در ادامهی گسترش فعالیتها، دقیقاً ۵۰ سال پیش مرسدس بنز پیست تست مشهور خود در اشتوتگارت را افتتاح کرد. این پیست نزدیک یکی از مهمترین تأسیسات ساخت خودرو در دنیاست. پس از سه سال بحث و بررسی روسای کمپانی، ساخت پیست یک سال قبل از افتتاح آن آغاز شد.
در این پیست تست سطوح مختلفی در نظر گرفته شده بود که از آن جمله میتوان به بازالت آبی، سیمان، آسفالت لغزنده و سنگفرشهای بزرگ اشاره کرد. همچنین یک سیستم آبپاش یکپارچه باعث ایجاد سطوح خیس و مرطوب برای تست دقیقتر خودروها میشد.
اما در همان موقع نیز مرسدس همانند زمان حال سبد محصولات بسیار گستردهای داشت، از سدان های معمولی و استیشنها و کامیونها گرفته تا یونیماگ ها، خودروهای اسپورت، اتوبوسها و خودروهای مسابقهای.
اندکی پس از آمادهسازی اولین بخش پیست، مشخص شد که نیازهای بیشتری برای خودروهای سواری و تجاری وجود دارد. مهندسان مکانی را برای تستهای سرعت بالا، استقامتی و تستهای جادههای ناهموار و همچنین پیست تستی برای خودروهای تجاری میخواستند. به همین خاطر پیست یاد شده برای پوشش این نیازها گسترش یافت.
مرسدس بنز میگوید طول کلی بخشهای این پیست تست ۱۵۴۶۰ متر بوده که ۳۰۱۸ متر آن شامل بخش تستهای سرعت بالاست. از نظر تئوری میتوان در بخش شیب تند به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رسید اما این سرعت برای انسان طاقتفرسا و دشوار خواهد بود.
جالب آنکه در تستهای طولانیمدت و در بخش شیبدار راننده میتوانست بدون قرار دادن دستها روی فرمان به سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت برسد. همانگونه که مرسدس توضیح میدهد در این لحظه دیگر نیروهای جانبی برای تحت تأثیر قرار دادن لاستیکها وجود نداشته و خودرو بدون هیچگونه فرمان دادن میتواند در پیست حرکت کند.
این پیست در طول نیم قرن گذشته بیوقفه تکامل یافته تا با شرایط و خودروهای جدید تطبیق یابد. برای مثال، پیست مرسدس در حال حاضر دارای بخش جادهای آسفالت مخصوص صدای پایین برای اندازهگیری صدای خودروهاست.
مجید
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶بی دلیل نیست که ستاره سه پرهمیشه زودتر از رقبا پیشرفت میکرده!!
فورد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶چه کاریه اخه از ایران یاد بگیرین ماشین و تولید میکنی میدی دست مردم خودشون تستش میکنن
امیر.عارف
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶موافقم با نظرت و این را هم اضافه کنم که هزینه کمتری هم به خودروساز تحمیل میشه چون مردم ایرادها را پیدا میکنند و هم هزینه را پرداخت میکنند و خودروسازها بجای خرید آدمکهای تست که گران هم هستند از انسان واقعی تست گرفته اند. تنها کاری که فقط مدیران ما انجام میدهند و هیچ جای دنیا به این علم نرسیده اند انکار ایرادات خودرو هست
توحید
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶?
ASTON MARTIN
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶هیچ وقت فلسفه پیست های شیب دارو درک نکردم جریانشون چیه؟
ASTON MARTIN
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶استادان بزرگوار بجای منفی دادن یه خط توضیح میدادن بهتر نبود ؟الان خاستن چیو ثابت کنن؟ من فقط یه سوال کردم :/
آریا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶سایا هم پیست تست داره و توی اون ماشینای چینی تست میکنه.
مجید.بهترین یا هیچ.
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶یا (بهترین )یا (هیچ)…
یا (مرسدس بنز) یا (بقیه) …
Milad
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶??? بخش دومش نادرسته
یا بنز یا بقیه! یعنی اگر بنز نشد، بی ام و یا پورشه!?
یاسین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶((جالب آنکه در تستهای طولانیمدت و در بخش شیبدار راننده میتوانست بدون قرار دادن دستها روی فرمان به سرعت 150 کیلومتر در ساعت برسد. همانگونه که مرسدس توضیح میدهد در این لحظه دیگر نیروهای جانبی برای تحت تأثیر قرار دادن لاستیکها وجود نداشته و خودرو بدون هیچگونه فرمان دادن میتواند در پیست حرکت کند.))
حتی تصور مهندسی چنین تستی که میتونه ادمو مبهوت میکنه آلمان یعنی جایی که ماشین ساخته نمیشه جادوگری خودروسازی اتفاق میفته و بنز یعنی اولتیماتوم و حد نهایی صنعت خودروسازی جهان
یانکی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶خاور اوتوبوس302 مایلر اوتوبوس 355 کامىون911 جزء بد صدا ترین ماشینایه دنیا
Ace
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶این ها رو گفتی که مثلا چی بشه ؟؟!!!!!
احسان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶به رقیبای اون موقع اش هم نگاه کن باز میفهمی بنز چی بوده
REZA ///AMG
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶البته اونقدرام چیز خاصی نیستا خیلی راحت در هرجای دنیا میشه همچین چیزی ساخت والا علم بالایی هم نمیخواد :-)
پرسپولیس
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶آلمان اقتصادنخست اروپاقلب تکنولوژی خودروسازی تکنولوژیش روانش مال المان هست شکی درآن نیست
kamran cooper
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶کسی از رفقا میدونه اسم مدل اون عکس آخر چیه؟
یانکی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶e clas ما میگیم دانشجویی
احسان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا بنز ۱۲۴ ده هشتاد همین الانشم با خیلی از خودرو های روز قابل مقایسه است و بهتره به جرات میگم از تمامی محصولات کره تا سال ۲۰۰۷ به جز ازرا بهتره
h112
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶میگن 50 -60 سال پیش تو اروپا به جنس آلمانی میگفتن بنجل ولی حالا جز بهترین هاست…
سهيل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶بی خیال !!! لطفن بیشتر توضیح بدین کی همچین حرفی زده ؟
ب ام و سلطان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶در صد سال پیش هم نمیگفتن بنجل آلمان تا قبل از پایان جنگ جهانی دوم با اختلاف پیشرفته ترین کشور دنیا بود اونیکه این اراجیف و گفته حتما خواسته شوخی کنه جنس آلمانی از وقتی آلمانی بود بهترین و با کیفت ترین بود
h112
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶شما به عنوان یه آلمانی به خودت نگیر و ناراحت نشو…
saied
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶بی خودی نیست که ابرویه خودرو سازیه.
مهدی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶The best or nothing
فرشاد سجادیان
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶خداوندگار جهان خودرو
faramarz
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶الله اکبر!!!