جیپ گلادیاتور را فراموش کنید!
گاهی اوقات به سختی میتوان تصور کرد مرسدس بنز جی کلاس یک خودروی کاربردی خشن بوده و میتوانسته تقریباً از هر مانعی عبور کند. البته تا زمانی که با پیکاپ W461 نسخهی نظامی روبرو نشوید همچنان جی کلاس را یک شاسیبلند لوکس و قلدر خواهید دانست.
خودرویی که مشاهده میکنید 250GD W461 مدل ۱۹۹۳ است که از بدنهی پیکاپ تک کابین بسیار نایاب سود میبرد. این خودرو اساساً برای استفاده نظامی تولید شده است. نیروبخش این خودرو پیشرانهی ۵ سیلندر OM602 دیزلی است که به یک گیربکس ۴ سرعته دستی و با دندهسنگین متصل شده است.
فروشندهی این خودرو کیت توربویی را نیز به مجموعه پیشرانه اضافه کرده که ظاهراً تفاوت قدرت زیادی را ایجاد کرده است. البته که این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیلهای قفل شونده در دو اکسل سود میبرد.
علیرغم اینکه جی کلاس یاد شده خودرویی تقریباً نظامی است اما در شرایط بسیار خوبی نگهداری شده و تمامی پانلهای بدنه وضعیت ظاهری مناسبی داشته و خبری از زنگزدگی و فرسودگی نیست. البته کارکرد این خودرو نیز کاملاً مناسب بوده و برابر با ۳۸۶۶۳ کیلومتر است.
کابین ساده و بیشیلهپیلهی این جی کلاس فرسنگها با جی کلاس مدرن امروزی تفاوت داشته اما همین بخش هم جذابیتهای خاص خود را دارد. صندلیها دارای پوشش وینیل کارا بوده و اگر خواهان گوش دادن به موسیقی باشید بهتر است آن را از گوشی هوشمند خود پخش نمایید چراکه خبری از سیستمهای مدرن نیست. تنها آپشن رفاهی این خودرو کولر زیر داشبورد است.
امیر
۲۳ تیر ۱۳۹۸با اینکه موتورش ضعیفه و در شان یه مرسدس اونم پیکاپش نیست اما بازم بسیار دوسداشتنی وتعجب برانگیزه
ابی اسمان
۲۳ تیر ۱۳۹۸موتور ضعیف؟
تراکتور هم ۷۰ اسب بخار قدرت داره
یه چیزایی میشنوم این چند وقته کلا مغزم هنگ میکنه
لابد با این میخواستین برین تو پیست صفر تا صد پر کنین
ali
۲۳ تیر ۱۳۹۸هر وقت صاحاب یه ارتش شدین شما نمونه ی ۳۰۰ اسب بخاری رو سفارش بده. از سی سال پیش نسخه ی ۱۸۶ اسب بخاری هم موجود بوده. اما یه ارتش اومده حساب کتاب کرده دیده موتور ۱۰۰ بخاری بدردش میخوره.
هاموی ۱۹۰ اسب بخار قدرتشه.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ تیر ۱۳۹۸عجب ماشین توپیه ، ولی بیشتر جنبه کلکسیونی داره و زُمُخت به نظر میرسه .
اسمان ابی
۲۳ تیر ۱۳۹۸اوه اوه ببخشید نه اینکه جیپ گلادیاتور اخر ایرودینامیکه
محمد
۲۳ تیر ۱۳۹۸این ماشین خوراکه شرکتهای تیونینگه
خودش که خاصه
یه پکیج تیونینگ هم بیاد روش،
چه خودروی تک و منحصر بفردی که بشه
چیزی که هیچ کس دیگه ای اونو نداشته باشه
و هنوزم یه بنز باشه
هادی نجفی
۲۳ تیر ۱۳۹۸من اینو به تویوتا ترجیح میدم(نظر شخصی) قدرتش و کارایشش شبیه یونیماگ هست، تمام تیر های برق کوچیک و تلفن در مناطق صعب العبور رو با یونیماگ های بنز بردن و وصل کردن
من بنز رو فارغ از لوکس و اشرافیگریش و تکنولوژیش در زمینه وانت و آفرود خیلی قبول دارم
راستی تو جنگ کی آهنگ گوش میده! (:
علیرضا(lexus)
۲۳ تیر ۱۳۹۸اگه همه چیش برتر از تویوتا باشه ولی هیچ وقت دوام و قابلیت اطمینان تویوتا رو نداره
محمد
۲۸ مرداد ۱۴۰۲چهار سال گذشته ولی بازم عصبانی میشم از این کامنت . هیچ وقت برای یه بنز از دوام و اطمینان حرف نزن .
car lover
۲۳ تیر ۱۳۹۸فاز نویسنده با جمله اول چیه؟؟؟؟
الان ینی چی فراموش کنید مگ یکی ک رانگلر 68 میخره بخاطر سخت افزارشه یا یکی که فایربرد 7 لیتری با 200 اسب میخره بخاطر بازده خارق العادشه؟؟؟
نه خیر عشق ماشین کلاسیک باعث میشه ادم 100000 دلار برای لندکروز بده حالا چ خوب باشه چ بد این که یکی مدرن میخره باید براش این حرفو زد
کلن مقایسه خیلی بدی بود جمله اول
اسمان ابی
۲۳ تیر ۱۳۹۸ماشین سلیقه اییه. من دلم میخواد فراموش کنم. من دلم بنز میخواد. منم دلم یه جی کلاس میخواد. من دلم یه جی کلاس پیکاپ نظامی میخواد
تو هم فراموش نکن
علی
۲۳ تیر ۱۳۹۸یعنی فراموش کن. یه مدل بهتری هست
Car lover
۲۳ تیر ۱۳۹۸منظورم اینه که این کلاسیکه
کلاسیک اصن تو هیچ شرایطی قابل مقایسه با محصولات مدرن نیست
چون که قیمت ی ماشین کلاسیک کاملا دست عواملی غیر از خود ماشینه
این مقایسه مث این میمونه من بگم اقا شیرون اومد شما پرایدو فراموش کن چرا ک شتابش خیلی خوفه الان درسته دو تا کلاس غیر مربوط رو مقایسه کنیم؟؟؟؟؟
حالا چون وانته تو ی کلاسه؟ ن واحد زمانی هم مطرحه
اسمان ابی
۲۳ تیر ۱۳۹۸کاش یکی داشتم. الانم مدل پیکاپ این بنز تولید میشه تو استرالیا و تو اکثر کشورای غربی میشه سفارش داد.
بعد اینکه مرسدس بنز هر روز بهتر داره میشه و با همه ی مدلهاش میشه زد به کوه. اما به قول یکی از مجریهای معروف دنیای خودرو، حیف که ۹۰ درصد کسایی که مدلهایی از جی کلاس و لندروور رو میخرن تنها برای پز دادن میخرن و هیچوقت به کوه سر نمیزنن.
وگرنه ما تیمهای افرود داریم تو استرالیا امریکا کانادا روسیه و باقی کشورها که هرسال مسابقه میزارن و هر تیمی که برنده بشه جایزه های چند میلیون دلاری رو میبره خونه. اینا تو پیست و یا تو مسیرهای افرود از پیش طراحی شده مسابقه نمیدن. این تیمها از گوگل مپس یه جایی رو انتخاب میکنن که حتی انسان توش نرفته. بعد دو نقطه انتخاب میکنن و به تیمها اعلام میکنن. بعدم هر تیم اطلاعات رو جمع اوری میکنه ارتفاع هر نقطه و مسیر و همه چی رو در میارن. بعدم میرن باهم مسابقه میدن. تو منطقه اورال و سیبری روسیه میدانهای نفتی به وسعت دو برابر کل ایران هست که همه این مناطق با لوله و پمپخانه بهم وصلن. اونجاها به نظرتون چطوری لوله کشیدن؟تو مساحتی چندبرابر ایران؟ تو گوگل مپس قشنگ همه چی معلومه. با یونیماگ و جی کلاس رفتن. برا همینه جی کلاس تو روسیه اینقدر طرفدار داره. چون اکثرشون تو مناطق نفتی کار کردن و با کاری که بنز کرد اشنا هستن. البته با اون مدلهای ای ام جی و مدلهای لوکس نرفتن. دقیقا با همین جی کلاسی که تو عکسه رفتن.
یکی میاد میگه ایرودینامیک نداره یکی میاد میگه زمخته یکی میاد میگه موتورش ضعیفه.
اینا نه مقاله رو خوندن نه از ماشین سر در میارن. این یه ماشین نظامی پیکاپ هست. برا ارتش ساختن. شما سربازی رفتی؟ من سربازی رفتم. تو سربازی تو یه پاسگاه تو یه منطقه دور افتاده بودم. ما دوتا تویوتا داشتیم لندکروز. تو این منطقه تنها یک راه اسفالت داشت. اونم نه تو کل روستا بلکه تا به قولی چهارراهی کشیده بود و بعدم چندتا راه خاکی منشعب میشد و هرکدوم به هر طرفی میرفت. حالا این منطقه سیویل یا غیر نظامی بود که ما با تویوتا به زور میرفتیم. جاده ایی که تو هر متر ده تا چاله چوله هرکدوم به عمق بیست سانتیمتر وجود داشت. هر بار که بارون میومد این چاله چوله ها عمیقتر و تعدادشون بیشتر میشد. وقتی میگم بارون منظورم بارون تو یه منطقه کوهستانیه. خاصیتشم اینه که کوه جلو ابر رو میگیره و سرعتشو کم میکنه و کل ابر تو یه منطقه کوچیک خالی میشه.
حالا ارتش چطوریه؟ ارتش ده برابر بدتر از این وضعه. شما برا این منطقه یه لامبورگینی مورچه لگو لازم نداری. تو این منطقه ی غیر نظامی که من توش بودم یه چیزی مثل این جیپ نظامی جی کلاس کلاس لازم داری.
بنز این ماشینو نیومده برا پیست و جاده های برلین بسازه. بنز اومده این ماشینو برا جاهای نظامی ساخته. جاهاییکه حتی جاده هم نیست. جاهایی که پر شیار ابرودهای فصلیه.
نکته ی دیگه اینه که بدنه ی نوع نظامی جی کلاس چه پیکاپ چه اون مدلایی از جی کلاس که صندلی عقب ندارن و چه مدلایی از جی کلاس که چهار صندلی دارن همشون از یه الیاژ منگنزی استفاده میکنن. زینک منگنز فکر کنم. یعنی زنگ نمیزنه. چون فولاد نیست. همین الان تو بازارهای غربی کلی جی کلاس نظامی برا فروش هست. خیلیاشون تنها شاسیه که اگه به عکسهاش نگاه کنی تعجب میکنی چطور تو اروپایی که تو تابستونم بارون میاد و هوا شرجیه اصلا زنگ نزدن. چون فولاد توشون نیست. اهن توشون نیست.
این یکی از خصوصیات بنزه.
به ارتفاع از زمین دقت کنین. هیچ مدلی من ندیدم و نمیشناسم چنین ارتفاع بالایی رو ارائه بده. لطفا نیایین بگین فلان ماشین میشناسم که اینطوریه.
یا نیایین بگین کامیون ارتفاعش بیشتره. اونا یا لاستیکای بلندتری استفاده کردن یا
چون پلوس و دیفرانسیل مرسدس بنز مخصوص خودشه و به هیچ شرکتی نداده. پس دروغ نگین.
به قول اون مجری تاپ گیر خدا جی کلاس رو ساخته و ما باید کشفش کنیم
OMID
۲۳ تیر ۱۳۹۸ربطی به پلوس و دیفرانسیل نداره?
اون چیزی هم که شما میگید اکسل پورتاله که مال بنز نیست همه شرکتا هم استفاده میکنند
و بله خیلی ماشینها ی بلندتر ازداینم وجود داره که غیر ممکن هم نیست ?
مثلاً خیلی از هاموی ها زاویه حمله و فرارشون بیشتره
بهراد
۲۳ تیر ۱۳۹۸دمت گرم ، داداش حرف حساب زدی
H
۲۴ تیر ۱۳۹۸یه جور تعریف کردی انگار دست راست هیتلر بودی
اسمان ابی
۲۳ تیر ۱۳۹۸راستی پدال یادته یه پست گذاشتی یه جی کلاس با یه رنگلر مسابقه داد و جی کلاس باخت؟ دلیلش این بود که لاستیکهای جی کلاس معمولی بودن و لاستیکهای رنگلر مخصوص افرود با عاج پنج سانتی متری
حالا همونایی که مسابقه دادن یه نامه غلط کردم منتشر کردن و اعلام کردن تو واقعیت جی کلاس برنده شده بود و عمدا تو اون مسابقه جی کلاس رو با لاستیک معمولی به میدون برده بودن
جی کلاس همینه. فقط با تقلب میشه شکستش داد
OMID
۲۳ تیر ۱۳۹۸ماله موتور ترند بود رقابتش عذر خواهی هم در کار نبوده و نیست
موتور ترند بزرگتر از این حرفاس که آبروی خودشو واسه یه دونه رقابت ببره
یانکی
۲۳ تیر ۱۳۹۸اولا که خدایگان ماشین جنگی هاوی و جیپ بعدش فورد میوت و لندکروزر هستن کدوم جنگ رو سراغ دارید که جی کلاس توش باشه.یه نگاه به جیپهای قدیم بندازید کاملا برا جنگ ساخته شده و بسیار پلتفرم انعتاف پذیری داره.بالای شیشه جلو فرو رفتگی وجود داره برا لوله توپ شیشه جلو قابل خابوندنه.جای بیل و تسمه کنارش داره موتورش واتر پروفه در عرض کمتر از 1ساعت میشه اوراقش کرد بردش جایع دیگه اسمبلش کرد.
امیر
۲۳ تیر ۱۳۹۸والا بخدا اینارو خودشونم میدونن ولی همش دارن انکار میکنن
چی رو با چی مقایسه میکنن
بدون سند و مدرک حرف میزنن و توهین میکنن
بازم بیخیالش..!
دیمیتری
۲۴ تیر ۱۳۹۸اقا چرا دعوا دارین. هر وقت به شما گفتن بیا بنز بردار شما بگین نه. یه نه گفتن اینقدر دعوا داره اخه؟
رضا
۲۳ تیر ۱۳۹۸اگه کسی میدونه اینو با لندکروزر وانت مقایسه کنه فاصله دو محور و وزن و بقیه موارد .
Genius
۲۴ تیر ۱۳۹۸خدا بیامرزه محمدرضا رو که پروتوتایپ جی کلاس به سفارش ایشون برای تجهیز نیروی زمینی ایران به مرسدس ارائه شد
" Swedish Arrogant Tiger"
۲۶ تیر ۱۳۹۸یادش تو gta5 مودشو داشتم همین مدل فقط پیکاپ نبود .عاشقشم حتی تو بازی هم اکثر جاهارو باهاش فتح میکردم مگه مکان هایی که قرار نبود ماشین بره!