کادیلاکلکسوسمرسدس بنز

مقایسه سه SUV سنگین وزن لوکس

در حال حاضر بازار شاسی‌بلندهای فول سایز تمام لوکس آمریکا در دست سه خودرو می‌باشد. لکسس LX 570، مرسدس بنز کلاس GL450، و کادیلاک اسکالید این سه خودرو هستند. رقبای شیک و بسیار لوکس با مشخصات بسیار مشابه. قطعاً انتخاب یکی از این سه، کار بسیار سختی است ولی در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم بگیرید و یکی را انتخاب کنید!

Gl450-lx570-escalade

طراحی

در نگاه اول لکسس برایتان کمی آشنا می‌آید. LX خودرویی است بر مبنای برادرش لندکروزر. با شباهت‌های فراوان در طراحی. در نمای عقب همان چراغ‌های مربع مانند لندکروزر که کمی کشیده‌تر شده‌اند دیده می‌شود. نمای جلو هم از جلوپنجره‌ی لکسس تشکیل شده. همان دو ذوزنقه که روی هم قرار گرفته‌اند و با نمای دوکی شکل، جلوی محصولات لکسس را تزیین کرده‌اند. در کل شاید گرد و غبار پیری روی این ماشین نشسته باشد ولی طراحی LX قابل قبول است.

Lexus LX 570 2014
Lexus LX 570 2014
در مورد کادیلاک، لبخند ملموسی در نمای جلوی اسکالید دیده می‌شود که چهره خودرو را زیباتر می‌کند.

Cadillac Escalade 2015
Cadillac Escalade 2015
مرسدس بنز هم از طراحی موقر و پخته و بدون نقص بهره می برد.
Mercedes-Benz GL-Class 2014
Mercedes-Benz GL-Class 2014

کابین

در داخل، باز حس لندکروزر به شما دست می‌دهد. داشبورد که کمی مرتفع به نظر می‌رسد، در قسمت‌هایی با چرم دوخته شده تزیین شده. قسمت بالایی داشبورد تنها از مواد نرم تشکیل شده. طرح چوب قابل انتخاب برای خودرو بیشتر برای افراد مسن مناسب است و حس و حال قدیمی به شما می‌دهد.

Lexus LX 570 Interior
Lexus LX 570 Interior
در بنز اوضاع کمی فرق می‌کند. نسل قبلی کلاس GL بنز طراحی چندان خوبی نداشت و توازن میان بخش‌های مختلف آن دیده نمی‌شد. اما گذشته‌ها گذشته. کادیلاک اسکالید که طراحی داخلی آن، سال‌ها در بازار SUV های لوکس بی‌رقیب بود، در سال ۲۰۱۲ و با معرفی نسل دوم GL، شوکه شد. در طراحی نسل جدید این خودرو همه چیز در جای خودش قرار دارد و توازنی لذت‌بخش میان اجزا دیده می‌شود. نمای عقب از چراغ‌های خوش‌فرم و جذابی تشکیل شده. در جلوی خودرو، برآمدگی‌های روی کاپوت به نمای جلو چهره‌ای عضلانی بخشیده. البته اگر اهل آفرود نیستید، در مدل‌های بالاتر می‌توانید پکیجی سفارش دهید و از سپرهای بلند و جلوپنجره‌ی مشبک سیاه رنگ بهره‌مند شوید که کمی حال و هوای اسپرت دارد.
Mercedes-Benz GL-Class interior
Mercedes-Benz GL-Class interior
در داخل GL همه چیز سر جای خود قرار گرفته. قسمت بالایی داشبورد از چرم دوخته شده تشکیل شده ولی قسمت پایینی آن از مواد سخت ساخته شده. بر روی چرم پنل درها به زیبایی چرخ‌کاری شده است.
Cadillac Escalade 2015 Dashboard
Cadillac Escalade 2015 Dashboard
کادیلاک اسکالید از همان روزهای اول، بسیار مردانه و جذاب بود. این جذابیت تا به امروز و در نسل چهارم اسکالید ادامه پیدا کرد. در نمای جلوی اسکالید، همان چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ی بسیار بزرگ کادیلاک دیده می‌شود. نمای عقب هم مثل نمای جلو، کاملاً به سبک کادیلاک تزیین شده. چراغ‌های کشیده عمودی گویای این صحبت است.
نقطه قوت محصولات کادیلاک نسبت به رقبا، فضای داخلی آن می‌باشد. این موضوع در مورد اسکالید نسل جدید هم کاملاً صدق می‌کند. داشبورد این خودرو به طرز کاملاً جسورانه‌ای، از پیچش‌های متعدد تشکیل شده. به جرئت می‌توان گفت کیفیت مواد استفاده شده در این خودرو از دو رقیب دیگر بسیار بالاتر است. تقریباً تمام داشبورد با چرم دوخته شده تزیین شده. چوب استفاده شده در داخل خودرو نیز واقعی است. اطراف مانیتور و کنسول مرکزی نیز از پلاستیک‌های با کیفیت و گران قیمتی ساخته شده که در بدنه پیانوها به کار می‌رود. تنها نقطه ضعفی که در داخل دیده می‌شود، دسته دنده این خودرو است. این خودرو بر مبنای پیکاپ های جی‌ام ساخته شده و در پیکاپ ها نیز از این فرم دنده‌ها استفاده می‌شود. تغییر این فرم دسته دنده به حالت‌های معقول اس‌یووی‌های لوکس، فقط با تغییرات گسترده در شاسی خودرو و گیربکس امکان‌پذیر است که بسیار هزینه‌بر است. از آنجایی که هزینه‌ها برای جی‌ام بسیار مهم است، مسئولین این شرکت تصمیم گرفتند این دسته دنده را تغییر ندهند و پول را صرف چیزهای دیگر کنند.

مشخصات فنی

لکسس LX از همان موتور ۵.۷ لیتری V8 استفاده می‌کند که در لندکروزر و توندرا نیز استفاده می‌شود. قدرت این موتور ۳۸۳ اسب بخار است و گشتاوری معادل ۵۴۶ نیوتون متر دارد. مصرف میانگین این خودرو ۱۶.۸ لیتر در صد کیلومتر است. ۰ تا ۹۶ کیلومتر این خودرو بنا به گزارش لکسس ۷.۵ ثانیه است. گیربکس این خودرو هم ۶ سرعته اتوماتیک است.

مرسدس بنز GL450 از یک موتور ۴.۶ لیتری V8 بهره‌مند است که دو توربو نیز دارد. قدرت این موتور ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور آن ۵۵۰ نیوتون متر است. مصرف میانگین این خودرو ۱۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است. ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز ۶.۲ ثانیه می‌باشد. گیربکس این خودرو نیز به صورت ۷ دنده اتوماتیک می‌باشد.
اسکالید از همان موتور سنتی خود، یعنی ۶.۲ لیتری V8 استفاده می‌کند. این انجین در سیرا، یوکان دنالی و سیلورادو نیز استفاده شده است. قدرت این پیشرانه ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور آن معادل ۶۲۴ نیوتون متر است. مصرف میانگین این خودرو در مدل دیفرانسیل عقب ۱۳.۸ لیتر در صد کیلومتر است که اقتصادی‌تر است اما مصرف سوخت مدل 4WD آن مشابه بنز و ۱۴.۷ لیتر گزارش شده است. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر اسکالید بر اساس تست‌های انجام شده ۵.۹ ثانیه می‌باشد. در تمامی مدل‌های این کادیلاک از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده.

امکانات

لکسس LX با شش رنگ برای بدنه و دو رنگ چرم برای فضای داخلی عرضه می‌شود.

این خودرو هم چنین از سیستم‌های متعدد کنترل پایداری بهره‌مند است که در کنار ارتفاع بالای خودرو، LX را تبدیل به خودروی مناسب آفرود می‌کند.
با پرداخت ۹۳۷۹ دلار بیشتر، پکیجی روی خودروی شما سوار می‌شود که امکاناتی مثل یخچال، ۱۹ اسپیکر، گرم‌کن فرمان، گرمکن ردیف دوم صندلی و…. را در اختیارتان می‌گذارد. قیمت LX570 در بازار امریکا از حداقل ۸۲۶۰۰ دلار تا حداکثر ۹۳۸۰۰ دلار است.
دامنه شخصی‌سازی در GL450 که به صورت استاندارد از سیستم AWD بهره‌مند است، بیشتر است. ۱۱ رنگ برای بدنه خودرو در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها (Diamond White Metallic) کمی ویژه‌تر است و قیمتش ۱۵۱۵ دلار است. رینگ‌های ۱۹ اینچی و یا ۲۰ اینچی برای این مدل در نظر گرفته شده است. سه رنگ اصلی چرم، با سه طرح و دوخت برای تریم داخلی قابل انتخاب است. ۵ طرح چوب نیز برای داخل کابین مهیا می‌باشد. سقف پانوراما و پکیج‌های متعدد ایمنی خودرو را نیز می‌توانید سفارش دهید. قیمت GL450 در بازار امریکا از حداقل ۶۴۵۵۰ دلار تا ۱۰۶ هزار دلار برای کامل‌ترین مدل می‌باشد.
اسکالید اولین خودروی کادیلاک است که به طور استاندارد از صفحه نمایش، برای سرعت‌سنج استفاده می‌کند و در بقیه کادیلاک‌ها این امکان با پرداخت پول بیشتر امکان‌پذیر است. این کادیلاک از چراغ‌های LED جلو بهره‌مند است. سیستم تعلیق ویژه به همراه حالت اسپرت، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، گرم‌کن فرمان، استارت بدون کلید و رینگ ۲۰ اینچی به صورت استاندارد روی اسکالید قرار دارد.
چرخ‌های ۲۲ اینچی، ۷ رنگ برای بدنه و سه طرح چرم و چوب تریم داخلی می‌تواند اسکالید شما را شخصی‌تر کند.
قیمت اسکالید در امریکا از ۷۱۷۰۰ دلار (تک دیفرانسیل) تا حداکثر ۹۰ هزار دلار است.
قضاوت پایانی و انتخاب برنده بر عهده شما.
[polldaddy poll=8070815]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

رامین شهیدی

رامین شهیدی، لیسانس صنایع و نویسنده مجله پدال، علاقه مند به دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۱۵۳ دیدگاه‌ها

  1. حسين

    ۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    دوستان لطفا منو راهنمایی کنید.. X5 قابل مقایسه با اینا هست یا نه؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. امین

      ۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (433 ديدگاه)

      نه عزیز نیست اون اس یو وی متوسطه . اینا فول سایز یا بزرگ هستن. در واقع از لحاط سایز اینا 8 نفره مناسب هستن. ولی x5 7 نفرست.

      x5 رو با بنز ام ال و ائودی O7 و بعضی وقتها رنجروور مقایسه میکنن. یه جا دیدم با لکسوس rx هم مقایسه کرده بودن.

      1. حسين

        ۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        من نمیدونم مثلا دیسلایک زدن رو این سوال چه مفهومی داره؟؟؟؟؟ واقعا موندم
        امین جان واقعا ممنون، از یه گمراهی آشکار (ظلال مبین) نجاتم دادی. پس اینا رقبای X7 آینده خواهند بود…

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. امین

          ۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (433 ديدگاه)

          خواهش میکنم حسین جون کمترین کاری بود که میتونستم انجام بدم.

          بنده خدا سوال کرده باید بهش دیسلایک بدین؟ خیلی جالبه بخدا. حداقل بجای دیسلایک مینوشتین “نه” از این لایک و دیسلایک ها زیاد پیدا میشه.

      2. پویا

        ۸ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آقا امین همین بنزه که اینجایه هفت نفرس

  2. امید

    ۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    فقط اسکالاد گشتاورشم از بنز و لکسوس بیشتره کلا سره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. amir

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    از نظر من طراحی بیرونی لکسوس زیبا تر است اما طراحی داخلی کادیلاک زیباتر از بقیه است

  4. bmw

    ۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    فقط اسکالید

  5. ASTON MARTin

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    بنظر من مرسدس از همه بهتره
    کادیلاکم طراحیش خوبه و قابل تحسینه
    لکسوس هم که خیلی کلاسیکه
    بنظرم بنز پیروز این میدونه ولی کادیلاکم کم نمیاره
    لکسوسم که هیچی

  6. نوید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    کادیلاک خوبه ولی تو آفرود خیلی بده
    بنز از همه بهتره
    ولی از لحاظ قیمتی و موجود بودن در ایران و همچنین آفرود LX570

    1. REZA . JUST TOYOTA

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      افرود فقط لکسس و تویوتا
      ال اکس و لندکروز

  7. REZA . JUST TOYOTA

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    1 مرسدس بنز
    2 لکسس
    3 کادیلاک

    موافقم 1
    مخالفم 3
  8. علي

    ۲۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    عاشقتم بنز بهترین suvجهان روست نداره عشقمه

  9. ali

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خوشم میاد
    بنز حرفی واسه گفتن نمیزاره که بخوایم در موردش انتقادی کنیم.الحق که بهش میگن سلطان.
    سلطانه الکی نیست که.
    جسارت به سلطان چپ بگی.

  10. artour

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر همگی
    این مقایسه کاملا اشتباه است.
    چون در کادیلاک و لکزوز از بالاترین مدلهاش استفاده شده ولی در بنز از مدل پایین 450 استفاده شده.
    اگر مقایسه درست باشه باید از gl63 amg استفاده بشه.
    چون 63 ای ام جی صد در صد همه رو سوسک میکنه

  11. Kurdistan

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    پدال جان دسته دنده اسکالید نقطه ضعف نیست اصالتشه که اون دوتا ندارن.
    بدون تردید اسکالید پلاتینیوم بهترین و زیباترین SUV فول سایز جهانه .

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا