مرسدس بنزولوو

همکاری دایملر، ولوو و تراتون برای ایجاد شبکه شارژ کامیون‌ها در اروپا

سه شرکت اروپایی پیشرو در زمینه تولید کامیون‌های تجاری با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای تأسیس شبکه شارژ عمومی کارا برای کامیون‌ها و اتوبوس‌های الکتریکی در قاره همیشه‌سبز موافقت کردند.

سرمایه‌گذاری دایملر، ولوو و تراتون باعث خواهد شد حداقل ۱۷۰۰ نقطه شارژ ولتاژ بالا در نزدیکی بزرگراه‌ها و بخش‌های لجستیکی و انبارهای بزرگ تأسیس شوند. برنامه این است که تمامی جایگاه‌های شارژ موردبحث تا سال ۲۰۲۷ عملیاتی شوند.

این توافق‌نامه فعلاً نهایی نشده اما سه شرکت موردبحث گفته‌اند همکاری مشترک یاد شده اولین قدم به سمت تأسیس شرکتی جوینت ونچری است که دایملر، ولوو و تراتون سهمی مساوی در آن خواهند داشت. این جوینت ونچر قرار است در آمستردام هلند مستقر باشد.

این جوینت ونچر قرار است شارژرهایی تأسیس کند که می‌توانند در عرض ۴۵ دقیقه کامیون‌ها را شارژ کنند. رانندگان اروپایی هر روز ۴ ساعت و نیم ساعت رانندگی می‌کنند و بنابراین این میزان شارژ باید پاسخگوی آن‌ها باشد.

این اخبار چند روز پس از معرفی مرسدس آکتروس الکتریکی به عنوان اولین کامیون هوی دیوتی الکتریکی این کمپانی منتشر می‌شود. با برد ۴۰۰ کیلومتری، مرسدس می‌گوید این کامیون مناسب مسافت‌های کوتاه است. البته باتری‌های ۴۲۰ کیلووات ساعتی آکتروس الکتریکی تنها به حدود یک ساعت زمان نیاز دارند تا از ۲۰ به ۸۰ درصد برسد بنابراین نصب شارژرهای سریع امری حیاتی است.

مدیرعامل دایملر تراک می‌گوید:

هدف این جوینت ونچر دست‌یابی به اهداف آب و هوایی تا سال ۲۰۵۰ است. البته تأسیس زیرساخت‌های مناسب برای کامیون‌های الکتریکی امری حیاتی است. ما به همراه گروه تراتون و ولوو این کار را انجام خواهیم داد و از پیشرو بودن در این زمینه و تأسیس شبکه شارژ کارا در اروپا بسیار هیجان زده‌ایم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ehsan.fa

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1952 ديدگاه)

    حالا این خبر رو مقایسه کنید با حرفه‌ای پلیس راهرو که گفته بیش از ده ساله اتوبوس جدید وارد کشور نشده

  2. امیرعلی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    نمیدونم من فقط اینجوریم یا بقیه هم اینطورین که
    اصلا از طراحی های برقی مرسدس خوشم نمیاد نمونه اش eqs که واقعا طراحی عجیب داره
    یا مثلا عکس آخر کامیون وسط اونم طرح عجیبی داره کاش مرسدس برقی نشه یا اگه برقی شد از طراحی های بنزینی هاش الگو بگیره

  3. امیرحسین

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سلام
    تشکر از جناب احمدزاده.
    بنظر من اسکانیا تو کامیونا از همه ظاهرش زیباتر هست.
    پدال اکر امکانش هست از خودروهای سنگین بیشتر مقاله بزارید🌹

  4. میثم

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    420 کیلو وات ساعت خیلی زیاده.
    حالا که تمام ماشینا حتی کامیونها دارن الکتریکی میشن به فکر تامین برقشون از منابع پاک هم باشن نه اینکه فقط ماشینا رو برقی کنن

    1. RezaRs

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      حاجی ما دوتا ژنراتور ۱.۱ مگاوات داریم اونقدرم زیاد نیست ( اما اینکه جای همه کامیونا خیلیه

  5. رامتین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    متاسفانه در ایران کامیونها اوصاع خوبی ندارند و اصلا برند جالبی وجود نداره و همه قدیمی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا