مرسدس بنز

معرفی نسخهٔ پایانی مرسدس S65 AMG، وداع غم‌انگیز با موتورهای V12

چندی پیش مرسدس بنز اعلام کرد که برای خداحافظی با مدل دوازده سیلندر S65 AMG، نسخهٔ پایانی آن‌را معرفی خواهد کرد اما در آن زمان هیچ‌گونه مشخصات خاص و یا هیچ تصویری از این خودرو منتشر نشد. حالا اما سازندهٔ آلمانی، نسخهٔ پایانی یا فاینال ادیشن S65 AMG را معرفی کرده است. از این نسخهٔ پایانی تنها ۱۳۰ دستگاه ساخته خواهد شد که همگی صرفاً با رنگ بیرونی مشکی متالیک ارائه می‌شوند.

علاوه بر این، نسخهٔ پایانی S65 AMG به رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی برنزی مات مجهز شده و در سپرهای جلو و عقب و همین‌طور رکاب‌های آن نیز تریم برنزی مات کار شده است. همچنین سر اگزوزهای این نسخهٔ ویژه نیز به رنگ مشکی براق بوده و یک نشان نقره‌ای‌رنگ ویژه هم روی ستون‌های C آن دیده می‌شود که نشان می‌دهد این یک S65 معمولی نیست. روی کاور پیشرانهٔ V12 این خودرو نیز پلاک معروف «یک مرد، یک موتور»، بجای نقره‌ای، به رنگ مشکی درآمده است.

در داخل S65 فاینال ادیشن چرم مشکی‌رنگ زیبایی به همراه‌ تریم آلومینیومی و فیبر کربنی و همین‌طور دوخت مسی‌رنگی ارائه شده است. علاوه بر این، این نسخهٔ پایانی به غربیلک فرمان AMG Edition هم مجهز شده تا کابین آن کمی شیک‌تر از نسخهٔ معمولی به نظر برسد. روی کنسول مرکزی نیز پلاک ویژه‌ای کار شده که شمارهٔ تولید خودرو از ۱ تا ۱۳۰ را نشان می‌دهد.

طبیعتاً نسخهٔ پایانی S65 نمونه‌ای فول آپشن است و به‌صورت استاندارد از ویژگی‌ها و تجهیزاتی برخوردار است که معمولاً سفارشی هستند. این تجهیزات از سقف پانوراما گرفته تا صندلی‌های شخصی عقب با قابلیت تنظیم بی‌نهایت را شامل می‌شود؛ بنابراین در S65 فاینال ادیشن، بهترینِ بهترین‌های مرسدس بنز ارائه شده است. این خودرو همچنین به پکیج رانندهٔ AMG هم مجهز شده که محدودیت حداکثر سرعت را تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت باز کرده است. مرسدس بنز حتی برای این سدان لوکس یک چادر سفارشی را هم طراحی کرده است.

در سینهٔ نسخهٔ پایانی S65 همان نیروگاه ۶ لیتری V12 توئین توربوی مشهور مرسدس-آام‌گ جای گرفته که مثل نسخهٔ معمولی ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم به‌اندازه‌ای است که می‌تواند این سدان سنگین ۲.۳ تنی را ظرف تنها ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. متأسفانه اما این آخرین S کلاسی است که به پیشرانهٔ دوازده سیلندر مجهز است.

همان‌طور که گفته شد، تنها ۱۳۰ دستگاه از نسخهٔ پایانی S65 ساخته می‌شود که البته فعلاً قیمت آن‌ها اعلام نشده است اما بدون شک بالاتر از قیمت پایهٔ ۲۳۲ هزار دلاری نسخهٔ معمولی S65 خواهد بود. این نسخهٔ پایانی رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد؛ اما S65 تنها محصول مرسدس بنز نیست که باید در نمایشگاه ژنو امسال با آن خداحافظی کنیم چراکه سازندهٔ آلمانی در این نمایشگاه نسخهٔ پایانی رودستر SLC را هم به نمایش درخواهد آورد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    خیلی غم انگیزه پایان عصر ۱۲ سیلندرها ??

    1. محمد

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      و چقدر ارزش کلکسیونی خواهد داشت این ۱۳۰ عدد آخرینش

  2. Amirferrari

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    افسوس و صد افسوس? با پرستیژترین موتور بنز بود،باز خدا رو شکر واسه مایباخ بازنشسته نکردنش، با اینکه نسخه s63 تو شتاب و قدرت حتی یه لِوِل بالاتراز s65 قرار میگیره ولی حس همه چی تموم بودن رو القا نمیکنه…

  3. حسین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    موندم بنز چرا اینکارا با خودش می کنه. پرستیژ محصولات ای ام جی آورده پایین.

    1. محمدرضا

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (804 ديدگاه)

      مجبوره تاچن سال اینده توی کشور های اروپایی وامریکا دیگه اجازه عرضه همچین چیزیو نمیدن میباخ رو هم فعلا با باز نگری های فراوان به سختی نگه میداره ولی در نهایت تمام ۱۲ سیلندر ها به زودی تولیدشون متوقف میشه بعدش هم نوبت ۱۰ و ۸ سیلند هاست

  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    عجب رسمیه رسم زمونه غصه‌ی برگ‌ و‌باده خزونه
    میرن V12‌ها به جای اون ها V8 و V6 به جا میمونه

    کجاس اون غرش چی شد اون پرستیژ خدا میدونه !

  5. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به جان مادرم اشکم در اومد

  6. بهراد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (754 ديدگاه)

    اینا با این فرمون برن فردا پس فردا میبینیم کاپوت جلو رو حذف کردن بجاش تو صندوق عقب یه موتور سه سیلندر 0.9 لیتری کبوتری سه توربو گذاشتن رو سدان فول سایز
    گازم میدی صدا گنجیشک میده

    1. sina7

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (436 ديدگاه)

      کاش صدا گنجشک بده
      با این وضعیت الکتریکی سازی کم کم باید به صدای فیس فیس و صدای پیشرانه ای که از بلندگو پخش میشه عادت کنیم

  7. iman

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلطان بودی،هستی و خواهی بود….

  8. M3csl

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    اگه نرفته بودی ، جاده پر از ترانه
    کوچه پر از غزل بود ، بسوی تو روانه
    اگه نرفته بودی گریه منو نمی برد
    پرنده پر نمی سوخت ، آینه چین نمی خورد
    اگه نرفته بودی و اگه نرفته بودی…..
    ستاره‌های سربی (آرم مرسدس)،فانوسکای خاموش
    منو هجوم گریه،،،از یاد تو فراااااااموش.
    ???

    1. تورج

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (53 ديدگاه)

      ستاره های سربی (منظور اون بدبخت، گلوله بود)، جاش هم اینجا نبود. . . بگذریم.
      ولی خداحافظی با موتورهای 12 سیلندری که از پراید و پژوهای 4 سیلندری ما مصرف پایین تری دارند، باور کردنی نیست، ما که دستتمون بهشون نمیرسه ولی خوب دوست دارم خبرها و فیلمهاش رو دنبال کنیم.
      دست سازندگانش درد نکنه با آپشنهایی که بصورت بی منت روی ماشین گذاشتن.

  9. Mohammad FM480

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    آخه چرا ?
    خبر خیلی غم انگیز و درد ناک بود …

  10. فرشید

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (267 ديدگاه)

    تصور کنید خداحافظی با موتور 1300 سی سی سایپا چقدر دردناک میتونه باشه :( خدا رو شکر تولید پراید متوقف نمیشه و نخواهد شد. ایشالا نسخه هزارمین ادیشن پراید با نام پراید 161 با تغییر رنگ بوق و افزایش قیمت 10 ملیونی و حذف آپشن های بدرد نخور مثل زه درب ها و … به زودی در نمایشگاه باشکوه خودروی تهران معرفی میشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا