مرسدس-آامگ در نمایشگاه مونیخ خودروهای هیجانانگیزی را معرفی کرده است. EQS53 AMG اولین محصول الکتریکی این شرکت محسوب میشود و AMG GT63 S E Performance هم قویترین خودرویی است که تاکنون مرسدس و AMG ساختهاند. این دو خودرو شاید نشان دهند که مرسدس-آامگ هیچ محدودیتی در تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود ندارد اما اینطور نیست زیرا رئیس جدید AMG «فیلیپ شیمر» در گفتگو با رسانهها در نمایشگاه مونیخ اظهار داشته است که این شرکت قصد دارد تعداد محصولات خود را کاهش دهد.
البته جای نگرانی نیست زیرا مدلهای پرچمدار حذف نخواهند شد بلکه AMG میخواهد برخی محصولات پایهای خود را کنار بگذارد. به گفتهٔ شیمر، رئیس قبلی شرکت «توبیاس موئرس» که حالا مدیرعامل آستونمارتین شده است، AMG را به شرکتی با موقعیتی خارقالعاده در بازار پرفورمنس تبدیل کرد اما بااینحال، رئیس جدید میخواهد شرکت عقبنشینی کند و سبد محصولات کنونی خود را کمی کاهش دهد.
ازآنجاییکه AMG روی یک پلتفرم اختصاصی برای خودروهای الکتریکی کار میکند و احتمالاً برای سرمایهگذاری روی این معماری به بودجهٔ بیشتری نیاز دارد، هزینههای تحقیق و توسعه در خودروهای کوچکتر را کاهش خواهد داد. این پلتفرم جدید امکان پیاده کردن تکنولوژیها و آئرودینامیک پیشرفتهتری را در محصولات بعدی AMG فراهم خواهد کرد و این یعنی نسل جدید محصولات این شرکت در قطعات کمتری با مدلهای معمولی مرسدس بنز اشتراک خواهند داشت. موضوع مهمتر اینکه شیمر میخواهد همکاری نزدیکتری با بخش فرمول یک AMG داشته باشد و منطق و فلسفهٔ فرمول یک را به خودروهای پرفورمنس جادهای بیاورد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ شهریور ۱۴۰۰همیشه آرزوی گاراژی پر از ماشینایی رو داشتیم که داخلش با ماشینای عکس آخر پر بشه!😢😓
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۲ شهریور ۱۴۰۰بعلاوه یه slr و کل اعضای خانواده amg gt ….. چه شود ول ……
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ شهریور ۱۴۰۰حیف که نصیبمون نشد 😭
Reza Waffen SS
۲۲ شهریور ۱۴۰۰خون به دلمون کردی داش
همین الانم خبر رسید که واردات خودرو فقط یه شایعه بودش و دولت تو چندین سال آتی میخواد از توان داخلی برای رفع نیاز بازار داخل استفاده کنه. یعنی . . . م تو توان داخلیتون
پدال حذف نکن لطفا
M.K karimi
۲۲ شهریور ۱۴۰۰حالا اینطوری هم دیگه در مورد توان داخلی نگیم دیگه ! هیوندا هم کاملا وضعیتی مث ایران خودرو سایپا ما داشت الان رسیده به اینجا !! اینی که تو این باتلاق گیر کردیم صفر تا صدش واقعا تقصیر خودمونه !! زمانی که میتونستیم با تویوتا همکاری کنیم و یه جهش بزرگ بدیم صنعت خودرو سازی رو یه عده با کره زدن صنعت خودرو به پژویه ….. 20 سال ما رو عقب انداختن ؛ و بعدشم که قضایای تا ابد دولتی موندن خودرو سازامونو و حیف شدن جوونای با استعدادمونو و …….
واقعا آدم دلش کباب میشه وقتی میدونیم که چه ظرفیت هایی داشتیم تو صنعت خودرو و همش سر مدیریت غلط به باد فنا رفت 😫😫😫
Reza Waffen SS
۲۳ شهریور ۱۴۰۰داداش ربطی به پژو و تویوتا . . . . نداره، مسئول که دزد باشه و به فکر سود جیبش باشه و بعد نمازش واسه نصف دنیا آرزوی مرگ بکنه و با کل دنیا رابطش رو ببنده ، آخرش میشه همین و بس
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ شهریور ۱۴۰۰بله آقای کریمی کاملا باهاتون موافقم، متاسفانه صنعت ما دست یه مشت پول پرست و بی سواد افتاده که با کارای کثیفشون دارن صنعت رو نابود میکنن درحالیکه چند وقت پیش از برترین صنایع جهان بودیم!😢 حیف که روزگار بهمون رحم نکرد…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ شهریور ۱۴۰۰شرمنده کمی غم انگیز بود اما واقعا آرزومون بر باد رفته، موندم با این توان داخلیمون کی قراره به یه چرخ مدلی مثل slr یا amg برسیم عمری دیگه باقی نمونده…
RezaRs
۲۲ شهریور ۱۴۰۰خوب یعنی هزینه بیشتر برای بالا بردن پرفورمنس خودرو هایی که لایق نام amg هستند
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۲ شهریور ۱۴۰۰امیدوارم که نظرشون عوض شه چون با اینکه ماشینایی مثل a و cla ماشینای رده پایین بنزن ولی توی نسخه های amg واقعا خوبن البته شاید وقتی ماشینای بنز الکتریکی شن خیلی محصولات حذف بشن و خیلی چیزلا عوض شه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۲ شهریور ۱۴۰۰با توجه به چیزی که فهمیدم خلاصش اینه که ماشینای پایه حذف ولی در عوض روی ماشینای سطح بالا کار های بیشتری برای افزایش پرفورمنس انجام میشه و دیگه فقط به موتور و کیت خلاصه نمیشه ، به نظرم ایده جالبی میتونه باشه اگر خوب اجراش کنن
امیرعلی
۲۲ شهریور ۱۴۰۰ایده بدی نیست برای مثال توی عکس آخر ببینید چقدر ماشین هستن که لیاقت اسم مرسدس رو ندارن
ولی باید طوری اجرا بشه که باعث کمبود تنوع محصولات نشه
بهنام
۲۲ شهریور ۱۴۰۰دقیقا کدومشون لیاقت نداره 🙄