سال گذشته مرسدس بنز عضو جدیدی از کوپهٔ اسپرت خود را با نام AMG GT C معرفی کرد. GT C بین مدلهای GT S و GT R قرار میگیرد و البته در آن زمان تنها نسخهٔ رودستر آن معرفی شد اما مرسدس بنز وعدهٔ عرضهٔ نسخهٔ کوپهٔ آنرا هم در آیندهای نزدیک داده بود. حال ستارهٔ اشتوتگارت به وعدهٔ خود عمل کرده و نسخهٔ کوپهٔ AMG GT C را در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرده است تا خانوادهٔ AMG GT را بازهم گسترش دهد. البته مرسدس بنز در دیترویت نسخهٔ ویژهای از این خودرو را با نام Edition 50 به مناسبت جشن ۵۰ سالگی مرسدس-آامگ معرفی کرده است.
همانطور که اشاره شد، GT C کوپه برای پُر کردن شکاف میان GT S و مدل قدرتمند GT R در نظر گرفته شده است و همانند نمونهٔ رودستر از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور و گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه استفاده میکند که اجازه میدهد GT C کوپه در ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ بنابراین GT C دقیقاً میان GT S با ۵۱۵ اسب بخار و GT R با ۵۷۷ اسب بخار قدرت قرار میگیرد.
اما نسخهٔ ویژه Edition 50 این خودرو دارای یک سری از ویژگیهای خاص و سفارشی است. این ویژگیها که برای هر دو نسخهٔ کوپه و رودستر ارائه میگردند عبارتاند از رنگ خاکستری، تزئینات کرومی برجستهٔ بیرونی و دیفیوزر و سر اگزوزهای منحصربهفرد عقب. همچنین برای این نسخهٔ ویژه رینگهای جدیدی در نظر گرفته شده و عقب آنها نیز با نشان Edition 50 آراسته شده است. بخش بیرونی این مدل غیر از ویژگیهای مذکور، با الهام از خودروهای مسابقهای مرسدس همچون AMG GT3 و 300SL کلاسیک طراحی شده است. یکی از ویژگیهای بیرونی GT C طراحی جلوپنجرهٔ آن با ۱۵ میلهٔ عمودی است که خودروهای مسابقهای مذکور را به یاد میآورد. همچنین این مدل به سیستم مدیریت هوای GT R هم شده است. این سیستم شامل ورودیهای هوای الکتریکی فعال میشود که در قسمت پایینی سپر جلو نصب شدهاند.
هنگامیکه در خودرو باز میشود شاهد یک فضای داخلی مشکی-نقرهای هستیم که با چرم ناپای منحصربهفرد پوشیده شده است. غربیلک فرمان این نسخهٔ GT C از نوع فرمانهای عملکردی AMG بوده که دارای دوخت خاکستری و نوشتهٔ Edition است.
علاوه بر این، برای تأکید بر شخصیت اسپرت خودرو، مرسدس بنز پکیجی بنام Night را بهصورت استاندارد برای آن ارائه کرده است. این پکیج شامل رو دریها، پرههای فرمان و پَدِل شیفتهای مشکیرنگ، تریم فیبر کربنی مات منحصربهفرد، تِم مشکی پیانو AMG، کمربندهای ایمنی نقرهایرنگ، تریم کروم مشکی و آرم برجستهٔ GT Edition 50 در پشتسریها میشود. از این نسخهٔ ویژه تنها ۵۰ دستگاه کوپه و ۵۰ دستگاه رودستر ساخته میشود.
اما GT C کوپه تنها عضو خانوادهٔ AMG GT در دیترویت نیست چراکه مرسدس بنز فیسلیفت خفیفی را بر روی مدلهای GT و GT S انجام داده و آنها را هم در دیترویت به نمایش درآورده است. مهندسان مرسدس در این فیسلیفت و بهروزرسانی سعی کرده ظاهر و تواناییهای فنی AMG GT را ارتقاء دهند. در طراحی بیرونی GT جدید، عمدهٔ تغییرات در بخش جلو صورت گرفته است بهگونهای که جلوپنجره و فرم ورودیهای هوای درون سپر آن بهکلی تغییر کرده و مشابه مدلهای قویتر GT C و GT R شده است.
اما تغییرات GT و GT S جدید محدود به طراحی بیرونی نمیشود چراکه مهندسان آلمانی پیشرانهٔ آنها را هم ارتقاء دادهاند بهگونهای که مدل پایه هماکنون ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد که ۱۳ اسب بخار قدرت و ۳۰ نیوتن متر گشتاور را نسبت به قبل نشان میدهد. همچنین قدرت و گشتاور مدل GT S نیز در حال حاضر با ۱۲ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر افزایش به ۵۱۵ اسب بخار و ۶۷۰ نیوتن متر رسیده است. AMG همچنین برای این خودرو یک پکیج بیرونی فیبر کربنی ارائه کرده است که شامل استفاده از این مادهٔ سبکوزن در اسپلیتر جلو، دریچهٔ هوای روی گلگیرها، آینههای جانبی و دیفیوزر عقب میشود.
همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، لحظهبهلحظه در دیترویت با پدال…
Parker
۲۲ دی ۱۳۹۵اگر بخوام زیباترین ماشین در حال تولید رو انتخاب کنم ، همین هیولای AMG انتخابمه.
یک GT صد در صد خالص و اصیل که با زیبایی و هنر Mercedes-AMG به اوج بلوغ و تکامل رسیده.
همه چیزش در بهترین نحو کنار هم قرار گرفته. همه چیز همونقدر که لازمه.
ابهت ، به اندازه ای که بهش احترام بذاری، اما نه به قدری که لات بشه.
زیبا، به اندازه ای که از دیدنش لذت ببری ، نه تا جایی که دخترونه و لوس بشه.
سریع هست تا همه ی لذت سرعت رو برات به ارمغان بیاره. نه تا جایی که وحشی و غیر قابل کنترل بشه.
از صداش لذت میبری. اما گوشت رو خراش نمیده.
قیمتش گرونه، جوری که خاص بودنش حفظ بشه. اما نه اندازه ای که جیبت رو خالی کنه.
من ، ماشینی در حل تولید زیباتر و بهتر از AMG GT نمیشناسم.
The Best or nothing
reza
۲۲ دی ۱۳۹۵تنها ماشین عضلانی دنیا با کت و شلوار…عاششقشمممم
فرشاد سجادیان
۲۲ دی ۱۳۹۵یکی از زیباترین کابینها رو داره ?
به نظرم AMG GT یه سوپراسپورت خالص نیست، یه کوپه خیابونی خیلی وحشیه ?
فقط تویوتا و هوندا
۲۲ دی ۱۳۹۵یکی از زیباترین ماشین های تاریخ بدون شک
Chrysler
۲۲ دی ۱۳۹۵خدااا مگه بهتر از اینم هست?? معرکس هیچی کم نداره
dice
۲۲ دی ۱۳۹۵عاشق زاویه گرفتن چرخ های جلوشم وقتی فرمونو می شکونه
?ReventОn
۲۲ دی ۱۳۹۵یعنی کشته مرده فرمون مخملی گندشم،اصن تو دست نمیخزه،تصورش که کردم کیف کردم
احمد باقری
۲۳ دی ۱۳۹۵واقعا AMG GT S، هیولای زیباییه. اگه به فرض محال، فقط بتونه 120 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشه، اونقدر زیبا و پر ابهت هست که آدم با دیدنش هم حال میکنه، نه مثل بعضی طرح های قورباغه ای که هیچ بویی از طراحی نبردن.