جگوارمرسدس بنز

مقایسۀ مرسدس بنز E63 AMG Estate و جگوار XFR-S اسپرت‌بریک

جگوار سرعت زیاد را با فضای زیادتر ترکیب کرده است و یک استیشن ۵۴۲ اسب بخاری را با نام XFR اسپرت‌بریک ارائه کرده است، حال می‌خواهیم ببینیم که آیا این ترکیب منحصربه‌فرد بهتر از مرسدس E63 AMG S قدرتمند خواهد بود یا خیر؟

Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate
Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate
خودروهای واگن یا استیشن معمولاً برای خانواده‌ها و برای مسافرت‌های دور ارائه شده‌اند که قاعدتاً نیاز به سرعت و شتاب زیاد در حد خودروهای سوپراسپرت ندارند. اما بیش از دو دهه است که خانوادهٔ استیشن‌ها هم به جنگ با مایل بر ساعت رفته‌اند و مدام برای سریع‌تر شدن و بالاتر بردن عملکردشان نسبت به رقبا تلاش می‌کنند.
Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate
Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate
جگوار XFR-S اسپرت‌بریک جدید، پر زرق‌وبرق تر و شیک‌تر از قبل شده و همانند مدل XF سدان، از ویژگی‌های عملکردی بالایی برخوردار است. این سوپر واگن از یک پیشرانهٔ V8 به قدرت ۵۴۲ اسب بخار و یک شاسی محکم‌تر و برخی تغییرات ظاهری تهاجمی‌تر بهره می‌برد. با این حال این سریع‌تر بودن و خشن‌تر بودن چهره، فقط هزینه‌ها را افزایش داده و کمتر عملی است. چرا که به‌عنوان مدل جدید، ظرفیت‌های کابین و حجم صندوق مانند همان مدل قبلی است.
2016 Jaguar XFR-S Sportbrake
۲۰۱۶ Jaguar XFR-S Sportbrake
Mercedes E63 AMG S Estate 02
Mercedes E63 AMG S Estate 02
با اینکه جگوار در برابر رقبا چه از نظر مجلل بودن و چه از نظر سریع بودن رقیب سرسختی به‌حساب می‌آید، و کمتر خودرویی توان مقابله با آن را دارد، اما برای خود جگوار، هیچ رقیبی سرسخت‌تر از مرسدس بنز E63 AMG S نخواهد بود. مدل S در E63 واگن در واقع گل سرسبد محصولات به شمار می‌رود. و در حال حاضر با توان خروجی ۵۷۷ اسب بخار سریع‌ترین و البته مجلل‌ترین مدل در بین همنوعان خود می‌باشد. البته نقطهٔ قوت E63 واگن به غیر از قدرت حیرت‌انگیز، ظرفیت بار ۶۹۵ لیتری آن است که کاملاً آن را متمایز از بقیه رقبا ساخته است. اما باید این مورد را هم در نظر داشته باشید که هزینه پرداختی بابت این خودرو هم نزدیک به ۳۵۰۰ پاوند بیشتر از جگوار است، که باید ببینیم این اضافه قیمت ارزش دارد یا خیر؟

شاخ به شاخ

مقایسهٔ فضا و ظرفیت بار

مرسدس بنز در این مقایسه عملی‌تر است و آن‌طور هست که باید باشد. ظرفیت صندوق با صندلی پشتی ۶۹۵ لیتر است که ۱۴۵ لیتر نسبت به جگوار بیشتر است. در قسمت تحتانی بار نیز از تعدادی قلاب و چند کیسه برای نگهداری وسایل استفاده شده و همچنین یک محفظه مخفی در زیر کف صندوق قرار دارد که یک سوکت ولتاژ برق ۱۲ ولت هم در آن تعبیه شده است.

Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate
Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate
جگوار اسپرت‌بریک در مقابل E Estate بزرگ نیست، اما ویژگی‌های قابل قبول و مفیدی در درب عقب وجود دارد. البته قسمت لبه محفظهٔ بار هم صاف است که یک مزیت محسوب می‌شود و یک سیستم ریلی قابل تنظیم هم در طبقه صندوق قرار دارد، ولی در این بخش از مقایسه مرسدس پیروز است. کارایی و عملکرد

در این مقایسه هم مرسدس E63 S Estate با وجود در اختیار گذاشتن ۳۵ اسب بخار قدرت و همچنین ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به جگوار XFR اسپرت‌بک، یک نمایش قوی‌تر و جسورانه‌تری در مسیر جاده‌ای به ما نشان داد. همچنین از مرسدس بابت عملکرد بسیار نرم‌تر و روان‌تر گیربکس نسبت به جگوار تشکر می‌کنیم، دنده‌ها صاف، نرم و البته سریع تعویض می‌شوند و هشت دندهٔ قدرتمند اتوماتیک، به خوبی پاسخگوی نیاز شما در سرعت‌های بالا خواهند بود. قدرت موتور E63 AMG S به‌قدری بالاست که گاهی محدود کردن قدرت در آن احساس می‌شود. با این وجود اصلاً نمی‌توان جگوار را بد خطاب کرد و از عملکرد آن ایراد گرفت. در دنیای واقعی جدا کردن یکی از این دو خودرو کمی سخت است، اما مرسدس بنز در این بخش نیز جگوار را مغلوب خود ساخت.


هندلینگ و پایداری

ارتقاء سیستم تعلیق و انجام به‌روزرسانی‌های دقیق، هم در جگوار و هم در مرسدس انجام شده است. ولی مرسدس ضمن ثبات و پایداری بیشتر و قابلیت کنترل بیشتر و البته داشتن چابکی بیشتر، توانست هوشمندانه‌تر و حرفه ای‌تر عمل کند. با در دست داشتن فرمان گوشتی مرسدس، کنترل بدنهٔ غول‌پیکر این خودرو بسیار عالی و لذت‌بخش خواهد شد و در مانورهایی که انجام می‌شود، احساس اعتماد به نفس و الهام بخشی بسیار بالایی را به راننده القاء می‌کند.

Mercedes E63 AMG S Estate interior
Mercedes E63 AMG S Estate interior
Jaguar XFR-S Sportbrake 2016
Jaguar XFR-S Sportbrake 2016

حکم

جایگاه نخست: مرسدسE63 AMG S Estate

مرسدس از هر نظر پله‌های پیشرفت و ترقی بالاتری را طی کرده است، درحالی‌که نسبت به جگوار بهای گران‌تری را باید بپردازید، اما این مزیت را دارد که راننده را کاملاً راضی می‌کند. E63 علاوه بر آن که در مسیر سریع‌تر و پایدارتر بود، از نظر عملی بودن هم بالاتر از جگوار قرار می‌گیرد. E63 AMG با کابین بسیار لوکس و کاربردی، فضای صندوق بیشتر، ایمنی بیشتر و شتاب و عملکرد بهتر، واژهٔ اسپرت را به خوبی ادا می‌کند و در مقابل، نیاز مشتریان سخت سلیقه را برطرف می‌سازد.

جایگاه دوم: جگوار XFR-S Sportbrake

جگوار خوش‌تیپ و با پرستیژ است و سراسر شخصیت، همچنین مجلل و به طرز شگفت‌آوری راحت است. در جاده‌های مستقیم جذاب عمل می‌کند و در جاده‌های پر پیچ و خم، سرگرم‌کننده است. با این حال، ضمن اینکه جگوار اسپرت‌بریک، رضایتمندانه و به خوبی تست‌ها را پاس می‌کند، ولی می‌توان گفت در مقابل مرسدس سر تعظیم فرود آورده و وقتی که پای فضای صندوق، هندلینگ، عملکرد فنی، و هزینه‌های در حال اجرا و گارانتی در میان باشد، یک یا چند پله پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد.

