پس از انتشار چندین تیزر، مرسدس بنز سرانجام در نمایشگاه ژنو رسماً نمونهٔ کانسپت نسخهٔ سدان مدل AMG GT را رونمایی کرده و جزئیات آنرا اعلام نمود. این خودرو بهترین تلاش مرسدس بنز در ترکیب یک سدان سنتی کاربردی با سبک منحنی یک کوپه است. این کانسپت پیشنمایش نسخهٔ تولیدی سدان عملکردی AMG GT بوده که به مدلهای کوپه و کابریولت کنونی خواهد پیوست.
AMG GT سدان کانسپت در طراحی به دنبال نسخهٔ کوپهٔ تولیدی حرکت کرده است اما طول آن جهت اضافه نمود دو درِ اضافه، افزایش پیدا کرده است. این کانسپت اغواگر با برخورداری از یک قوس طولانی که از شیشهٔ جلو آغاز شده و با گذر از سقف به قسمت عقب و پایانی خودرو میرسد، کمی تداعیکنندهٔ نسل اول CLS است و نشان میدهد که چگونه مرسدس بنز در سال ۲۰۰۴ پیشگام ساخت کوپههای چهاردر بود. مرسدس میگوید این ظاهر منحنی پیشنمایشی از طراحی نسخهٔ تولیدی AMG GT سدان است. البته این کانسپت ویترین تکنولوژیهای مرسدس بنز هم محسوب میشود و چیزی بیشتر از تنها یک افزایش طول ساده و اضافه شدن دو در است.
اما علاوه بر فرم کلی بدنه، این کانسپت در طراحی جلو و عقب نیز از نسخهٔ کوپه الهام گرفته است ولی چراغهای جلوی آن بسیار باریکتر شده و در عقب هم از چراغهایی با نمای سهبعدی استفاده شده است. علاوه بر این، دو دوربین در طرفین خودرو جایگزین آینههای جانبی سنتی شدهاند که نمای ماشین را حتی آئرودینامیکتر نشان میدهد. همچنین دریچههای فعال نیز در جلوپنجره و ورودیهای هوای درون سپر تعبیه شدهاند که آئرودینامیک را بازهم بهبود میبخشند. در عقب نیز یک سر اگزوزی تکی در مرکز سپر تعبیه شده است که نمایی جذابتر به عقب خودرو بخشیده است. اطراف این سر اگزوز را هم یک دیفیوزر بزرگ فراگرفته است.
در بخش قوای محرکه اما GT کانسپت سدان از همان پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری V8 بایتوربو متعلق به AMG GT کوپه استفاده میکند ولی در کنار این موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی هم در عقب خودرو نصب شده است. این سیستم هیبریدی مجموعاً ۸۰۵ اسب بخار قدرت تولید میکند که بهطور قابلتوجهی بیشتر از قدرت ۶۸۰ اسب بخاری پورشه پانامرا توربو S هیبریدی است و این کانسپت را به قلمرو ۹۱۸ نزدیک میکند. این نیرو توسط یک مبدل گشتاور به هر چهارچرخ منتقل میشود. بدین ترتیب این سوپرسدان کوپه میتواند در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین برای رانندگی پاکتر، خودرو میتواند بهصورت تمام الکتریکی نیز به حرکت درآید.
با توجه به اعلام مرسدس بنز، این کوپهٔ چهاردر موجب گسترش خانوادهٔ AMG GT شده و در آینده به تولید خواهد رسید. گفته میشود این خودرو با نام AMG GT4 تولید شده و بهزودی با مدل ۲۰۱۸ بهعنوان رقیب مستقیمی برای پورشه پانامرا راهی بازار خواهد شد. اگر نسخهٔ تولیدی GT4 هم به همین قوای محرکه مجهز باشد دقیقاً رودرروی پانامرا توربو S هیبریدی قرار میگیرد.
پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…
Khan
۱۷ اسفند ۱۳۹۵عااالی، چه قشنگ
طراحی بغل خیلی هماهنگ با میباخ 6 هست، انگار بچه اونه ((:
MPH
۱۷ اسفند ۱۳۹۵.
منم با دیدنش یاد مایباخ 6 افتادم،فکر میکنم رنگش هم در این شباهت بی تاثیر نباشه……
.
البته این بچه اون نیست،یه هیولای دیگس!!!!!
فرزاد بنز
۱۸ اسفند ۱۳۹۵من یکی از طرفدارای پروپاقرص مرسدس بنز هستم ولی نمیدونم چرا طرح چراغا و جلو پنجره منو یاد ائودی a8 که قراره معرفی بشه میندازه یه نگاهی به عکسای جاسوسیش بکنین خودتون هم متوجه میشین
نوید جهرمی
۲۷ اسفند ۱۳۹۵چراغ جلوش خیلی شبیه ماستنگه.
Efk
۱۷ اسفند ۱۳۹۵تو تصاویر جاسوسی که از cls منتشر شده بود خیلی شبیه به نسخه تولیدی این کانسپته(فرم چراغ ها جلوپنجره فرم بدنه) نکنه قراره این جایگزین cls باشه؟
"Amir"
۱۷ اسفند ۱۳۹۵چقدر خوشحالم که یه طراحی تازه متفاوت از بنز دیدم ، پس از این همه طراحی شبیه به هم !
The R
۱۸ اسفند ۱۳۹۵این ماشین از نظر قدرت و قیمت یک کلاس بالاتر از CLS قرار میگیره.
تو یکی از سایتای خارجی نوشته بود که احتمالا شروع قیمت این ماشین برای نسخه پایه از حدود 180هزار دلار شروع میشه.
شروع قیمت CLS اگه بگیم مثل قبل باشه حدود 70 هزار دلاره که برای مدل CLS 63S AMG به حدود 150 هزار دلار در نسخه تقریبا فولش میرسه.
خسرو
۱۷ اسفند ۱۳۹۵تو عکس اصلا خوب نیست/فیلمشو ببینید/ وحشتناااک خوبه/هیولااا/ بای بای پانامرای الکی خوب ..
ENER-G-FORCE
۱۷ اسفند ۱۳۹۵805 اسب…؟؟؟؟!!!… در کم تر از سه ثانیه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! یاخدا! وحشتناک خوشکل و قدرتمند و خشن ساخته شده! وای ! اگه این ارقام توی نسخه تولیدی هم ارائه بشه…!
MPH
۱۷ اسفند ۱۳۹۵.
خداکنه با همین طراحی بینظیر و معرکش تولید بشه
شتابش،کاراکتر بینظیرش،قدرت اغواکنندش…..
هرچی نگاش میکنم سیر نمیشم،خداکنه با همین جزئیات تولید بشه……
Mehran
۱۷ اسفند ۱۳۹۵اگزوزشو! خخخخخخخ
خداییش اخر طراحیه.واقعا یه قرن تجربه طراحی پشتشه.
MPH
۱۷ اسفند ۱۳۹۵.
امروز حسابی شارژ شدم!!!!!!!!!!
.
شارژم تا نمایشگاه فرانکفورت دوام میاره☺☺☺
مهدی
۱۷ اسفند ۱۳۹۵درست مثل مرسدس سی ال اس که زمان رونمایی زیباترین خودروی دنیا بود.. طراحی خارق العاده این بنز دیگه حرفی برای گفتن نذاشته. از لحاظ فنی هم بی نظیره…بهترین یا هیچ… شعاری که فقط برازنده مرسدس بنزه
The R
۱۸ اسفند ۱۳۹۵تو مجله ماشین (چندین سال قبل) خوندم که موقع معرفی c کلاس نسل قبل یکی از مدیرای بخش طراحی ب ام و (یادم نیست بنگل بود یا یکی دیگه) گفته بود که بنز دوبار منو تو طراحی شگفت زده کرد. یک بار موقع معرفی CLS (البته نسل اول) و یک بار موقع معرفی این کوچولوی زیبا (C کلاس نسل قبل2008-2014)
Madjid
۱۷ اسفند ۱۳۹۵رینگ هاش بسیار زیباست. بار اول همچین طرح زیبایی واسه رینگ میبینم.
اگزوزش هم خاص و منحصر به فرده. مثل 458 خدا بیامرز.
سهيل
۱۷ اسفند ۱۳۹۵حیف که نمیسازدش
shirحko
۱۷ اسفند ۱۳۹۵هر چند بنده طرف دار پر وپا قرص ب ام و ام ، ولی هیچ وقت تعصب بی خود روی ان نداشتم بر خلاف بنز دوستان ، ولی واقعا نمی شه کتمان کرد این مدل بنز شاهکاره .
Haigle
۱۷ اسفند ۱۳۹۵لحظه ای که دیتر زیچه پشت فرمون این هیولا وارد غرفه بنز شد واقعا تماشایی بود… ویدیو این لحظه حدودای صبح بود که از صفحات مجازی مرسدس بنز پخش شد. یعنی به نظرم با کلمات وصف نمیشه زیبایی و وقارش… بی نظیره
Haigle
۱۸ اسفند ۱۳۹۵فقط برام جالبه بدونم که این دوربین ها موقعیتشون جوری نیست که نسبتا سریع آسیب ببینن؟؟ یعنی مثلا خود آینه بغل ها گاهی وقتا خیلی زود تو تصادفات صدمه می بینن
Ali
۱۸ اسفند ۱۳۹۵کاش آینه های بغلو حذف نکنن!چون به نظرم جزی از بدنست و به ماشین شخصیت میده
Saied
۱۸ اسفند ۱۳۹۵???دست مهندس هاشو باید طلا گرفت. واقعا قیافش خیلی عالیه.
Saied
۱۸ اسفند ۱۳۹۵با اینکه پورشه رو از بنز بیشتر دوس دارم ولی این ماشین از هر لحاظ پانامرا رو سوسک میکنه.
به امید اینکه مهندسین نابغه و انسان هایه سخت کوش همیشه تو اوج باشن.
یاسین
۱۸ اسفند ۱۳۹۵سلطان ژرمن هاس به نظرم جدا از بحث فنی که مقایسه خیلی جزئی نگرانه ای لازم داره من ظاهرشو چشم بسته به پانامرا ترجیح میدم
سهيل
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ولی تابلوہ خواسته فقط روی پورشه رو کم کنه
علیرضا
۱۸ اسفند ۱۳۹۵حیف جلوش شبیه مزراتی شده اصلا بنز باید خط جلو پنجرش افقی باشه این که دیگه بنز نیست کلا آلمانا یه دهه ایه که تو طراحی افت کردن بی ام بعد از رفتن بنگل افت کرد الانم بنز همه ماشیناش شکل همه فقط سایزشون فرق داره تا حتی شاسی بلنداش شکل سواریاشه فقط ارتفاعشون زیاده و صندوق ندارن قبلا خیلی بهتر کار میکرد مثله ای کلاس قبل و اس کلاس قبل فقط با این فولکس آرتئون جدید حال کردم
دانیال
۱۸ اسفند ۱۳۹۵من طرفدار دو آتیشه پورشه پانامرا جدید هستم. اما واقعا پانامرا جلوی این حرفی برای گفتن نداره البته اگه مدل تولیدی با مشخصات کانسپت یکی باشه
مهزیار
۱۸ اسفند ۱۳۹۵کلا که ارش خوشم نمیاد هیچ
اون اگزوز مسخره و تحمیلی چیه آخه؟ چراغای عقبشم که معلوم نیست جگواره پورشست؟
چطوری از این ماشین تعریف میکنید دوستان
جلوشم که اصن هیچی… مازراتی و موستانگ و همرو کوبیدن بهم
افتضاحه.. برای بنز افتضاحه
the best or nothing
۱۸ اسفند ۱۳۹۵داداچ آب خنک بخور واست خووبه ?
احمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۵چراغ جلو شبیه چراغ های النتراست جلو پنجره هیوندایی
bugatti
۱۹ اسفند ۱۳۹۵زیباست و معرکه، همین موتور الکتریکی رو ی amg gts بزارن میشه هیولا
bugatti
۱۹ اسفند ۱۳۹۵نمیدونم بعضی دوستان چطور از این ماشین ایراد میگیرن ؟ النترا چیه ؟ عددی نیست در مقابل بنز ! اونا هستن که از اوودی کپی کردن ،