مرسدس-ایامجی به آرامی پیشرانههای پرچمدار ۱۲ سیلندر خود را به تاریخ خواهد سپرد زیرا به نظر میرسد این قلبهای آهنین در آینده فقط مختص خودروهای لوکس خواهند بود.
مدیر اجرایی مرسدس-ایامجی آقای توبیاس موئرز در خلال برگزاری نمایشگاه نیویورک و مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که برند ایامجی در زمان بازنشسته کردن محصولات سری ۶۵ خود پیشرانه ۱۲ سیلندر را نیز تولید نخواهد کرد. بدین ترتیب محصولات مرسدس-مایباخ تنها خودروهایی خواهند بود که از پیشرانههای ۱۲ سیلندر استفاده خواهند کرد.
هنوز هم تقاضا برای پیشرانه ۱۲ سیلندر وجود دارد اما اگر در آینده بخواهید بازهم از این پیشرانه استفاده کنید باید سرمایهگذاری هنگفتی انجام دهید. این نظر من است.
او ادامه میدهد:
شما باید قدرت را افزایش دهید و باید تکنولوژیهای بهروزی را نیز استفاده کنید. بهتر است ما سرمایهگذاری خود را معطوف پیشرانههای ۸ سیلندر الکتریکی شده بکنیم.
مرسدس-ایامجی قبلاً شروع به بازنشسته کردن طیف محصولات ۶۵ خود کرده است. برای مثال نسل جدید مرسدس بنز G کلاس دیگر با نسخه ۶۵ عرضه نخواهد شد. همچنین گفته میشود در ماههای آینده نیز باید با مرسدس-ایامجی SL 65 خداحافظی کنیم.
موئزر همچنین گفته نسل بعدی مرسدس بنز S کلاس نیز فاقد نسخه S65 خواهد بود.
Yaser1986
۲۰ فروردین ۱۳۹۷و روزی خواهد رسید که اصلا پیشرانه احتراقی تولید نخواهد شد
نمیدونم خودروهای الکتریکی واقعا به جذابیت خودروهای بنزینی میرسن یا نه؟
F۲۲RAPTOR
۲۰ فروردین ۱۳۹۷خداییش پیشرانه های ۱۲سیلندر
حیفه. که حذف شن اون از آئودی اینم ازین
Kamran
۲۰ فروردین ۱۳۹۷فکرش روکنید اس کلاس باشه اما فاقد موتور
V12 باشه! خدا وکـیلی این دیگـه اوج نامردیه
Kamran
۲۰ فروردین ۱۳۹۷هر کاری میکنم نمیتونم با این خبر کنار بیام :(
ایمان
۲۰ فروردین ۱۳۹۷آئودی ، BMW و هم اکنون مرسدس بنز
خداحافظی های دردناک و غم انگیز با پیشرانه های دوست داشتنی ۱۲ سیلندر ????
(Ali (Chevy nova
۲۰ فروردین ۱۳۹۷کم کم باىد به اىن نوع اخبار عادت کنىم
تفو
۲۰ فروردین ۱۳۹۷اروپایی و غربی هستن دیگه چه میدونن دوازده سیلندری که خودشون اختراع و تولید کردن چقد رخوبه باعث الودگی میشه باعث کشته شدن مردم و سرطان میشه. نمیفهمن دیگه
فقط ماییم که میفهیمم
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۲۰ فروردین ۱۳۹۷هیچ دلیلی واسه ساخت پیشرانه بیش از هشت سیلندر وجود نداره
اگر منطقی و نه احساسی به این موضوع نگاه کنیم هیچ دلیلی برای ساخت پیشرانه های دوازده سیلندر نیست
الان مرسدس بنز اس ۶۳ ا م گ عملکرد مشابه با مدل ۶۵ داره
ب ام و آلپینا بی ۷ با موتور ۴.۴ لیتر بای توربو عملکرد بهتری از مدل ۷۶۰ داره
حتی ماشین فوق لوکس بنتلی مولسان تنها با موتور هشت سیلندر عرضه میشه
چرا باید موتور ۱۲ سینلدر ساخت؟؟؟
با پیشرفت تکنولوژی و سیستم های کمکی واقعا دیگه دلیلی وجود نداره
الان ب ام و ۷۴۰ ال ای هیبرید با موتور ۴ سیلندر + سیستم هیبرید عملکردی فرا تر از تصور داره
باید با عقل و منطق تصمیم گرفت نه احساس
حسین
۲۱ فروردین ۱۳۹۷یه طرف موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با اون صدای زیبا و یه طرف موتور ۸ سیلندر توربو با اون صدای بد توربو!
این مقایسه درستی هست؟
علی
۲۱ فروردین ۱۳۹۷ولی ای کاش حداقل برای تفریح و گوش دادن ب صداشون یه تعداد محدودی تولید بشن
همینطور پیش بره ۸ سیلندرو ۶ سیلندر و ۴ سیلندرم از بین میرن
فقط میمونه برقیا
دوج چلنجر هلکت با ۴ موتور برقی مجموعا ۱۰۰۰ کیلووات با باطری ۲۰۰ کیلواتی
فکرشم عذاب اوره
ferrari f12
۲ مرداد ۱۳۹۹انقدر ک ما تو ایران دوازده سیلندر رونده بودیم ک باهاش انس گرفته بودیم??????اخه یکی نیس به اینا گه ک تو مملکتی ک شش سیلندرو نمتونیم ببینم و سوار شیم واس چی حسرت دوازده سیلندرو بخوریم حتی ندیدیمش.???