما داخل آنها است یعنی جایی که تقریباً همهٔ ویژگیهای تجملی و تکنولوژیک خودروهای امروزی در آن پیدا میشود. S کلاس جدید با یک نمایشگر لمسی عظیم ۱۲.۸ اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX در میانهٔ داشبورد، سردمدار تکنولوژی در بین این سه خودرو محسوب میشود. از سوی دیگر، داشبورد بامو با صفحهنمایش مرکزی ۱۰.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive سنتیترین نما را دارد درحالیکه آئودی A8 به دو نمایشگر مجهز است که یکی در بالا برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قرار گرفته و دیگری در پایین برای کنترل سیستم تهویه نصب شده است.
در این خودروها اما صندلیهای عقب از اهمیت بالاتری برخوردار است و به همین دلیل مرسدس برای مدل گرانتر S580 پکیجی سفارشی بنام Executive Line را ارائه کرده که انواع و اقسام ویژگیهای رفاهی مثل ماساژور، گرمکن و سردکن صندلیهای عقب، سیستم سرگرمی عقب با دو نمایشگر و تنظیم تهویهٔ مجزا برای هرکدام از سرنشینان عقب را به همراه دارد. این پکیج باید با پکیج Luxury Rear Seating بامو سری ۷ و پکیج Executive Plus آئودی A8 رقابت کند که هردو سطح مشابهی از راحتی و تجمل را برای صندلیهای عقب سدانهای پرچمدار بامو آئودی به همراه دارند. S کلاس جدید همچنین مثل دو رقیب خود از طیف بسیار گستردهای از سیستمهای ایمنی و کمکراننده برخوردار است که شاید مهمترین آنها تکنولوژی رانندگی نیمهخودکار سطح سه باشد.
بنیامین
۲۸ شهریور ۱۳۹۹داخل بی ام وه دیگه خیلی تکراریه
AMG_S73///
۲۸ شهریور ۱۳۹۹صد درصد s class
مهدی موتورز
۲۸ شهریور ۱۳۹۹همون بنز خوشگل تره?????
Amir
۲۸ شهریور ۱۳۹۹من که عاشق این S کلاس شدم به نظرم این طراحی جدید با اینکه خیلی با نسل قبل که فوق العاده بود فرق داره اما به شدت جذاب و مدرنه?
NAVID۰۰۹۸
۲۸ شهریور ۱۳۹۹آخه یه مشکلی هست اینه که اصلاً قضیه بنز S با همه متفاوته و کلاً همه رقبا میدانند اگر رقابتی عم هست ، برای دومی هست در برابر S کلاس .
به نظر من سری ۷ و A8 ، حتی رقیب W222 هم نیستند ، چه برسه W223 که از تکنولوژیهای اختصاصی و جدید استفاده کرده .
در نظر بگیرید من نمیگم سری ۷ و A8 خوب نیستند ، اتفاقاً بینظیرند ، اما بنز و دنیای شخصیتی و کلاس بنز دستنیافتنی و خاص خودش هست که اصلاً این اعتبار را با هیچ پولی در دنیا نمیتوان خرید ، چه برسه کسی که بخواد با این کلاس بنز رقابت هم بکنه .
SRT
۲۸ شهریور ۱۳۹۹زیاده روی کردی
زیزیگولو
۲۸ شهریور ۱۳۹۹ﺁﺋﻮﺩﯼ یکی از برندای خیلی خوب آلمانی و همینطور یکی از بهترین برندای دنیاست ولی کلاسو رتبه مرسدس و بی ام و بالاتره
سورنا
۲۸ شهریور ۱۳۹۹انصافا بنز یه سرو گردن بالاتره لامصب تو همه چی حتی اسم و برند …
JDM
۲۸ شهریور ۱۳۹۹درد پیتر فایفر و برونو ساکو بخوره تو سره واگنر با این طراحیش
چه بلایی سره طراحی اس کلاس اورده لعنتی
مهزیار
۲۸ شهریور ۱۳۹۹احسنت
همچنین درد و بلای بنگل بخوره تو سره هویدونگ
JDM
۲۸ شهریور ۱۳۹۹به نظر من بنگل اصالت bmw بود
AlK
۲۸ شهریور ۱۳۹۹بنز، الماسیه که جواهرات دیگه در مقابلش ارزون به نظر میان…
دی جی70
۲۸ شهریور ۱۳۹۹کابین بنز جلو ماشین bmwپشت ماشین ائودی موتور 750بی ام و
AMH-mc20
۲۸ شهریور ۱۳۹۹اره موتور v12 داره بی ام و خیلی خوبه
مهزیار
۲۸ شهریور ۱۳۹۹با اینکه افتضاحه طراحیش ولی هنوز یه سر و گردن بالاتر از رقباست
NISSAN GTR SOLTAN
۲۸ شهریور ۱۳۹۹اس کلاس سلطان واقعی این سگمنته
حتی نسل قبل اس کلاس w222 هم از رقبا یه سر و گردن بالاتره
بی ام و سری ۷ دیگه کابینش واقعا تکراری شده و کابینش بیشتر به یه سدان پرفورمنس اسپرت میخوره تا یه سدان لوکس
کابین این نسل جدید اس کلاس یه مقدار انتقاد بهش وارده ولی کابین نسل قبل اس کلاس w222 یه شاهکار بود و واقعا از رقبا چند پله بالاتر بود مخصوصا با اون soft light های زیباش و هم چنین غربیلک فرمونش که واقعا یکی از زیباترین هاست
قبلا هم گفتم اس کلاس جدید رو نمیتونم دوست نداشته باشم ولی برام راضی کننده هم نیست
بهترین اس کلاس تاریخ S65 W221
Sina
۲۸ شهریور ۱۳۹۹انتخابم A8 هست.
ولی به نظرم رقیب اس کلاس رولزرویس و بنتلی هستن نه این دو تا
Hadi
۲۸ شهریور ۱۳۹۹انتخاب من s کلاسه…
ولی سری ۷ و A8 هم خیلی خوبن?
مخصوصاً m760li
ماکان
۲۸ شهریور ۱۳۹۹سلام . خدا کنه که بی ام و سری ۷ و آئودی A8 را در نسل بعدی شان قوی ترین نسخه ی شان را از نوع پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی بسازند و تولید انبوه کنند . در ضمن انشاالله که نسخه ی اصلی بی ام و M7 و نسخه ی RS8 آئودی را هم در نسل بعدی بی ام و سری ۷ و آئودی A8 به صورت پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی و با مجموع قدرت حد اقل 850 اسب بخار بسازند و تولید انبوه کنند .
ماکان
۲۸ شهریور ۱۳۹۹هرچه تنوع نسخه های مختلف خودرو ها بیشتر باشد بهتر است . بنده خودم اگر که به یاری خدا نسخه ی RS8 آئودی و M7 بی ام و را در نسل بعدی شان یا حتی در دو نسل بعد از نسل فعلی شان با مشخصات دلخواه خودم بسازند و تولید انبوه کنند ، خودم به شخصه مانند برخی افراد دیگر انشاالله یکی از خریداران قطعی این دو خودرو خواهم بود البته اگر که به یاری خدا جوری هم باشد که هردوی شان دکمه و سیستم تنظیم ارتفاع خودرو را هم داشته باشند .
حسن
۲۸ شهریور ۱۳۹۹بنز قاعده رو به ب ام و باخته حالا طرفداراش هی ماله کشی کنندفایده ای به حال این برند نگونبخت ندارد
AMG_S73///
۲۸ شهریور ۱۳۹۹هع
مارو خوب خندوندی
اینجا این حرفو بزنی اشکال نداره اما جای دیگه این حرفو نزن مسخرت میکنن
محمدهادی
۲۹ شهریور ۱۳۹۹????
َAlireza
۲۸ شهریور ۱۳۹۹استایل بدنه به ترتیب بی ام و بنز آیودی
طراحی داخلی آیودی بنز بی ام و
طراحی خارجی بنز بی ام و آیودی
بنز اگر طراحی داخلی و نمای عقبش درست طراحی میشد بی نقص بود مخصوصا نمای داخلی رو آدم نمیشه کنار بیاد چون همش جلو چشمته
ارشیاsvj
۲۸ شهریور ۱۳۹۹چه قد همشون زشتن!!!!?????
Bilbo
۲۸ شهریور ۱۳۹۹نمای جلو آئودی
نمای جانبی بامو
نمای عقب بامو
زیبایی کابین آئودی
تکنولوژی مرسدس
نسل قبل مرسدس اگه بود تو نمای عقب و زیبایی کابین و شاید نمای جلو انتخابش میکردم. عالی بود اون نسل، عالی
AMH-mc20
۲۸ شهریور ۱۳۹۹کلا با هیچ کدوم حال نکردممدل های اسپرت هاشون خیلی قشنگ ترت
جلو بنز عقب بی ام و کابین آئودی موتور هم بی ام و
net
۲۸ شهریور ۱۳۹۹ایودی a8 در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان هست
مک وال
۲۸ شهریور ۱۳۹۹به نظرم بهترین انتخاب آئودی A8 است.
طراحی خارجی آئودی خیلی جذابتر و دلنشین تر و لوکس تر از اس کلاس است. بی ام و هم که جلوپنجره اش اصلا جذاب نیست.
Khosrow
۲۸ شهریور ۱۳۹۹بقیه پیش اس کلاس مثل تاپوزک میمونن / به خدا که اگه غیر از اس کسی چیز دیگه برداره / میگن دیگه ..
محمد
۲۸ شهریور ۱۳۹۹واقعا غول مرسدس یه چیز دیگه اس
محمدهادی
۲۹ شهریور ۱۳۹۹عظمت رخ جلوی بی ام و یه چیز دیگست
استحکام و تنومندی رو به بینندش القا میکنه
کلا نمای ظاهر بی ام و
ظرافت داخلی بنز
باز هم بماند که از شدت مرغوبیت و کیفیت مواد بکار رفته تو کابین بی ام و به وجد خواهی آمد
آئودی هم هیچی
البته درمقابل این دو غول
فقط ای کاش توی اروپا زندگی میکردیم براحتی از نزدیک با این جواهرات ساخت بشر آشنا میشدیم
خسته شدیم انقد برای جستجوی جزئیات روی عکسا زوم کردیم
دیگه بسته!!!
فرشاد
۲۹ شهریور ۱۳۹۹طراحی جلو بی ام و اثر چنگ چونگ 5 ساله از چین
ائودی اینجا طراحیش اصیلتر از بقیه بنظر میرسه
Amir Nikan
۳۰ شهریور ۱۳۹۹سلام به همه من خودم طرفدار دو آتیشه بنز هستم به نظر کلا تمام برند های خودرویی با کارخانه هایشان کلا پوچ هستند فقط بنز من عاشق اون بنز اس کلاس w222 هستم هیچ خودرویی توی این کره خاکی وجود نداره از نظر ابهت ، ظاهر جذاب ، پیشرانه فوق العاده ، امکانات بسیار بسیار زیاد ، سرعت و شتاب عالی مخصوصا تو مدل amg s63 ، بتونه با بنز اس کلاس w222 رقابت کنه یک ماشین عالیه مطمئن باشین چه آئودی چه بی امو چه بنتلی چه رولز رویس توان رقابت با بنز اس کلاس w222 رو ندارند در کل من عاشق و طرفدار دو آتیشه بنز مخصوصاً w222 هستم اما راستشو بخواهین این طرفداریه من در مورد نسل جدید این اس کلاس یکم سست شده اگه راستشو بگم من این نسل جدیدو دوست ندارم ابهتشو از دست داده اگه به اس کلاس w222 توجه کنین به طراحی داخلیش که مرغوب ترین چوب و چرم به کار رفته واقعا محشره اوساعت انالوگ عقربه ای درکناره دریچه های تهویه نوستالژیک و اونم در کنار مانیتور عریض و بزرگو پیشرفته نشان می داد که زمان گذشته رو به حال وصل می کنه اخه در سنت بنز اینه که در عین تکنولوژیک بودن سنت قدیمی و اصالتشو حفظ می کنه اما این مورد در نسل جدید نه تنها وجود نداره بلکه کاملا اصالتشو از دست داده اون ابهتشو اصلا نداره من بین این سه تا به بی ام و 750Li رای می دم اما اگه تو این رقابت بنز w222 وجود داشت به بنز w222 رای می دادم
ممنون
سستو المنتو سربی
۷ مهر ۱۳۹۹به زعم بیشتر ناظران و کارشناسان طراحی خارج و داخل بنز اس ۵۰۰ سردرگم و گیج هست
جلو پنجره تکراری و خنثی چراغهای عقب بی ربط به کلاس و سگمنت ایک ماشین و حذف بیشتر ادوات فیزیکی داخلی جلو داشبو و جایگزینی سرد بی روح دیجیتالی و بیگانه با این خودرو در واقع افراط ،در این مسعله کسی با کابین مدرن مشکلی نداره نه به این صورت فعلی …..تلفیقی از هنر کالسیک و مدرن که قطعا بیشتر به دل مینشست
Blak tiger
۳ شهریور ۱۴۰۰این مقایسه خیلی جذابیه
از نظر من این طراح بیشرف اصالت و لوکس بودن رو از بنز گرفته اگه داخل بنزو نگاه کنینین این ۲۰۲۱ یکش مفت نمی ارزه دلم می خواد گریه کنم خیلی صاف و بی زرق و برق شده و بجای کلی چیز لوکس یه مشت تبلت و صفحه گذاشتن ولی بنز بی ام و اصالتشون رو هنوز از دست ندادن البته بی تم و هم جلو پنجره هاش زیادی بزرگ شده اما به بدیه بنز نیسن بنز یه سال قبل واقعا امپراطوری می کزد ولی الان با این طرح سگی شده مثل ماشینای چینی برقی اگه ما نخوایم اصالت رو فدای تکنولوژی کنیم باید کی رو ببینیم
آئودی لعنتی هم مثل همیشه کابینش لوکس و بی نظیره طوری که ادم چشاش برق میزنه از دیدن این همه جلال و شکوه ولی خب بیرونش یه خورده جعبه ایه
که از لحاظ زیبایی بیرون بی ام و بهتر از بقیه هست و حس یه سدان فول سایز لاکچری و لوکس رو منتقل میکنه
حسام
۲۰ اسفند ۱۴۰۱از نظر پرفورمنس بی ام وه سری 7 750i خیلی خوبه ،
این بی ام وه سری 7 750i با همین قدرت بیشترش نسبت به اون دوتا رقیبش منو غافلگیر کرد و خوشم اومد ازش ،
طراحی جلو : مرسدس بنز کلاس S مخصوصا با اون لوگویی که روی کاپوتش داره و حس خوبی به آدم دست میده وقتی که توی ماشین میشینه و بهش نگاه میکنه. ولی باز هم سلیقه ای هست ،
طراحی بغل بی ام وه سری 7 که خیلی عضلانی ماشین رو نشون میده . باز هم سلیقه ای هست ، بخش عقب هم آئودی که من از بچگیم چراغ های پیوسته رو توی ماشین ها دوست داشتم ، باز هم سلیقه ای هست ، داخل سری 7 یکم تکراریه شبیه مدل های قبلیشه و فقط صفحه کیلومترش عوض شده ولی بدم نیست ، ولی این مانیتور بزرگی که توی بنز کلاس S تو بخش جلوش هست بده ، چون آدم هنگام رانندگی ممکنه حواسش به این مانیتور پرت بشه ولی در آینده این طراحی ممکنه برات عادی بشه ، باز هم سلیقه ای است ،طراحی داخل نسل قبلیش خوب بود ، ای کاش توی این نسل بنز کلاس S : داخلش همون نسل قبلی میبود و فقط بیرونش اینجوری می بود ، من راضی می شدم ، آئودی A8 هم داخلش خوبه و زیاد شلوغ نیست به نظرم ، تنها چیزی که آئودی A8 داشت و خوشم اومد ازش ، باز و بسته شدن دریچه های تهویه اش بود که از اون جای چوبی میومد بیرون و می رفت ،لوکس بودن به نظرم اول بنز کلاس S – بعد آئودی A8 و بی ام وه سری 7 – از لحاظ کیفیت سواری – بنز کلاس S نرم ترین سواری را دارد و کمی قابلیت های اسپرتی رو هم دارد – بی ام وه سری 7 سواریش اسپرت هست که برای یسریا شتاب مهمه میتونن سری 7 رو انتخاب کنن ، آئودی A8 سواریش ترکیبی از بنز کلاس S و بی ام وه سری 7 هست. توی بخش کیفیت ساخت هم هر سه فوق العاده هستند ، الان که دارم فک می کنم : انتخاب کمی سخت شد و نمیدونم کدومشون بهتره ، ولی هر سه تاشون خوب هستند و هر کدومشون شخصیت های جداگانه ای دارند برای خودشون . ولی سلیقه ای هستش و باید خودت ببینی که از ماشینت چی میخوای ، نسل قبلی بنز کلاس S یعنی همون W222 خیلی طراحی خوبی داشت و هر سال پر فروش ترین سدان فول سایز جهان بودو پرفورمنس خوبی هم داشت ، الان هم بنز کلاس S ، یعنی همین W223 هم پرفورمنس خوبی داره و کسی رو نا امید نمیکنه . من خودم نمیدونم از بین این سه تا کدومشونو انتخاب کنم . خیلی انتخاب سخته .