آئودی Q2 جدید یک کراساوور پریمیوم برجسته است اما آیا میتواند برتر از مرسدس بنز GLA و مزدا CX-3 عمل کند؟
این روزها کراساوورهای کوچک بسیار محبوب شدهاند و خودروسازان هم برای تصاحب بخش بیشتری از این بازار پرسود همواره محصولات جدیدی را در این کلاس معرفی میکنند. این محبوبیت و کشش تا جایی است که حتی برندهای پریمیوم هم به ساخت چنین خودروهایی روی آوردهاند. اولین لوکسسازی که خودرویی در کلاس کراساوورهای کوچک معرفی کرده، آئودی با مدل جدید و لوکس Q2 است.
این خودرو بر اساس پلتفرم همهکارهٔ MQB گروه فولکسواگن ساخته شده و با قرض گرفتن قطعات هاچبک A3 سعی در ارائهٔ ترکیبی قانعکننده از ویژگیهای آفرود، کیفیت بالا و هزینههای نگهداری پایین را دارد. همچنین Q2 با تعداد زیادی از آپشنهای شخصیسازی، پیشرانههای بنزینی و دیزل و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک عرضه میشود.
بااینحال در این بخش بازار رقیب سرسختی بنام مزدا CX-3 وجود دارد که بیش از یک سال پیش معرفی شد و با استایل زیبا، کابین درجهیک و دینامیک رانندگی بهبودیافته فوراً موردتوجه قرار گرفت. همچنین این خودرو با تیپهای گوناگون و ویژگیهای تطبیقپذیر خانوادگی، این بخش بازار را تحت تأثیر قرار داده است.
شناختهشدهترین خودروی این جمع مرسدس بنز GLA است که هرچند کمی بزرگتر و گرانتر از رقبای خود در این آزمون است اما به لطف طیف وسیعی شرایط گوناگون فروش، مقرونبهصرفه تر از آنچه شما فکر میکنید است. بااینحال کدامیک از این سه کراساوور کوچک برترین خودروی گروه است؟ در ادامه خواهیم فهمید.
شروع رقابت
آئودی Q2
قیمت | ۲۴,۰۳۰ پوند |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل |
قدرت | ۱۱۵ اسب بخار |
صفرتا ۹۶ | ۱۰.۱ ثانیه |
مصرف سوخت | ۵.۵ لیتر |
Q2 نشاندهندهٔ اولین تلاش آئودی برای ورود به بخش کراساوورهای کوچک است. طیف گستردهای از موتورها و گیربکسها برای این خودرو ارائه میشود که نسخهٔ مورد آزمون ما مجهز به پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری TDI تیپ میانی با قیمت ۲۴,۰۳۰ پوند است.
نظر آزمایشکننده: آپشنهای شخصیسازی زیادی برای این خودرو ارائه میشود که یکی از برجستهترین آنها نورپردازی LED است که با هزینهٔ ۴۰۰ پوند در تیپ SE و اسپرت ارائه میشود.
مزدا CX-3
قیمت | ۲۴,۸۹۵ پوند |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل |
قدرت | ۱۰۵ اسب بخار |
صفرتا ۹۶ | ۱۰.۰ ثانیه |
مصرف سوخت | ۶.۲ لیتر |
مزدا CX-3 یکی از اولین کراساوورهای پریمیوم کوچک بود. ترکیب طراحی یک SUV با طراحی داخلی لوکس و پیشرو ثابت میکند که برای ساخت یک ماشین کوچک نیازی به قربانی کردن کیفیت نیست. این خودرو در چهار تیپ و با موتورهای بنزینی یا دیزل و دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک ارائه میشود. نمونهٔ مورد آزمایش ما از نوع ۱.۵ لیتری دیزل دیفرانسیل جلو با قیمت ۲۱,۸۹۵ پوند است.
نظر آزمایشکننده: هر دو موتور دیزل ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری این ماشین با سیستم چهارچرخ محرک قابل سفارش هستند. بسته به نوع موتور، باید تا ۲ هزار دلار بیشتر را برای سیستم کنترل الکترونیکی پرداخت کرد.
مرسدس بنز GLA
قیمت | ۲۸,۲۳۵ پوند |
پیشرانه | ۲.۱ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل |
قدرت | ۱۳۵ اسب بخار |
صفرتا ۹۶ | ۹.۳ ثانیه |
مصرف سوخت | ۶ لیتر |
GLA اساساً یک هاچبک کامپکت A کلاس است که ارتفاع آن افزایش یافته است. این خودرو ترکیب قانعکنندهای از خودرویی آفرود و قابلیت استفادهٔ روزانه را ارائه میکند. GLA هم مانند رقبایش در این رقابت، با امکان انتخاب موتورهای بنزینی و دیزل عرضه میشود درحالیکه سیستم چهارچرخ محرک برای آن بهعنوان یک آپشن سفارشی ارائه میشود. خودروی مورد آزمایش ما از نوع GLA200d با قیمت ۲۸,۲۳۵ پوند است درحالیکه خودروی موجود در تصاویر از نوع پرچمدار AMG Line است.
نظر آزمایشکننده: آپشنها در تیپ SE محدودتر از تیپهای گرانتر GLA است اما یک پکیج ۹۹۵ پوندی برای آن ارائه میشود که صفحهنمایش و ناوبری گارمین، گرمکن صندلیها و سیستم کمک پارک را به اتومبیل اضافه میکند.
نتیجه
مقام اول مزدا CX-3
این مقایسهٔ بسیار نزدیکی بود اما در محاسبات نهایی مزدا CX-3 بهعنوان پیروز رقابت انتخاب شد. خودرویی که با طراحی هوشمندانه، فضای داخلی درجهیک و دینامیک راننده بهبودیافته، انتخاب مطلوبی بشمار میرود. همچنین قیمت مزدا هم بسیار جذاب است. نسخهٔ استاندارد این خودرو واقعاً مقرونبهصرفه بوده و هزینههای نگهداری پایینی دارد. هرچند CX-3 کاملاً به بزرگی و جاداری آئودی نیست اما با آسایش و راحتی بیشتر، این ضعف را جبران میکند.
مقام دوم آئودی Q2
Q2 در اولین مقایسهٔ خود بسیار به پیروزی نزدیک بود اما تجهیزات کمتر و احساس ارزانقیمت داخلی، آنرا به مقام دوم تنزل داد. بااینحال در بسیار موارد آئودی را دوست داریم. این خودرو رانندگی خوبی داشته، جادار است و طیف وسیعی از آپشنهای سفارشی و گزینههای شخصیسازی را ارائه میکند و همچنین شرایط فروش وسوسهانگیزی هم دارد؛ اما برای جلوگیری از افزایش قیمت بیمورد آن باید قید سفارش آپشنهای زیاد را بزنید.
مقام سوم مرسدس بنز GLA
بااینکه GLA بیشترین قیمت را در بین این سه کراساوور دارد اما مرسدس برای رقابت در این کلاس سخت تلاش میکند. GLA سریعترین خودروی این نبرد بوده و از بزرگترین صندوق بار و کابینی مجلل برخوردار است. بااینحال موتور زمخت آن راحتی و پالایش سواری ماشین را تضعیف میکند، فضای داخلیاش کوچکتر از رقبای این آزمون است و تجهیزات استاندارد کمتری هم دارد.
آیا صبر کردن برای این خودرو ارزش دارد؟
بامو X2
قیمت | ۲۵,۰۰۰ پوند (تقریبی) |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۵۰ اسب بخار |
بامو اخیراً از نسخهٔ کانسپت X2 در نمایشگاه پاریس رونمایی کرد درحالیکه نسخهٔ تولیدی این کراساوور کامپکت در سال ۲۰۱۸ عرضه میگردد. این خودرو بر روی پلتفرم X1 ساخته شده و وعدهٔ ارائهٔ هندلینگ عالی، طیف وسیعی از پیشرانهها و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک را داده است.
مشخصات فنی
مزدا CX-3 | آئودی Q2 | مرسدس بنز GLA | |
قیمت پایه | ۲۱,۸۹۵ پوند | ۲۴,۰۳۰ پوند | ۲۸,۲۳۵ پوند |
قیمت تستشده | ۲۱,۸۹۵ پوند | ۲۶,۹۶۵ پوند | ۲۸,۲۳۵ پوند |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۷ متر | ۲.۶۰ متر | ۲.۷۰ متر |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۲۷/۱.۷۶/۱.۵۳ متر | ۴.۲۰/۱.۸۰/۱.۵۰ متر | ۴.۴۱/۱.۸۰/۱.۵۰ متر |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۱ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۰۵ اسب بخار | ۱۱۵ اسب بخار | ۱۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۷۰ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر | ۳۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | جلو | جلو |
حجم باک | ۴۸ لیتر | ۵۰ لیتر | ۵۰ لیتر |
ظرفیت صندوق | ۲۸۷/۱۱۹۷ لیتر | ۴۰۵/۱۰۵۰ لیتر | ۴۸۱/۱۲۳۵ لیتر |
وزن خالص | ۱۲۰۰ کیلوگرم | ۱۳۱۰ کیلوگرم | ۱۵۳۵ کیلوگرم |
ظرفیت کشش | ۱۲۰۰ کیلوگرم | ۱۵۰۰ کیلوگرم | ۱۵۰۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتا ۹۶ | ۱۰ ثانیه | ۱۰.۱ ثانیه | ۹.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۷ کیلومتر در ساعت | ۱۹۶ کیلومتر در ساعت | ۲۰۴ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت اعلامی | ۴ لیتر (ترکیبی) | ۴.۴ لیتر (ترکیبی) | ۴.۲ لیتر (ترکیبی) |
مصرف سوخت آزمون | ۶.۲ لیتر | ۵.۵ لیتر | ۶ لیتر |
منبع: AutoExpress
Elemento
۱۳ آبان ۱۳۹۵😳😳😳😳😨😨😨
چی ؟!؟ باورم نمیشه
به نظر من
1 آئودی
2 مرسدس
3 مزدا
برتری مزدا فقط در مصرف سوخت اعلامی ! ( اونم نه محاسبه شده ) وجود داره.
امان از این اتواکسپرس …😡
اَه 😷😷😷
mehran911
۱۳ آبان ۱۳۹۵مجید جان
حرفتو واقعا قبول دارم
اساسی ترین مشکل مقایسه های اتواکسپرس اینه که در اکثر مواقع توش دلیل قانع کننده ای برای برتریه خودرو برنده شده وجود نداره
در یک لحظه و بصورت کاملا اتفاقی و خود جوش خودرویی که اصلا انتظارشو نداری برتر اعلام میشه !!!
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۳ آبان ۱۳۹۵خدمت رفیقای گلم مهران و مجید بگم که درسته اتواکسپرس اکثر مقایسه هاش واقعا از رو باد هواس اما این بار تقریبا با این رای موافقم
یه مقدار به طراحی داخلی و خارجی ائودی دقت کنید اصلا رنگ و بوی ائودی رو نداره فقط با یه نگاه به صفحه کیلومتر شمار و سطح خالی داشبرد ( همون طور که تو متن هم هست تجهیزات کمتر و احساس ارزانقیمت داخلی) و… میشه فهمید با یه ائودی به تمام معنا طرف نیستیم شاید اصلا ائودی نباید تو این کلاس و این قیمت خودرو تولید میکرد به نظرم ابهت سری های Q ائودی زیر سوال میبره واقعا ائودی Q7کجا و این کجا ………
در مورد بنز هم با تمام وجود دوستش دارم درسته قیمتش بالاس ولی از نظر موتور و داشتن گیربکس دوکلاچه و بهترین عملکرد و سریعترین بین این ها به نظرم قیمتش معقوله و مثل ائودی کیفیت کابینش پایین نیومده واقعا بنز جایگاهش سوم نبود
ولی در مورد مزدا واقعا تبریک میگم که با دوتا از بزرگان خودروسازی مبارزه کرد درسته اول حقش نبود اما کمتر از ائودی و بنز هم نبود ………..
رامتین
۱۳ آبان ۱۳۹۵دوست عزیز اصلا شک نکن مزدا cx3 بهتر از مرسدس و آئودی و بی ام و یاد شده در این مقاله هست. البته باز هم شکی نیست که کلا خودروساز بنز و بی ام و برتر از مزدا هستند اما این مقایسه مذکور مهمه نه کل شرکت خودروسازی. یسر برو سایت car &Driver و BBC اونجا هم 2 سال متوالی مزدا CX3 بهترین خودروی دنیا در این سگمنت بوده. لطفا مطالعه بیشتر کنید و از روی تفنن به سایتها سر نزنید.
mehran911
۱۳ آبان ۱۳۹۵اتفاقا آمار خوب دستمه
میدونم میاتا فوق العاده است
میدونم CX5 در بین بهترین خودرو های امسال قرار داشته و همینطور مزدا 6
میدونم مزدا 3 همیشه در تاریخ تولیدش از بهترین ها بوده
.
من منکر عالی بودن مزدا نیستم
.
من میدنم مزدا علاوه بر کمتر بودن قیمت استهلاک کمتری نسبت به آلمانی ها داره
.
اما من همیشه این جمله رو در مقایسه بین آلمانی ها و ژاپنی ها به کار میبرم اونم این که :
یک ماشین ژاپنی دقیقا همون چیزیه که از یک خودرو انتظار داری اما یک خودروی ژاپنی مثل یک خودوری آلمانی شگفت زدت نمی کنه
.
شما اگر به آمار و مشخصات فنی مزدا و مرسدس نگاه کنی برتری خاصی بجز قیمت کمتر و وزن کمتر در مزدا نمی بینی در حالی که در مرسدس قدرت و گشتاور بیشتر به علاوه شتاب بهتر وگیربکس دوکلاچه وجود داره و در کل آمار فنی بهتری داره که باعث میشه ی عشق ماشین مثل من اون رو برتر بدونه .
اما از دیدگاه کسی که به یک خودروی روزمره نیاز داره مزدا انتخاب بهتریه و صد البته دلیل اصلی انتخاب شدنش به عنوان برترین خودروی امسال در این کلاس هم همینه که این ماشین برای عموم مردم ساخته شده
.
منظور من در پستی بالا گذاشتم این بود که اتواکسپرس بدون هیچ توضیحی و معمولا برخلاف مشخصات فنی خودرویی رو برتر از دیگری اعلام میکنه در همین پست اگر اتواکسپرس اعلام میکرد هدف از این مقایسه خودرویی روزمره و با استهلاک کمتر هستش من حرفی نمیزدم
Sina
۱۳ آبان ۱۳۹۵نتایجو ولش کن…
این سوالو جواب بده
خداییش یه مزدا یه آئودی و یه بنــــــز بگذار جلوت بگن انتخاب کن تو میری دست بگذاری روی مزدا !!!!؟؟
منکه چشم بسته بنز رو بر میدارم
تو بگو مزدا پروازم کنه بازم برای من پرستیج بنز یه چیز دیگست
موتور بنز گنده تره اسب بخارشم بیشتره با این حال مصرفشم کم تره دیگه چی میگی….
علي
۱۴ آبان ۱۳۹۵نظرت کاملا متینه . ضمنا هیچ وقت خودتونه درگیر مقایسه های عجیب غریب این مجله و اون مجله یا سایت نکنید .به این کارا میگن بازی سیاسی ، اقتصادی که آخرش ختم میشه به شیتیل و فساد درون رسانه ایی((( هر کی بیشتر خرج تبلیغات کنه ))). اگر هم یادتون باشه ی روز گفتم اول به دلتون مراجعه کنید برای خرید ماشین اگر جوابگو نبود به اعتبار برند و خدمات پس از فروش.
با تچکر
MaZi Zo0M Z0oM
۱۸ آبان ۱۳۹۵قطعا اگر قرار باشه هر سه رو بزارن جلوم و بگن انتخاب کن،خودروی گرونتر و با اصالت تر رو انتخاب خواهم کرد ولی اگر قرار بر پرداخت از طرف خودم باشه ،با توجه به اختلاف تقریبا 6500 پوندی بنز با مزدا که قیمت بنز درواقع نزدیک 1/3 بیشتر از قیمت مزدا هست(معادل 33%. قیمت مزدا)همونطور که حجم موتور بنز هم 600 سی سی بیشتر از حجم موتور مزدا است که میشه 40 دصد.که تنها 30 اسب قدرت بیشتر و 30 نیوتن متر گشتاور بیشتر داره.اگر در بقیه موارد هم نظیر مصرف سوخت،امکانات،کیفیت،مالیات پرداختی،هزینه سرویس های ادواری،شتاب،حداکثر سرعت و … بنز %30-40% درصد بهتر از مزدا بود اونوقت تازه شرایطش تو جدول با مزدا برابر میشد.از قیمت پایه بنز هم مشخصه که همچون مزدا از پایینترین و لو آپشن ترین پرفورمنس برخورداره،در حالیکه بهترین و مناسبترین موتور جهت مقایسه با موتور 2.1 لیتری دیزل بنز،موتور 2.2 لیتری دیزل اسکای اکتیو مزدا بود که تنها با 0.1 لیتر حجم موتور بیشتر 15 اسب بخار قدرت بیشتر و 20 نیوتن متر متر هم گشتاور بیشتر تولید میکرد،که درسته دیگه ثیمتش تو محدوده 22000 پوند دیگه نبود،اما حتی تو رنج 25000 پوند هم که قرار میگرفت،باز هم از بنز و آئودی این تست ارزانتر می بود.اما CX-3 این تست با موتور 1.5 لیتری و لو آپشن و ضعیفترین پرفورمنس بوده که باز با اینحال از آئودی با قیمت بالاتر هم امکانات و تجهیزاتش بهتر بوده و هم کیفیت داخلش بهتر بوده هم با وجود حجم موتور کمتر و قدرت موتور پایینتر اما گشتاور بیشتری رو داشته.اختلاف قیمت مزدا و بنز رو اگر به واحد ریال محاسبه کنید میشه حدودا 30 میلیون تومان بدلیل عوارض و سود وارد کننده و … هم ضربدر 2 اش کنید که بشه 60 میلیون تومان.قول میدم اگر تو ایران بیاد هر با همین شرایط،اختلاف قیمتشون از 90 میلیون تومان هم بیشتره!
یا حق …!
ارمان
۱۴ آبان ۱۳۹۵مهران جان اساس مقایسه متفاوته به نظرم
مجلات عموما میان کاملا برند رو نا دیده میگیرن
میرن سره هزینه نگهداری . قیمت . مصرف سوخت . گارانتی . تعداد نمایندگی .قیمتی که کم میشه از ماشین . و بعد بدون اینکه دز نظر بگیرن ماشین بنزه یا سوزوکی میرن برسی اپشنها و به اپشنهای اساسی و مخصوصا ایمنی نمره میدن
من هم طرفدار برند هستم و حتی تو خرید شامپو وسواس دارم
پس به نظرم این جور مقایسه هم نکات مثبتی داره هم نکات منفی
با همه اینها تو خارج از ایران با یه مجله ماشین نمیخرن میرن تست درایو و کاملا ماشین باب دلشون رو خریداری میکنن ☺
mehran911
۱۴ آبان ۱۳۹۵حرفت سند آرمان جان??
AMIN
۱۳ آبان ۱۳۹۵به نظرت چرا اتواکسپرس گفته مزدا اوله؟؟؟
یعنی ما از اتو اکسپرس بیشتر میفهمیم؟؟؟ یعنی اتو اکسپرس به خاطر رشوه از مزدا میاد اعتبار چندین سالشو خراب میکنه؟ (یعنی رشوه مرسدس و آئودی که پولدارترن کمتر از مزدا بوده؟)یعنی کارشناسای اتو اکسپرس اینقد ….. که نمیدونن اسب بخار بنز بیشتره پس چرا برنده نشده… یعنی بازار هدف فروش اون خودروها رو ما از اتو اکسپرس بیشتر میشناسیم… اگه دوستان علاقه به جامعه شناسی داشته باشن متوجه هستن که مردم اروپا بسیار اهل منطق هستن و دو دوتا چهارتا میکنن نه مثل ما احساسی…
سامان اذری
۱۳ آبان ۱۳۹۵فقط میتونم بگم
مزدا. لیاقت!!!!
مزدا 3 بهترین سدان کامپک
مزدا 6 بهترین سدان تو کلاس خود
Cx5 بهترین شاسی بلندتو کلاس خود
مزدا میاتا بهترین رودستر ارزان قیمت که تو همین پدال بین ائودی تی تی و تویوتا جی تی 86 اول شد
Cx9 هم که حرف نداره
حالا هم که cx3
Bushido
۱۳ آبان ۱۳۹۵واقعا مزدا حرف نداره
بی ادعا و بزرگ…
جواد
۱۳ آبان ۱۳۹۵جالبه یک خودرو اقتصادی همرده دو تا لوکس میدونن انگار نمیدونن اون دو اگه اخرم بشن که ازمایش ندیدیم کلی کلاس و پرستیژ دارن
امیر
۱۳ آبان ۱۳۹۵چطور توی مقایسه جی ال ای آخر شد؟؟؟؟؟؟؟؟
این خودرو بهترین اس یو وی کوچگ سال 2015 شده بود.
حالا یک هو چی شد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
Sina
۱۳ آبان ۱۳۹۵خخخخخ
برند های المانی برن سماغ بمکن و سر تعظیم فرود بیارن جلو مزدای بی ادعای غول کش
امین
۱۳ آبان ۱۳۹۵سلام
مزدا قیمت کمتری نسبت به رقیباش داره و از یه طرف حدود0.1 ثانیه نسبت به آئودی شتاب بهتری داره که مهم نیست اما امتیاز محسوب میشه به طور ترکیبی هم نسبت به رقیباش مصرفش کمتر اعلام شده
به احتمال زیاد به خاطر قیمت کمتر اول شده
یا حق…
فرشاد سجادیان
۱۳ آبان ۱۳۹۵این نتیجه اصلا واقع بینانه به نظر نمیاد. مگه همه چی قیمته؟!
بنز صندوق جادارتری داره، لوکس تره، قوی تره، با وجود حجم موتور بیشتر، مصرفش مناسب تره، تو بلند مدت دوامش بیشتره (ثابت شده) قیمتشم که کاملا طبیعیه لااقل از مزدای اقتصادی بالاتر باشه. حتی خودشونم اشاره کردن که “به لطف طیف وسیعی شرایط گوناگون فروش، مقرونبهصرفه تر از آنچه شما فکر میکند است”
اصلا شما یه نگاه به گیربکس بنداز، هفت سرعته دو کلاچه کجا، شش سرعته تک کلاچ کجا. شاید GLA تجهیزات استانداردش مقداری کمتر باشه اما از نظر فنی واقعا قطعات گرونتر و پیشرفته تری استفاده کرده.
##Ali##
۱۳ آبان ۱۳۹۵دوام!!!
ثابت شده!!!!!
!!
میشه بگی تعریفت از دوام چیه؟
اگه منظورت بنز های کلاسیک هستن ک تو ایران زیادن این دلیل نمیشه ک بنز با دوامه و مزدا نه.اکه طبق این میگی ک پراید های هاچبک مدل 69 هم هنوز تو خیابون دارن راه میرت پس پراید با دوامه و عالی.
فرشاد سجادیان
۱۴ آبان ۱۳۹۵دوست عزیز تست های بلند مدتی که چندین سال برای نشریه خودروامروز انجام دادم، این حرفی که زدم رو برام ثابت کرده. عادت ندارم از رو احساس حرفی بزنم.
احمدرضا خواجه زاده
۱۳ آبان ۱۳۹۵اصلا gla یه کلاس بالاتره که با q3 باید مقایسه بشه
امین
۱۳ آبان ۱۳۹۵بنز استایل خیلی قشنگی داره.
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۳ آبان ۱۳۹۵عشقست مزدا تو همه ی سگمنت ها داره سنگ تموم میذاره.باز هم عشقست مزدا دمش گرم.دوستانی هم که میگن مزدا حقش نبود باید بشینن پشت فرمونش بعد تصمیمشون عوض میشه دمش گرم خیلی خوشحال شدم که مزدا اول شد اخه من خیلی مزدا را دوست دارم.
یاشار
۱۴ آبان ۱۳۹۵تو تا حالا پشت بنز نشستی؟
shahin
۱۳ آبان ۱۳۹۵ایول به مزدا.وقتی میبینم یه ماشین ژاپنی و تقریبا اقتصادی با اصطهلاک پایین و کاربرد فوق العاده بالا تولید میشه ناخوداگاه بهش علاقه مند میشم.مخصوصا که طراحی زیبای مزدا رو هم داشته باشه.ایرانی ها همونطور که نژاد پرست هستن خیلی برند پرست هم هستن و اگه بهشون بگی یه ماشین ژاپنی نسبت به قیمت و عملکردش از یه ماشین المانی بهتره همه تعجب میکن!! تو لیست کانسومرز ریپورت هم مزدا رتبه بالاتری از بنز داشت.من خودم عاشق ماشینای بنزم اما این مقایسه همه جانبه بود و قیمت نقش اساسی داره توش
parham
۱۳ آبان ۱۳۹۵من نمیفهمم بسیاری از دوستانی که اینجا نظر میدن چشم بسته میگن معلوم ماشین آلمانی بهتره در صورتی که تا حالا سوار یه ماشین آلمانی نشدن و با هاش یه روز کامل رانندگی نکردن.خوب برادر من لابد این سایت سرمایه گذاری کرده با اینا رانندگی کرده از رو هوا که نظر نداده نمی خواد اعتبار و سابقش بره زیر سوال برای چی بیاد دروغ و اکاذیب بنویسه اینجا هر کی از هر چی خوشش بیاد میگه اون خوبه??
Elemento
۱۴ آبان ۱۳۹۵دوست عزیز اتفاقا من ماشین آلمانی سوار شدم.
عموی بنده آئودی 100 داشتن. تجربه ی سوار شدن اون ماشین و روندنش برای حدود 1000 کیلومتر برای یک عمر کافیه.
X3 و X6 و سری 5 و سری 3 هم سوار شدم و روندم.
C Class و پانامرا هم سوار شدم. البته پشت رول نشستم.
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۴ آبان ۱۳۹۵خوش به حالت مجید دلمونو اب کردی ……
خیلی دلم میخواست داخل پانامرا بشینم فقط یه بار تو یه عروسی دیدمش :-(
اخه چراااااااااااااااااااااااااااااااا :-(
Elemento
۱۴ آبان ۱۳۹۵.
منم با یکی از دوستانم سوار شدم.
خیلی به ماشینش علاقه داشتم.
تا حدی که کاتالوگ و بعضی مدارکی که همراه ماشین بود مثل دستورالعمل نگهداری و … رو گرفتم و ترجمه کردم. آخه زبان آلمانی هم خیلی علاقه داشتم و چند سال کلاس رفتم .
قبلا هم گفتم. اتومبیل خودم پراید نسیم هست.
parham
۱۴ آبان ۱۳۹۵خیلی خوبه که شما آگاهی کافی دارید.منم سوار ماشین آلمانی زیاد شدم اهل دروغ و بزرگ کردن خودمم نیستم بهترین ماشینی که سوار شدم پانامرا s بود.ماشین های آلمانی جزو بهترین ها هستند و همه می دونن.ولی در این مقاله مقایسه بین مزدا و دیگر برند ها بود.منظوره من اینه که ما که مزدا cx رو سوار نشدیم مقایسه نکردیم با این آئودی چون تو ایران نیست پس نمی تونیم بگیم آئودی یا بنز بهتر چون اونا مقایسه کردن و تو کلی مقالات هم به این مساله اشاره شده پس بهترهست این ماشین .جدای بحث قیمت به سواری لذت بخش رانندگی هم اشاره شده پس همه چیز مشخصه و تعصب بی جا مانع اظهار نظر صحیح میشه.
Elemento
۱۴ آبان ۱۳۹۵درست میگید
احمد باقری
۱۳ آبان ۱۳۹۵همه عالین، ولی من مرسدس رو ترجیح میدم.
mohammad fm480
۱۴ آبان ۱۳۹۵یعنی بنز از مزدا و آئودی q2 بد تره ؟؟ بیخیال بابا
1 بنز
2آئودی
3 مزدا
تمام
سجاد
۱۴ آبان ۱۳۹۵بازم بی ام و برنده شد
البته از نوع ژاپنیش
واقعا حالا میفهمم چرا به کسایی که بی ام و داشتن و فروختن میگن که مزدا بگیرن
قول میدم تا ۱۰ سال دیگه جای تویوتا رو بگیره
shirko
۱۴ آبان ۱۳۹۵ایرانی جماعت مثل هیچ یک از کشورهای دنیا نیستن ، نمی دونم این قد تعصب چیه که رو بنز دارن درسته ماشین خوبیه ولی دلیل نمی شه که همیشه وهمه جا اول بشه !!!!
Pony car
۱۵ آبان ۱۳۹۵مزدا عالی ولی خدا وکیلی کدوم یکی از ماها اگر اروپا یا امریکا بودیم سه هزار پوند رو مزدا نمی گذاشتیم بنز ور نمی داشتیم چشماتونو ببندین چهار با بگین بنز حالتون از این رو به اونرو میشه
MaZi Zo0M Z0oM
۱۸ آبان ۱۳۹۵در متن گفته شده:
« نمونهٔ مورد آزمایش ما از نوع 1.5 لیتری دیزل دیفرانسیل جلو با قیمت 21,895 پوند است. »
بعد تو جدول مشخصات CX-3 قیمت 24895 پوند درج شده.
در حالیکه در جدول مقایسه ای همون قیمت 21895 پوند درج شده.
همچنین در ادامه در بخش نظر آزمایش کننده برای CX-3 درج شده:
« بسته به نوع موتور، باید تا 2 هزار دلار بیشتر را برای سیستم کنترل الکترونیکی پرداخت کرد. »
وقتی قیمت ها رو بر اساس پوند درج کردید چطور نظر نویسنده به دلار اعلام شده؟