مشخصات کلیدی:

جگوارXFR-S Sportbrake در مقابل مرسدس بنز E63 AMG S Estate:

مشخصات Jaguar XFR-S Sportbrake Mercedes E63 AMG S Estate
قیمت پایه/ قیمت مدل تست £۸۲,۴۹۵/£۸۴,۲۴۵ £۸۵,۹۰۰/£۹۱,۳۴۵
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۰.۰۰۰) £۳۲,۰۰۸/۳۸.۸% £۳۵,۸۲۰/۴۱.۷%
طول / فاصله ی دو محور ۴,۹۶۶/۲,909mm ۴,۹۰۵/۲,874mm
ارتفاع/ عرض ۱,۵۱۱/۱,939mm ۱,۵۰۷/۱,854mm
موتور / حجم V8/5,000cc V8/5,461cc
بیشینهٔ قدرت ۵۴۲/۵,۰۰۰ bhp/rpm ۵۷۷/۵,۵۰۰ bhp/rpm
بیشینهٔ گشتاور ۶۸۰/۲,۵۰۰ Nm/rpm ۸۰۰/۲,۰۰۰ Nm/rpm
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک RWD/ ۷ سرعته اتوماتیک RWD/
حجم باک ۷۰ لیتر ۸۰ لیتر
حجم صندوق عقب ۴۵۰ لیتر ۵۳۰ لیتر
وزن خودرو/ حمل بار ۱,۹۶۷/483kg ۱,۹۵۵/585kg
دایره دور زدن خودرو ۱۱.۵ ۱۱.۴
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال ۳ سال (نامحدود)/ ۴ سال
رتبهٔ تولید کننده/ فروشنده ۷/۲ ۲۱/۹
یورو NCAP: بزرگسالان/کودک/PED/ستاره ۷۹/۷۳/۶۲/۷۱/۴* ۸۶/۷۷/۵۹/۸۶/۵*
۰ تا ۶۰ مایل/ 30 تا ۷۰ مایل ۴.۶/۳.۴ ثانیه ۳.۷/۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۷ کیلومتر ۲۵۰ کیلومتر (محدود)
مسافت ترمز از سرعت ۷۰/ 60/ 30 مایل ۴۹.۷/۳۹.۵/۹.۵ متر ۴۸.۷/۳۴.۱/۹.۳ متر
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین ۱۰.۵۹ / ۷.۴۹ / ۱۵.۸ لیتر ۸.۳۱ / ۶.۴۹ /۱۱.۵۸ لیتر
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات ۳۸۲/234g/km/35%
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین ۶ عدد/ دارد/ دارد/ دارد ۹ عدد/ دارد/ دارد/ ۳۹۰ پوند
کروز کنترل / ESC / سانروف Yes/yes/no Yes/yes/£۲,۳۴۵**
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلی Yes/yes/yes Yes/yes/£۷۰۰
رنگ متالیک/ چراغ LED / ورود بدون کلید Yes/no/yes Yes/yes/£۵۹۵
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث Yes/yes/yes/yes Yes/yes/yes/yes

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    هر دو عالین

    1. سجاد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      روی کاغذ آره .
      ولی هرجور حساب بکنی ، باز بنز بنزه!
      اما جگوار چی؟

    2. جی تی ار

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      اصلا قبل از اینکه مقایسه رو بخونم, مرسدس رو انتخاب کردم….

  2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    به به دست داداش احمد عزیز درد نکنه که مثل همیشه گل کاشته.
    عالی تنها کلمه ای است که میشه در توصیف مرسدس خصوصا” این مدلش به کار برد.
    یه نکته ی مهم تری که در اغلب این مقایسه ها نهفته اینه که مرسدس و سایر خودرو های آلمانی اگر گرانتر از رقبا باشن دلیل موجهی دارن که واقعا” ارزش پرداخت پول بیشتر رو دارن
    به نظر بنده شاید بشه گفت تنها برتری XFR-S علاقه ی بیشتر خریدار میتونه باشه که این مسئله در مورد E63 هم صادقه.
    یه چیز دیگه هم که هست هردو استیشن هستن چه چیزی از این بهتر؟

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .
      حیف که مردم ایران ماشینه استیشن دوست ندارند .
      حیف که تولید نمیشه . واقعا کاربردیه .
      یک استیشن با حداکثر قدرت .
      الان هم شما بخوای یدونه مرسدس بنز 280 TE استیشن بخری ، کمه کم باید 25 میلیون پو.ل بدی .
      این مدل در سال 89 قیمتی در حدود 7.5 تا 9.5 میلیون داشتند . اما الان …..

      1. ساسان.م

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (338 ديدگاه)

        ملت ایران معتقد است هرکس استیشن دارد نعش کش است!!!
        به همان دلیل که وقتی پورشه 911 زرد میبینه میگه تاکسی
        مورد دوم رو به عینه دیدم

      2. ALL CARS

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (467 ديدگاه)

        منکه استیشن خیلی دوس دارم اما ترجیح میدم شاسی بلند سوارشم
        1:بخاطر وضعیت راه ها وخیابونا
        2:از نظر فضا ی بار تقریبا برابرن
        3:دید بهتر نسبت به جلو و اطراف. چون یکی از تاثیر گذارترین ومهم ترین نکات تو رانندگی دید نسبت به جلوست.برای مثال وقتی تو یک ماشین باشاسی معمولی هستین وجلوتون یک خودروی دیگه باشه با همون سایز خودروی شما (واگر بزرگتر باشه دیگه بدتر)حداکثر یک ماشین جلوتر از اونو میتونین ببینین.یعنی اگه دویا سه ماشین جلوترازشما حادثه ی براشون رخ بده تا شما بخواین متوجه بشین زدین پشت ماشین جلوییتون.اما اگه ماشینتون شاسی بلند باشه تا دهها خودرو جلوترو به راحتی میبینن واز قبل آماده مواجه با اتفاقات پیش رو خواهید بود وقبل از رسیدن به محل حادثه سرعتتونو کم میکنین.(البته ناگفته نمونه یکی از دلایل انتخاب شاسی بلند این بود که متاسفانه فاصله ی طولی تو ایران خیلی رعایت نمیشه،هرچند هیجان بیشتری داره و برای لایی کشی و یکمی خوش گذرونی و راهی کاملا(100%)اشتباه اما لازمه برای روکم کنی بعضی دوستان)

        راستی اینم هست : جذبه و ابهت بیشتری داره

        وسپاس از احمد نیشابوری

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .
          من با پیکانم با همه ( در مواقع لزوم کل کل میکنم ) . چه ببازم و چه نبازم . البته در حد پژو و پراید سمند و …
          اما اگر در ترافیک روان باشه ، با بنز و ب ام و هم کل میندازم . چون اونجا سرعت کاراییه انچنانی نداره . اونجا بیشتر دست فرمون به درد میخوره .

        2. Ahmad..F12

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          ممنونم از شما دوست گرامی

        3. ALL CARS

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (467 ديدگاه)

          آقا میلاد خیلی آقایین
          فکرنمیکردم بخواین بخاطر رو کم کنی هم که شده با بنز کل بندازین . چون بنظر میاد خیلی دوسش دارین.وازاونجایی که میگین توترافیک دستفرمون به دردمیخوره: گویا چند باری کل بنز سوارا روهم خوابوندین
          دمتون جیز که با پیکانتون با هر ماشینی تواین شرایط کل میندازین
          ایوووووول

        4. شهرام

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (19 ديدگاه)

          درود داش میلاد دمت گرم توام؟؟؟

    2. Ahmad..F12

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      باربد عزیزم چطوره؟

      قربونت برم داداش مرسی

      دلتنگتم بابا کجایی؟ :)

      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        مرسی احمد جان دل به دل راه داره.
        راستش داداش این مدت به خاطر درسا و کارای روزمره زیاد نتونستم در بحث های دوستان گران قدری مثل شما شرکت کنم البته یه دلیلش هم کاماروی 2016 هست که خیلی پیگیر اخبارش هستم.
        خیلی ارادت داریم احمد جان و میلاد جان.

        1. Ahmad..F12

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          قربونت برم باربد جان

          ایشالا که همیشه موفق باشی ;)

          در هر صورت خیلی خوشحال شدم اینجا دیدمت :)

  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .
    واااااااااااای خدای من . استیشن . صندوق بارو ببین . چقدر جا داره .
    یدونه ازینها داشته باشم ، بسه .
    استیشن عشقه . فضای خوب . موتور عالی .
    خودروهای استیشن همانند زنی هستند که موهای بلند خودشون رو از پشت بسته اند .
    هروقت استیشن میبینم ، همچین تصوری در ذهنم نقش میبنده .

    1. حسين

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود.
      میلاد منم یه همچین حسی رو نسبت به M3 دارم، انگار زنیه که موهاشو افشون کرده :) :)

      1. سجاد

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        منم وقتی پراید 111 میبینم احساس میکنم یه دختر کچل ترشیده س که رفته آرایشگاه به خودش رسیده!

    2. صادق

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      یه مشت منحرف ریختن تو این سایت و هی بچه ها رو از راه به در میکنن

      آخه چرا منا یاد عقب F12 میندازید….!!!!

      1. Ahmad..F12

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        آی آی آی……

        وارد جزئیات نشیداااا :)

        اونم F12…. ♥

      2. حسين

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        اوه صادق عقب F12 رو اینجا یاد نکن که بدجوری خطرناکه :D :D

        بزرگترین دروغی که توی دوران تحصیل بهمون یاد دادن این بود:
        «جمع مذکر سالم»

        آخه مگه داریم همچین جمعی؟؟ ;)

        1. Ahmad..F12

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          حسین داداش ایول…. :)

          آخر شبی کلی خندیدم :D :D :D

    3. ali mtr

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      همچنین منو یاد صندوق AMG GT میندازه حرف نداره

      1. (((RETOLEX(((REZA

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1406 ديدگاه)

        صندوق amg gt!!!!
        چه ربطی داره ؟!؟!

        1. ali mtr

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (55 ديدگاه)

          رضا جان ناراحت شدی ؟؟؟ به هر حال هر کی ماشینی رو که باهاش حال میکنه میگه

    4. (((RETOLEX(((REZA

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      عجب تصوری !
      عجب زنی !
      این زنی که شما تصور میکنی خیلی خشنه ها !
      خدایا هیچ زنی مثل استیشن نباشه

  4. مهدی 911

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    بنز بهتره صد در صد بخصوص با شتاب عالیه 3/2 ثانیه ای

    1. Ahmad..F12

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      درود بر شما مهدی جان

      شتاب 30 تا 70 مرسدس 3.2 ثانیه ست

      0-100 رو 3.7 ثانیه میزنه

      نمیدونم چرا جدول برعکس میزنه اعدادو

  5. SAEED

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (480 ديدگاه)

    هر دو جزو بهترین استیشن ها هستند
    جگوار هم در حدی هست که بتونه با مرسدس ( رقابت ) کنه نه ( برابری ) !!

    با تشکر از احمد عزیز :)

    1. Ahmad..F12

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      ممنونم سعید جان

      ارادتمندم

  6. Milad

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام

    خبر خوش برای طرفداران تاپ گیر.

    جرمی گفته که تاپ گیر برمیگرده منتها از یه شبکه دیگه پخش میشه…

    http://upload7.ir/uploads//e0fb5d59979c1393a293ee05a229257f5644df7b.jpg

  7. سعید

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    تقریبا تو همه ی موارد مرسدس سرتره،چه مصرف سوختی داره،عالیه
    نمای جلوی بنز تهاجمی تره،کابین جگوار برای یه خودروی لوکس کمی ساده به نظر میاد،
    نکته جالب اینجاست که با اینکه جگوار از نظر طول و عرض و ارتفاع از بنز بزرگتره ولی باز هم ظرفیت بارش خیلی کمتره!!

  8. farzam

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    تو ماشین های سدان جگوار من فقط اکس جی رو دوست دارم. بنز ای کلاس هم به نظرم قبل فیس لیفت خوشگل تر بود. با اون دسته دنده فضایی که پشت فرمون قرار داشت و چرخشی بود و توسط بی ام و روی آی۳ کپی شد. البته بی ام و هم سروره ها.

    راستی من شنیدم قرار اعضای تخت گاز یه برنامه جدید تو یه شبکه تلویزیونیه دیگه(ان بی سی انگلیس) درست کنن. کاش صحت داشته باشه

    1. ali mtr

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      ولی یه جای خوندم که کلارکسون به BBC برمیگرده ولی تویه برنامه ی دیگه

    2. شایان

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      خدا رو شکر که داره این برنامه مزخرف نابود میشه خدا کنه گند بزنن بهش برن خدا خودش کاری کرد که خودشون بیفتن به جونه هم دلم میخواست اون یارو تهیه کننده هم یه مشت میزد تویه دهنه اون پیریه تا بفهمه دنیا دسته کیه مردکه …

      1. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا شایان گل گفتی . واقعا حرف عالی زدی . البته هیچوقت از طرفداران این برنامه نبودم و نیستم . ولی اخبارش رو پیگیری میکنم . بد نیست از احمد آقا هم تشکر کنم .

        1. Ahmad..F12

          ۲۸ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          ممنون از توجهت سی بی آر جان

  9. (((RETOLEX(((REZA

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    Just mercedes
    این جگوار دیگه زیادی قدیمی
    یه سوال چرا مرسدس همیشه بهترینه؟؟

  10. شایان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    فقط مرسدس بنز// الان یکی میاد میگه تعصب داری آره من تعصب دارم واسه چیزی که بهتره واسه چیزی که سرتره خوشکل تره برند تره جذاب تره باکیفیت تره با قدرت تره طراحی بهتر داخلی جذابیت خارجی و…

    1. Ahmad..F12

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      شایان جان زیاد به این حرفا گوش نده، جفنگه….

      خیلی از این حرفا مستقیم میره تو زباله دان سیستم یا توی جفنگیات

      پس شما هم جفنگ حساب کن و طرفدار حق باش ;)

      1. شایان

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        داش احمد خیلی گلی خدایش وجود شما و میلاد اعتباریه واسه سایت

        1. Ahmad..F12

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          شایان جان شرمنده میکنی

          کوچیکتم من

  11. احسان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (256 ديدگاه)

    نتیجه از قبل معلوم بود

  12. PEUGEOT

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (999 ديدگاه)

    مرسدس واقعا عالیه
    تو این مقایسه جگوار جلوش حرفی برا گفتن نداره

  13. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    هنوز نمی دونم چرا اروپایی ها انقدر به ماشین های استیشن علاقه دارن

  14. سامان از تبریز

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    سیاست مرسدس خیلی عالیه
    قبلاها فقط به فکر ساخت ماشین لوکس و راحت بود ولی الان خودرو هایی میسازه که هم لوکس و راحت و هم اسپورت و جوان پسند هستند
    این باعث رشد و فروش جهانی بیشتر میشه

  15. cad

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    نظر سنجی هم بزارید تو این جور مقایسه ها

    1. شایان

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      اگه گذاشته بشه یکدومشون جذغاله میشه برادر من

  16. مسعود

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (221 ديدگاه)

    ببخشید، این که گفته “رتبه تولید کننده/ فروشنده”، این یعنی چه؟

    1. Ahmad..F12

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      درود مسعود جان

      این قسمت رتبۀ تولید کننده و رتبۀ فروشنده در بین کل خودروسازهاست

  17. رامکال

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    چه میکنه این بنز.
    بسیار زیبا و با وقار.

  18. Mclaren

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    واقعا عاشق این لوکس بودن داخل کابین بنزم خداییش رقیب نداره
    واقعا عالیه کیفف میکنم

  19. Nicki

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این شتاب تا چندین سال پیش دور از انتظار بود واسه یه همچین جثه هایی
    واقعا عجب پیشرفتی

  20. فقط انگلیش

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    بدون تعصب می گم که بنزه یکم سرتره شما هم بدون تعصب قبول کنید بنزه یکم سرتره نه خیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا