در دوران افزایش نگرانیهای زیستمحیطی و فشارها جهت کاهش مصرف سوخت خودروها، به نظر میرسد عمر پیشرانههای دوازده سیلندر رو به پایان است. اما رئیس بخش تحقیق و توسعهٔ مرسدس بنز، آقای «Ola Källenius» نظر متفاوتی دارد. او بهتازگی طی مصاحبهای گفته است که من فکر نمیکنم موتورهای دوازده سیلندر به این زودیها کنار بروند.
درحالیکه مدلهای مجهز به موتورهای V12 تنها بخش کوچکی از فروش مرسدس بنز را تشکیل میدهند، وی گفته است:
در برخی بازارها و برای برخی خریداران، موتور V12 هنوز هم اهمیت بالایی دارد و این چیزی است که آنها میخواهند. بنابراین ما هم کماکان با تولید موتورهای V12 قدرتمند به این نیازها پاسخ میدهیم.
او ادامه داد:
برخی از خریداران، از رانندگی با هر خودرویی که کمتر از دوازده سیلندر در زیر کاپوت داشته باشد امتناع میورزند. بهعنوانمثال، ما شخصی را میشناسیم که ۳۵ محصول مختلف AMG با پیشرانهٔ V12 را خریداری کرده است.
هماکنون مرسدس بنز پیشرانههای دوازده سیلندر عظیمی را در محصولات مختلف خود از S کلاس گرفته تا G65 AMG ارائه میکند و صحبتهای اخیر Källenius بدین معنا است که این شرکت با رعایت مقررات ضروری، همچنان ادامهٔ حیات موتورهای V12 خود را تضمین خواهد کرد تا جایی که او در ادامه اضافه کرده است که ما قصد نداریم این موتورها را کنار بگذاریم.
ستاره های بی فروغ(Daniel)
۲۹ تیر ۱۳۹۶فععداااااااااااااااات !!!!!
ستاره های بی فروغ(Daniel)
۲۹ تیر ۱۳۹۶یکی نیست به BMW بگه خو تو که ورداشتی کوپه M3 رو کردی M4. خو به جای ی انجین I6 ی انجین V6 (نمیگم V8) حداقل بنداز روش و I6 رو به عنوان سنت نگه دار روی M3 .
ی V6 با پرفورمنس بالا برای رقابت خیلی خیلی راحت با C63 amg و دیگر گزینه ها.
M4 خیلی پتانسیل داره که تبدیل به ی غول کش بشه.
Bavaria
۲۹ تیر ۱۳۹۶پیشرانه خطی هیچ نقطه ضعفی نسبت به وی شکل نداره (بجز اینکه فضای بیشتری میگیره).
پیچیدگی کمتر و بالانس بهتر از ویژگی های موتور های خطی هست
ستاره های بی فروغ(Daniel)
۲۹ تیر ۱۳۹۶صد در صد حرف شما درباره پیچیدگی کمتر و بالانس بیشتر درست هست ولی افزایش وزن رو شما نمیتونی نادیده بگیری و مورد دیگه اینگه توانایی ارتقای انجین V شکل از انجین I شکل بیشتره.
البته من فک میکنم BMW داره توانایی خودش رو در انجین سازی اثبات میکنه چون M3 competition package تونست با همین انجین، رقبای سرسختی مثل BENZ c63 amg s و کادیلاک ATS رو که هردو V8 هستن رو شکست بده و تنها در حد صدم ثانیه از آلفا رومئو جولیو کادریفوگلیو تازه نفس و تازه وارد عقب بمونه( اشتباه نکنم 0.012 ثانیه) و اینها همه توانایی های انجین سازی BMW رو نشون میده.(تستی که توسط موتورترند انجام شد).
M4 GTS با اون انجین خاص و خارق العاده که توانایی تزریق آب رو داره ،دیگه انقدر خوبه که از توانایی من خارج هست که دربارش حرفی بزنم.
در آخر هم خوشحالم شما دوست عزیز برگشتی چون ی مدتی نبودی و نکته آخرم بگم که اگر BMW بدترین ماشین هارو هم تولید کنه بازم من عاشقشم مثل جرمی کلارکسون که عاشق آلفا رومئو هست.
ستاره های بی فروغ(Daniel)
۲۹ تیر ۱۳۹۶http://www.hdcarwallpapers.com/2017_bmw_m4_coupe_competition_3-wallpapers.html
http://www.hdcarwallpapers.com/2017_bmw_m4_coupe_competition-wallpapers.html
http://www.hdcarwallpapers.com/2017_bmw_m4_coupe_competition_5-wallpapers.html
اینم برای شما که اهل دل هستی (همه طرفداران BMW)
Amir amini
۲۹ تیر ۱۳۹۶به نظر من باید برن به سمت موتور های وی 12 بدون توربوشارژر وی8 با توربوشارژر که حتی از وی12 ام قدرت مندتر باشه و 4سیلندر توربوشارژر که جای وی6 پر کنه تو چند سال آینده تعدادی از موتور های شرکتا حذف میشه این کار اول با حذف موتورهای دیزلی اتفاق میفته بعد با ارزونتر شدن ماشین های برقی با حذف موتور های 4 سیلندر و پایینتر وی6 به بالا چون برای ماشین هایی استفاده میشه که فروششون نسبت به ماشین های 4 سیلندر و کمتر قابل مقایسه نیست پس یکم دیرتر حذف میشن ولی فکر کنم برای سوپر اسپرت ها ام موتور وی 8 بمونه در آینده دور
Amir amini
۲۹ تیر ۱۳۹۶مثلا فرانسه گفته تا 2040 وقت دارن شرکتا تا ماشین درون سوز تولید کنن بعد از اون تولیدش تو فرانسه ممنوع که یعنی برندای فرانسوی که حجم موتور پایین دارن دیگه تا 23 سال دیگه ماشین درون سوز ندارن عملاً فقط یه بوگاتی فکر کنم بمونه که ماشین درون سوز تولید کنه اونم به خاطر تولید محدود بودن
Amir Schumacher
۲۹ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز اینا ۱۰۰۰ برابر بهتر از من و شما میدونن هر موتوری به درد چه ماشینی میخوره.
وی ۱۲ با توربوشارژ برای سدان ها و شاسی بلند های سنگین مرسدس بهترین گزینه هست چون گشتاور بسیار زیادی تحویل میده.
Infinite
۲۹ تیر ۱۳۹۶ممنون آقای دهقان
از بین دوستان کسی اطلاع داره مرسدس برای کلاس SL در آینده چه برنامه و تصمیمی داره؟ نسل جدید چه زمانی معرفی خواهد شد؟
Fit Demon
۲۹ تیر ۱۳۹۶آها
به این میگن یه تصمیم جذاب
انجین باید قدرتمند باشه
انجین ضعیف دردی از ما که عشق ماشین داریم دوا نمیکنه
Omid622
۲۹ تیر ۱۳۹۶دوستان اگه کسی اطلاع داره به ما بگه چطور لامبو ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی اسب بخارش بیشتر از ۱۲ سیلندر توربو بنز و بنتلی و زولز رویس و بی ام و
خیلی ذهن منو درگیر کرده
حسین
۳۰ تیر ۱۳۹۶1-مرسدس و بنتلی هم میتونن ولی برنامه ای ندارن
2-دستکاری تو موتور و تیون کردن و تکنولوژی