مرسدس بنز

7 نکته‌ای که باید درباره مرسدس بنز S کلاس 2021 بدانید

حرف S مخفف کلمه آلمانی Sonderklasse به معنی کلاس ویژه بوده و مرسدس بنز به‌صورت رسمی در سال ۱۹۷۲ از واژه S کلاس برای محصول خود استفاده کرده است. این واژه در صنعت خودروی آلمان نشان دهنده‌ی خودرویی خاص است و حالا هم ما آماده‌ی روبرو شدن با هفتمین نسل این پرچم‌دار مشهور و خوش‌نام می‌شویم. مرسدس بنز S کلاس در طول نسل‌های پیشین نه تنها به سنگ محکی در کلاس سدان های لوکس تبدیل شده بلکه نوآوری‌های زیادی را نیز به دنیای خودرو معرفی کرده است. S کلاس در بخش‌های قوای محرکه، ایمنی و تجهیزات کابین اولین محصول مرسدس است که از تکنولوژی جدید سود برده و این تکنولوژی‌ها بعداً به سایر محصولات ستاره سه پر دنیای خودرو راه می‌یابند. به همین دلیل است که با معرفی نسل جدید S کلاس همه هیجان‌زده می‌شوند.

در ادامه شما را با ۷ نکته مهم درباره نسل جدید این خودرو آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  1. طراحی ظاهری تکامل یافته

از آنجایی که مرسدس S کلاس خودروی پرچم‌دار این برند است بنابراین طراحی آن همواره محافظه‌کارانه‌تر کار شده است. البته تصاویر جاسوسی این خودرو نشان دهنده‌ی استفاده از جلوپنجره‌ای بزرگ هستند. این مد جدید مخالفت افراد زیادی را در پی داشته مخصوصاً زمانی که برخی خودروهای نه چندان دل‌چسب را می‌بینیم. البته اگر تنها یک خودروساز و تنها یک خودرو وجود داشته باشد که بتواند انتقادات دراین‌باره را خاموش کند مرسدس بنز و پرچم‌دارش خواهند بود. علاوه بر جلوپنجره جدید چراغ‌های نازک‌تر از نوع تمام LED نیز بکار خواهند رفت. دستگیره‌های درب پاپ اوت نیز در برخی پروتوتایپ های این خودرو دیده شده‌اند. در کل انتظار داریم S کلاس جدید طراحی‌تر و تمیزی داشته باشد.

  1. تکنولوژی برجسته در کابین

تصاویر اخیر نشان داده‌اند S کلاس صفحه‌نمایش بزرگ در کنسول مرکزی استفاده خواهد کرد. این صفحه‌نمایش شبیه نمونه‌های بکار رفته در محصولات تسلا بوده و از بازخورد هپاتیک بهره‌مند خواهد بود. پشت آمپرهای جدید نیز به‌طور قابل‌توجهی پهن‌تر خواهند بود و همچنین فکر می‌کنیم تعداد دکمه‌ها در داشبورد به‌طور قابل‌توجهی کاهش یابد. این نشانه‌ی خوبی است زیرا مرسدس به دنبال معرفی راه‌های جدیدی برای برهم‌کنش خودرو با سرنشینان بوده و از جمله این راه‌ها می‌توان به دستورات صوتی اشاره کرد. شایعاتی درباره استفاده از کنترل‌های حرکتی مشابه ب ام و سری ۷ نیز به گوش رسیده است. البته امیدواریم این تکنولوژی در مرسدس بسیار بهتر عمل کند.

  1. تکنولوژی فنی جدید

S کلاس از هر نظری خودروی بزرگی است. مرسدس با استفاده از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ جدید از استرس طول زیاد فاصله بین محوری رها شده است. این سیستم می‌تواند شعاع گردش یک سدان میان سایز یا حتی کامپکت را ایجاد کند که این امر راحتی مانور و پارک در خیابان‌های شلوغ را به همراه خواهد داشت. ما انتظار داریم S کلاس جدید همچنان به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی استفاده کند. این سیستم می‌تواند جاده پیش رو را بررسی کرده و بدنه را برای عبور بهتر از روی ناهمواری‌ها آماده کند.

  1. تکنولوژی خودران سطح بالا

گفته شده مرسدس به شدت به دنبال بررسی دقیق سیستم‌های خودران برای استفاده در محصولات خود است اما این باعث نمی‌شود که S کلاس جدید از تکنولوژی دستیار راننده پیشرفته‌ای استفاده نکند. البته انتظار سیستم خودران سطح ۴ یا ۵ را نداریم چراکه S کلاس همچنان دارای فرمان خواهد بود. البته این خودرو از سیستم سطح ۳ استفاده خواهد کرد. به این ترتیب بسته به منطقه عرضه و قوانین محلی، نسل جدید S کلاس خواهد توانست بخش اعظم وظایف راننده در جاده‌ها را خودش انجام دهد.

  1. تغییرات بزرگ زیر کاپوت

انتظار می‌رود قوای محرکه S کلاس تغییرات زیادی را تجربه کند. مرسدس قبلاً گفته برنامه‌ای برای توسعه پیشرانه ۱۲ سیلندر نداشته و این نیروگاه در نسل جدید پرچم‌دارش اصلاً وجود نخواهد داشت. البته اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر اظهار داشته پیشرانه ۱۲ سیلندر تنها مختص مدل مایباخ خواهد بود. به این ترتیب مدل‌های استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری هیبریدی ملایم استفاده خواهند کرد. همچنین برخی مدل‌ها دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ و ۳ لیتری هیبریدی خواهند بود. خبرها نشان می‌دهد S کلاس در حالت الکتریکی حداکثر برد ۱۰۰ کیلومتری خواهد داشت. همچنین گفته شده مدل‌های توئین توربو و پلاگین هیبریدی نیز در آینده توسعه خواهند یافت.

  1. اعضای خانواده کمتر

خبر مهم اینکه S کلاس ۲۰۲۱ دیگر دارای نسخه‌های کوپه یا کانورتیبل نخواهد بود. همچنین برخی افراد می‌گویند نسخه‌ای با فاصله محوری کمتر هم تولید نخواهد شد و بنابراین تنها نسخه طویل‌تر و سپس مدل مایباخ تولید خواهد شد. اگر این‌گونه باشد شاهد تغییرات بیشتری در این خانواده خواهیم بود. مدل‌های کوپه و کانورتیبل در نسل جدید SL کلاس حاضر خواهند بود و احتمالاً نسخه‌های AMG آن‌ها نیز تولید خواهد شد. ما از این مورد کاملاً مطمئن نیستیم.

  1. معرفی رسمی در آینده‌ای نزدیک

S کلاس روز به روز با پوشش‌های استتاری کمتری در جاده‌ها رؤیت می‌شود و حتی تصاویری از آن در داخل کارخانه ثبت شده بنابراین به زودی شاهد پدیدار شدن آن خواهیم بود. مرسدس فعلاً نگفته چه زمانی S کلاس ۲۰۲۱ را رونمایی خواهد کرد اما شاید آن را در نمایشگاه پاریس ۲۰۲۰ ببینیم. احتمالاً مدل مایباخ نیز به عنوان مدل سال ۲۰۲۲ معرفی شود.

قیمت این خودرو در آینده معلوم خواهد شد اما نسل کنونی S کلاس قیمت پایه ۹۴۲۵۰ دلاری داشته درحالی‌که قیمت مایباخ S از ۱۷۳ هزار دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (55 ديدگاه)

    چقد زشته این رندرها
    امیدوارم این شکلی نشه که ناامید بشم

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. ممد ژانگولر

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      به کار بردن کلمه زشت خیلی زشته برای این کیس
      من که هر چی نگاش میکنم چیز بدی ندیدم هیچ هر چی میگذره احساس میکنم مدل بعدی S دل هوادارنشو بدست میاره
      خواهشا زود قضاوت نکنیم ، من خودم راجب E جدید الخصوص amg زود قضاوت کردم و عذر خواهیشو به گردن گرفتم

      1. Alireza

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (754 ديدگاه)

        هیچ عذر خواهی هم نداره چیزی که مشخصه طراحای بی ام و و بنز متاسفانه تو نسل جدید بوضوح گند زدن حالا هرچی میخواید تعصب داشته باشید فقط دریچه تهویشو با نسل قبل مقایسه کنید کافیه تا به عمق فاجعه پی ببرید

    2. بی طرف

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (100 ديدگاه)

      کنار اومدن باهاش سخته،نسل فعلی و قبل این،چراغاش اونو مثل ببر وحشی و با ابهت نشون میداد ولی اینو که میبینی،یه پلنگ خوش خط و خال به ذهنت میاد.نکته مثبت اینه که مرسدس همیشه در تکنولوژی پیشرو بوده،هست و خواهد بود. (فقط نفهمیدم اون فضای خالی نسبتا بزرگ پشت مانیتور وسطی واسه چیه؟)

  2. net

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    فقط ایودی a8 مدل ۲۰۱۹

  3. Mercedes & BMW

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (64 ديدگاه)

    قطعا مرسدس S کلاس هم طراحی تکامل یافته خودشو ک تو E کلاس جدید دیدیم و جذاب بود هم بازم تکامل میده و زبان طراحی خودشو پیاده میکنه
    طراحی ک بی شک باتوجه به بازخوردای خریداران این ماشین و بالانس شدن اصالت + مدرنیته هستش
    چیزی ک ملت ما هیچوقت نمیتونه درکی ازش داشته باشه پیشرفت رو ب جلو بوده و هست
    اگ اینطوری نبودیم ۲۰-۳۰ سال ی طراحی رو سوار نمیشدن
    مرسدس تو E کلاس اصالت طراحی خودش ک اول لاکچری بودن اهمیت داشت بعد اسپرت بودن رو پیاده کرد
    و قطعا اس کلاس جدید هم مث همیشه فوق العادس

    1. حسین دهمرد

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2647 ديدگاه)

      احتمالا شما و اطرافیانتون درکی از پیشرفت ندارین و فکر میکنین بقیه ملت هم مثل خودتونن.
      واسه بقیه نسخه نپیچین

      انگار ملت حق انتخاب دارن.

      1. Muty

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        من موندم کی آ بهت دیسلایک دادن !!!
        یعنی اونا با دیسلایک خودشون قبول کردن درکی از پیشرفت ندارن :-)

        ولله تو این کرونا یه مردم رد دادن

  4. MehdiTurbo

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2374 ديدگاه)

    این طراحی داخلی اصن در حد اس کلاس نیست.اشرافیت نسل قبلشو انگار به باد داده اسپورت الکتریکی شده.

  5. رزیتا

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    این مرسدس بنز سدان کلاس s معمولا تو مدلای جدیدشم ابعاد مدلای قبلی خودشو حفظ میکنه و یکی از مشخصه های این سدان این هستش که موتور رو تا حد امکان بیشتر به سمت جلوی محفظه موتور برده تا فضای بیشتریو تو کابین آزاد کنه

  6. حسین

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    ی لحظه فک کردم لیفان ۸۲۰ هست!
    اون یکی بنزل ها هم که شبیه برلیانس بود!

    1. احمدرضا

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (878 ديدگاه)

      بنز نمی دونه خودروسازی به نام لیفان و برلیانس وجود داره

  7. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    فکر نمیکنم طراحی داخلیش این شکلی باشه .

    قبول دارید زیباترین و به یادماندنی ترین کلاس S اتاق W221 هست ، با اینکه تمام بنزهای S بینظزر و جنتلمن تشریف دارند .

  8. ب.م

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنز هیچگاه از نظر طراحی غیر از چند نمونه معدود و انگشت شمار محصول قابل قبول و پیشرویی نداشته و معمولا ترکیب محافظه کارانه و سنت گرای خود را حفظ کرده است.

    1. Hamidreza

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      حاجی حالت خوبه؟
      حتی مدلای 2004 اس کلاس رو به خیلی از ماشینای شرکتای دیگه تو سال 2020 میپسندم

  9. Khosrow

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    بی نظیر خواهد بود ..

  10. فرید

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (135 ديدگاه)

    زشت زشت زشت

  11. ATa

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (146 ديدگاه)

    سردرگمی در مرحله طراحی دامن گیر این شرکت شده….. نیاز به گذار مشهوده موضوعی که چند سال پیش بایستی پیش بینی می شد. با تغییر ابعاد دریچه هوا و مانیتور خروجی بیش از این نخواهد بود. عصر تسلا و سردرگمی شرکت های با سابقه.

  12. علیرضا

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    چراغ عقب زشت . چراغ جلو زشت . طراحی داخلی زشت . چکار داری میکنی ؟ سری هفت فیس لیفت قورت میده اس کلاس جدید رو

  13. هادی 8 سیلندر

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    بهتر نیست جای این دو تا کروت c8 بخره برونه با کلاس تر نیست ؟

    1. هادی 8 سیلندر

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (458 ديدگاه)

      یا مثلا جای میباخ میتونه ۴ تا بگیره از اینا تو خیابون یه دونه میباخ لوکس تره یا چهار تا c8 یه رنگ پشت هم

  14. ♤Angus_812♤

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    همینایی که میگن زشته وقتی بیاد
    اون اتفاقی براشون میوفته که برا eکلاس افتاد همه از رو رندر گفتن خوب نیست ولی وقتی امد فهمیدن اشتباه کردن
    S کلاس همیشه بهترینه و مطمعنم وقتی بیاد همه میفهمن که زود قضاوت کردن
    ♡عشق فقط مرسدس بنز♡

  15. Mehdi

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    بنز اس کلاس. لایک
    کادیلاک اسکالا. دیس لایک

  16. Mohammad khalili

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ای داد از برونو ساگو و پیتر فایفر ?

  17. Hadi

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    نگران نباشید…
    مرسدس کارشو بلده ?
    مثل شعارش:the best or nothing
    ترجمه:بهترین یا هیچ
    یا بهترین رو میسازن یا هیچی نمیسازن

  18. ماکان

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام.اگر انشاالله طراحی بنز کلاس ۲۰۲۱S مثل عکس اولی که از آن در این مقاله یا مطلب هستش را باشد بسیار خوب است.

  19. بهنام

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (491 ديدگاه)

    یه w221 فیس لیفت با کیت و اون رینگ پنج پر دوبل آ ام گ. اینو من به اس کلاس جدید حتی ترجیح میدم چه برسه به سری هفت جدید با اون طراحی افتضاحش.

  20. GERMANY

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (947 ديدگاه)

    طراحی افتضاح ! یعنی شکمم درد گرفته از خنده. موندم تو ذهنت چی میگذره فقط. مرسدس s کلاس و بی ام سری هفت و آئودی A7 خوبای دنیای لاکچری و تکنولوژی تشریف دارن. معمولا اس کلاس اول و سری 7 دوم و A7 سوم میشه تو دوئل ها.از نظر تجملات بله مرسدس حرف اول رو میزنه ولی اینو همه میگن و میدونن که کیفیت کابین سری 7 و تکنولوژی اون در ائودی A7 بهتر از بنز در اومده. در ضمن بگو بینم ماشینو از نزدیک دیدی داری برا خودت همینطوری میبُری و میدوزی!؟ من دیدم و بهت میگم که وقتی میبینی دلت میلرزه.همین کلاس اس که بعضی از منتقدان ارجمند(!) ازش ایراد میگیرن نظر شون عوض میشه حالا میبینی . داداش اسکرین بگیر . من خوده سری 5 رو عکسش رو دیدم که جلو پنجرش رو چراغاشو به هم وصل کردن اصا خوشم نیومد ازش. کاپوتش هم انگار کله ی یه مرد کچل بود . ولی تو واقعیت که دیدم حتی از دور , باور نمیکردم این, اون باشه. پس تا وقتی ندیدی ***?

    1. بهنام

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (491 ديدگاه)

      بنده هم w221 رو دیدم و هم افتخار رانندگی با اونو داشتم ( ماشین خودم 206) ولی به لطف دوستان برخی از خودروهای خاص موجود رو روندم. از نظر شخصی من هنوز هم بسیار زیباست ضمن اینکه نسخه های فیس لیفت اون به قدری خوب هستن که حتی توان رقابت با رقبای کاملا جدیدشون رو هم دارند. ب ام و سری هفت ( 730) هم که به وفور موجود هست و ما هم فراوون دیدیم. نسل جدید و حال حاضر رو هم که چندتایی موجوده و ما هم دیدیم. حالا من نمیدونم شما میگین تا ندیدین… بنده هم میگن تا یه چیزی رو نمیدونی…

  21. Milad AMG

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    دوستان یادمون نره این ها فقط طرح اولیس
    وقتی رونمایی بشه همخ انگشت به دهان میمونن

  22. بابابزرگ

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    این بازخورد هپاتیک یعنی چی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا