هرچند بیماری کرونا نمایشگاههای خودروی توکیو و نیویورک را لغو کرده اما اولین دورهٔ نمایشگاه مونیخ هفتهٔ گذشته بجای نمایشگاه فرانکفورت برگزار شد و میزبان رونماییهای مهمی بود. هرچند این نمایشگاه در شهر بامو برگزار شد اما رقیب اصلی این شرکت یعنی مرسدس بنز ۲۲۵ کیلومتر دورتر از خانهاش در اشتوتگارت، همهٔ توجهات را به خود جلب کرد. حملهٔ محصولات جدید مرسدس از روز یکشنبه قبل از افتتاح مطبوعاتی نمایشگاه آغاز شد و با اینکه طی روزهای بعد دیگر خودروسازان هم محصولات جدیدی را در مونیخ به نمایش درآوردند اما هنوز هم محصولات مرسدس بنز است که در خاطر بازدیدکنندگان باقیماندهاند.
البته بامو هم در مونیخ خلع سلاح نبود و مدلهایی را در اینجا به نمایش درآورد که شاید مهمترین آنها را کانسپت جذاب و کاملاً قابل بازیافت i Vision Circular دانست. در غرفهٔ بامو همچنین چند دوچرخهٔ الکتریکی جالب هم وجود داشت تا یادآوری کند که تواناییهای این شرکت در زمینهٔ وسایل نقلیه بسیار فراتر از خودروها است. در همین حال، iX5 هیدروژنی که سال آینده در تیراژ پایینی تولید خواهد شد نیز ثابت میکند که خودروهای پاک و الکتریکی میتوانند فاقد باطریهای بزرگ و سنگین باشند. فیسلیفت iX3، نمایش عمومی فیسلیفت X3 M و X4 M و همینطور نسل جدید سری ۲ و i4 M50 سیفتی کار هم از دیگر خودروهای مهم بامو در مونیخ محسوب میشوند هرچند که همهٔ آنها کاملاً تازه نیستند و قبلاً معرفی شدهاند.
از سوی دیگر اما مرسدس محصولات جدید بسیار بیشتری را به مونیخ رسانده است تا جایی که نمیدانیم معرفی آنها را با کدامیک شروع کنیم. شاید AMG GT63 S E-Performance بهعنوان قویترین محصول تولیدی تاریخ مرسدس گزینهٔ مناسبی برای شروع باشد. یا شاید EQS53 بهعنوان اولین محصول الکتریکی AMG مناسبتر به نظر برسد. بااینحال سدان جدید EQE را میتوان محصول مهمتری برای مرسدس دانست زیرا قطعاً خریداران بیشتری نسبت به دو مدل بسیار گرانقیمتی قبلی خواهد داشت.
در همین حال، کانسپت EQG هم نشان میدهد که G کلاس افسانهای حتی در دوران الکتریکی هم زنده خواهد ماند؛ اما محصولات جدید مرسدس در مونیخ هنوز به پایان نرسیدهاند و باید مایباخ EQS SUV کانسپت، کراساوور الکتریکی اسمارت با طراحی کاملاً متفاوت، کراساوور کامپکت EQB که قبلاً در شانگهای رونمایی شده بود، C کلاس آلترین، S680 گارد و… را هم به این لیست اضافه کنیم.
اگر هنوز هم باور ندارید که اشتوتگارتیها مونیخ را تسخیر کردهاند توجه شما را به بمبی که دیگر خودروساز اشتوتگارتی یعنی پورشه با معرفی مدل مسابقهای الکتریکی ۱۰۷۳ اسب بخاری Mission R بهعنوان پیشنمایش نسل بعدی کیمن منفجر کرد جلب میکنیم؛ بنابراین بامو با وجود نمایش برخی محصولات و ایدههای جالب اما در اولین نمایشگاه مونیخ کاملاً زیر سایهٔ اشتوتگارتیها قرار گرفته بود.
ممد ژانگولر
۲۱ شهریور ۱۴۰۰واقعا کولاک کرد
بنز داره کم کم از خواب زمستونی بیدار میشه
من خودم از طرفداراش بودم یک مدتی اعصابمو خورد کرده بود ولی خداروشکر 🤲🏻داره رو میاد
راستی خبر دارم شدم تا دو سال دیگه ی شاسی بلند آف رود مخصوص مبارزه با هامر میخواد بده بیرون
راست یا شایعشو نمیدونم ولی این کارو بکنه بدجوری رقابتی میشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۱ شهریور ۱۴۰۰احتمالا همون g کلاس الکتریکیه ولی شایدم در یک عمل کاملا غیر منتظره و عجیب و سوپرایز کننده بخواد یه یونیماگ برقی بسازه
ممد ژانگولر
۲۱ شهریور ۱۴۰۰خدا از دهنت بشنوه داداش گلم
اگه یونیماگ باشه همرو قورت میده لاکردار
عجب تشخیصی دادی به عقل خودم نرسید دمت گرم 👏👏👏
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۱ شهریور ۱۴۰۰🌹🌹
Hamid
۲۱ شهریور ۱۴۰۰آب معدنی بزن به عقل خودتم میرسه سلطان
ممد ژانگولر
۲۱ شهریور ۱۴۰۰داش حمید آب معدنی هم گرون شد
Beny
۲۱ شهریور ۱۴۰۰با این که عاشق مرسدس بنز هستم ولی اصلا از این g کلاس برقی خوشم نمیاد اصلا خوب نیست
GT
۲۱ شهریور ۱۴۰۰قدرتمند، همچون همیشه 💪 ولی من با G کلاس برقی مخالفم
ارش
۲۱ شهریور ۱۴۰۰مرسدس و پورشه نمیذارن هیجان ماشینها با الکتریکی شدن کم بشه زیبایی و پرفورمنس رو با شدت بسیار تزریق میکنن.
ماکان
۲۱ شهریور ۱۴۰۰سلام . اکثر طراحی های بنز و بی ام و به هر شکلی هم که باشند من همه آنها را دوست دارم .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ شهریور ۱۴۰۰از اون همه مدلی که معرفی کرد توی نمایشگاه معلوم بود کولاک کرده! لامصب اون میباخ قرمز رنگ از وقتی دیدمش عاشقش شدم از نظر من بهترین طراحی بنز توی این چند سال اخیره…
امیدوارم همینطور پیش بره و موفق بشه، به امید سر عقل اومدن بامو با طراحی های بهتر…
Porsche
۲۱ شهریور ۱۴۰۰😂😂😂😂😂
👌👌👌
یه سنگ بیار بزنیم تو سرش درست میشه….
M.K karimi
۲۱ شهریور ۱۴۰۰به شخصه که اصلا از میباخ قرمزه خوشم نیومد:(((
زیزیگولو
۲۱ شهریور ۱۴۰۰کمپانیای بزرگی مثل بنز تو مدیریت ارتباط با مشتری عالی عمل میکنن …. درست برعکس سایپا و ایرانخودرو که تو مدریت ارتباط با دلالان و سرکیسه کردن مشتری تَبَحُر و نبوغ خاصی دارن
ماشین
۲۱ شهریور ۱۴۰۰شوخی داری؟
ارتباط؟
مدیریت
برو ببین چجوری به مشتریا خدمات میدن که مردم رفتن بنزشونو آتیش زدن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۲ شهریور ۱۴۰۰احتمالا شما تا حالا گزینه تحویل سفارشی رو برای بنز amg gt ندیدی
Genius
۲۱ شهریور ۱۴۰۰من فقط اینو میدونم خدا یدست زندگی کامل از اول به همه ما متولدین ایران مدیونه!!!
امین
۲۲ شهریور ۱۴۰۰غرفه مرسدس با اختلاف زیباترین . پر بازدید ترین و حتی بهترین چینش مگانی را داشت. با اینکه بی ام و در شهر خودش مکانش تقریبا انحصاری و تک خال بود ولی مرسدس بهتر کار کرده بود. البته مرسدس اسمارت با هم و بی ام و و مینی و رولزرویس در یک گروه بودند ولی سرگروه ها خیلی پر زرق برق تر بودند…
چیز جدیدی که مد شده بود قرار دادن گیاه سبز درون خودرو های کانسپت خاص بود.
آئودی و پولستار هر کدوم سدان لوکس آینده معرفی کرده بودند. که تقریبا در یک کلاس سایز و بدنه بودند. بسیار کشیده کم ارتفاع و با ابهت.
پدال آئودی کار کرد ولی پولستار خیر. که بعدا امیدوارم در موردش مطلب بگذاره..
کانسپت اسمارت نیز جالب بود..
همه کانسپتها جزئیات طراحی خیره کننده داشتند